Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kolina ongelma ja muuta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    Kolina ongelma ja muuta

    Hei.

    osaako tääl ketään kertoa miksi tuulilasin pyyhkiä hyppää 80 - 120 vauhissa yli, kun pitää täysillä ku sataa rankasti vettä?
    Last edited by tonnizi; 07-11-2012, 05:27.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
  • BmwPunisher
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 7629
    • Lemu

    #2
    Enpä tiedä, mutta jos sataa TODELLA rankasti vettä, en suosittele ajamaan 120 vauhtia vanhalla kolmenelosella..
    E70 X5 30d

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3447
      • Janakkala

      #3
      Hyppääkö kuskinpuolen sulka siis yli tuulilasin vasemmasta reunasta vai miten?
      Ei kai tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin vanha väsynyt / väljä vivusto tai väärässä asennossa oleva pyyhkijän varsi.
      Ainahan noissa vanhoissa E34 väljistyy se kuskinpuolen pivotti ja varsi hankaa konepellistä maalit pois, niin onko joku joskus mennyt nostamaan varttaa hiukan ylemmäksi jotta se ei osuisi konepeltiin? :think
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • Juhi$
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 1268
        • Laukaa

        #4
        Originally posted by BmwPunisher View Post
        Enpä tiedä, mutta jos sataa TODELLA rankasti vettä, en suosittele ajamaan 120 vauhtia vanhalla kolmenelosella..
        Mites se e34 siihen vaikuttaa ettei voisi ajaa sateella rajoitusten mukaan Jos vain näkyvyyttä riittää, niin renkaathan ne ratkaisee eniten millaisia nopeuksia kannattaa sateella ajella.

        Originally posted by Spetke View Post
        Hyppääkö kuskinpuolen sulka siis yli tuulilasin vasemmasta reunasta vai miten?
        Ei kai tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin vanha väsynyt / väljä vivusto tai väärässä asennossa oleva pyyhkijän varsi.
        Ainahan noissa vanhoissa E34 väljistyy se kuskinpuolen pivotti ja varsi hankaa konepellistä maalit pois, niin onko joku joskus mennyt nostamaan varttaa hiukan ylemmäksi jotta se ei osuisi konepeltiin? :think
        Tuo tuli itselläkin mieleen. Mulla ainakin juuri vänkärinpuoleinen varsi meinaa ottaa konepeltiin kiinni ja sitä on täytynyt nostaa irti ja asettaa hieman ylemmäs.
        Last edited by Juhi$; 19-09-2012, 10:55.

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          #5
          Originally posted by Juhi$ View Post
          Mites se e34 siihen vaikuttaa ettei voisi ajaa sateella rajoitusten mukaan Jos vain näkyvyyttä riittää, niin renkaathan ne ratkaisee eniten millaisia nopeuksia kannattaa sateella ajella.



          Tuo tuli itselläkin mieleen. Mulla ainakin juuri vänkärinpuoleinen varsi meinaa ottaa konepeltiin kiinni ja sitä on täytynyt nostaa irti ja asettaa hieman ylemmäs.
          kuskinpuolen tuulilasin pyhkijä hyppää yli vasemasta reunasta siis ihan kokonaan, jää sivupeilin ja oven tai sen jutun väliin perjaateessa.
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2096
            • ǝɓuᴉʌʎH

            #6
            Originally posted by TareJR View Post
            kuskinpuolen tuulilasin pyhkijä hyppää yli vasemasta reunasta siis ihan kokonaan, jää sivupeilin ja oven tai sen jutun väliin perjaateessa.
            Kokeiles kiristää se varsi.. Voihan se vivusto olla loppuun käytetty.. Missä asennossa/kohdassa se sun pyyhin on vapaasti?
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • BmwPunisher
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 7629
              • Lemu

              #7
              Originally posted by Juhi$ View Post
              Mites se e34 siihen vaikuttaa ettei voisi ajaa sateella rajoitusten mukaan Jos vain näkyvyyttä riittää, niin renkaathan ne ratkaisee eniten millaisia nopeuksia kannattaa sateella ajella.
              Tuli vain ensimmäisenä mieleen, kun luin topicia yöllä, kun olin juuri ajanut rankka sateessa max 100 nopeutta töihin, eikä ollut mikään hauska kokemus, tosin tähän vaikutti myös pimeä tie asiaan..

              Ylhäälläkin painotin TODELLA kovaa sadetta.. muistuu mieleeni tilanne, kun ajoin TODELLA kovassa sateessa päiväs aikaan E34:lla, eikä silloinkaan olisi uskaltanut ajaa yli 100, että ei se valoisuuskaan aina vaikuta..

              Mutta nyt loppuu mun osalta sateen pohtiminen, kun ylhäällä tulikin jo paljon fiksumpia neuvoja ja annan ääneni väljälle vivustolle..
              E70 X5 30d

              Comment

              • tonnizi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 1501
                • Mäntsälä

                #8
                Originally posted by SushiX View Post
                Kokeiles kiristää se varsi.. Voihan se vivusto olla loppuun käytetty.. Missä asennossa/kohdassa se sun pyyhin on vapaasti?
                pyhkiöitä kun ei käytä niin jää se pyyhkiä se mikä pyyhkii niin ikkunan ala osasta noin puol sentiä ylös päin. mutta kun on sellanen sade keli että toisiks nopein ei riitä että se on täysil niin hyppää kuskin puolemainen pyyhkiä yli jää sihen sivu peilin ja perjateessa oven väliin. eli ei palaudu enään takas tuulilasille että joutuu käsin palautaa sen että se rupee taas tuuli lasia pyhkimään.
                Social Media:
                - Twitter
                - Instagram
                - Twitch

                - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                Nykyinen:
                E61 530d -04
                Ex:
                E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                Comment

                • Valtsude
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 739
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by TareJR View Post
                  pyhkiöitä kun ei käytä niin jää se pyyhkiä se mikä pyyhkii niin ikkunan ala osasta noin puol sentiä ylös päin. mutta kun on sellanen sade keli että toisiks nopein ei riitä että se on täysil niin hyppää kuskin puolemainen pyyhkiä yli jää sihen sivu peilin ja perjateessa oven väliin. eli ei palaudu enään takas tuulilasille että joutuu käsin palautaa sen että se rupee taas tuuli lasia pyhkimään.
                  No eipä siinä silloin säätövaraa asennossa enää ole, jos puoli senttiä vaan jää alalaidasta. Väljä vivusto taitaa olla. Ei kyllä tosin omalle kohdalle ole vielä sellaista sadetta edes sattunut, jossa tuota himoraivonopeutta pyyhkijöissä olisi edes tarvinnut.

                  Originally posted by TareJR View Post
                  perjaateessa
                  PS: Toi pyyhkijä-sanan j-kirjain on karannut pari kertaa väärään sanaan. Kyllä vain, nussin. Anteeksi.
                  E34

                  Comment

                  • Elementti
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 222
                    • Helsinki

                    #10
                    Vähän "5sateesta" ikkunaan, niin ei tarvii käyttää paniikkipyyhintä enää
                    e38 740d '99 Sahara-beige
                    e65 730d ’07 Black-sapphire
                    f01 730d '09 sophisto-grau

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Tai voihan sitä sen aikaa ajella apukuskin puoleisesta ikkunasta katsellen.

                      Veikkaan että sulla on varren kiinnitysmutteri/pultti löysällä siitä akselin päästä, ja pääsee sopivasti hyppäämään booriltaan. Muistaakseni ne boorit aika hentoset tekeleet, niin ei tarvitse paljonkaan löystyä kun jo hyppää.

                      Comment

                      • tonnizi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1501
                        • Mäntsälä

                        #12
                        Originally posted by Micce///M View Post
                        Tai voihan sitä sen aikaa ajella apukuskin puoleisesta ikkunasta katsellen.

                        Veikkaan että sulla on varren kiinnitysmutteri/pultti löysällä siitä akselin päästä, ja pääsee sopivasti hyppäämään booriltaan. Muistaakseni ne boorit aika hentoset tekeleet, niin ei tarvitse paljonkaan löystyä kun jo hyppää.
                        no kiiremälle sitä ei pysty laitaa, muuten liiku koko pyyhkiä.

                        Ja muutes kertokaas mulle samalla miks jarru polkimen luolta kuulluu naks ku sen painaa pohjaa ja päästää irti niin jää jarru valot päälle ja heti ku toinen naks kuuluu niin sammuu? muuten jarrut valot jne toimii normaalisti niinku kuuluuki.
                        Social Media:
                        - Twitter
                        - Instagram
                        - Twitch

                        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                        Nykyinen:
                        E61 530d -04
                        Ex:
                        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                        Comment

                        • SushiX
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 2096
                          • ǝɓuᴉʌʎH

                          #13
                          Originally posted by TareJR View Post
                          no kiiremälle sitä ei pysty laitaa, muuten liiku koko pyyhkiä.

                          Ja muutes kertokaas mulle samalla miks jarru polkimen luolta kuulluu naks ku sen painaa pohjaa ja päästää irti niin jää jarru valot päälle ja heti ku toinen naks kuuluu niin sammuu? muuten jarrut valot jne toimii normaalisti niinku kuuluuki.
                          Onko se varsi jämäkän tuntuinen eli tuntuuko, että on kunnolla kiinni siinä vivustossa/moottorissa? Uuta vartta tilaukseen jos varren boorit on paskat. Lopettaa sit jossain vaiheessa toimintansa jos ne varren boorit on niin paskat ettei ota "kontaktia"..

                          Eikös jarrupolkimen "alla" ole "kytkin"? Ei ole väliä onko tomaatti vaiko manuaali.. Viisaammat voipi korjata..
                          E90 07 335D
                          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            #14
                            Originally posted by SushiX View Post
                            Onko se varsi jämäkän tuntuinen eli tuntuuko, että on kunnolla kiinni siinä vivustossa/moottorissa? Uuta vartta tilaukseen jos varren boorit on paskat. Lopettaa sit jossain vaiheessa toimintansa jos ne varren boorit on niin paskat ettei ota "kontaktia"..

                            Eikös jarrupolkimen "alla" ole "kytkin"? Ei ole väliä onko tomaatti vaiko manuaali.. Viisaammat voipi korjata..
                            juu pitää katoo se varsi.

                            ja epäilen tossa jarru jutus että sinne jääny ilmaa
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • Osmis
                              Moderator
                              • May 2006
                              • 5271
                              • Lieksa, Middle of Nowhere

                              #15
                              Veikkaus että boorit paskana, jonka johdosta pääsee liikkumaan liikaa. Irrota pyyhkiä ja tarkista ne nyt näin alkuun.

                              Ja se naks mahtaa kuulua polkimen alla olevasta jarruvalo kytkimestä. Osaa jumia pohjaan jos parhaat päivänsä nähnyt.
                              Sawo-Karjala - connection

                              @osmis_garage

                              Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                              Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎