Announcement

Collapse
No announcement yet.

540iA normaalia bensarosvompi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1996
    • Tampere

    #46
    Originally posted by teropa View Post
    MAF:n olen jo putsannut. Pitääkö se alkaa uskoa, että jossain on pieni imuvuoto…
    Helpoin ja samalla halvin toimenpide tsekata.

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #47
      Originally posted by pheno View Post
      Helpoin ja samalla halvin toimenpide tsekata.
      Toisaalla ehdottivat näitä kolmea tiivistettä syypääksi (jos vuotoa on): #10, #11 ja #14



      Onkohan noiden testaus oikeasti miten vaikeaa, ainaki tuntus ettei noita silmälasitiivisteitä imusarjan alla pysty mitenkään testata. Ton kaasuläpän takanaolevan varmaan vielä jotenkin voi?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #48
        Ruiskuta brakecleeniä, tms imusarjan alle vas. etukulmaan(kuskin puoli). Siellä on separaattorin putki jossa kuminen jousto. Melko varmasti kumiosa entinen. Tosiaan joutuu imusarjan nappaa pois tieltä että saa vaihdettua. Samalla sitten uusii kaikki tiivisteet, O-renkaat ja letkut. (sekä non vanosM62/M60 imusarja )
        MAF.n lukemat näyttää samoja mitä uudellakin MAFfilla. Siis tuo mittaritesti.


        Last edited by bemmeri; 23-03-2014, 12:17.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #49
          Jaahas… en tiiä mitä tähän nyt sanois. Ajelin uudelleen noita Lambdatestejä ja DIS:n nominaaliarvotestejä. Kattelin eka kylmällä koneella mitä Lambdat tekee ja kauanko niiden herääminen kestää. Ne näytti aluksi 0.45V ja sitten noin 30-45 sekunnin kohdalla alkoi normaali 0.1-0.8V sykli (graafissa siisti, ei mitään epäjatkuvuuksia ym).

          Minähän sain aiemmin, heti ilmamassamittarin putsauksen ja ilmanputsarin vaihdon jälkeen DIS:ltä valitusta nominaaliarvotestistä, että kone käy laihalla ja lambdat säätää ruiskutusaikaa isoksi (1.3ms ja 0.9ms muistaakseni). Nyt kun annoin moottorin lämmetä käyntilämpöihin, niin arvot oli täysin normaalit. Ohessa vielä kuvat INPA:n mittauksista kylmällä ja lämpimällä koneella. Arvot siis nyt noin +-0.14 ms (raja-arvo +-0.3). Kuskinpuoli kävi välillä 0.28:ssa, mutta ei mennyt rajojen yli. Viimeksi olivat reilusti siis yli.

          Tämän perusteella ei voi sanoa, että koneessa olisi minkäänlaisia ilmavuotoja. Edellisen kerran kun ajoin tuon testin, niin nollasin samalla adaptaatioarvot. Koska olin vaihtanut putsarin ja putsannut maffin niin ajattelin sen olevan tarpeen. Ehkäpä tilanteen normalisoitumisessa meni tovi, kun kone haki uudet arvot putsauksien jälkeen ja nyt toimii sitten raja-arvojen sisällä :think. Joka tapauksessa en usko, että alan vaihteleen mitään tiivisteitä tässä tilanteessa. Kaippa tuo imuvuototesti pitäs tehdä mutta eipä siitä nyt varmaan mitään ihmeellistä ole löydettävissä kun arvot on keskellä.

          KYLMÄ


          LÄMMIN


          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎