Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 turha kansiremppa?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Muisteli varmaankin vanhempia 6-koneita. Niissä oli enemmän ongelmia.
    Nimenomaan juuri näin. Näistä M52TU/M54 moottoreista ei saa kansia, eikä edes pahvia menemään vaikka ihan oikeasti yrittäisi.
    Taitaa lohko sulaa pisaroina maantielle ennen kuin pahvi palaa tai kansi murtuu.

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Nimenomaan juuri näin. Näistä M52TU/M54 moottoreista ei saa kansia, eikä edes pahvia menemään vaikka ihan oikeasti yrittäisi.
      Eikös tässä topicin autossa ole kuitenkin vielä M52-moottori, joista on vesipumpun antautumisen+kunnon keittämisen seurauksena korkannut pahveja+pulttien kierteitä juuri tuosta 3.-4. sylinterin kohdalta.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • BMW_Harrastaja
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 819
        • Oulu area

        #18
        Originally posted by kaol View Post
        Eikös tässä topicin autossa ole kuitenkin vielä M52-moottori, joista on vesipumpun antautumisen+kunnon keittämisen seurauksena korkannut pahveja+pulttien kierteitä juuri tuosta 3.-4. sylinterin kohdalta.
        Vaan onko edes M52:ssa tuo kovin yleistä? Eikö M50 ollut heikompi?
        BMW driver and owner since 2000.

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #19
          Se nailoninen termarikoppa kun halkeaa.......mulla mennyt kahdesta pahvi. Juuri kuten mainittiin 3-4:sen väliltä. Puristusmittarilla helppo hoxia.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by TFV View Post
            Se nailoninen termarikoppa kun halkeaa.......mulla mennyt kahdesta pahvi. Juuri kuten mainittiin 3-4:sen väliltä. Puristusmittarilla helppo hoxia.
            Näissä "liimaa venttiilit"=nostimet ylitäyttyy niin että kun tuolta kadulta otat juuri katsastetun m52TU moottorisen ja startilla pyörittelet ykkös ja kakkospytyn läpi, niin kolmosessa jo "liimaa"=venttiili jää auki ja paineet katoaa.
            Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa ko.ilmiö ollut ihmettelyn alla ja melkein väitän että kun mitataan mistä tahanse TU koneesta paineet/ohivirtaus niin muutaman pytyn mittauksen/tyhjän starttailun jälkeen jokaisesta löytyy "moottorivika".
            Ihan oikeasti se kansipahvivika ei todellakaan näy perinteisessä puristuspainemittauksessa lainkaan, tai sittenkannen ja lohkon välissä ei ole pahvia lainkaan.
            Itsellä ei ole oikeasti tullut koskaan vastaan TU/54 moottoria josta kansi/kansipahvi olisi mennyt ilman että edellisen "sepän" aiemmasta avauksesta näkyvät jäljet on nähtävissä ja nimenomaan kierteet lohkosta parista pultista ylhäällä.

            Comment

            • TFV
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 3080
              • Nurmijärvi

              #21
              Mulla siis m52:set porsinu.
              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by TFV View Post
                Mulla siis m52:set porsinu.
                Sama homma näissäkin mittausten kanssa, eli ne ei oikein kerro mitään, eikä varsinkaan niin että pahvivaurio näkyisi puristuspainemittauksessa.

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Näissä "liimaa venttiilit"=nostimet ylitäyttyy niin että kun tuolta kadulta otat juuri katsastetun m52TU moottorisen ja startilla pyörittelet ykkös ja kakkospytyn läpi, niin kolmosessa jo "liimaa"=venttiili jää auki ja paineet katoaa.
                  Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa ko.ilmiö ollut ihmettelyn alla ja melkein väitän että kun mitataan mistä tahanse TU koneesta paineet/ohivirtaus niin muutaman pytyn mittauksen/tyhjän starttailun jälkeen jokaisesta löytyy "moottorivika".
                  Ihan oikeasti se kansipahvivika ei todellakaan näy perinteisessä puristuspainemittauksessa lainkaan, tai sittenkannen ja lohkon välissä ei ole pahvia lainkaan.
                  Itsellä ei ole oikeasti tullut koskaan vastaan TU/54 moottoria josta kansi/kansipahvi olisi mennyt ilman että edellisen "sepän" aiemmasta avauksesta näkyvät jäljet on nähtävissä ja nimenomaan kierteet lohkosta parista pultista ylhäällä.
                  Jätkä on nyt ainut, joka innoissaan paasaa täällä eri moottorityypistä ja aivan eri viasta, kuin mihin topic liittyy.

                  Mutta se on totta, että puristuspainemittarilla ei tee pahvivian diagnosoinnissa mitään. Ohivuotomittari on siihen oikea työkalu.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    No joo. Ei ole enää edes lampaita keneltä kysyä kumpi meistä on tyhmä.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by kaol View Post
                      Jätkä on nyt ainut, joka innoissaan paasaa täällä eri moottorityypistä ja aivan eri viasta, kuin mihin topic liittyy.
                      Tarkennatko vähän?
                      Siis olenko väärässä jos topikki ei koske M52/M52TU/M54 mooyttoreja, joita kaikkia koskee tuo sama ongelma jos/kun halutaan mitata kaikista 6:sta pytystä puristuspaineet ja startataan hetki ilman kuormaa?

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Tarkennatko vähän?
                        Siis olenko väärässä jos topikki ei koske M52/M52TU/M54 mooyttoreja, joita kaikkia koskee tuo sama ongelma jos/kun halutaan mitata kaikista 6:sta pytystä puristuspaineet ja startataan hetki ilman kuormaa?
                        No ilmeisesti se sun jäljiltä liittyy jo tuohonkin.
                        Jätän asiasta vääntämisen tähän, koska sinua voittanutta ei vääntämisessä ole.


                        Sitten asiaan. adix: Kyllä tuo pahvi näyttää kuvan perusteella vuotaneen 4. sylinterin palotilasta. Kannattaa koekiristää lohkon kierteisiin vaikka vanhoja kansipultteja sopivan pituisia holkkeja apuna käyttäen (holkin paksuus sama, kuin kannen paksuus). Ei ole mukava huomata sitten kantta kiristäessä, että osa kierteistä alkaakin löystymään.
                        Last edited by kaol; 02-03-2014, 12:04.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #27
                          Originally posted by TFV View Post
                          No joo. Ei ole enää edes lampaita keneltä kysyä kumpi meistä on tyhmä.
                          Sanoppa kaima muuta
                          Hemi: Asiaa puhut, keep it coming
                          Kaol:
                          Topicciin: Kandee katsoa puhdistetun lohkon päältä pitkällä teräsmitalla ja rakotulkilla "ristiin" mahdolliset kierrenousut. Teräsmitta tosin näyttää hyvin ilman tulkkiakin ja joku näkee silmällä, toinen sormella. En ole tuommosta moottoria koskaan purkanu, mutta herkkiähän nuo kevytkoneet työvirheille on. Ensin luetaan TIS ja sitten sävelletään, jos ammattitaito riittää .
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            #28
                            Originally posted by kaol View Post
                            ...Havis: Kyllä tuo pahvi näyttää kuvan perusteella vuotaneen 4. sylinterin palotilasta. Kannattaa koekiristää lohkon kierteisiin vaikka vanhoja kansipultteja sopivan pituisia holkkeja apuna käyttäen (holkin paksuus sama, kuin kannen paksuus). Ei ole mukava huomata sitten kantta kiristäessä, että osa kierteistä alkaakin löystymään.
                            Todellakin, kun oikein tarkkaan katsoo kuvasta 4. sylinterin 'palorenkaan' (=fire ring) kohtaa, niin n.klo 10 kohdalla näkyy tummempi katkos. Mutta voihan se olla vaikkapa likaakin, kuvan perusteella asiaa ei voi 100 varmasti sanoa, pitäisi olla tuo pahvi omassa kädessä jotta tietäisi onko se palanut eli ei.

                            Mutta tosiaan nämä pähkäilyt siitä oliko remppa turha vaiko ei on ajanhukkaa kun kerran kansi on otettu jo auki.

                            Samoin kannen korjauksen epäonnistumisella pelottelu lienee turhaa. Luulen että korjauksista kuitenkin suurempi osa onnistuu kuin epäonnistuu, etenkin jos tekijänä käytetään ammattinsa osaavaa henkilöä.
                            Last edited by Havis; 02-03-2014, 00:25.
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • KuusistO
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2014
                              • 78
                              • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by adix View Post
                              Terve!

                              Ostin tossa pari viikkoa sitten e39 520i koneella.
                              Myyjä sanoi että on korjaillu ohjaustehostimen nestevuotoa ja sentakia syyläri oli irti ja oli joutunu ilmaamaan järjestelmää ja ei ollu varma että oliko sitten hyvin ilmattu. No toimi hyvin 3-4päivää kunnes alko valittaa check coolant leveliä, no ajattelin tietenkin että ilmaus ei menny ihan putkeen ja ajattelin että no ilmaan kun kerkeän.
                              Tuli sitten pakkotarve ilmata kun lämmöt alko nousemaan ja sisälle ei tullu enää lämmintä ja ylävesiletku oli päärynän muotonen.
                              Katoin ohjeet foorumilta ja samalla tavalla kun vanha e38 ilmaus eli on hankala ja auto nokka pystyssä tunnin siinä ilmailin, mutta aina kun anto kaasua niin kulpa kaks sinne kokispulloon pulahti vaikka miten pumppaili alavesiletkua.
                              Ilmauksen jälkeen heti keitti kotimatkalla, sama taas seuraavat 3päivää, ilmasin mutta samantien keitti parin kilsan ajon jälkeen.

                              No ei mitään kansi auki ja se oli tän näkönen:




                              Munmielestä toi on ihan ookoo.
                              Huomenna koneistamo saa kertoa onko siellä kaikki oikeesti ok mutten usko että mitään löytyy..

                              Voiko toi paineen kertyminen johtua enää mistään muusta?
                              Ainiin ja kyllä selvästi pakokaasu haisi makialta ja kunnon märkä läntti löytyy auton takaa kun sitä on vähänaikaa käyttäny paikallaan eli ihan kun se vesi palais kuitenkin siellä moottorissa.

                              Viimeset 2kertaa kun ilmailin autoa niin loppu jäähdytinneste niin vetelin vedellä vaan menemään, mutta eikai se nyt vaikuta tähän mitenkään vaikka kiehumispiste onkin raalla vedellä vähän alhasempi kun 50/50sekotuksella?
                              Kansiremonttisi tuskin on turha, itselläni 525 tds ja oireet oli juurikin samat!
                              Vettä hukkui, letkut pullistui, lämmöt nousi, pakoputkesta valkoista savua ja kuljettajaa vi**tti!

                              Vein korjaamolle-->

                              Lopputulos oli että kansi oli 3:sta kohdasta halki

                              Vaikka teetätin remontin "kunnollisella" korjaamolla ja autoon hankittiin uusi kansi, joka höylättiin ja koeponnistettiin, niin kansi kesti tasan 2 päivää!(4-pyttty vuosi painetta vesikanavaan) Remontti meni uusiksi ja korjaamolla ekoiltiin työn jälkeen että nyt on "kovempi" pahvi... nyt on toiminut hyvin.

                              1700e remontti..

                              Kerroin tämän tarinan siksi, että kun luin tätä keskustelua, niin siellä puhuttiin että "turha pelotella kansiremontin epäonnistumisella" tai jotenkin tuohon suuntaan. Tarkkana kannattaa olla!

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #30
                                Originally posted by KuusistO View Post
                                Kansiremonttisi tuskin on turha, itselläni 525 tds ja oireet oli juurikin samat!
                                Vettä hukkui, letkut pullistui, lämmöt nousi, pakoputkesta valkoista savua ja kuljettajaa vi**tti!

                                Vein korjaamolle-->

                                Lopputulos oli että kansi oli 3:sta kohdasta halki

                                Vaikka teetätin remontin "kunnollisella" korjaamolla ja autoon hankittiin uusi kansi, joka höylättiin ja koeponnistettiin, niin kansi kesti tasan 2 päivää!(4-pyttty vuosi painetta vesikanavaan) Remontti meni uusiksi ja korjaamolla ekoiltiin työn jälkeen että nyt on "kovempi" pahvi... nyt on toiminut hyvin.

                                1700e remontti..

                                Kerroin tämän tarinan siksi, että kun luin tätä keskustelua, niin siellä puhuttiin että "turha pelotella kansiremontin epäonnistumisella" tai jotenkin tuohon suuntaan. Tarkkana kannattaa olla!
                                Otas nyt huomioon että TDS:ssä tuo on aivan normaalia.. niissä kun on täysin susi kansi
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎