Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540ia vaihteet ei mene päälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Originally posted by alaska View Post
    kun on mikä vain vaihde päällä tuntuu vastus työntäessä? N asennossa pykälä on paljon "pienempi"
    Ilmaiseppa hieman selkeämmin, missä on vastusta. Autoa työntäessä?

    Laatikko lämpenee muutamassa minuutissa yli 30 asteiseksi. Ota lauhduttimelta letkut irti jä käyntiin, pitäisi tulla öljyä litra muutamassa sekunnissa.

    Comment

    • alaska
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 595
      • PKS

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Ilmaiseppa hieman selkeämmin, missä on vastusta. Autoa työntäessä?

      Laatikko lämpenee muutamassa minuutissa yli 30 asteiseksi. Ota lauhduttimelta letkut irti jä käyntiin, pitäisi tulla öljyä litra muutamassa sekunnissa.

      kyllä autoa työntäessä! samalla tavalla kun manuaali autossa jos on vaihde päällä niin auto liikkuu jonkun verran ja sitten tökkää vaihteeseen
      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

      Comment

      • alaska
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 595
        • PKS

        #18
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Turbiinin kaula pyörittää ö-pumppua.

        Eli jos öljy pumppuun haluaa käsiksi ensin irroitetaan laatikko.
        Jos lähdet irroittamaan niin irroita ensin turbiini vetolevystä välttääksesi rikkomasta mitään.

        Pitäisi kyllä olla jo lämmin tuolla käytöllä. Ei tuo lämpö nyt tähän hätään ole ehkä se akuutein juttu.

        Öljyä tulee silloin tarkistus propusta solkenaan kun auto ei käy. Kun auto on käynnissä ei öljyä pitäisi tulla pahemmin.

        Vaihteet menevät päälle ilman jarrua.
        en ymmärrä en niinkun yhtään........ mihin vittuun katoaa vaikka 10 litraa öljyä kun tuon propun avaa eikä öljyä tule?
        puhun nyt tästä kuvasta kun öljypohjaan menee max 3 litraa?? en ymmärrä auttakaa
        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Originally posted by alaska View Post
          en ymmärrä en niinkun yhtään........ mihin vittuun katoaa vaikka 10 litraa öljyä kun tuon propun avaa eikä öljyä tule?
          puhun nyt tästä kuvasta kun öljypohjaan menee max 3 litraa?? en ymmärrä auttakaa
          öljypumppu pumppaa turbiiniin ~5 litraa öljyä joka valuu taas öljypohjaan kun auton sammuttaa.. sun tarvis kyllä opiskella automaattilaatikon toimintaperiaate ennenkuin teet sille autolle yhtään mitään..
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • alaska
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 595
            • PKS

            #20
            Originally posted by peto2 View Post
            öljypumppu pumppaa turbiiniin ~5 litraa öljyä joka valuu taas öljypohjaan kun auton sammuttaa.. sun tarvis kyllä opiskella automaattilaatikon toimintaperiaate ennenkuin teet sille autolle yhtään mitään..
            miks pitää aina olla noin tärkee :think tässähän mä koko ajan kyselen että tietäisin! ja enhän mä ite oo nyt tekemässä mitään muuta kun avaamassa yhen perkeleen propun.. okei jos se pumppaa 5litraa turbiiniin ja 3litraa mahtuu öljypohjaan niin missä on loput 5,5litraa?
            kaiken logiikan mukaan näiden pitäisi tulla ulos sieltä propun kautta???
            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #21
              Originally posted by alaska View Post
              kyllä autoa työntäessä! samalla tavalla kun manuaali autossa jos on vaihde päällä niin auto liikkuu jonkun verran ja sitten tökkää vaihteeseen
              Automaatista ei oikein voi sanoa tuolla tavalla yhtään mitään.

              Jos auto ei ole käynnissä ei vaihdekkaan varsinaisesti ole päällä kun ei ole öljynpainetta.
              Last edited by Muurahainen; 12-01-2012, 23:19.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Originally posted by alaska View Post
                miks pitää aina olla noin tärkee :think tässähän mä koko ajan kyselen että tietäisin! ja enhän mä ite oo nyt tekemässä mitään muuta kun avaamassa yhen perkeleen propun.. okei jos se pumppaa 5litraa turbiiniin ja 3litraa mahtuu öljypohjaan niin missä on loput 5,5litraa?
                kaiken logiikan mukaan näiden pitäisi tulla ulos sieltä propun kautta???
                Jäähdyttimeen menee osansa yms.

                Mutta siis jos auto ei ole käynnissä ja koitat laittaa laatikkoon öljyä niin jää noin 5 litraa vajaaksi.

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  #23
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Automaatista ei oiekin voi sanoa tuolla tavalla yhtään mitään.

                  Jos auto ei ole käynnissä ei vaihdekkaan varsinaisesti ole päällä kun ei ole öljynpainetta.

                  aivan aivan mutta miten esimerkiksi tuo p vaihde toimii? siinähän on jonkinsortin jarru?? ja sama homma vaikka auto oli käynnissä ja yritti työntää
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • alaska
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 595
                    • PKS

                    #24
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Jäähdyttimeen menee osansa yms.

                    Mutta siis jos auto ei ole käynnissä ja koitat laittaa laatikkoon öljyä niin jää noin 5 litraa vajaaksi.
                    jees no antakaa mulle nyt tarkka tieto siitä että kauan käytän autoa ennenkun avaan sen propun? ilmeisesti kuitenkin fiksu laittaa astia alle ja vaikka mittailla että paljon sieltä tuli öljyä ulos? sitten kiinnostaa se että mistä mä tiedän koska siellä on riittävästi öljyä kun alan sinne ruutaamaan?

                    btw onko noissa 540:sissä ollut jakoketjun kiristäjissä vikoja? kuullostaisi että ketju kalkattaa ja käytin kiristäjän pois ja putsasin ja panin takaisin niin hetken toimi ilman kalkatusta ja sitten alkoi taas kalkattamaan
                    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Onkohan sinulla nyt kepin vaijeri irtipoikki tai ihan väärissä säädöissä?

                      P-lukko on ihan kiinteällä hammastuksella ja jos se on päällä ei varmaan paljon liiku työntämällä.

                      Onkohan ketjunkiristin tiensä päässä, pitäisi kiristyä öljynpaineella.

                      Ihan se että käynnistät auton ja menet sen alle niin pitäisi riittää öljyn siirtämiseen turbiiniin.
                      Se tarkistus röörihän on keskellä öljypohjaa korkeammalla kuin tyhjennys proppu, kun öljy alkaa valua tarkistus reijästä pois on sitä tarpeeksi.
                      Last edited by Muurahainen; 12-01-2012, 23:31.

                      Comment

                      • alaska
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 595
                        • PKS

                        #26
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Onkohan sinulla nyt kepin vaijeri irtipoikki tai ihan väärissä säädöissä?

                        P-lukko on ihan kiinteällä hammastuksella ja jos se on päällä ei varmaan paljon liiku työntämällä.

                        hmm eipä muuten ole käynyt mielessä! antaako laatikko käskyn mittaristoon mikä vaihde on päällä? mittaristossa nimittäin ainakin toimii "kepin asento" oikein
                        Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                        Comment

                        • alaska
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 595
                          • PKS

                          #27
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Onkohan sinulla nyt kepin vaijeri irtipoikki tai ihan väärissä säädöissä?

                          P-lukko on ihan kiinteällä hammastuksella ja jos se on päällä ei varmaan paljon liiku työntämällä.

                          Onkohan ketjunkiristin tiensä päässä, pitäisi kiristyä öljynpaineella.

                          Ihan se että käynnistät auton ja menet sen alle niin pitäisi riittää öljyn siirtämiseen turbiiniin.
                          Se tarkistus röörihän on keskellä öljypohjaa korkeammalla kuin tyhjennys proppu, kun öljy alkaa valua tarkistus reijästä pois on sitä tarpeeksi.

                          tyhjennys proppuhan on öpohjan kyljessä ja tuo tarkastus proppu on keskellä pohjaa syventeessä
                          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            Originally posted by alaska View Post
                            hmm eipä muuten ole käynyt mielessä! antaako laatikko käskyn mittaristoon mikä vaihde on päällä? mittaristossa nimittäin ainakin toimii "kepin asento" oikein
                            Nyt en tuota muista oliko kepin juuressa olevassa kytkimessä asentoja vaihteille vai miten se meni.

                            Joku muu saa vastata tähän kohtaan.

                            Mutta ainakin parkkilukko toimii ihan mekaanisesti vaijerilla.
                            Last edited by Muurahainen; 12-01-2012, 23:40.

                            Comment

                            • alaska
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 595
                              • PKS

                              #29
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Nyt en tuota muista oliko kepin juuressa olevassa kytkimessä asentoja vaihteille vai miten se meni.

                              Joku muu saa vastata tähän kohtaan.
                              jees! saakohan tuota kiristintä testattua mitenkään että onko entinen vai vika jossain muualla? auto tosiaan seissyt ja venttiilikopassa olevasta öljyn täyttö aukosta huomasin että venttiili kopassa ainakin vähän ihmeellistä paksua moskaa ei kuitenkaan samanlaista mitä tulee kun vedet ja öljyt sekaisin
                              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #30
                                Originally posted by alaska View Post
                                miks pitää aina olla noin tärkee :think tässähän mä koko ajan kyselen että tietäisin! ja enhän mä ite oo nyt tekemässä mitään muuta kun avaamassa yhen perkeleen propun.. okei jos se pumppaa 5litraa turbiiniin ja 3litraa mahtuu öljypohjaan niin missä on loput 5,5litraa?
                                kaiken logiikan mukaan näiden pitäisi tulla ulos sieltä propun kautta???
                                sitä öljyä on siellä lauhduttimenputkissa, lauhduttimessa yms. kyllä siellä tilaa on.

                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎