Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds touring -93 ongelmaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gubbe89
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 315
    • Mouhijärvi

    #46
    Haiskahtaa, että meillä on samanlaiset autot. Onko vielä samanvärisetkin, kun Lazurblau Metallicin värisiä ovia näytit ostopuolella olevan vailla?

    Itsellä yleensä humppaa, kun otetaan/on otettu enempi virtaa, esimerkiksi puolikylmänä hehkutus ja startti, sitten valot päälle vielä. Normaalitilanteessa kun puhallinta käyttää nopeasti ykköseltä neloselle ja takaisin humppaaminen loppuu. Nykyään humppaa enää voisiko sanoa jopa harvoin. Siihen vaikuttavat tekijät lienevät pumpun ajoitus, pa-suodatin ja kaksitahtiöljy. Muuten alkoi auto toimimaan paljon paremmin, kun tyhjensin katalysaattorin ja laitoin sisälle suoran putken. Takavaimentimen poistolla ei tainnut olla muuta kuin lippalakin lippaa nostattava vaikutus.

    Pistä nyt helvetin kiireellä se pa-suodatin vaihtoon! Laita samalla ne suodatinjalan pikaliittimien o-renkaat. Itse olen sen verran skeptinen ihmisiä kohtaan, että heti samana iltana ostettuani auton vaihdoin öljyt ja pa-suodattimen. Kannattaa välillä lorauttaa semmonen max. puolen prosentin seos kaksitahtiöljyä tankkiin, tekee pumpulle eetvarttia, voipi jopa vähän puhdistaa pumppua sisältä käsin.
    Last edited by gubbe89; 31-03-2012, 17:31.
    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
    ex. E34 525 TDS Touring -93
    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
    ex. Yamaha YZF 1000R -02
    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
    ex. E34 535i -88
    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

    Comment

    • urbodiesel
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 57
      • Tornio

      #47
      Originally posted by gubbe89 View Post
      Haiskahtaa, että meillä on samanlaiset autot. Onko vielä samanvärisetkin, kun Lazurblau Metallicin värisiä ovia näytit ostopuolella olevan vailla?

      Itsellä yleensä humppaa, kun otetaan/on otettu enempi virtaa, esimerkiksi puolikylmänä hehkutus ja startti, sitten valot päälle vielä. Normaalitilanteessa kun puhallinta käyttää nopeasti ykköseltä neloselle ja takaisin humppaaminen loppuu. Nykyään humppaa enää voisiko sanoa jopa harvoin. Siihen vaikuttavat tekijät lienevät pumpun ajoitus, pa-suodatin ja kaksitahtiöljy. Muuten alkoi auto toimimaan paljon paremmin, kun tyhjensin katalysaattorin ja laitoin sisälle suoran putken. Takavaimentimen poistolla ei tainnut olla muuta kuin lippalakin lippaa nostattava vaikutus.

      Pistä nyt helvetin kiireellä se pa-suodatin vaihtoon! Laita samalla ne suodatinjalan pikaliittimien o-renkaat. Itse olen sen verran skeptinen ihmisiä kohtaan, että heti samana iltana ostettuani auton vaihdoin öljyt ja pa-suodattimen. Kannattaa välillä lorauttaa semmonen max. puolen prosentin seos kaksitahtiöljyä tankkiin, tekee pumpulle eetvarttia, voipi jopa vähän puhdistaa pumppua sisältä käsin.

      Joo samanlaiset bemut taitaa olla ovia tarttis kuskinpuolelle kun ovat kummatkin alareunoista siinä kunnossa että menee vaihtoon kokonaan :/
      Mutta maanantaina menen heti pikimmiten hakemaan se suodattimen, o-renkulat ja 2-tahti öljaa! katsotaan sitten mitä sanoo bemu
      E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

      Comment

      • gubbe89
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 315
        • Mouhijärvi

        #48
        Jepulisjee. Se suodatin kannattaa jatkossa vaihtaa puolivuosittain. Dieseli on nimittäin kohtalaisen tarkka polttoaineen puhtaudesta. Toiset toimii pitkäänkin, toiset ei niin pitkään. Suodatin muuten kannattaa täyttää asentaessa ihan piripintaan uudella polttoaineella, tai vaihtoehtoisesti siirtopumpulla ajaa täyteen, mutta itse en henkilökohtaisesti tiedä, kuuluuko siirtopumpun pörrätä, kun laittaa virrat päälle. Omani jouduin sahaamalla laittamaan tulille. Tietysti ohittamalla releen hyppyjohdolla saattais onnistua, mikäli pumppu toimii.
        Last edited by gubbe89; 31-03-2012, 21:20.
        nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
        nyk. Yamaha XJR 1200 -98
        nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
        ex. E34 525 TDS Touring -93
        ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
        ex. Yamaha YZF 1000R -02
        ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
        ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
        ex. E34 535i -88
        ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
        ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

        Comment

        • urbodiesel
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 57
          • Tornio

          #49
          Dodiiiiin! nyt on vähän paikanneltu "vikoja", aiemmin mainitsin 1.suuttimesta mikä näytti heiluvan, siitä myös vuoti diisseliä, suuttimen runko oli löystynyt kannesta ->kirittiin ja vuoto loppui, ylläripylläri 4.suuttimessa sama homma, juuresta tulee mini kuplia aikalailla, mutta ei kiritty kun ei ollut sitä spesiaali työkalua. Suodatin kans vaihdettiin, EGR tulpattiin 5centin kolikolla. Lähtee edelleen sahaamalla käyntiin ja tyhjäkäynti humpaa väliajoin, johtuu varmaan tuosta 4.suuttimesta?
          Last edited by urbodiesel; 07-04-2012, 17:53.
          E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

          Comment

          • gubbe89
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 315
            • Mouhijärvi

            #50
            Sahuuttaminen kyllä edelleen kielisi pääasiassa venyneeseen nokkaketjuun ja/tai pielessä olevaan ennakkoon... Olikos se ennakko jo tsekattu?
            nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
            nyk. Yamaha XJR 1200 -98
            nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
            ex. E34 525 TDS Touring -93
            ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
            ex. Yamaha YZF 1000R -02
            ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
            ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
            ex. E34 535i -88
            ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
            ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

            Comment

            • urbodiesel
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 57
              • Tornio

              #51
              Originally posted by gubbe89 View Post
              Sahuuttaminen kyllä edelleen kielisi pääasiassa venyneeseen nokkaketjuun ja/tai pielessä olevaan ennakkoon... Olikos se ennakko jo tsekattu?
              Ennakkoa ei ole tsekattu, käytän pajalla.
              E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

              Comment

              • BigRedi
                Newbiemmer
                • Dec 2006
                • 9

                #52
                kun nyt sopii aiheeseen, niin kysyn täälllä.
                eli vastaavanlainen laite, paits automaatilla. ja ongelma:
                kun tankki alkaa olemaan melko tyhjä(alle 20l) alkaa horimaan ilmaa jostain, ja sammuilee tankkaamalla korjaantuu. vuodot fiksattu. siirtopumppua tutkiskellessa todettiin, ettei sinne virtaa tullut kun avaimesta käänteli? tällöin siis tankista irtoava anturi härdelli irtaallaan. kuulusko pumpun pumpata tällöin? sulakkeet oli ehjiä, releistä paha sanoo.

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  #53
                  Oireet ehkä sopisi juurikin siihen, että siirtopumppu ei pelitä. Kannattaa sen toiminta tarkastaa ensiksi. Luulisin että sen pitäisi viimestään silloin lähtee pyörimään kun starttaa.

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • urbodiesel
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 57
                    • Tornio

                    #54
                    Juu, samaa mieltä, siirtopumppu sökö :think
                    E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

                    Comment

                    • gubbe89
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 315
                      • Mouhijärvi

                      #55
                      Eikös tuo samaa vaivaa tehnyt täydelläkin tankilla? Silloinhan sen ei pitäisi ainakaan temputella, kun eikös tuossa jakajapumpussa ole itsessäänkin siirtopumppu? Toivottavasti vika on noinkin pieni.
                      nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                      nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                      nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                      ex. E34 525 TDS Touring -93
                      ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                      ex. Yamaha YZF 1000R -02
                      ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                      ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                      ex. E34 535i -88
                      ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                      ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                      Comment

                      • BigRedi
                        Newbiemmer
                        • Dec 2006
                        • 9

                        #56
                        mistäs tuon siirtopumpun releen löytää? kun sinne pumpun johtosarjaan ei tosiaan sitä virtaa tule :think

                        Comment

                        • urbodiesel
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 57
                          • Tornio

                          #57
                          Päivitystä vian etsintään! imusarjan tiivisteet vaihdettu, imusarja oli kiinni...tai ei ollut kiinni kovin hyvin, mutterit lähti melkeen sormilla pyörittämällä irti ja vanhat tiivisteet mureni käteen. Nyt uudet tiivisteet paikallaan ja kiristetty apinan raivolla pultit kiinni! näyttää että alkoi vähän paremmin toimimaan auto, käynnistyy jo jopa kahdella hehkutuksella! mutta 4. suutin pitää vielä kiriä, on sekin löysällä -> ei oikeaa työkalua. imusarja oli aika scheisseä täynnä ->putsattu enimmät pois. kone nakuttaa vieläkin, kuuluu nakutus selvästi sisälle asti vai pitääkö se kuuluakin ?
                          E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

                          Comment

                          • gubbe89
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2008
                            • 315
                            • Mouhijärvi

                            #58
                            Nakutusta ei pitäisi sisälle kuulua. Oletko tarkistanut, kuuluuko se esimerkiksi vauhtipyörästä? Itselläni loppuu, kun hiukankin painaa kytkintä. Vaikuttais tuo kaks hehkutusta ja käymään siltä, että ajoitus pielessä ja hehkut huonot. Itsellä loppui tuo kylmänäkin sahuuttaminen uusilla hehkuilla ja pumpun ajoitusta aikaistamalla. Samassa operaatiossa tukittiin EGR ja putsailtiin imusarjaa. Imusarjan mutterien kiristysmomentti oli 23Nm, ellen väärin muista ja kaikki mahtuu kiristämään 1/4" momenttiavaimella. Hehkutkin vaihtuvat samaisella työkalulla, vaikka korjausmanuaalin mukaan tarvittaisiin jokin oma erikoistyökalu.
                            nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                            nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                            nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                            ex. E34 525 TDS Touring -93
                            ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                            ex. Yamaha YZF 1000R -02
                            ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                            ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                            ex. E34 535i -88
                            ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                            ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                            Comment

                            • urbodiesel
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2012
                              • 57
                              • Tornio

                              #59
                              Originally posted by gubbe89 View Post
                              Nakutusta ei pitäisi sisälle kuulua. Oletko tarkistanut, kuuluuko se esimerkiksi vauhtipyörästä? Itselläni loppuu, kun hiukankin painaa kytkintä. Vaikuttais tuo kaks hehkutusta ja käymään siltä, että ajoitus pielessä ja hehkut huonot. Itsellä loppui tuo kylmänäkin sahuuttaminen uusilla hehkuilla ja pumpun ajoitusta aikaistamalla. Samassa operaatiossa tukittiin EGR ja putsailtiin imusarjaa. Imusarjan mutterien kiristysmomentti oli 23Nm, ellen väärin muista ja kaikki mahtuu kiristämään 1/4" momenttiavaimella. Hehkutkin vaihtuvat samaisella työkalulla, vaikka korjausmanuaalin mukaan tarvittaisiin jokin oma erikoistyökalu.
                              Ei ollu vaikutusta kun kytkintä painoi pohjaan, naputtaa silti.. ajoitus? Pitää sijoittaa vielä nuihin hehkuihin ja vaihtaa nekin + putsata imusarja kunnolla. EGR:n tulppasin 5centin kolikolla ei ole kerenny käyttää siellä pajalla säädättään pumpun ennakkoa, venyy varmaan viikolla sekin kunhan töiltä kerkeän..
                              E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

                              Comment

                              • urbodiesel
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2012
                                • 57
                                • Tornio

                                #60
                                Heh, nonniin.. tämähän se vekkuli vehje on, nyt on kadonnut tehot kokonaan itsestään...yhtäkkiä kiihtyvyys samaa luokkaa kuin 200d mersu.. vaimo painatteli 1.5 almeralla ohitte..ei perkele
                                E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎