memebuy23buy

E39 turha kansiremppa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KuusistO
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 77
    • Pirkanmaa&Etelä-Pohjanmaa

    #31
    Originally posted by peto2 View Post
    Otas nyt huomioon että TDS:ssä tuo on aivan normaalia.. niissä kun on täysin susi kansi
    Minäpä otin sen jo huomioon

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      Originally posted by Havis View Post
      Todellakin, kun oikein tarkkaan katsoo kuvasta 4. sylinterin 'palorenkaan' (=fire ring) kohtaa, niin n.klo 10 kohdalla näkyy tummempi katkos. Mutta voihan se olla vaikkapa likaakin, kuvan perusteella asiaa ei voi 100 varmasti sanoa, pitäisi olla tuo pahvi omassa kädessä jotta tietäisi onko se palanut eli ei.
      .
      Ei kuitenkaan aiheuttaisi painetta jäähdytysjärjestelmään koska vesikanavan suuntaan ei ole mitään, vaan pahvi on ihan ejä(näkyy kyllä kansitasostakin).
      Se on totta että ko.keissiä on turha enään spekuloida, irti mikä irti, mutta se hyöty tästä voi olla että se seuraava kansi jää näistä koneista avaamatta ennen kuin kaikki mahdollinen on ensin tutkittu(myös ne pakokaasut jäähdytysvedestä?).

      Comment

      • adix
        Newbiemmer
        • Feb 2014
        • 4
        • turku

        #33
        Nojoo,
        Ois kannattanut tietenkin esim. kysyä täältä ennenkun lähtee kantta avaamaan.

        Harrastin ennen opeleita, sillonhan tehtiin kansiremppaa pari kertaa kuukaudessa

        Lohkosta senverran että siellä oli kahdesta pultinreijästä kierteet lähteny kävelee, varmaan keittämisen takia.. ( en myönnä omaa asennusvirhettä )

        Sinne porasin ylikokoon ja laitoin helikolit, kiristin kannen ja nyt kaikki on ok.

        Odottelen vielä lukitustyökaluja, vaikka ketju, nokat ja vanos ovatkin jo paikallaan ja katottu kunnolla, en jaksa enää yhtään turhaan kasailla ja sitten avata turhaan.

        Torstaina pääsee ajelee.
        Vaihdoin myös painesäiliön korkin, vaikka se tais olla kunnossa.
        Tietty moniurahihnat meni myös huvikseen vaihtoon, uusilla osilla on kiva askarrella Kiristintä en kehdannu vaihtaa, oli niin hyvä.

        Onpahan ainaki moottori huollettu, harmittaa vaan ne 2kierrettä mitkä on nyt helikorjattu..
        Mut jos rehellisesti sanotaan ni taitaa olla se helikoilin kierre alkuperäistä vahvempi räpellys

        Jos pahvi nyt alkaa vuotaa jostain niin katotaan sitten uus lohko, vois välillä ajellakkin autolla eikä vaan korjailla.

        Comment

        • tetapi
          Newbiemmer
          • Jan 2011
          • 27
          • Pirkanmaa

          #34
          Originally posted by adix View Post
          Nojoo,
          Niin onpa nyt ainakin korjattu muiden seppäilyt kannen osalta. Hemi on oikeassa koneen luotettavuudesta. Lähinnähän tuo huolto kohdistuu öljyjen sekä nesteiden kanssa läträämiseen jos ei paria anturia ja venttiilikopantiivistettä yms. lasketa. Apulaitteethan näissä enemmän vaatii korjailua ts. sanoen voisi 250tkm tarkistuksen suorittaa laturille.

          Comment

          • Peksu_M20
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 2122
            • Lahti

            #35
            Originally posted by Hemi View Post
            Höpö höpö, nyt on koneistaja muistellut jotakin ihan muuta bemarin kantta kuin M52TU moottorin, joissa kannet ovat ikuisia eikä pahvivikoja oikeasti ole lainkaan.
            Eli näistähän pahvia ei saa palamaan/vuotaamaan millään muulla kuin avaamalla kannen väärin.
            Höpö höpö.... kyl näissäkin syöpyy pahvit ihan samanlailla kuin jokaisessa muussakin moottorissa missä on käytetty huonoja nesteitä. Nämä ovat kuitenkin jo vanhoja pelejä.
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
              Höpö höpö.... kyl näissäkin syöpyy pahvit ihan samanlailla kuin jokaisessa muussakin moottorissa missä on käytetty huonoja nesteitä. Nämä ovat kuitenkin jo vanhoja pelejä.

              Höpö höpö...ei taatusti "syövy", tai jos syöpyy niin onko yhtään esimerkkikuvaan ko.ilmiöstä(sitä paitsi kuka Suomessa ajelee talvet "huonoilla nesteillä"?).

              Comment

              • Peksu_M20
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 2122
                • Lahti

                #37
                Originally posted by Hemi View Post
                Höpö höpö...ei taatusti "syövy", tai jos syöpyy niin onko yhtään esimerkkikuvaan ko.ilmiöstä(sitä paitsi kuka Suomessa ajelee talvet "huonoilla nesteillä"?).
                Siihen ei yhtään kuvaa tarvita suomessa ajelee monikin paskoilla nesteille jopa sillai että ne on jäässä kun lähdetään liikenteeseen. Bmw e39 kannen tiivisteen materiaali ei poikkea ollenkaa muista kannen tiivisteistä ja olen elämässäni nähnyt aika monta viallista paffia. Toki olet oikessa siinä että heti ei kannata mennä kantta avaamaan mutta ei ole mitenkään omituista että bmw:stä olis paffi hajalla. Lupaan toki lähettää henkilökohtaista postia hd valokuvin höystettynä kun sellanen tulleepi vastaan. No haart veelinks
                Mahtiala kustom - No connection
                Bmw E21 320A -81 "330i"
                Bmw e30 318is

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                  Siihen ei yhtään kuvaa tarvita suomessa ajelee monikin paskoilla nesteille jopa sillai että ne on jäässä kun lähdetään liikenteeseen. Bmw e39 kannen tiivisteen materiaali ei poikkea ollenkaa muista kannen tiivisteistä ja olen elämässäni nähnyt aika monta viallista paffia. Toki olet oikessa siinä että heti ei kannata mennä kantta avaamaan mutta ei ole mitenkään omituista että bmw:stä olis paffi hajalla. Lupaan toki lähettää henkilökohtaista postia hd valokuvin höystettynä kun sellanen tulleepi vastaan. No haart veelinks
                  No, vähän isommallakaan googlauksella et kyllä löydä tällaista M52TU/M54 moottoreissa "huonot nesteet"=syö kansipahvin löydä käytännössä lainkaan, joten melkoisen....sanoisinko, "uniikista" vikadiagnoosista on kyllä kyse.
                  Itse kuulin tästä ensimmäisen kerran nyt ja eipä tällaista olu BTCF:kään tullut koskaan aiemmin vastaan?
                  En yleensäkkään käsitä miten "huonot jäähdytysnesteet" voi syödä kansipahveja, eli mikä ihme se mekanismi tässä nyt voisi alumiinimoottorissa oikein olla?
                  Joskus 60-luvulla kun ajeltiin ilman jäähdytysnesteitä pelkillä vesillä, vesikanavat ruostuivat niin että pahvit alkoivat vuotamaan, mutta että alumiinisissa M52TU/M54 moottoreissa joissa tänä päivänä on kyllä ihan pakkasen kestävät jäähdytysnesteet aina sisällä?
                  Eli miten ne nesteet ovat sinun mielestä "paskat" ja mikä siellä alkaa puremaan kansipahviin?
                  Kysyn kun en lainkaan tajua mistä voi olla kyse?

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #39
                    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                    Höpö höpö.... kyl näissäkin syöpyy pahvit ihan samanlailla kuin jokaisessa muussakin moottorissa missä on käytetty huonoja nesteitä. Nämä ovat kuitenkin jo vanhoja pelejä.
                    Just.
                    Vaikka auto olisi muuten huonolla pidolla, niin näihin moottoreihin vaihdetaan tällä ikää jo melko usein myös jäähdytysjärjestelmän osia (syyläri, vesipumppu, termostaarri, termostaattikotelo, yms.), jolloin samalla ainakin osa jäähdytysnesteestä korvataan uudella.
                    Jos jäähdytysjärjestelmän kunnosta pitää näissä moottoreissa huolta siten, ettei nesteet pääse katoamaan huomaamatta, niin ainuttakaan kansipahvin korkkausta ei tapahtuisi.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • Peksu_M20
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 2122
                      • Lahti

                      #40
                      Originally posted by kaol View Post
                      Just.
                      Vaikka auto olisi muuten huonolla pidolla, niin näihin moottoreihin vaihdetaan tällä ikää jo melko usein myös jäähdytysjärjestelmän osia (syyläri, vesipumppu, termostaarri, termostaattikotelo, yms.), jolloin samalla ainakin osa jäähdytysnesteestä korvataan uudella.
                      Jos jäähdytysjärjestelmän kunnosta pitää näissä moottoreissa huolta siten, ettei nesteet pääse katoamaan huomaamatta, niin ainuttakaan kansipahvin korkkausta ei tapahtuisi.
                      Sepäs siinä kun näistä hajoaa joskus jotain jäähdytys järjestelmän osia. Sitten kiireessä kun ei ole oikee nestettä tarjolla ja laitetaan pahimmassa tapauksessa pelkkää vettä järjestelmä täyteen. Ajatellaan että laitellaan kunnon nesteet kohta sinne ja auto kun kuitenkin toimii niin seuraavilla pakkasilla tulee vasta mieleen kun vesipumpun siipi on lähtenyt kävelemään että pitäis varmaan ne nesteet laitella Niin tuppaa se pahvi ottamaan itseensä kun se sisältää epäjalompaa metallia kuin itse moottori eli se hapristuu...

                      Mun puolesta tää on tässä
                      Mahtiala kustom - No connection
                      Bmw E21 320A -81 "330i"
                      Bmw e30 318is

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8282
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #41
                        Selevä

                        Harvoin vaan tulee vastaan litium-, kalium-, kalsium,- natrium,- tai magnesiumtiivisteitä.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                          Sepäs siinä kun näistä hajoaa joskus jotain jäähdytys järjestelmän osia. Sitten kiireessä kun ei ole oikee nestettä tarjolla ja laitetaan pahimmassa tapauksessa pelkkää vettä järjestelmä täyteen. Ajatellaan että laitellaan kunnon nesteet kohta sinne ja auto kun kuitenkin toimii niin seuraavilla pakkasilla tulee vasta mieleen kun vesipumpun siipi on lähtenyt kävelemään että pitäis varmaan ne nesteet laitella Niin tuppaa se pahvi ottamaan itseensä kun se sisältää epäjalompaa metallia kuin itse moottori eli se hapristuu...

                          Mun puolesta tää on tässä
                          Täytellään yleisesti pelkällä vedellä? Epäjalompaa? Tästä syystä kansipahvivaurioita???

                          Sitten kun heräät, kannattaa muistaa se kissa päästää ulos....

                          Comment

                          • O-Peksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 2775
                            • Joensuu

                            #43
                            Kyl mie väittäisin, että tossa kannessa on vuoto ollu kannen värin perusteella 5-6 -pyttyjen välissä.
                            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                            Comment

                            • Peksu_M20
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 2122
                              • Lahti

                              #44
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Täytellään yleisesti pelkällä vedellä? Epäjalompaa? Tästä syystä kansipahvivaurioita???

                              Sitten kun heräät, kannattaa muistaa se kissa päästää ulos....
                              Älä takerru ihan pikku juttuihin. Pointti oli se että ne kansipahvit syöpyy/hapristuu vesikanavista eteenpäin. Kaikki ei toki täytä niitä pelkällä vedellä niitä tapauksia tosin kyllä löytyy. Veneissä tämä on suhteellisen yleistä vanhemmissa moottoreissa...
                              Mahtiala kustom - No connection
                              Bmw E21 320A -81 "330i"
                              Bmw e30 318is

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                Kyl mie väittäisin, että tossa kannessa on vuoto ollu kannen värin perusteella 5-6 -pyttyjen välissä.
                                Mites ne oireet sopii siinä tapauksessa tähän, eli painetta jäähdytysjärjestelmässä?
                                Vuodon pitäisi olla johonkin vesikanavaan ja mikäli vuoto syntyy kahden sylinterin väliin ja sillä ojetaan muutama päiväkin, niin vikaa ei todellakaan tarvitse arpoa(=oahvi yleensä häviää kokonaan ko.alueelta).
                                Toisaalta, kysyjähän itse jo totesi että pahvi näyttää ehjältä, joten me tuskin asiaa näemme "paremmin" ko.kuvista?

                                Comment

                                Working...
                                X