Terve!
Ostin tossa pari viikkoa sitten e39 520i koneella.
Myyjä sanoi että on korjaillu ohjaustehostimen nestevuotoa ja sentakia syyläri oli irti ja oli joutunu ilmaamaan järjestelmää ja ei ollu varma että oliko sitten hyvin ilmattu. No toimi hyvin 3-4päivää kunnes alko valittaa check coolant leveliä, no ajattelin tietenkin että ilmaus ei menny ihan putkeen ja ajattelin että no ilmaan kun kerkeän.
Tuli sitten pakkotarve ilmata kun lämmöt alko nousemaan ja sisälle ei tullu enää lämmintä ja ylävesiletku oli päärynän muotonen.
Katoin ohjeet foorumilta ja samalla tavalla kun vanha e38 ilmaus eli on hankala ja auto nokka pystyssä tunnin siinä ilmailin, mutta aina kun anto kaasua niin kulpa kaks sinne kokispulloon pulahti vaikka miten pumppaili alavesiletkua.
Ilmauksen jälkeen heti keitti kotimatkalla, sama taas seuraavat 3päivää, ilmasin mutta samantien keitti parin kilsan ajon jälkeen.
No ei mitään kansi auki ja se oli tän näkönen:



Munmielestä toi on ihan ookoo.
Huomenna koneistamo saa kertoa onko siellä kaikki oikeesti ok mutten usko että mitään löytyy..
Voiko toi paineen kertyminen johtua enää mistään muusta?
Ainiin ja kyllä selvästi pakokaasu haisi makialta ja kunnon märkä läntti löytyy auton takaa kun sitä on vähänaikaa käyttäny paikallaan eli ihan kun se vesi palais kuitenkin siellä moottorissa.
Viimeset 2kertaa kun ilmailin autoa niin loppu jäähdytinneste niin vetelin vedellä vaan menemään, mutta eikai se nyt vaikuta tähän mitenkään vaikka kiehumispiste onkin raalla vedellä vähän alhasempi kun 50/50sekotuksella?
Ostin tossa pari viikkoa sitten e39 520i koneella.
Myyjä sanoi että on korjaillu ohjaustehostimen nestevuotoa ja sentakia syyläri oli irti ja oli joutunu ilmaamaan järjestelmää ja ei ollu varma että oliko sitten hyvin ilmattu. No toimi hyvin 3-4päivää kunnes alko valittaa check coolant leveliä, no ajattelin tietenkin että ilmaus ei menny ihan putkeen ja ajattelin että no ilmaan kun kerkeän.
Tuli sitten pakkotarve ilmata kun lämmöt alko nousemaan ja sisälle ei tullu enää lämmintä ja ylävesiletku oli päärynän muotonen.
Katoin ohjeet foorumilta ja samalla tavalla kun vanha e38 ilmaus eli on hankala ja auto nokka pystyssä tunnin siinä ilmailin, mutta aina kun anto kaasua niin kulpa kaks sinne kokispulloon pulahti vaikka miten pumppaili alavesiletkua.
Ilmauksen jälkeen heti keitti kotimatkalla, sama taas seuraavat 3päivää, ilmasin mutta samantien keitti parin kilsan ajon jälkeen.
No ei mitään kansi auki ja se oli tän näkönen:



Munmielestä toi on ihan ookoo.
Huomenna koneistamo saa kertoa onko siellä kaikki oikeesti ok mutten usko että mitään löytyy..
Voiko toi paineen kertyminen johtua enää mistään muusta?
Ainiin ja kyllä selvästi pakokaasu haisi makialta ja kunnon märkä läntti löytyy auton takaa kun sitä on vähänaikaa käyttäny paikallaan eli ihan kun se vesi palais kuitenkin siellä moottorissa.
Viimeset 2kertaa kun ilmailin autoa niin loppu jäähdytinneste niin vetelin vedellä vaan menemään, mutta eikai se nyt vaikuta tähän mitenkään vaikka kiehumispiste onkin raalla vedellä vähän alhasempi kun 50/50sekotuksella?
Comment