Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60b40 jakoketjun hydrauli kiristin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    #31
    Originally posted by jukkae View Post
    Jep niin oli ja just sen takia tilasinki sen äkkiä zenerin linkittämisen jälkeen ku oli viimenen
    Ite hain tänään JKL:n KL:stä ja sekin oli niiden viimeinen, sai alennustakin kun oli joku poistotuote
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93

    Comment

    • alaska
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 595
      • PKS

      #32
      nostellaas taas tätä topikkia! nyt on tarvittavat laaharit mutta nyt kysymykseen tulee moottorin "lukitus" nokka akselit yms ja nokkapyörissähän on ajoituksen säätö erikseen.. milläs täääää saahaan lukittua :think

      auto datan ohjeen mukaan

      1. pyöritä moottori 1. sylinteri yläkuolokohtaan.
      2. aseta vauhtipyörän ajoituspuikko (erikoistyökalu) Mites tässä kun automaatti?
      3. varmista että 1. sylinterin nokka-akselin liuskat ovat vastakkain
      4. varmista että nokka-akselin hammaspyörän nuolet osoittavat ylöspäin
      5. asenna nokka-akselin kohdistustyökalu (erikoistyökalu)
      6. esikiristä jakopään ketju ennen kuin kiristät nokka-akselin hammaspyörän pultit. käytä työkalua (erikoistyökalu)

      helppohan se on esikiristää tuo jakoketjukin kun jakopään koppa josta se kiristettäisiin on huitsin vitussa poissa tieltä että koko remonttia pääsee tekemään??? kasausvaiheessa ehkä mahdollinen.
      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #33
        Ilman erikoistyökaluja ei kannata edes haaveilla tekevänsä. Esim. Jonskulta saa vuokralle. Automaatissa on starttikehässä ihan yhtälailla se lukitusreikä, kuin manuaaleissakin.

        Ei sitä ketjua tarvii esikiristää ennenkuin on uusi ketju paikoillaan ja silloinkin sen voi tehdä kohtuullisella tarkkuudella käyttäen koneen varsinaista ketjunkiristintä (kuhan muistaa oikeen kiristysjärjestyksen ja pitää ketjun vetopuolen kireellä kokoajan)
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • alaska
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 595
          • PKS

          #34
          Originally posted by Morkai View Post
          Ilman erikoistyökaluja ei kannata edes haaveilla tekevänsä. Esim. Jonskulta saa vuokralle. Automaatissa on starttikehässä ihan yhtälailla se lukitusreikä, kuin manuaaleissakin.

          Ei sitä ketjua tarvii esikiristää ennenkuin on uusi ketju paikoillaan ja silloinkin sen voi tehdä kohtuullisella tarkkuudella käyttäen koneen varsinaista ketjunkiristintä (kuhan muistaa oikeen kiristysjärjestyksen ja pitää ketjun vetopuolen kireellä kokoajan)
          meni pata jumiin xD siis oma pata niin tein tuommoiset työkalut! pitää vielä tsekkailla se reikä sieltä starttikehästä ja odotella perjantaihin että tulee muutama ketju ja sitten muutama ratas wetterille... lupasivat kuukauden sisään vittu mitä hommaa
          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

          Comment

          • MTV
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 337
            • JKL

            #35
            Jep nyt on uusi kiristin paikallaan ja en ole vielä kylmänä kerennyt kuuntelee vieläkö rallattaa mutta eiköhän tuo kohta selviä heh.

            Vähän off topic mut samalla vaihdettiin tuo moniurahihna joka olikin sen näköinen että ei ois kauan enää jaksanut niin meni uusi hihna aika helposti paikalleen eli tahtooko se sanoa että hihnan kiristin on kaput myös?
            Ei kyllä vinku hihna enää.
            Ja mitäs tuo kiristin kustantaa?
            Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
            E34 540iA -93

            Comment

            • alaska
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 595
              • PKS

              #36
              omaan vehkeeseen tehty nyt jakopää uusiksi kaikki uudet tiivisteet (myös venttiilikopan) kaikki ketjun laahaimet kaikki ketjut ja kaikki kiristimet (600e) + omat työt

              kova homma mutta tulipahan tehtyä!
              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

              Comment

              • Delmontteman
                Newbiemmer
                • Dec 2013
                • 5
                • Tampere

                #37
                Hydraulikiristin

                Voiko ton kiristimen vaihtaa missä vaan moottorin asennossa vai tarviiko kiristimen vaihdoksi kääntää ykköspytty tappiin?

                Comment

                • GTI16V
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 274
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by Delmontteman View Post
                  Voiko ton kiristimen vaihtaa missä vaan moottorin asennossa vai tarviiko kiristimen vaihdoksi kääntää ykköspytty tappiin?
                  Mulla onnistui helposti ihan konetta kääntämättä. Kiristin on asennettu niin yksinkertaisesti jakokopan kylkeen, suoraan kiristävän laahaimen taakse, että ei kai sillä moottorin asennolla ole väliä. Joku viisaampi voi vielä vahvistaa.
                  Last edited by GTI16V; 31-08-2016, 15:43.
                  sigpic
                  E32 740 ’93
                  E92 335 ’08

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5266
                    • Pirkkala

                    #39
                    Ei ole mitään väliä. Kunhan et kone käynnissä vaihda.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎