memebuy23buy

523i kansivika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ioni
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 125
    • Viiala

    #61
    No niin...
    Attached Files
    --
    ioni

    "What's red and bad for your teeth?

    A brick.
    "

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #62
      Eli näenkö oikein, että edellinen korjaus on mennyt vituiksi vääränlaisen irroittamisen vuoksi ja takapäähän on jouduttu laittamaan helicoil joka nyt on sekin noussut ylös?

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1845
        • Kotona/Poissa

        #63
        Originally posted by Hemi View Post
        Eli näenkö oikein, että edellinen korjaus on mennyt vituiksi vääränlaisen irroittamisen vuoksi ja takapäähän on jouduttu laittamaan helicoil joka nyt on sekin noussut ylös?
        Vai onko heicoilit alunperinkin laitettu päin persettä? Jonkun kotitalli-asentajan kätösen jälkiä? Selittää kyllä osaltaan vuotoa jos kansi on ollut raollaan koneen takaa. Mut kui se on voinut käydä hyvin? Ihmeellistä on elämä
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • ioni
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 125
          • Viiala

          #64
          No niin osa 2...

          Yllättävän siistiä mutta pari kysymystä:
          Onko noissa aina ollut tuollaiset irtokierteet vai onko jonkun patenttiratkaisu?
          Kun kaikki kanavanreunat näyttää nätiltä eikä halkeamia näy missään niin onko mitään varsinaista estettä kokeilla uusilla tiivisteillä kasaan? Entinen tiiviste palanut rajusti kun kannen takapää oli irti. Eniten mietityttää nuo kierteet - pultilla kokeilemalla tuntuu hyvältä mutta jokuhan ne on löysentänyt kun ainakin 4 punttia sai käsin parilla sormella kääntämällä auki (edellinen korjaaja?)
          Voiko/kannattaako noihin kierteisiin laittaa mitään liimaa tms. lukitetta väliin?

          Sit ihmettelemään onko kansitaso vielä suora.

          Jos tuo kasata kannattaa niin tartteis vihjeitä sen jakopään/ajoituksen kanssa.



          Ja ennenkaikkea nyt on sit neitsyys mennyt koneen aukomisessa...eihän tuo näin ennen kasaamista sanottuna ihan mahdotonta ole

          Attached Files
          --
          ioni

          "What's red and bad for your teeth?

          A brick.
          "

          Comment

          • ioni
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 125
            • Viiala

            #65
            Niin juu...joka reiässä on nuo helicoilit...sillä kyselenkin kuuluuko olla.
            --
            ioni

            "What's red and bad for your teeth?

            A brick.
            "

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1845
              • Kotona/Poissa

              #66
              Siis joka pultinreiässä helicoil, ei ainoastaan löysällä olleissa takapään pulteissa? Minusta ei kuulu alkuperäiseen rakenteeseen, oletan.
              Last edited by Havis; 26-08-2014, 17:52.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • ioni
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 125
                • Viiala

                #67
                Originally posted by Havis View Post
                Siis joka pultinreiässä helicoil, ei ainoastaan löysällä olleissa takapään pulteissa? Minusta ei kuulu alkuperäiseen rakenteeseen, oletan.
                Juuri näin.
                --
                ioni

                "What's red and bad for your teeth?

                A brick.
                "

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6948
                  • N/A

                  #68
                  Voisiko noita yrittää korjata Timesert nimisellä sarjalla, usan foorumeilta löytyy reilusti kokemuksia.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #69
                    Siellä nyt vain kansi on ihan varmasti kierossa ja ei tuo lohkokaan ole enään sellaisessa iskussa mikä herättäisi kovin paljon luottamusta edellisen korjauksen onnistumiseen(mm.Helicoilit pettäneet jos kerran pultit takaa löysässä?).

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11218
                      • Oulu

                      #70
                      Kyllä minä laittasin uuden koneen vaan. Ei mee mitenkään pelkkien tiivisteiden vaihdolla. Voihan tuon toki korjatakkin, mutta ei paljoa kannata. Lohkohan tuosta on pilalla kierteiden osalta, kun helicoilitkin on nousseet ylös. Timeserteillä saa korjattua, mutta setin hinta on ~300€. Samoten kansi on käytettävä koneistamolla, niin sekin on äkkiä se, 300 ainakin. Sit kaikki tiivisteet, uudet pultit yms, niin tonni tulee äkkiä täyteen.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #71
                        Kyllä tuossa kohtaa varmasti on edullisinta hankkia vaihtokone.

                        Nyt kun olet kannen kammenut ylös on koneen vaihto samansorttista askaretta

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          #72
                          Samalla vaivallahan sinne laittaa nyt M52B28, kun hommaat koko moottorin suuttimineen, ilmamäärämittarin ja ecun. Sit vaan EWS-synkkaus, niin homma bueno.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • ioni
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 125
                            • Viiala

                            #73
                            En haluaisi inttää mutta voiko tuosta enempää rikkoa kuin toisen tiivisteen jos (iso jos) kansitaso on suora ja laittaa nippuun vaan? Olisi nimittäin vaihtokone tulossa mutta vasta hetken päästä ja tarttis saada ajoon.
                            Nyt kun tietää kansihomman koon niin ei kai tuota koneenvaihtoakaan montaa päivää tee?

                            Pystyykö kannenpulttien pitävyyttä koestamaan mitenkään muuten kuin käytössä?

                            Nim. Vaikka läpi harmaan kiven kun ei äly riitä kiertämiseen
                            --
                            ioni

                            "What's red and bad for your teeth?

                            A brick.
                            "

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #74
                              Originally posted by ioni View Post
                              Jos tuo kasata kannattaa niin tartteis vihjeitä sen jakopään/ajoituksen kanssa.
                              No oletko ikinä ajoittanut mitään konetta? Jos olet niin ei tuossa ole mitään hankalaa, tdp:n merkki löytyy dampperista, alakertaa ei tarvitse lukita ja nokan reiälliset neliön sivut tason suuntaisesti. Työnnettäessä vanos paikalleen imunokan pitää siirtyä samalla aikaisemmalle eli ne pakopuolen nokkapyörä aluksi sellaiseen asentoon että imunokkaa voi kääntää aikaisemmalle jakarilla vanosta laitettaessa, vanoksen ollessa paikallaan kääntää sitten imunokan takaisin ajoitusmerkkiinsä. Vanoksesta pitää myös katsoa että kasaa sen imunokan nokkapyörän reikiin niin että vanos pääsee liikuttamaan nokka-akselia aikaisemmalle ketjupyörään nähden, ts löysää jää myötäpäivään riittävästi. Kannattaa tarkistaa kasauksen yhteydessä, eli pyöritttelee imunokkaa ja siirtää vanoksen männän laidasta laitaan että näkee että se pystyy liikkumaan koko säätöalueen.

                              Käytettäessä lukitustyökalua nokkien ajoitukseen vanosta laitettaessa nokka-akseli pysyy paikallaan ja liike tapahtuu nokkapyörissä mutta silläkeinoin on melkein helpompi hajottaa osia jos vaikka kämmää nokkapyörän säätöalueen väärään laitaan, pultteja kiristäessä tulee romua kun ilman hiluja ajoitettaessa vain ajoituksen säätövara loppuu kesken jos ei tolkuttomasti voimaa käytä......

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Originally posted by Supa View Post
                                Ei tarvitse M52 extrapitkää hylsyä. Normaali 3/4" setti kelpaa hyvin.
                                Sen kannen saa nokkineen ja nokkapukkeineen irti pitkällä hylsyllä, normi 3/4:llä nuo pitää purkaa pois tieltä.

                                Comment

                                Working...
                                X