Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b40 jakoketjun hydrauli kiristin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alaska
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 595
    • PKS

    m60b40 jakoketjun hydrauli kiristin?

    m60b40 jakoketju tuntuu naputtavan inhottavasti ja nyt mielenpäällä miten tämä korjata? uusi kiristin ei maksa kun 50euroa uutena mutta onko vika nyt sitten siinä että kiristin on kulunut? epäilen... :think

    pistäkää vinkkejä
    Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2096
    • ǝɓuᴉʌʎH

    #2
    Originally posted by alaska View Post
    m60b40 jakoketju tuntuu naputtavan inhottavasti ja nyt mielenpäällä miten tämä korjata? uusi kiristin ei maksa kun 50euroa uutena mutta onko vika nyt sitten siinä että kiristin on kulunut? epäilen... :think

    pistäkää vinkkejä
    Ketjun laahaimet on finaalissa..

    Laahaimet uusiksi, ketju pyörät ja ketjun kiristimet..

    Tekee kunnolla ja kerralla sen jakopään kuntoon niin ei tarvi kokoajan olla aukomassa sitä..

    Hinta rempalle liikkuu varmaan 400-500ee luokassa jos itse tekee..

    Tästä topikista saat paremmin vastaukset liittyen kuningas koneeseen..

    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • pope
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 687
      • Harjavalta

      #3
      Originally posted by SushiX View Post
      Ketjun laahaimet on finaalissa..

      Laahaimet uusiksi, ketju pyörät ja ketjun kiristimet..

      Tekee kunnolla ja kerralla sen jakopään kuntoon niin ei tarvi kokoajan olla aukomassa sitä..

      Hinta rempalle liikkuu varmaan 400-500ee luokassa jos itse tekee..

      Tästä topikista saat paremmin vastaukset liittyen kuningas koneeseen..

      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=167260
      Ei taida tonni riittää edes osiin jos kaikki jakopään osat meinaa uusia. Riippuu tietysti mistä tilaa, mutta ei kyllä kotimaasta ainakaan saa alle tonnilla edes tarvikeosilla uutta jakopäätä.
      e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        M60-jakopää on tosiaan kallis, vikanahan siinä on vain se että ajaa jumittuneella kiristimellä liian kauan. Eli heti kun alkaa rapisemaan käynnistäessä, niin kiristin vaihtoon. Sitten kun rapisee käynnissä kokoajan, niin voi yrittää vielä vaihtaa kiristimen.. mutta se ei yleensä auta. Ketju on jo venynyt yli kiristimen säätövaran. Halvin tapa on hommata muuten rikkinäinen kone ja vaihtaa siitä ketju rattaineen, ajallisesti ottaa niin paljon aikaa, että ei kannata tehdä muutakuin itse.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #5
          onko ihan pois suljettu ajatus että kiristin ei pidä enää painetta? uusi kiristin tilattu ja perjantaina pitäisi päästä kokeilemaan uudella kiristimellä!
          noin vuosi sitten irrotin kiristimen ja putsasin kunnolla ja laitoin takas niin pelitti viimisen päälle hyvin noin 5minuuttia sitten taas roklatus alko?
          luulisi kyllä 300tkm ajetussa vehkeessä olevan jakopää jo melko finaalissa ellei vanha omistaja ole sitten remppaa tehnyt
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by alaska View Post
            onko ihan pois suljettu ajatus että kiristin ei pidä enää painetta? uusi kiristin tilattu ja perjantaina pitäisi päästä kokeilemaan uudella kiristimellä!
            noin vuosi sitten irrotin kiristimen ja putsasin kunnolla ja laitoin takas niin pelitti viimisen päälle hyvin noin 5minuuttia sitten taas roklatus alko?
            luulisi kyllä 300tkm ajetussa vehkeessä olevan jakopää jo melko finaalissa ellei vanha omistaja ole sitten remppaa tehnyt
            Ei kai se tuollaisella tuplaketjulla ole vielä 300tkm missään kunnossa?

            Tarkoittaen siis että kiristimet yms ovat olleet kunossa.
            Last edited by Muurahainen; 18-10-2012, 09:03.

            Comment

            • Radon
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 463
              • Suomi-Finland

              #7
              Originally posted by SushiX View Post
              Hinta rempalle liikkuu varmaan 400-500ee luokassa jos itse tekee..
              Jos täydellisen remontin tekee niin osiin menee jo 1000e noin suunnileen, jos jättää vanhat nokkaketjujen kiristimet mitä ei mielestäni vaihtamaan kannata lähteä. Mutta ne ketjupyörät ovat varsin tyyriitä ja myös ketjut, ketjut muuten sai ainakin fixus liikkeestä halvemmalla ja ovat alkuperäiset iwis:set.

              Mutta tosiaan ne ketjut siellä yleisesti on kuluneet.

              Comment

              • MR_piikki
                BTCF Member
                • Apr 2006
                • 1318
                • Pori

                #8
                Mulla tepsi tuo kiristimen vaihto. Rallatti jo melko pahasti, mutta vaihdon jälkeen ei "korinaa" kuulu.
                Vanha oli toista senttiä lyhyempi ja poisotettaessa täysin jumissa.
                Laahaimet olivat onneks kondiksessa
                Gas or ass, no free rides

                F10 520d lci
                E36 325 ahdistettu.

                Comment

                • MTV
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 337
                  • JKL

                  #9
                  Originally posted by MR_piikki View Post
                  Mulla tepsi tuo kiristimen vaihto. Rallatti jo melko pahasti, mutta vaihdon jälkeen ei "korinaa" kuulu.
                  Vanha oli toista senttiä lyhyempi ja poisotettaessa täysin jumissa.
                  Laahaimet olivat onneks kondiksessa
                  Itellä tekee kanssa sitä että joku koneessa rallattaa vähän pari minuuttia käynnistyksen jälkeen mut sit hiljenee. Voiko olla joku muukin kuin tuo kiristin, esim. venttiilinnostajat (256tkm ajettu)?
                  Mitäs pelkkä kiristin kustantaa ja kauan vaihtoon menee aikaa about jos vie liikkeeseen?
                  Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                  E34 540iA -93

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14323
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by MTV View Post
                    Itellä tekee kanssa sitä että joku koneessa rallattaa vähän pari minuuttia käynnistyksen jälkeen mut sit hiljenee. Voiko olla joku muukin kuin tuo kiristin, esim. venttiilinnostajat (256tkm ajettu)?
                    Mitäs pelkkä kiristin kustantaa ja kauan vaihtoon menee aikaa about jos vie liikkeeseen?
                    Kiristin on n. 60e ja vaihtoon menee kahvitauon kans monta minuuttia.



                    Febin kiristin ois näkyy ihan suomessa hyllyssä: http://www.schmiedmann.fi/1131753181...numerolla.aspx
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • MTV
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 337
                      • JKL

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Kiristin on n. 60e ja vaihtoon menee kahvitauon kans monta minuuttia.



                      Febin kiristin ois näkyy ihan suomessa hyllyssä: http://www.schmiedmann.fi/1131753181...numerolla.aspx
                      Jaa se on niin paha rasti

                      Mut se vielä mietityttää että onko se rallatus joka kuuluu hetken kylmänä sit just tuosta vai voiko olla joku muu ettei turhaan mee vaihtelee?
                      Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                      E34 540iA -93

                      Comment

                      • Greeed
                        Newbiemmer
                        • Aug 2008
                        • 17

                        #12
                        Voi olla mahdollista, että se johtuu siitä, mutta voi olla ettei

                        Riippuu vähä minkälainen ääni. Ei tuo kyllä niin kallis ole, etteikö sitä ainaki kannattas koittaa, kun siitä muuten aiheutuu kaikenlaista paskaa jos se onkin se kiristäjä ollut kaput.

                        Ja lisäyksenä vielä: Jos haluaa säästää muutaman eken, niin vie vain jonnekkin ihan tavan korjaamolle. Jos itse vaihtaa niin helpottaa kummasti kun ottaa lasinpesuneste säiliön pois eestä ja 19mm lista-avaimella vääntelee kiinni.
                        Last edited by Greeed; 01-12-2012, 15:16.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14323
                          • Oulu

                          #13
                          Niin paha on meillä netissä arpoa, mutta kyllähän tuon vaihtaa jo ihan oman mielenrauhan vuoksi... Antaa kuitenki paljolti lisäaikaa sille että pitää jakopäätä aukoa.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • MTV
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 337
                            • JKL

                            #14
                            Joo ehkä on ihan aiheellista vaihtaa joka tapauksessa mutta mikäs tuo osa nro 19 sit on, siinäkin seisoo että chain tensioner?

                            Last edited by MTV; 01-12-2012, 20:39.
                            Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                            E34 540iA -93

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14323
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by MTV View Post
                              Joo ehkä on ihan aiheellista vaihtaa joka tapauksessa mutta mikäs tuo osa nro 19 sit on, siinäkin seisoo että chain tensioner?

                              http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=11&fg=25
                              Kyseessä on se ketjulaahain/kiristin, eli se laahain jota vasten tuo kiristin painaa ja ketju kiristyy.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎