Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 iskarit ja jouset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Sickness
    Oletko joskus ollut mun auton kyydissä? Siinä on progressiiviset, eikä mun mielestä voi väittää pintakovaksi :wink:
    Olen joo ollut. Pelottaa vieläkin, post-traumaattista stressiä kuulemma. :oops:

    Enkä nyt tarkoittanut että kaikki alustasarjat ovat pintakovia, vaan sitä, että progressiivisuus ei ole tae siitä että alustasarja ei olisi pintakova.
    :wink:

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #17
      Originally posted by @ek
      Onko muilla kokemuksia fk:n sarjoista?
      Mistä kyseisiä sarjoja mahtaisi saada? Ja onko muita madallus vaihtoehtoja kun 40/ 40 , kun jos madaltamaan e34 alkaa, saisi keulaa tiputtaa hieman enemmän perään nähden. <- minun mielipide!!
      katsoppa http://www.fk-automotive.de

      fk:lta löytyy seuraavia madalluksia e34 sarjaan:

      35-40mm edestä ja takaa
      60/40mm
      75/40mm

      nämä siis FK High Tec sarjasta, sisältää jouset ja iskarit. hinta saksassa 400 - 420 euroa + toimituskulut.

      FK:lla ongelma vaan on useiden tuotteiden kanssa että toimitusajat saattavat venyä todella pitkiksi jos tuotteita ei ole varastossa. itse yiritin tilata omaan E34:n tuota 75/40mm sarjaa mutta kun sitä ei alkanut kuulumaan soiteltiin tehtaalle ja selvisi ettei kaikkia tarvittavia osia löytynyt valmiina. taisi sopivat etujouset olla lopussa.

      toisena vaihtoehtona kannattaa harkita K.A.W. alustoja



      40/15mm
      60/20mm
      80/20mm

      hinnat 600 - 650 euroa. yritin tilata tuollaista 80/20mm sarjaakin itselleni erään saksanlaisen liikkeen kautta. ei kerennyt kuitenkaan tulla saksan reissuni aikana joten pyysin lähettämänä suomeen. kun sarja aikoinaan sitten saapui niin totta kai k.a.w. jouset oli ollut lopussa ja paketissa oli kyllä k.a.w. iskarit mutta aivan väärät jouset. joten uutta alustaa en ole itse saanut vieläkään paikalleen.. saa nyt nähdä mikä sinne loppupelissään tulee.

      mulla olisi siis ylimääräisenä k.a.w.:n sport iskarit ja lesjöfors 30mm madallusjouset. tarkoituksena on palauttaa tuo sarja saksaan ja ottaa oikea sarja tilalle. mutta kyllä voin myös myydä tuon jollekin samaan hintaan kuin se on tullut maksamaan minulle. itse en halua asentaa sitä paikoilleen koska haluan enemmän keulasta madaltava sarjan.

      onko kellään muuten kokemuksia e34:ssa noista lesjöfors jousista? paljonko ne madaltaa käytännössä?
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • @ek
        Bimmer Rookie
        • Feb 2003
        • 35
        • suomi

        #18
        Onko toimituskulut millaista luokkaa saksasta tilattuna... Siis koko sarjalle, sehän painaakin jo muutaman kilon? Joku 400 euron pintaan kuullostaisi kuitenkin ihan mukavan edulliselta alustasarjalta. Siinähän säästyis rahaa esim. :juo :juo

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #19
          Originally posted by @ek
          Onko toimituskulut millaista luokkaa saksasta tilattuna... Siis koko sarjalle, sehän painaakin jo muutaman kilon? Joku 400 euron pintaan kuullostaisi kuitenkin ihan mukavan edulliselta alustasarjalta. Siinähän säästyis rahaa esim. :juo :juo
          olisko toimituskulut jotain 40 - 60 euroa ??? en todellakaan tiedä..

          mulla olis tosiaan tuo yks sarja jossa K.A.W. iskarit ja Lesjöfors -30mm jouset jos kiinnostaa.. käyttämättömänä löytyisi eikä tarvisi tilata!
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • @ek
            Bimmer Rookie
            • Feb 2003
            • 35
            • suomi

            #20
            No kyllähän minä voisin sen vaikka ostaakkin, mutta kun hinta vaan ei ole aivan minua varten... :oops:

            Aloitin kyselemään sarjoista kuitenkin ns. budjetti periaatteella...

            Edelleen kyselen vihjeitä e34 sarjoihin ja millaisilla hinnoilla olette niitä ostelleet. Pienimuotoinen mainostus sarjoja myyviä liikkeitä kohtaan ei kai laitonta? :oops:

            Comment

            • Dynamics
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1108
              • Kiiminki City

              #21
              FK:lla on ihan ok kamaa ainakin hinta/laatusuhteeltaan.
              Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
              Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
              Ex: e34 525Tic, e34 520

              Comment

              • 730ia
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1457
                • pohjois-pohjanmaa, oulu

                #22
                itelle tuli monroen kaasut, ja eibachin pro kit, jousien hinta oli muistaakseni 360e ja iskarit oisko ollu 460e, en nyt tähän hätään muista.

                jousista sen verran että mulle ainakin sanovat suoraan liikkeestä että ei kannata mitään weitecin jousia laittaa edes, tietenkin ne haluaa myydä kalliimpat jouset mutta kyllä mä uskon niitten kommenteihin, sen verran monesti oon lukenu weitecin kommentteja ja onhan ne lähes puolet halvemmatkin.
                F20 118d Aut.
                ________
                Volvo S40
                MB W204
                e90 320d
                e46 coupe
                e32 730ia

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #23
                  Originally posted by @ek
                  No kyllähän minä voisin sen vaikka ostaakkin, mutta kun hinta vaan ei ole aivan minua varten... :oops:

                  Aloitin kyselemään sarjoista kuitenkin ns. budjetti periaatteella...

                  Edelleen kyselen vihjeitä e34 sarjoihin ja millaisilla hinnoilla olette niitä ostelleet. Pienimuotoinen mainostus sarjoja myyviä liikkeitä kohtaan ei kai laitonta? :oops:
                  siis hintaa olis 480 euroa, samanverran kun tuli mulle maksamaan.. :wink:
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • Anselmo H
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 942
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by Sickness
                    Mitä jos ostaisit nyt aluksi vain kunnolliset iskarit ja sitten kun on rahaa, päivittäisit alle jonkun maltillisen jousisetin, joka toimii myös normaalipituisten iskareiden kanssa?

                    Esim. Eibachin Pro-Kit (joka mulla on autossa) toimii hienosti ajossa ja madaltaa sen verran vähän että voi käyttää normaalipituisia iskareita.

                    Pro-Kitistä juuri sinun autoosi lisätietoa täältä.
                    Juurikin näin. Ei kannata säästää juuri nyt muutamaa kymppiä. Eibachit on ainakin hyvät ja madallus sen verran maltillista että std -iskari toimii. H&R:ssä joissa madallus -45mm (keula), pitäisi jo olla sitten lyhyempi iskari ja ne maksaa sitten jo eri näköisen summan. Jätä yhdet pippalot väliin, niin ei tarvi ostaa paskaa alustasarjaa.
                    F11 523iA Touring
                    E93 325i cabrio
                    E81 116i
                    Triumph Daytona 955i

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4328
                      • Turku

                      #25
                      Niin olikos eri koneisille autolle eri jousia/iskareita? 518 vs 520 vs 535, epäilen että ainakaan tuohon neloskoneiseen "menis" kuutosen jouset??!! :?:

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #26
                        Originally posted by jani73
                        Niin olikos eri koneisille autolle eri jousia/iskareita? 518 vs 520 vs 535, epäilen että ainakaan tuohon neloskoneiseen "menis" kuutosen jouset??!! :?:
                        On, osittain, joillakin valmistajilla samoja joillakin erillaisia. Usein 518-520 (joskus vielä 525) on samoja, sitten dieselit ja 530-535 on samoja.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • @ek
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2003
                          • 35
                          • suomi

                          #27
                          Originally posted by Kadunvaltaaja
                          Originally posted by Sickness
                          Mitä jos ostaisit nyt aluksi vain kunnolliset iskarit ja sitten kun on rahaa, päivittäisit alle jonkun maltillisen jousisetin, joka toimii myös normaalipituisten iskareiden kanssa?

                          Esim. Eibachin Pro-Kit (joka mulla on autossa) toimii hienosti ajossa ja madaltaa sen verran vähän että voi käyttää normaalipituisia iskareita.

                          Pro-Kitistä juuri sinun autoosi lisätietoa täältä.
                          Juurikin näin. Ei kannata säästää juuri nyt muutamaa kymppiä. Eibachit on ainakin hyvät ja madallus sen verran maltillista että std -iskari toimii. H&R:ssä joissa madallus -45mm (keula), pitäisi jo olla sitten lyhyempi iskari ja ne maksaa sitten jo eri näköisen summan. Jätä yhdet pippalot väliin, niin ei tarvi ostaa paskaa alustasarjaa.

                          No mitkä sitten on "kunnolliset" iskarit :?: Ei se madallus ollut minulle nyt edes se juttu, mutta jouset alkaa olla jo aika väsyneet ja iskarit vaihtokunnossa, joten ajattelin jos sarjalla säästäis massia ja sais kaikki vaihdettua kerralla!!! Tietysti pieni keulan tippuminen ei olisi pahitteeksi, mutta ei välttämättömyys!!

                          Tulossa on remonttia jokapuolelle autoon ja se menee pariksi kuukaudeksi seisomaan, joten samalla ajattelin alustan laittaa kuntoon!!

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #28
                            Osta eteen bilsteinin sprintit ja taakse hyvä laatuset vakiot, jousiksi laitat sitten vaikka ne H&R:n vieterit. Noin mä tekisin.
                            Retard Member

                            Comment

                            • Sickness
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 1923
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by herja
                              Osta eteen bilsteinin sprintit ja taakse hyvä laatuset vakiot, jousiksi laitat sitten vaikka ne H&R:n vieterit. Noin mä tekisin.
                              Ja millainenkohan ajettavuus siinä autossa on sen jälkeen, kun edessä on tiukat thööning-pumput ja takana löysät vakiot? Miksi ihmeessä ei voi laittaa joka nurkkaan samaa kamaa?

                              Ja "kunnon" iskarit on esim. mitä tahansa Bilsteinilta tai kuten itselläni on tuon Eibach Pro-Kitin kaverina Sachsin kaasut.
                              E39 520iA -02

                              Comment

                              • herja
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1649

                                #30
                                Älä nyt sickness housuus pasko, ei tää niin tärkee asia ole. Kuhan ehdotin, jos autoa ei madalla takaa kuin 15mm niin turha sinne lyhyttä iskaria on tunkea kun normaalikin menee.
                                Retard Member

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎