Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i 2.5L viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiceroid
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 265
    • Lahti

    #31
    Originally posted by Hemi
    ...joo, mutta samalla pitää ostaa putkisto ja koneeseen ohjauselektroniikka+ruuttajärjestelmä, nokat, männät, veivit, laakerit.
    Sitten korkkaa kardaanin ristikot ja laatikko/kytkin joten nekin täytyy vaihtaa esim.530D:stä. Jotta leimalle olisi asiaa täytyy jarrut ja tolpat pistää uusiksi.
    Sen 16000e:n lisäksi menee em."pikkuosiin" reipas 15000e lisää, mutta sittenhän voidaan olla jo kulkupuolella jo lähellä 540:stä.
    Oikeasti pointti on se että e39/m52 523:sta ei voi VIRITTÄÄ, sanan varsinaisessa merkityksessä. Kelpaako tämä vastaukseksi?
    Melkein voisin tässä vaiheessa sanoa että tolla 31 000 eurolla ton auton sais jo lentämään.. Miksi maksaa liikaa? Mitä tahansa ihmisen rakentamaa pystyy parantamaan, Suomen lait on se mikä tossa kusee..

    JA EDELLEENKIN, MIKSI, SIIS MIKSI EI VOI VAIN PITÄÄ MÖLYJÄ MAHASSAAN JA ANTAA IHMISTEN VASTATA KYSYMYKSIIN KUNNOLLA? Kysyn vaan että ketä hyödyttää vastaukset missä sanotaan osta uus auto?

    1§ Asenne kohdalleen!

    - Olet nyt ystävien joukossa. Olemme kaikki kuin yhtä isoa perhettä. Täällä kaikki ovat joko mersuharrastajia, mersunnyplääjiä, mersumiehiä tai -naisia, mersistejä, mersuaddikteja, mersuhörhöjä, mb-friikkejä, mersukuskeja, mercedes-benz-enthusiasteja, mersufanaatikkoja tai muuten mercedeksille sydämensä menettäneitä, ihan niinkuin sinäkin. Tai sitten olet eksynyt IHAN väärälle forumille.

    - Tyhmää kysymystä ei olekaan. Turhakaan kysymys ei yleensä ole kysyjän kannalta katsottuna turha.Moni kysymys on kysytty sata kertaa aikaisemmin, moni kysymys on saatettu vastata vaikka samalla sivulla. Ystävällinen kehoitus lukea pari viime sivua koska siellä puhuttiin ko. asiasta palvelee molempia osapuolia paremmin kuin uuden tulokkaan masentaminen ylimielisellä vastauksella. Samalla vaivalla olisit jo vastannut asiallisesti, tai pannut vaikka linkin ko. juttuun jos oikein höveliksi heittäydyt.
    Sama pätee myös toiseen suuntaan: selaile nyt sentään arkistoa ennen kuin kysyt jotakin jota on puitu sivutolkulla ihan hiljattain. Tuolta löytyy kohta "HAKU" jonka avulla voit hakea aiempia vastauksia aiheesta ennen kuin kysyt turhaan samaa juttua uudelleen. Se on tosissaan rasittavaa vastata tiettyihin vakikysymyksiin viikon välein.

    - Kunnioita toisten asenteita ja ajokkeja.
    Jonkun mielestä jakoavaimen kädessä pitäminenkin on jo vastenmielistä ja autossa pitää olla takuuta jäljellä.
    Toisen (useimpien meistä) mielestä vanhan mersun rassaaminen on parasta, mitä voi tehdä housut jalassa.
    Yhden mielestä auton pitää olla sataprosenttisesti alkuperäiskuntoinen, toinen teki juuri korivaihdon tai asensi levikesarjan.
    Joku virittää veekasia ja toinen taas säätää nokilekan ruiskupumppua entistäkin pihimmäksi.
    Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Mikään harrastussuuntaus ei ole oikea tai väärä, mikään korimalli, valmistusvuosi tai tyyppi ei ole toista "parempi". Mahdutte kyllä kaikki, tiukkapipoisimmista orggis-puristeista hotrod-henkisimpiin tuuning-heeboihin, samoille sivuille sulassa yhteisymmärryksessä.

    - Huumori kukkii tässä porukassa aika lailla. Vaikka vakavaakin tekstiä kirjoitellaan niin useimmiten tulee oltua enemmän tai vähemmän kieli poskessa. Ja hyvä niin.


    Mersumiehet ovat sentään ymmärtäneet asian, eikö me biimerin omistajat pystytä samaan, kiitos!
    Last edited by Wiceroid; 28-02-2005, 00:09.
    "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      No tuolla vuodatuksella olisi voinut pistää sen 523:n jo lentämäänkin ilman Freudiakin...
      Eli mitäs tässä jorinoidaan, vaan laittaa neuvot ja ohjeet kehiin vaan jos niitä kerran on. Itsekkin odotan suurella mielenkiinnolla kuinka 523:sta VIRITETÄÄN lentokone...

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #33
        Originally posted by Hemi
        No tuolla vuodatuksella olisi voinut pistää sen 523:n jo lentämäänkin ilman Freudiakin...
        Eli mitäs tässä jorinoidaan, vaan laittaa neuvot ja ohjeet kehiin vaan jos niitä kerran on. Itsekkin odotan suurella mielenkiinnolla kuinka 523:sta VIRITETÄÄN lentokone...
        pultataan siivet kylkiin ja työnnetään jyrkänteeltä alas
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • J-Poika
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 835
          • There's a place in the North, far far away

          #34
          no kysytään sitten vielä että paljonko maksaa virittää 540:stä vaikka sillä +20%... vai pitääkö taas vaihtaa auto? elikkäs jos haluaa autoon nekin levikkeet ja alustasarjan niin nekin maksaa -> auto TAAS vaihtoon ???

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #35
            Originally posted by jam76
            no kysytään sitten vielä että paljonko maksaa virittää 540:stä vaikka sillä +20%... vai pitääkö taas vaihtaa auto? elikkäs jos haluaa autoon nekin levikkeet ja alustasarjan niin nekin maksaa -> auto TAAS vaihtoon ???
            jos tommosia määriä meinaa saada tehoa lisää, niin se on ahdin laitettava tai V8 mottiin kaksin kappalein... ja noista edellisistä viesteistä voit laskea mitä se maksaa.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Wiceroid
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 265
              • Lahti

              #36
              Tee tollanen... http://dualfun.emdia.fi/btcf_lahti_2...s/image39.html

              Tekijältä voi kysyä mitä makso, nick ////3
              Veikkaisin jotain about tuhat euroa..

              EDIT: Ja jos samalla linjalla pysytään ni kysyn vielä että miksi maksaa liikaa?
              Last edited by Wiceroid; 28-02-2005, 12:49.
              "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #37
                Originally posted by Wiceroid
                Tee tollanen... http://dualfun.emdia.fi/btcf_lahti_2...s/image39.html

                Tekijältä voi kysyä mitä makso, nick ////3
                Veikkaisin jotain about tuhat euroa..

                EDIT: Ja jos samalla linjalla pysytään ni kysyn vielä että miksi maksaa liikaa?
                ei helevata tommoset viritykset vaan E39 pellin alle
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Wiceroid
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 265
                  • Lahti

                  #38
                  Originally posted by bemu2000
                  ei helevata tommoset viritykset vaan E39 pellin alle
                  No se on taas jokaisen oma asia minkä vehkeen pellin alle noita alkaa tekemään ja kuinka siististi sen saa tehtyä. Toi kuva oli tästä autosta: http://dualfun.emdia.fi/btcf_lahti_2...s/image16.html

                  EDIT: Yritinpä saada vaan käännettyä keskustelun aiheeseen, olen pahoillani siitä.. Ja toi "viritys" muuten toimii, ja eipä tossa oo törkeen näköstä ku toi yks putki, muut on tehty suht siististi..
                  Last edited by Wiceroid; 28-02-2005, 13:04.
                  "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                  Comment

                  • NHB
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1120

                    #39
                    Originally posted by Wiceroid
                    Melkein voisin tässä vaiheessa sanoa että tolla 31 000 eurolla ton auton sais jo lentämään.. Miksi maksaa liikaa? Mitä tahansa ihmisen rakentamaa pystyy parantamaan, Suomen lait on se mikä tossa kusee..

                    JA EDELLEENKIN, MIKSI, SIIS MIKSI EI VOI VAIN PITÄÄ MÖLYJÄ MAHASSAAN JA ANTAA IHMISTEN VASTATA KYSYMYKSIIN KUNNOLLA? Kysyn vaan että ketä hyödyttää vastaukset missä sanotaan osta uus auto?
                    Kun sä tunnut oikein isoon ääneen käskevän auton vaihtoa suosittelevien pitämään mölyt mahassaan, niin anna tulla niitä järkeviä virityskeinoja. Kerro miten siitä myllystä otetaan järekevällä budjetilla merkittävästi lisää voimaa irti. Kukaan ei ole estänyt ketään kertomasta hyviä virivinkkejä. Niiden vinkkien poissaoloon tästä keskustelusta sisältyy vahva viesti...

                    Comment

                    • Slow_M3
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 779

                      #40
                      Mitä hittoa jätkät keuhkoaa tosta autonvaihtoneuvosta? Se on sekä helpoin että halvin tapa saada autoonsa enemmän jerkkua... hintaero senkun lisääntyy kun ajattelee auton jälleenmyyntiarvoa.

                      99,8% niistä jotka täällä kyselee että "millä saadaan E** *16i lisää tehoa kertokaa kaikki mitä tiiätte" on ihmisiä jotka EI tiedä virittämisestä mitään, ei tajua että se on kallista puuhaa eikä todellakaan tajua että olis pitäny ostaa se tehtaalta tehokkaana rullannu vehe eikä sitä mopoa jos ei halua mopolla ajaa. On ihan ystävällistä ja asiallista kertoa mokoma heille sen sijaan että kertoo isolla vaivalla liudan temppuja mitä kyseinen ihminen ei osaa itse tehdä (ei vissiin muuten kysyis ) eikä ole halukas maksamaan teetettynä.

                      Kiteyttäen: Halvoilla tempuilla (chippi jos ei oo turboa, vv-suodatin, putkisto, M-merkki takaluukun kannessa, verkkomaski, kromipeilit ym) ei tee mitään. Kalliilla tempuilla(remmiahdin, turbotus, nitrot ym) tekee, mutta jos tarvii täällä kysellä niin ei vissiin kannata siltä pohjalta ruveta niitä ite tekemään vaan ottaa sitte streetturboon tai pro-turboon tjsp yhteyttä ja avaimet käteen kts. JA SE MAKSAA ENEMMÄN KUN SE VALMIIKS TEHOKAS AUTO, SIKSI ON ALOITTELIJALLE HYVÄ KERTOA TÄMÄ HETI ALKUUN KUN EI NE TIEDÄ SITÄ
                      sigpic

                      Comment

                      • NHB
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1120

                        #41
                        Originally posted by jam76
                        no kysytään sitten vielä että paljonko maksaa virittää 540:stä vaikka sillä +20%... vai pitääkö taas vaihtaa auto? elikkäs jos haluaa autoon nekin levikkeet ja alustasarjan niin nekin maksaa -> auto TAAS vaihtoon ???
                        Et tunnu vieläkään ymmärtävän kokonaisuutta. Jos joku auto tarjoaa samat tai paremmat ominaisuudet 540:een veerrattuna ja +20% tehoa halvemmalla kuin mitä tulisi maksamaan 540:n viritys maksamaan, niin totta kai kannattaa vaihtaa autoa. Tai jos joku malli tarjoasi paremman alustan halvemmalla kuin mitä se alustasarja tuo lisäkuluja, niin luonnollisesti kannattaa ostaa se parempialustainen malli.

                        Lämmittääkö hirveästi mieltä kun olet virittänyt 523:sta sellaisella summalla että jotain on saatu aikaa, sanotaan nyt vaikka 5 000 eurolla. Silti suorituskyky on 540:een verrattuna lähes yhtä huono kuin virittämättömän.

                        Ihan yhtä turhaa on ostaa se kaikkein nuhaisin 316 e30 ja alkaa sitä virittämään.

                        Comment

                        • Mr. Z
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 943
                          • Manse

                          #42
                          Originally posted by Hemi
                          ...joo, mutta samalla pitää ostaa putkisto ja koneeseen ohjauselektroniikka+ruuttajärjestelmä, nokat, männät, veivit, laakerit.
                          Sitten korkkaa kardaanin ristikot ja laatikko/kytkin joten nekin täytyy vaihtaa esim.530D:stä. Jotta leimalle olisi asiaa täytyy jarrut ja tolpat pistää uusiksi. Samalla jäähdytys+lauhduttimet uusiksi. Säätöä, säätöä ja säätöä...
                          Minkälaisilla tehoilla noita ristikoita on saatu rikki?
                          E38 740ia
                          E39 530 dAT
                          ex. E34 520i sedan
                          ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                          ex. E36 325i sedan
                          ex. E36 328i touring
                          ex. E36 318 iS qp
                          ex. E36 325i qp -R.I.P-
                          ex. E21 320i sedan
                          ex. E30 318i sedan
                          ex. E3 2500 sedan

                          Comment

                          • J-Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 835
                            • There's a place in the North, far far away

                            #43
                            ymmärrän autonvaihto-jutun? mutta joillekkin saattaa autot olla harrastus aivan kuin toisille vaikka joku golf... (siis se pallopeli ) ja jos siitä saa hyvänmielen että rakentaa itselleen mieleisen auton vaikka pienemmillä virityksillä muuttamalla koneen luonnetta parempaan suuntaan niin ei siinä tarvitse kertoa että vaihda auto... on tietty niitäkin joille tarratuningkin riittää mutta tokko jos itselle rakennat auton pidempää aikaa varten niin lasket aivan jokaisen euron mitä siihen meni ja oliko järkevää vai ei... että jos intoa riittää muuhunkin kuin nettiautossa kuvien katseluun niin vois niitä vaihtoehtoja antaa eikä juuri aina sitä kalleinta vaihtoehtoa! tämä taitaa olla orggistyylinen kateellisten topikki, elikkä jos toinen haluaa autoa rakentaa OMILLA rahoillaan niin pitää olla kyseenalaistamassa onko järkeä... saathan sinäkin virittää tai ajaa vakiolla olipa koneen koko sitten mikä tahansa

                            Comment

                            • vleivo
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 708
                              • Zürich Switzerland

                              #44
                              Joo,eli imusarjan vaihto,putkisto+kattii,nokat ja säädetään lastu penkissä ja sen jälkeen on varmasti 210-220hp ja yli 260nm vääntöä.

                              220hp 523i likahtaa ihan kivasti koska on yli 150kg kevyempi kuin 540i, ja jos nyt muita positiivisiä puoli pitää pienemmästä mallista hakea niin 6syl e39 malleissa on parempi ohjaus koska se jouduttiin rakentamaan eritavalla 8 syl maleissa, ja keula on selvästi kevempi.

                              Välityssuhde on myös suht lyhyt 523isä.
                              1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                              1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                              1991 Ford Mustang GT 5.0
                              1994 BMW M5 3.8
                              2011 H-D Fatboy Special
                              2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2978
                                • Uusimaa

                                #45
                                Originally posted by vleivo
                                Joo,eli imusarjan vaihto,putkisto+kattii,nokat ja säädetään lastu penkissä ja sen jälkeen on varmasti 210-220hp ja yli 260nm vääntöä.

                                220hp 523i likahtaa ihan kivasti koska on yli 150kg kevyempi kuin 540i, ja jos nyt muita positiivisiä puoli pitää pienemmästä mallista hakea niin 6syl e39 malleissa on parempi ohjaus koska se jouduttiin rakentamaan eritavalla 8 syl maleissa, ja keula on selvästi kevempi.

                                Välityssuhde on myös suht lyhyt 523isä.
                                Entäs sitten jarrut? Tai alusta muuten? Mihinkäs malliin tuota sitten verrattaisiin?
                                Jos 528 taitaisi riittää takajarrujen vaihto jäähdytettäviin levyihin. Toisaalta siinä on luvattu vain 193.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎