Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 iskarit ja jouset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #76
    Originally posted by Leka View Post
    Jos äkkiseltään ETK:ta selatessa samaa etutolppaa ja yläpäätä/iskaria yms. kilkkeitä käytetään sedan/touring niin ei kai siinä mitään ongelmaa ole. Touringin takajousitusta en ole koskaan niin paljoa purkanut että voisin sanoa mitä eroa siinä on sedaniin, ETK:n mukaan samaa iskaria on käytetty myös takana 525 touring/sedan, mutta faktatietous puuttuu.
    Ilmeisesti kuitenkin 520 ja 525 jouset on erillaiset? Ittellä olis tuo 520 ja siihen himoittas saada tuollaiset -35/15 jouset, mutta ei h&r:llä ole. Muita fiksuja vaihtoehtoja kuin hr ja eibach?
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #77
      Originally posted by Vilikki View Post
      Ilmeisesti kuitenkin 520 ja 525 jouset on erillaiset? Ittellä olis tuo 520 ja siihen himoittas saada tuollaiset -35/15 jouset, mutta ei h&r:llä ole. Muita fiksuja vaihtoehtoja kuin hr ja eibach?
      Progresiiviset jouset jotka Eibach on ei ole ainakaan omaan makuun alkuunkaan... Etupään painoero ei kuitenkaan M50B20 vs. B25 ole kuitenkaan kovinkaan paljoa perusmoottorilla.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Vilikki
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 6309
        • Raahe

        #78
        Originally posted by Leka View Post
        Progresiiviset jouset jotka Eibach on ei ole ainakaan omaan makuun alkuunkaan... Etupään painoero ei kuitenkaan M50B20 vs. B25 ole kuitenkaan kovinkaan paljoa perusmoottorilla.
        Tuleeks muita kannattavia mahdollisuuksia mieleen? Pitäis pysyy hyvänä ajaa eikä saisi olla kovinkaan pintakova. Edullisuuskin on yllättäen etu.
        BMW e36 316i Turbo Compact

        Comment

        • mikko_77
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 52

          #79
          lesjöfors olis yks vaihto ehto onko kenelläkään kokemusta kyseisistä jousista jättääkö keulan ylös ym?
          tehdas ilmoittaa
          madallukseksi 30mm, ?onkohan noi kyseiset jouset minkähintaisia/laatuisia

          Comment

          • mikko_77
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 52

            #80
            eikö kennelläkään oo lesjöfors jousia käytössä

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #81
              Kaverilla on -92 525i:ssä Weitecin kai edestä noin 55-60 mm. laskevat jouset ja takana jotain oisko 20-30 mm. Millaset iskarit noille kannattais hommata?
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Valtsude
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2007
                • 739
                • Jyväskylä

                #82
                Eli mitä edullisia vaihtehtoja on nykypäivänä E34:seen, jos haluaa todella halvan hintaluokan korkeussäädettävän alustan? Saako mitään 300-400e sarjaa vähän samaan tyyliin kuin E36:seen saa TA-Technixiä? Ajo-ominaisuuksilla ei niinkään suurempaa väliä, kunhan saa säädettyä oman maun mukaiseen korkeuteen.
                E34

                Comment

                • sasu`
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 352
                  • Tuusula

                  #83
                  Foorumilta löytyy d2:sia ja noita BC:n (?) sarjoja, 699e ja 599e. Luultavasti samat setit kuitenkin sisäisesti kyseessä.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #84
                    Originally posted by Valtsude View Post
                    Eli mitä edullisia vaihtehtoja on nykypäivänä E34:seen, jos haluaa todella halvan hintaluokan korkeussäädettävän alustan? Saako mitään 300-400e sarjaa vähän samaan tyyliin kuin E36:seen saa TA-Technixiä? Ajo-ominaisuuksilla ei niinkään suurempaa väliä, kunhan saa säädettyä oman maun mukaiseen korkeuteen.
                    Ei taida ihan tuohon rahaan mitään säädettävää saada. KAW 80/20 tilaukseen, ei tarvii arpoa korkeutta kun menee matalalle sillä
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #85
                      Onko jousen halkaisija muuttunut jossain vuosimallissa tms.? Löytyy kahta eri halkaisijaa n.160mm ja 175mm. -93 mallin 525i:ssä on ainakin tuo isompi.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 933
                        • Espoo

                        #86
                        Etuiskarit M-Sport -alustaan

                        Uudet etuiskarit pitäisi saada 540iA:n M Sport -alustaan (sedan). Kaikesta päätellen jouset ovat alkuperäistä vastaavat ainakin korkeudeltaan (navasta kaareen mm, v/o):

                        edessä: 365 / 368
                        takana: 335 / 328

                        Alkuperäistä mahdollisimman hyvin vastaavia haetaan. Löytyykö mistään kelvollisia kotimaan kamaralta? M Tech -alustan iskarit eivät taida käydä, joita mm. Schmiedmann myy?
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 933
                          • Espoo

                          #87
                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Uudet etuiskarit pitäisi saada 540iA:n M Sport -alustaan (sedan). Kaikesta päätellen jouset ovat alkuperäistä vastaavat ainakin korkeudeltaan (navasta kaareen mm, v/o):

                          edessä: 365 / 368
                          takana: 335 / 328

                          Alkuperäistä mahdollisimman hyvin vastaavia haetaan. Löytyykö mistään kelvollisia kotimaan kamaralta? M Tech -alustan iskarit eivät taida käydä, joita mm. Schmiedmann myy?
                          Aikani pengottuani löysin osanumeron M Sport -alustan etuiskareille, joka näyttää olevan sama kaikille malleille koneesta riippumatta, pl. M5. Samalla osanumerolla myydään tosiaankin mm. Schmiedmann:lla etuiskaria M Tech -alustan nimen alla. Numerohan siis on:

                          31 32 1 138 833 (tai yhteen 31321138833).

                          Näitä vissiin on hommattava pari kappaletta. Mitä kaikkea kannattaa uusia asennuksen yhteydessä?
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • mualari
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 524
                            • Iisalmi

                            #88
                            kellään tietoa mistä TA-Techinxin alustalle lyhyemmät etujouset sedaniin? tarttis olla 220-180mm pitkät..
                            e46 330d facelift touring
                            e23 bagged/m60
                            EX: e34 525i -96 stankke touring
                            EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
                            EX: e34 520i -89 sedan

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎