Sitä 'isoa' tukilaakeria on myös kahdella eri reiällä eli 16 mm ja 14 mm, sitten on se 'pieni' iskarin yläpää vielä erikseen. Eli tuo 'iso' on se missä on koko paketti yhtä klimppiä ts jousilautanen on siinä laakerissa kiinteä osa (~70 mm muovihattu) ja 'pieni' sitten erillesellä jousilautasella. Alkupään 525 tuo iso laakeri vakiona, sittemmin pienellä. Osittain kokemukseen perustuvaa, osittain e34.destä luettua.
Omassa vaihdoin nuo yläpäät seuraavanlaisella kuviolla:
Alkup. oli nuo 'isot' laakerit 16 mm reiällä -> FKn iskarit oli 'isolle' yläpäälle 14 mm reiällä -> KL-varaosista tuli 'pienet' yläpäät, näihin laitoin vielä uudet jousilautaset ja vähän holkkia laakerin yläpuolelle väliin että sai kiristetty -> toimii buenosti. Isoissa laakereissa paksumpi jousenaluskumi kuin noissa pienissä. 3 mm kumeilla laakerin korkeus jouseen nähden sama kummassakin mallissa.
Halvemmathan nuo 'pienet' mallit on aika paljonkin.
Eli keulaa ei saa sen alemmas eri yläpäitä vaihtamalla?
Ei mun mielestä, ainut sen muutaman milliä se saattaa pudota jos laittaa noihin mallia iso yläpäihin ne ohuemmat jousenaluskumit, pitäs kai sopia. En nyt kyllä satavarmasti uskalla sanoa että oliko tuo korkeus noissa sama iso vs pieni mutta ei se ainakaan montaa milliä heitä.
Btw, paljonkos sulla tällä hetkellä matkaa kaaresta napaan?
Joo, eli edessä vajaa 320mm takana 310mm. Eli oisko se nyt sen ~70mm alempana keulasta, kuin vakiona. Ja sentti-pari tuosta pitäis vielä pois saaha, niin sais vähän sisältöä elämään, kun pitää jokaista pikkukiveä kadulla väistää
Joo, eli edessä vajaa 320mm takana 310mm. Eli oisko se nyt sen ~70mm alempana keulasta, kuin vakiona. Ja sentti-pari tuosta pitäis vielä pois saaha, niin sais vähän sisältöä elämään, kun pitää jokaista pikkukiveä kadulla väistää
Joo, no hyvinkin samat mitat tossa omassa noilla APn jousilla nyt kun vähän laskeutunu ajan myötä.
nostin tän topicin takas ylös onko kenelläkään vogtland 40/20 sarjaa alla
e34.ssa? toimiikohan vakio iskarit vielä näillä jousilla.olis kiva nähdä kuvaa jostain autosta missä kyseiset jouset alla.onko kenelläkään tietoa onko kyseiset jouset hyväksytty?ettei katsastuksessa tuu ongelmia
nostin tän topicin takas ylös onko kenelläkään vogtland 40/20 sarjaa alla
e34.ssa? toimiikohan vakio iskarit vielä näillä jousilla.olis kiva nähdä kuvaa jostain autosta missä kyseiset jouset alla.onko kenelläkään tietoa onko kyseiset jouset hyväksytty?ettei katsastuksessa tuu ongelmia
Mulla oli vanhassa 520i E34:ssa kyseiset jouset vakioiskareilla. Hyvin kesti iskarit, 50 000km tuli vuoden aikana rullattua ja ehjät olivat kun auton pois myin.
Jousien mukana tuli kyllä TÜV-laput, jotka kelpasi katsastukseen, niitä ei tosin kuin kerran kysytty vaikka otteessa ei merkintää ollukkaa.
joo hyvä olisi jos saisit kuvaa näkyville niin näkisi mitenkä matala tuo on noilla jousilla.ei varmaan kannata laittaa 60/40 sarjaa vakio iskareille?
mitenköhän e34 noi sumuvalot onkohan ne liian matalalla 60/40 sarjalla?
Vakioiskarit ei kyllä toiminut edes -35mm Weitecin jousien kanssa. Iskarit pohjas pienimmässäkin montussa. Nyt tuossa touringissa on keulassa jotkut punaset jouset ja vakioiskarit ja pohjaa.
Mitä iskareita kannattaa kattella ettei pohjaa? Semmoset jotka sopii 40-60mm madallukselle kun tuo on varmaan sitä luokkaa. Vakioita en laita kun ne ei yksinkertasesti toimi.
Mitä iskareita kannattaa kattella ettei pohjaa? Semmoset jotka sopii 40-60mm madallukselle kun tuo on varmaan sitä luokkaa. Vakioita en laita kun ne ei yksinkertasesti toimi.
nostin tän topicin takas ylös onko kenelläkään vogtland 40/20 sarjaa alla
e34.ssa? toimiikohan vakio iskarit vielä näillä jousilla.olis kiva nähdä kuvaa jostain autosta missä kyseiset jouset alla.onko kenelläkään tietoa onko kyseiset jouset hyväksytty?ettei katsastuksessa tuu ongelmia
VDF Vogtlandin setti alla iskareita myöten:
On käsittäkseni hyväksytyt, omassa otteessa lukee "VDF-VOGTLAND Alustasarja. Etäisyys navasta lokasuojan kaaren reunaan: Edessä 335 mm Takana 320 mm."
Lisäksi lukee "SIGNAL AUTO /T&G camber-säädettävät iskunvaimentimen yläpäät takana, TÜV/E1 -hyväksyntädokumentit esitetty."
Autossa ei noita yläpäitä enään jostain syystä löydy mutta pidetään otteessa .
Comment