523i kansivika?
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostEli näenkö oikein, että edellinen korjaus on mennyt vituiksi vääränlaisen irroittamisen vuoksi ja takapäähän on jouduttu laittamaan helicoil joka nyt on sekin noussut ylös?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
No niin osa 2...
Yllättävän siistiä mutta pari kysymystä:
Onko noissa aina ollut tuollaiset irtokierteet vai onko jonkun patenttiratkaisu?
Kun kaikki kanavanreunat näyttää nätiltä eikä halkeamia näy missään niin onko mitään varsinaista estettä kokeilla uusilla tiivisteillä kasaan? Entinen tiiviste palanut rajusti kun kannen takapää oli irti. Eniten mietityttää nuo kierteet - pultilla kokeilemalla tuntuu hyvältä mutta jokuhan ne on löysentänyt kun ainakin 4 punttia sai käsin parilla sormella kääntämällä auki (edellinen korjaaja?)
Voiko/kannattaako noihin kierteisiin laittaa mitään liimaa tms. lukitetta väliin?
Sit ihmettelemään onko kansitaso vielä suora.
Jos tuo kasata kannattaa niin tartteis vihjeitä sen jakopään/ajoituksen kanssa.
Ja ennenkaikkea nyt on sit neitsyys mennyt koneen aukomisessa...eihän tuo näin ennen kasaamista sanottuna ihan mahdotonta ole
--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Siis joka pultinreiässä helicoil, ei ainoastaan löysällä olleissa takapään pulteissa? Minusta ei kuulu alkuperäiseen rakenteeseen, oletan.Last edited by Havis; 26-08-2014, 17:52."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Kyllä minä laittasin uuden koneen vaan. Ei mee mitenkään pelkkien tiivisteiden vaihdolla. Voihan tuon toki korjatakkin, mutta ei paljoa kannata. Lohkohan tuosta on pilalla kierteiden osalta, kun helicoilitkin on nousseet ylös. Timeserteillä saa korjattua, mutta setin hinta on ~300€. Samoten kansi on käytettävä koneistamolla, niin sekin on äkkiä se, 300 ainakin. Sit kaikki tiivisteet, uudet pultit yms, niin tonni tulee äkkiä täyteen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Samalla vaivallahan sinne laittaa nyt M52B28, kun hommaat koko moottorin suuttimineen, ilmamäärämittarin ja ecun. Sit vaan EWS-synkkaus, niin homma bueno.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
En haluaisi inttää mutta voiko tuosta enempää rikkoa kuin toisen tiivisteen jos (iso jos) kansitaso on suora ja laittaa nippuun vaan? Olisi nimittäin vaihtokone tulossa mutta vasta hetken päästä ja tarttis saada ajoon.
Nyt kun tietää kansihomman koon niin ei kai tuota koneenvaihtoakaan montaa päivää tee?
Pystyykö kannenpulttien pitävyyttä koestamaan mitenkään muuten kuin käytössä?
Nim. Vaikka läpi harmaan kiven kun ei äly riitä kiertämiseen--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Originally posted by ioni View PostJos tuo kasata kannattaa niin tartteis vihjeitä sen jakopään/ajoituksen kanssa.
Käytettäessä lukitustyökalua nokkien ajoitukseen vanosta laitettaessa nokka-akseli pysyy paikallaan ja liike tapahtuu nokkapyörissä mutta silläkeinoin on melkein helpompi hajottaa osia jos vaikka kämmää nokkapyörän säätöalueen väärään laitaan, pultteja kiristäessä tulee romua kun ilman hiluja ajoitettaessa vain ajoituksen säätövara loppuu kesken jos ei tolkuttomasti voimaa käytä......
Comment
-
Comment