Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds touring -93 ongelmaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    #61
    Originally posted by BigRedi View Post
    mistäs tuon siirtopumpun releen löytää? kun sinne pumpun johtosarjaan ei tosiaan sitä virtaa tule :think
    Siirtopumpun rele löytyy DDE-boxin vierestä, eli sieltä konehuoneen oikealla (apumiehen) puolella olevasta mustasta laatikosta.

    Mulla oli menny siirtopumpun rele mykäksi, ja olihan se homma yleimittarin kanssa selvitellä miksi siirtopumpulle ei tule virtaa...

    Mun tds on kans vuosimallia -93, manuaali, ajettu hieman yli puoli miljoonaa, alkuperäinen ruiskupumppu, johon toki vaihdoin kannen tiivisteet hiljattain. Tyhjäkäynnin humpaamista esiintyy ajoittain.
    Last edited by MPV; 19-04-2012, 12:45.

    Comment

    • urbodiesel
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 57
      • Tornio

      #62
      Originally posted by urbodiesel View Post
      Heh, nonniin.. tämähän se vekkuli vehje on, nyt on kadonnut tehot kokonaan itsestään...yhtäkkiä kiihtyvyys samaa luokkaa kuin 200d mersu.. vaimo painatteli 1.5 almeralla ohitte..ei perkele
      Päivitystä! Vuotava 4. Suutin kiristetty! Nyt ei vuoda enää mistään mikään tehot edelleen hukassa ja nakuttaa niinku sepeliä kaadettais ränniä pitkin
      onko tuossa päällä nyt jonkun sortin safemode?
      E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #63
        Originally posted by urbodiesel View Post
        Päivitystä! Vuotava 4. Suutin kiristetty! Nyt ei vuoda enää mistään mikään tehot edelleen hukassa ja nakuttaa niinku sepeliä kaadettais ränniä pitkin
        onko tuossa päällä nyt jonkun sortin safemode?
        eiköhän ajoitus ole pielessä jos hirveän äänekkäästi käy :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • urbodiesel
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 57
          • Tornio

          #64
          Originally posted by peto2 View Post
          eiköhän ajoitus ole pielessä jos hirveän äänekkäästi käy :think
          Huonot öljyt kans? Joo nakutus on kova, sisälle kuuluu selvästi, eli ammattilaisen luona se vissiin häätyy käyttää sittenkin :(
          E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

          Comment

          • urbodiesel
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 57
            • Tornio

            #65
            Originally posted by urbodiesel View Post
            Huonot öljyt kans? Joo nakutus on kova, sisälle kuuluu selvästi, eli ammattilaisen luona se vissiin häätyy käyttää sittenkin :(
            Eipäs ollut ainakaan öljyt, vaikuttaa että nostajat on loppunsa eellä :(
            E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

            Comment

            • urbodiesel
              Bimmer Rookie
              • Mar 2012
              • 57
              • Tornio

              #66
              No eipäs siitä sitten enempää.. Auto vaihtoi omistajaa
              E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

              Comment

              • gubbe89
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 315
                • Mouhijärvi

                #67
                Pistit sitten vahingon kiertoon. Kuitenkin vika oli jossain sulakkeessa vain
                nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                ex. E34 525 TDS Touring -93
                ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                ex. Yamaha YZF 1000R -02
                ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                ex. E34 535i -88
                ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                Comment

                • urbodiesel
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 57
                  • Tornio

                  #68
                  Originally posted by gubbe89 View Post
                  Pistit sitten vahingon kiertoon. Kuitenkin vika oli jossain sulakkeessa vain
                  No alko se pelaamaan ihan hyvin mutta olis joutunu laittamaan niin paljon autoa muuten, ovet, kuskin etulokarin, helmat ja kaikki ovet
                  E34 520ia -94, E34 525tds touring -93, E34 520i -89, E32 735i -88, E38 740ia -97, E34 525ia -88

                  Comment

                  • pete205
                    Newbiemmer
                    • Sep 2011
                    • 7
                    • tampere

                    #69
                    E34 525tds vm1996 käynnistyvyys vika löydetty

                    Itsellä oli sellanen vika että tuossa diesel putkessa joka lähtee suodattimelta jako pumpulle niin itselläni se on kirkasta putkea, niin siitä näki että ilmaa menee
                    -Huonosti lähti käyntiin, seisonnan jälkeen.
                    -Naputti normaalia enemmän.
                    -Vetoja vähemmän kuin yleensä.

                    Aloitin etsinnän uudella diesel duodattimella, ja niillä O-renkailla jotka tulee suodatin jalan diesel putkien liittimiin.

                    Ei vaikutusta.

                    Vuotoja ei näkynyt missään, linjastossa. Vaihdoin kaikki alipaine/polttoaine putket konehuoneeseen(Kumiset). Samalla käytin imusarjan irti ja sinne uudet tiivisteet, putsaus ja hehkut tarkistettiin myös siinä kun tilaa oli imusrajan irroituksen takia hyvin

                    Ei vaikutusta vieläkään, vika löytyi lopulta tankista. Sinne pääsee hyvin taka kontin kautta lattiassa olevasta luukusta, tulo ja lähtö putket irti niin helpottaa huomattavasti
                    Tankin pohjalla on siirto pumppu sellaisessa muovisessa kehikossa joka irtoaa parilla klipsillä.
                    Tässä siirtopumpun muovi kehikossa on jonkin sortin paluu tai jotain, lähtö takaisin tankkiin, sellainen muovinen putki joka on tiivistetty O-renkaalla, tämä kovettuu ja rupeaa vuotamaan ajan kanssa.

                    Tonne uus o-rengas nopea ja halpa korjaus, uskoisin että monissa näissä aiheuttaa juuri tuo kyseistä vikaa jota täällä on puitu.


                    Käy hyvin myös tuohon että yli puoli tankilla pelaa koska silloin kyseinen liitos on siellä sopan alla ja silloin se ei sitä ilmaa mistään vedä.

                    Voisikohan kyseistä vikaa olla myös bensiini malleissa ? onko sama rakenne niissä tankeissa.

                    Autona on tosiaan E34 525tds vm.1996.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎