Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 turha kansiremppa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • adix
    Newbiemmer
    • Feb 2014
    • 4
    • turku

    E39 turha kansiremppa?

    Terve!

    Ostin tossa pari viikkoa sitten e39 520i koneella.
    Myyjä sanoi että on korjaillu ohjaustehostimen nestevuotoa ja sentakia syyläri oli irti ja oli joutunu ilmaamaan järjestelmää ja ei ollu varma että oliko sitten hyvin ilmattu. No toimi hyvin 3-4päivää kunnes alko valittaa check coolant leveliä, no ajattelin tietenkin että ilmaus ei menny ihan putkeen ja ajattelin että no ilmaan kun kerkeän.
    Tuli sitten pakkotarve ilmata kun lämmöt alko nousemaan ja sisälle ei tullu enää lämmintä ja ylävesiletku oli päärynän muotonen.
    Katoin ohjeet foorumilta ja samalla tavalla kun vanha e38 ilmaus eli on hankala ja auto nokka pystyssä tunnin siinä ilmailin, mutta aina kun anto kaasua niin kulpa kaks sinne kokispulloon pulahti vaikka miten pumppaili alavesiletkua.
    Ilmauksen jälkeen heti keitti kotimatkalla, sama taas seuraavat 3päivää, ilmasin mutta samantien keitti parin kilsan ajon jälkeen.

    No ei mitään kansi auki ja se oli tän näkönen:




    Munmielestä toi on ihan ookoo.
    Huomenna koneistamo saa kertoa onko siellä kaikki oikeesti ok mutten usko että mitään löytyy..

    Voiko toi paineen kertyminen johtua enää mistään muusta?
    Ainiin ja kyllä selvästi pakokaasu haisi makialta ja kunnon märkä läntti löytyy auton takaa kun sitä on vähänaikaa käyttäny paikallaan eli ihan kun se vesi palais kuitenkin siellä moottorissa.

    Viimeset 2kertaa kun ilmailin autoa niin loppu jäähdytinneste niin vetelin vedellä vaan menemään, mutta eikai se nyt vaikuta tähän mitenkään vaikka kiehumispiste onkin raalla vedellä vähän alhasempi kun 50/50sekotuksella?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Eiköhän ne näihin tehdyt kansirempat ole aina turhia ja ongelmat lähtöisin jostain muualta.
    Ok, jos kansi on jo otettu kerran aiemmin turhan takia irti, niin sen jälkeen ei oikein tahdo pitääkkään kun lohkotasosta nousee kierteet ylös väärin kantta irroittaessa.

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #3
      Ravisteleppas paisuntasäiliön korkkia. Mikäli korkki ei helise, pistä se ekana vaihtoon ja ilmaa kone.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Yyz
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 151
        • Pirkkala

        #4
        Oliko lämppäri täysillä ilmatessa? Ei sitä konetta tarvii käynnistää kun ilmaa, paremmin olen saanut ilmat pois vain täyttämällä hissukseen ja virta päällä.

        Vesi ei pala, mutta palotapahtuma kehittää vettä joten pakoputkesta tulee aina vesihöyryä.

        Luultavasti turha kansiremontti ja vika on ilmauksessa tai jossain muualla, kuten Hemi tuossa aikaisemmin totesi.

        Comment

        • kalevik
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 958
          • Salo

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Eiköhän ne näihin tehdyt kansirempat ole aina turhia ja ongelmat lähtöisin jostain muualta.
          Ok, jos kansi on jo otettu kerran aiemmin turhan takia irti, niin sen jälkeen ei oikein tahdo pitääkkään kun lohkotasosta nousee kierteet ylös väärin kantta irroittaessa.
          Mikä on 'väärä' tapa irroittaa kansi?
          E61 525i, Suzuki VS1400
          Exät: Jaana, Susanna, Maija

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by kalevik View Post
            Mikä on 'väärä' tapa irroittaa kansi?
            Kiertää pultteja alkuun väärään suuntaan ennenkuin asian hoksaa . Ei vaine, eihän nyt tuokaan mikään yliviomaisen vaikea remppa ole tehdä oikein, jos vähänkään on ammattitaitoa.

            Ainakin kuvien perusteella ihan perusnormaalin näköinen kansihan tuo näyttäisi olevan. Mutta jos kerran on otettu auki, niin samahan se on silloin tehdä asiaan kuuluvat huoltotoimet. Eli venttiilinvarsien tiivisteet ja muutkin yläkerran tiivisteet uusiks ja kannen tason tarkistus ja tarvittaessa höyläys.

            Kieltämättä melko nopeasti päätetty avata kansi, joku olis ehkä malttanut tutkia hiukan pidempään. Mutta eipä tämä enää auta, jälkiviisasta höpinää vaan.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • BMW_Harrastaja
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 819
              • Oulu area

              #7
              Originally posted by kalevik View Post
              Mikä on 'väärä' tapa irroittaa kansi?
              Väärä tapa on ainakin kiertää pultteja monta kierrosta kerralla ja väärässä järjestyksessä. Korkkaa herkästi kierteet.

              Tähän mennessä yleisin syy ei ole ollut kannessa, vaan järjestelmään on jäänyt ilmaa. Tai sitten vuotaa jostain esim. paisarin ja jäähdyttimen välistä tai termostaatin kotelosta.
              BMW driver and owner since 2000.

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5162
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                Tähän mennessä yleisin syy ei ole ollut kannessa, vaan järjestelmään on jäänyt ilmaa. Tai sitten vuotaa jostain esim. paisarin ja jäähdyttimen välistä tai termostaatin kotelosta.
                Siinäpä ne yleisimmät syyt onkin miksi pemareihin tehdään turhaan kansiremppa.
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Näyttääkös muidenkin mielestä tuossa tiivisteessä olevan vuotokohta 4-sylinterin kohdalla n. klo 10 suunnassa olevaan pieneen vesikanavaan :think
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • adix
                    Newbiemmer
                    • Feb 2014
                    • 4
                    • turku

                    #10
                    Terve!

                    Kiitos vastauksista!

                    Kannen vein koneistamolle plaanaukseen jne.
                    Sain takaskin jo pari tuntia sitten.. Sunnuntaina vois kasailla

                    Ei ollu halpaa lystiä tuo koneponnistus mutta pitihän sekin tehdä koska tossa nyt selvää vuotoa ei ollut ja koneistaja sano että jokatoinen bemarin kansi kun tulee sinne niin on halki :P
                    No vuotoa ei löytynyt, koneistaja kuitenkin sano että kuvasta kantta katottuna toinen pytty oikeelta ois ehkä vuotanu pikkasen.

                    Nopeesti ja nopeesti.. no lähtihän se kansi suht pikaseen irti, mutta 4päivää peräkkäin töiden jälkeen törkeet ilmausoperaatiot ja vaikka mitkä ekspertit paikalla seuraamassa hommaa ja kun keittää jo kotimatkalla, niin siinä menee alkaa nopeesti kansi lähtemään.

                    Autohan ei vuotanu nesteitä paitsi sitten kun painetta oli helkkaristi niin alko päästelee sieltä jostain keulasta säiliön läheltä.

                    Siis hitto toi korkkihomma ei käyny ees mielessä.
                    Ei hitto sentään Miten ei tullu ajatelleeks korkkia..
                    Mutta ilmausvaiheessa teki kokoajan uusia kuplia kun painelin kaasua..
                    Mutta oiskohan kiehunu koneessa ja sentakia tehny kuplaa..

                    No toivottavasti siellä ny joku vika kannessakin oli, ja toivottavasti auto paranee jotenkin muuten, vaihtoon menee siis ketju ja laahaimet myös, osittain koska onnistuin hieman rikkomaan toista laahainta mutta ne oli niin halpoja että tähän konkurssiin ei enää paljoa haitannu.


                    Oli muuten hankala purkaa se ketjukoppa

                    edit: ainiin pakollinen kuva

                    Last edited by adix; 28-02-2014, 16:55.

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by Jürgen_ View Post
                      Näyttääkös muidenkin mielestä tuossa tiivisteessä olevan vuotokohta 4-sylinterin kohdalla n. klo 10 suunnassa olevaan pieneen vesikanavaan :think
                      Kyl siinä jotain on, puhelimen näytöltä vähä huono tosin tarkasti kattoa...
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by kalevik View Post
                        Mikä on 'väärä' tapa irroittaa kansi?
                        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                        Väärä tapa on ainakin kiertää pultteja monta kierrosta kerralla ja väärässä järjestyksessä. Korkkaa herkästi kierteet.
                        Nimenomaan näin, eli väärä tapa on irroittaa ne pultti kerrallaan kokonaan auki.
                        Eli ne pitää ehdottomasti avata tässä samoin kuin kiristääkkiin, kolmessa portaassa ristiin.
                        Muutoin pari viimeistä pulttia vetää lohkotasosta kierteet ylös ja pahvi ei oikein ikinä enään pidä ilman lohkotason plaanausta.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by adix View Post
                          Terve!

                          Kiitos vastauksista!

                          ... koska tossa nyt selvää vuotoa ei ollut ja koneistaja sano että jokatoinen bemarin kansi kun tulee sinne niin on halki :P
                          No vuotoa ei löytynyt, koneistaja kuitenkin sano että kuvasta kantta katottuna toinen pytty oikeelta ois ehkä vuotanu pikkasen.
                          Höpö höpö, nyt on koneistaja muistellut jotakin ihan muuta bemarin kantta kuin M52TU moottorin, joissa kannet ovat ikuisia eikä pahvivikoja oikeasti ole lainkaan.
                          Eli näistähän pahvia ei saa palamaan/vuotaamaan millään muulla kuin avaamalla kannen väärin.

                          Comment

                          • adix
                            Newbiemmer
                            • Feb 2014
                            • 4
                            • turku

                            #14
                            Kannen avasin kyllä ihan oikeaoppisesti, ja toivotaan ny että siinä kannessa oikeesti jotain oli niin sais tämänkin kuntoon. Toi paisarin korkki on vielä kattomatta mutta se selviää kohtapuolin..

                            Joo ihmettelin kans koneistajan puheita koska ei täällä nyt hirveesti näitä pahveja oo menny näistä koneista, mitä nyt foorumia lueskelin.
                            Ehkä piti vaan myyntipuhetta ja mä söin kaiken

                            Comment

                            • BMW_Harrastaja
                              BTCF Member
                              • Dec 2012
                              • 819
                              • Oulu area

                              #15
                              Originally posted by adix View Post
                              Kannen avasin kyllä ihan oikeaoppisesti, ja toivotaan ny että siinä kannessa oikeesti jotain oli niin sais tämänkin kuntoon. Toi paisarin korkki on vielä kattomatta mutta se selviää kohtapuolin..

                              Joo ihmettelin kans koneistajan puheita koska ei täällä nyt hirveesti näitä pahveja oo menny näistä koneista, mitä nyt foorumia lueskelin.
                              Ehkä piti vaan myyntipuhetta ja mä söin kaiken
                              Muisteli varmaankin vanhempia 6-koneita. Niissä oli enemmän ongelmia.
                              BMW driver and owner since 2000.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎