Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i 2.5L viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiceroid
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 265
    • Lahti

    #76
    Originally posted by Rapamaha
    Itse asiassa on Suomen kilvissä ja näin ollen varmaan myös leimattuna.

    Pappakerhon ratapäivillähän tuo kyseinen piili on muutamaan otteeseen näkynyt ja sprintin tulosliuskoissa ollut kärkisijoilla, eli kyllä se myös liikkuukin.
    Rakastan olla oikeassa..
    "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

    Comment

    • NHB
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1120

      #77
      Originally posted by Wiceroid
      Minkä helvetin takia pitää koko ajan jatkaa tätä helvetin tappelua jostain prkleen
      moottorin virittämisestä?? Luulis että ihmisillä on parempaakin tekemistä.. Ja en ole väittänyt että siellä on juuri joku tietty euron osa!! Se oli vaan esimerkki siitä
      miten autonvalmistajat TODELLAKIN valitsevat perusmalleihinsa sen halvemman osan! Jos et sitä tajua ni parempi pitää vaan päänsä kiinni!

      EDIT: Ja sieltähän tuntu löytyvän se keino.. Tosin et tietenkään usko siihenkään koska VAIN SINÄ tiedät autoista ja moottoreista kaiken! Luulisi että siinä on itse maahantuoja väittelemässä..
      Toisinaan on vaikeaa pysyä asiallisena kun vastapuoli on koko ajan v#ttu-p#¤kele-s##tanan-homo -linjalla. Jos olet eri mieltä asiasta kuin muut, niin kiukuttelemalla et saa kyllä mielipidettäsi ainakaan paremmin esille. Ihmisille jää mieleen vain se kiukuttelu, mielepiteet ja perustelut menee ohi.

      Onhan selvää että ei tämän luokan autoihin laiteta mitään liiankaan kalliita komponentteja. Tottakai osat ovat vain niin laadukkaita, kuin mikä on taloudellisesti perustellen järkevää. Mutta se ei tarkoita sitä, että ne sarjatuotanto osat olisivat niin huonoja, että autotallituunaaja osaisi parantaakkaan niitä. Moottori on kokonaisuus, nykyaikainen moottori on pitkälle optimoitu kokonaisuus. Yhden osan vaihto ei vielä paljoa auta kun lopput osista eivät ole suunniteltu toimimaan sen osan kanssa. Voihan sinne koneeseen laittaa vaikka titaanikanget jos laadukasta palikkaa haluaa. Mutta se ei vaan auta yhtään mitään. Seuraavaksi pitäisi vaihtaa männät ja nokka-akselit jos halauaisi lisää tehoa. Seuraavaksi voi tulla kampuran kestävyyen kanssa ongelmia, no teettää jossakin pajassa uuden. Seuraavaksi tuleekin läppärunkojen vuoro, moottorin ohjaukseenkin tarvitaa radikaalia puukotusta jossain vaiheessa. Kyllä tehoa varamasti on saatu lisää vaihtamalla "laadukkaampia" komponentteja. Mutta rahaa palaa älyttömästi saatuihin parannuksiin nähden ja autosta tulee laiton liikenteeseen.

      Niin mistä löyty se keino? Itse en ole nähnyt vielä tässä keskustelussa yhtään järkevää virityskeinoa, jossa joku liian huonolaatuinen osa vaihtamalla olisi saatu merkittävästi lisää tehoa.
      Last edited by NHB; 02-03-2005, 12:24.

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #78
        Kyllähän se pitäs ilman mitään itkemisiä jokaisen ymmärtää että taloudellisesti järkevintä on hommata mallisarjan tehokkain virittelyaihioksi.
        Ostetaan ensin se 316 ja siihen kyllästyttyä hommmataan se 325 vai mikä nyt siinä mallisarjassa on tehokkain. Ja sitä sitten viritetään kun tehoihin kyllästyy
        Mutta tottakai jokainen saa virittää omaa autoaan oli se kannattavaa tai ei.
        Ihan samanlainen keskustelu on käyty jo monesti täälä ja tulos on aina sama..
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • JukkaR
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 160
          • Vihti

          #79
          Originally posted by M-Technic
          Siinä se lyhyesti. En oo koskaan tajunnu porukkaa ketä ostaa auton pienimmällä/lähes pienimmällä koneella ja sitten jaarittelevat että pitäisi saada lisää tehoa. Eikös se nyt oo aika selvä juttu että jos ottaa sieltä kone malliston häntäpäästä niin ei menuhalujakaan ole!

          Itse kun äskettäin ostin ensimmäisen autoni, E36 325, päätin tinkiä mm. stereoiden, kahden alusarjan ja ledivalojen verran. Tilalle sain riittävästi menohaluja sisältävän reen hyvällä alustalla. Kaverilla on ehkä 316 mallissa jännemmät joulukuusen valot sisällä ja racing henkiset pallot ja parin tonnin popit- mulla taas "oikeasti" maukkaampi auto.

          Äh, ei herneitä. Mua on vaan aina alkanu ärsyttämään kun porukka vikisee lisää tehoa ja sitä olis saanu järkevimmin hankkimalla autoon isomman motin.
          Nojoo. Toki on hyödytöntä ainakin rahaa ajatellen yrittääkään mitään tehoja saada, mutta minusta on vielä ihmeellisempää, että TUNING clubin sivuilla teilataan 99% kaikki koneviritykset/keskustelut.

          OK, fakta on, ettei se kannata, mutta entä jos haluaa. Ehkä tämä sivusto onkin nimenomaan sitten tätä 'joulukuusikoristelua' varten?? Eli keskustelu saisi olla vain nahkapenkeistä. Ainiin, ei niitäkään kannata laittaa vaan ois pitäny ostaa heti alunperin...

          Ja sitten kun ois ostanut 528 ja todennut, että saiskohan lisää niin sanotaan että oisit nyt ostanu M5:n...

          Ei herneitä vieläkään...jotenkin vain osunut silmiin näitä ehkä vähän liikaa..

          :-(
          e39 523i -98

          Comment

          • mattij
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 197
            • Rankkula

            #80
            Originally posted by Rapamaha
            Itse asiassa on Suomen kilvissä ja näin ollen varmaan myös leimattuna.

            Pappakerhon ratapäivillähän tuo kyseinen piili on muutamaan otteeseen näkynyt ja sprintin tulosliuskoissa ollut kärkisijoilla, eli kyllä se myös liikkuukin.
            Pieni täsmennys.

            Auto ei ole enää henkilöllä joka sen alunperin rakennutti. Alkuperäinen omistaja ei ollut autoa katsastusmiehelle kertaakaan näyttänyt, vehjettä kun ei uutena tarvitse kolmeen vuoteen konttorilla näyttää.

            Papparaiset kyllä noteerasivat perus-530:stä paremman kulkupuolen. Myös se noteerattiin, että kytkin ei kestä, jarrut feidaa jne. Että semmoinen bolt-on.

            Tässä kuva padasta papparaisten ratapäivillä.
            Last edited by mattij; 02-03-2005, 13:46.

            2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
            projektit
            1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
            ex
            EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

            sigpic

            Comment

            • Mr. Z
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 943
              • Manse

              #81
              Originally posted by mattij
              Pieni täsmennys.

              Auto ei ole enää henkilöllä joka sen alunperin rakennutti. Alkuperäinen omistaja ei ollut autoa katsastusmiehelle kertaakaan näyttänyt, vehjettä kun ei uutena tarvitse kolmeen vuoteen konttorilla näyttää.

              Papparaiset kyllä noteerasivat perus-530:stä paremman kulkupuolen. Myös se noteerattiin, että kytkin ei kestä, jarrut feidaa jne. Että semmoinen bolt-on.

              Tässä kuva padasta papparaisten ratapäivillä.
              No niin ollaan asian ytimessä elikkä värkkihän kuulostaa laittomalta.
              Ei se ongelma ole e39:ssä tehon saaminen pellin alle vaan sen saaminen sinne LAILLISESTI!
              E38 740ia
              E39 530 dAT
              ex. E34 520i sedan
              ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
              ex. E36 325i sedan
              ex. E36 328i touring
              ex. E36 318 iS qp
              ex. E36 325i qp -R.I.P-
              ex. E21 320i sedan
              ex. E30 318i sedan
              ex. E3 2500 sedan

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #82
                ja tästä päästään sinne VTT:llä pyörähtämään, kyllä se onnistuu mutta rahaa palaa

                mutta hinnallahan ei ole väliä, jos sitä tehoa haluaa

                auton laittaminen missään suhteessa kun ei ole halpaa, jos niin ajattelee niin ajelee sitte vakio pelillä
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • Rapamaha
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 683
                  • -

                  #83
                  Originally posted by Mr. Z
                  No niin ollaan asian ytimessä elikkä värkkihän kuulostaa laittomalta.
                  Ei se ongelma ole e39:ssä tehon saaminen pellin alle vaan sen saaminen sinne LAILLISESTI!
                  No kyllä se on ihan sama ongelma kaikissa uusissa autoissa, ei se lainsäädäntö E39:in osalta poikkea muista korisarjoista...

                  Tuskin on sanktiossakaan eroa onko laiton lisäteho aikaansaatu kompuran pulttaamisella vai ahtoja nostamalla. Kiinni jäämisen todennäköisyydessä on toki eroa...

                  Mutta palaten välillä tuohon alkuperäiseen aiheeseen, niin kyllä siihen M52B25-kiukaaseen saa lisätehoa ja kustantaa karkeasti ottaen sen satasen per hevosvoima ja sama seteli ei kelpaa kahta kertaa

                  Ehkäpä paras vaihtoehto M52B25:n lisätehon tavoitteluun on lurutella 98:ia sinne tankkiin - ei kustanna montaa kymppiä lisää vuositasolla, on laillista ja aina voi vielä mulkoilla muita "minäpäs tankkaan tätä tyyrimpää lientä"-ilmeellä.

                  Comment

                  • Mr. Z
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 943
                    • Manse

                    #84
                    Originally posted by Rapamaha
                    No kyllä se on ihan sama ongelma kaikissa uusissa autoissa, ei se lainsäädäntö E39:in osalta poikkea muista korisarjoista...
                    Niin, tässähän nyt ei otettu kantaa muihin ajoneuvoihin vaan kuten threadin otsikokin kertoo tässä threadissa on kyse e39 523:sta..
                    Toki, ongelmahan niissäkin on sama. Kuinka moni lastutetuista turbo Audeista/Volkkareista on muutoskatsastettu?
                    Originally posted by Rapamaha
                    Tuskin on sanktiossakaan eroa onko laiton lisäteho aikaansaatu kompuran pulttaamisella vai ahtoja nostamalla. Kiinni jäämisen todennäköisyydessä on toki eroa...
                    Ei varmaan olekkaan eroa, mutta jos itse alan autoa rakentelemaan niin teen siitä myös laillisen. Jos siitä ei saa katulaillista ilman vilppiä, en kyseisiin muutoksiin edes viitsi ryhtyä.
                    Originally posted by Rapamaha
                    Mutta palaten välillä tuohon alkuperäiseen aiheeseen, niin kyllä siihen M52B25-kiukaaseen saa lisätehoa ja kustantaa karkeasti ottaen sen satasen per hevosvoima ja sama seteli ei kelpaa kahta kertaa
                    Samoihin lukuihin olen päässyt omia laskelmia tehdessä

                    Originally posted by Rapamaha
                    Ehkäpä paras vaihtoehto M52B25:n lisätehon tavoitteluun on lurutella 98:ia sinne tankkiin - ei kustanna montaa kymppiä lisää vuositasolla, on laillista ja aina voi vielä mulkoilla muita "minäpäs tankkaan tätä tyyrimpää lientä"-ilmeellä.
                    Tuon 98:n tuoma teho on kyllä ainakin tuossa omassa kotterossa on vain kuvitelmaa.
                    E38 740ia
                    E39 530 dAT
                    ex. E34 520i sedan
                    ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                    ex. E36 325i sedan
                    ex. E36 328i touring
                    ex. E36 318 iS qp
                    ex. E36 325i qp -R.I.P-
                    ex. E21 320i sedan
                    ex. E30 318i sedan
                    ex. E3 2500 sedan

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #85
                      Originally Posted by Rapamaha
                      Itse asiassa on Suomen kilvissä ja näin ollen VARMAAN? myös leimattuna.


                      Originally posted by Wiceroid
                      Rakastan olla oikeassa..

                      noinkohan nyt olitkaan oikeassa
                      ja ei sun tänne pakko ole kirjoitella jos se on niin rasittavaa... tallaiset kiistelyt on hyviä, kun tulee esille asioita eri näkökulmista.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Slow_M3
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 779

                        #86
                        Aika hyvin kiihtyy tommosella virityspuheella, ihmiset siis

                        Ne ihmiset jotka tämmösiä threadeja aloittaa ei kysy siks että ne HALUAA virittää autojaan. Alkusysäys kysymiseen on se että halutaan lisää jerkkua siihen menopeliin ja noin 99.9999% ihmisistä joutuu vastakkain sen talouspuolen kanssa näissä asioissa eli ihan se totuuden kertominen oikeasti hyödyllisen virittämisen kalleudesta palauttaa kysyjät maan pinnalle. On ihan turha parkua että sitä pystyy virittämään.

                        Sitte kun brunein sulttaani tulee tänne kysymään että miten mahtais saada lisätehoja bentleyhin ni toi yllä oleva tilitys ei päde ja sitte wiceroid voi kertoa missä siinä bentleyssä on ne euron osat mitkä vaihtamalla se pannu tuottaa älyttömästi enemmän tehoa. Jos joku mopoautoilija kysyy niin on ystävällistä ja kohteliasta kertoa asia niinkuin se on.
                        sigpic

                        Comment

                        • Wiceroid
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 265
                          • Lahti

                          #87
                          Hohhoijaa.. Ihan sama se on mitä täällä sanoo se vääristetään kumminkin vaikka selittäisit saman asian tuhat kertaa.. No, eipä se mua pahemmin oo ennenkään kiinnostanut et mitä musta netissä ajatellaan. Keskustelkaa te kaikkitietävät nyt sitten vaikka siitä autonvaihdosta tai mikä teidän mielestä nyt sitten on tunaamista tms. Mä keskityn oman autoni tehojen kasvattamiseen, vaikka sekään ei luultavimmin ole kenenkään mielestä mahdollista. Mut what ever, pitäkää kivaa tän keskustelunne kanssa.
                          "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #88
                            e21 320 kaasaripelissä onkin virityspotentiaalia "lievästi" enemmän kuin e39:ssä...

                            Comment

                            • bemarikari5
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 167

                              #89
                              Sit vielä ihmetellään mix bemumiehille näytetään keskisormea. Eix tää topic osoittanu kui kyrpiä bemarimiehet on???Vrt. keskustelut muiden merkkien palstoilla! Yksinkertaisesti kerrottuna yli v.92 pelejä ei taloudellisesti järkevästi saa viilattua.
                              -04 e60 530da
                              ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

                              Comment

                              • very heavy
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2004
                                • 137

                                #90
                                antakaa pojan yrittää kantapään kautta se parhaiten menee jakeluun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎