Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540ia vaihteet ei mene päälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #46
    Originally posted by alaska View Post
    mitä kaikkea pitää purkaa pois edestä???
    no perkele mikä helvetti se siin koneen ja laatikon välissä on????? semmonen ehkä laatikon levynen mut vain 5-10cm korkee? tulee 1 sisään 1 ulos :think
    saatoin sanoa väärin.. saattaa olla toteutettu erilailla kuin muissa bemuissa.. tämmönen kuva oli lauhduttimesta.. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...n_oil_cooling/
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • alaska
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 595
      • PKS

      #47
      Originally posted by peto2 View Post
      saatoin sanoa väärin.. saattaa olla toteutettu erilailla kuin muissa bemuissa.. tämmönen kuva oli lauhduttimesta.. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...n_oil_cooling/
      hmm no nyt näyttää kovastikkin siltä mötikältä mikä moottorin ja laatikon välissä on mutta..... tuo vuotokohta kun puhuin ohjaustehostimen öljystä on juurikin noillakohti missä kuvailit öljyn lauhduttimen olevan syylärissä?
      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #48
        Originally posted by alaska View Post
        kytkimelle asti? + aiheuttaisiko nois suuren luiston ettei yksinkertaisesti yhtään mitään tapahdu?
        Ei! Automaatissa EI ole perinteistä kytkin vaan turbiini.



        Originally posted by peto2 View Post
        saatoin sanoa väärin.. saattaa olla toteutettu erilailla kuin muissa bemuissa.. tämmönen kuva oli lauhduttimesta.. http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...n_oil_cooling/
        Täytyy sano, ett WTF? Onpas mystinen lauhdutin. Muissa E34:ssa ei ole lähellekkään tuollainen.

        Mutta kuitenkin, liittimet auki ja kone käyntiin. Näkee tuleekö öljyä vai ei.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #49
          Jep tuo on se lauhdutin, itsellä oli 540:ssä samanlainen.

          Tuosta letku irti ja jos ei tule öljyä on laatikon pumppu tattis.

          Comment

          • alaska
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 595
            • PKS

            #50
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Ei! Automaatissa EI ole perinteistä kytkin vaan turbiini.





            Täytyy sano, ett WTF? Onpas mystinen lauhdutin. Muissa E34:ssa ei ole lähellekkään tuollainen.

            Mutta kuitenkin, liittimet auki ja kone käyntiin. Näkee tuleekö öljyä vai ei.

            realoem antaa ainakin tämmöisen
            E34 540i A5S560Z DRIVE CLUTCH A/B/C + muutamia jarrukytkimiä
            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #51
              Originally posted by alaska View Post
              realoem antaa ainakin tämmöisen
              E34 540i A5S560Z DRIVE CLUTCH A/B/C + muutamia jarrukytkimiä
              automaatissa noilla kytkimillä ja jarruilla vaihdetaan vaihteet..

              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • alaska
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 595
                • PKS

                #52
                Originally posted by peto2 View Post
                automaatissa noilla kytkimillä ja jarruilla vaihdetaan vaihteet..

                http://www.youtube.com/watch?v=cwx07...eature=related

                OKEI IHAN SAMA HENKIMAAILMAN HOMMAA nyt pari keppanaa ja tehdään niinkun pääliköt sanoo eli nyt tosta lauhdusta letkua irti! en saanu vastausta kummalla puolella on meno? ettei lauhduttimen läpi ala puskea öljyä lattiaan ja turhan panttina pullossa toinen letku
                Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  #53
                  noniin tämmöisiä kuvia kuinka öljyä on valunut ja yksi kuva etupäästä mistä öljyä valuu? ja tuosta lauhduttimen virityksestä...
                  Attached Files
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • alaska
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 595
                    • PKS

                    #54
                    Miten voi olla mahdollista että tuolta lauhduttajan letkusta tulee makeaa vettä?!!?! = jäähdytysnestettä!!!!!
                    palaa hermot... ei voi ymmärtää?!
                    Last edited by alaska; 13-01-2012, 20:34.
                    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                    Comment

                    • alaska
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 595
                      • PKS

                      #55
                      tuossa kuvassa kun on kaksi numero 7 niiden välissä on tyhjä lähtö joka menee suoraan jäähdytysneste säiliölle ja lämmitylaitteen kennolle?! MITEN TÄÄ LIITTYY VAIHTEISTO ÖLJYN JÄÄHDYTYKSEEN/LAUHDUTUKSEEN!? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...n_oil_cooling/
                      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                      Comment

                      • Jusa20
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2009
                        • 251
                        • Tampere

                        #56
                        Originally posted by alaska View Post
                        tuossa kuvassa kun on kaksi numero 7 niiden välissä on tyhjä lähtö joka menee suoraan jäähdytysneste säiliölle ja lämmitylaitteen kennolle?! MITEN TÄÄ LIITTYY VAIHTEISTO ÖLJYN JÄÄHDYTYKSEEN/LAUHDUTUKSEEN!? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...n_oil_cooling/
                        Ihan villi veikkaus, mutta jäähdyttäisköhän tuo jäähdytysneste vaihteistoöljyä samalla Esim. e34 m50 automaatissahan on syylärin yhteydessä vaihteistoöljynjäähdytin
                        E30 316 2.1 tic projektina
                        Käyttis E34 525iA -89 M50

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          #57
                          Siis mitä?

                          Älä ota paria keppanaa, tai yritä edes selittää vähän tarkemmin.

                          Kuvatkin kertoo yhtä paljon, kun ottaisi kuvan autosta kilometrin päästä ja kysyisi onko tuossa kuvassa näkyvässä moottorissa jotain vikaa.

                          Öljyähän voi valua kuvien perusteella ihan mistä tahansa, puhdista kaikki öljyiset paikat huolella niin ehkäpä jossain vaiheessa selviää sitten tarkemmin mistä vuotaa. Kun joskus auto liikkuu, tarella ei taida vieläkään liikkua.

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            #58
                            Originally posted by alaska View Post
                            noniin nyt selvinnyt sen verran että vaijeri on ok.. öljyproppua käytetty taas auki muutaman minuutin käymisen jälkeen ja astiaan ehti valua öljyä muutama litra? käytin myös laatikon pistoketta pois paikaltaan ja alkoi heti disko mittaristossa!
                            Pakko nyt kysyä, että kai laitoit lisää öljyä laatikkoon. Jos öljyroppua käyttämällä sitä tuli pihalle muutama litra?

                            Comment

                            • bavaria:39
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 323
                              • Kotka

                              #59
                              Originally posted by alaska View Post
                              tuossa kuvassa kun on kaksi numero 7 niiden välissä on tyhjä lähtö joka menee suoraan jäähdytysneste säiliölle ja lämmitylaitteen kennolle?! MITEN TÄÄ LIITTYY VAIHTEISTO ÖLJYN JÄÄHDYTYKSEEN/LAUHDUTUKSEEN!? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...n_oil_cooling/
                              Noissa letkuissa kuuluukin olla jäähdytysnestettä. Tuon kyseisen laatikon (5hp30) öljyjen jäähdytin on tuon mallinen. Pultattu laatikon pohjaan ja sen sisällä kiertää jäähdytysneste, sekä tietenkin eri piirissä myös laatikon öljyt. Rakennehan on mitä mainioin. Syylärin vaihdot yms. keularemontit voi tehdä huoletta ja helposti koskematta laatikon öljyihin.
                              Last edited by bavaria:39; 13-01-2012, 21:07.

                              Comment

                              • alaska
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 595
                                • PKS

                                #60
                                Originally posted by bavaria:39 View Post
                                Noissa letkuissa kuuluukin olla jäähdytysnestettä. Tuon kyseisen laatikon (5hp30) öljyjen jäähdytin on tuon mallinen. Pultattu laatikon pohjaan ja sen sisällä kiertää jäähdytysneste, sekä tietenkin eri piirissä myös laatikon öljyt. Rakennehan on mitä mainioin. Syylärin vaihdot yms. keularemontit voi tehdä huoletta ja helposti koskematta laatikon öljyihin.
                                AIVAN! ja tuo systeemihän on oikeastaan "lämmön vaihtaja" ja putkea pitkin o rengas tiivistyksellä kulkee öljy lauhduttajaan! vittu mä olin räjähtää kun alko vettä valumaan letkusta ja maistoin niin ...........glykolia kyllä tää kuntoon vielä tulee

                                ja nää pari keppanaa saa tuntemaan olon hyvinkin rauhalliseksi
                                ja kuvat on hyvät kun katsoo silmät auki!
                                Last edited by alaska; 13-01-2012, 21:30.
                                Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎