memebuy23buy

523i kansivika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ioni
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 125
    • Viiala

    #46
    Originally posted by Hemi View Post
    Täysin eri moottori mikäli kyseessä on rehellinen vm.-99.
    Eli se ei käytännössä onnistu lainkaan, mutta koska moottori muuttui 9/98, niin "ylivuotisia" singlevanoskoneellisia -99:jä kyllä löytyy.
    Kannattaa tarkastaa myyjältä kumpi kone on kyseessä, eli M52-singlevanos vai M52TU-tuplavanos.
    Valitettavasti se oli TU-malli eli ei passaa.
    Vieläkö sen verran osaatte kertoa, onko kansilla eroa noiden eri m52 versioiden välillä? Olisi tarjolla 2,8l kansi jos tuo entinen on...no entinen Siis jos etsiskelee vaihtokantta niin mitkä kaikki sopii suoraan nostamalla paikalleen?

    kiitos
    --
    ioni

    "What's red and bad for your teeth?

    A brick.
    "

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8282
      • Järvikylä (Nakkila)

      #47
      Originally posted by ioni View Post
      Valitettavasti se oli TU-malli eli ei passaa.
      Vieläkö sen verran osaatte kertoa, onko kansilla eroa noiden eri m52 versioiden välillä? Olisi tarjolla 2,8l kansi jos tuo entinen on...no entinen Siis jos etsiskelee vaihtokantta niin mitkä kaikki sopii suoraan nostamalla paikalleen?

      kiitos
      TU mallin kansi sopii uudempaan M54 koneeseen mutta ei singlevanos koneeseen osanumeroiden perusteella.. Sen verran läheistä sukua koneet silti on että voi olla mahdollista että koota singlevanos M52 kannen rojut tuplavanos kanteen mutta tämä ihan spekulaatiota :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #48
        Kyllä se vesi niin kovaa vauhtia sieltä lorisee että eiköhän ole vikat kierteet jo nousseet.
        Mieluummin vaihtokone siis.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Kiwes
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 707
          • JKL

          #49
          Vaikken just tuosta motista mitään tiiäkkään, niin sen verran on pakko sanoo, et tiivisteen välistä voi tulla vettä aika reilustikkin, pikkuveljen w201?? 1.8i merssuun tuossa alkukesästä vaiheltiin kannentiiviste ja vuoto loppu siihen... Tosiaan vettä hävis mallia 1.5l/km

          Nyt pysyy veet sisällä ja autokin pelittää mersuks ihan jees
          Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
          INPA, BMW Scanner 1.4.0

          Nykynen:E39 530dA tourinki -02
          EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Kyllä tuolta sitä tahtia tulee vettä, että ei kunnossa oleva kansi/lohko anna kyllä pahvin pettää noin rajusti vesikanavasta ulospäin.
            Eli ainakaan se ei "pala" tuosta kohtaa millään, vaan syy on jossakin muualla(No, juuri niin kuin Suoa jo totesikin).
            Eli kyllä taustalla nyt täytyy olla jotakin muutakin kuin kansipahvin palaminen ja tätä kautta tämän availu on kyllä jo hukkaan heitettyä aikaa+vaivaa.
            Missään tapauksessa ilman koko koneen purkua ja tasojen plaanausta tätä ei enään kannata koota ja siinä kohtaa on palanut jo x3-x5 vaihtokoneen verran rahaa.
            Eli vanha "kikkare" ulos ja vaihtokone tilalle.

            Comment

            • marko84
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2008
              • 1489
              • Pori

              #51
              Jos ei omalle työlleen mitään hintaa laske niin itse ottaisin ainakin kannen irti ja sen jälkeen tekisin päätöksen, sitä kun ei montaa tuntia irroita.
              Jos kierteet paskana niin yksi vaihtoehto on liimata "pinnapultit" ja muttereilla kiristää, hyvällä tuurilla onnistuu tai sit ei
              Tälläinen viritys on sit hyvä kertoa autoa myydessä...
              E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1787
                • vihti

                #52
                Munkin mielestä kannattaa kone vaihtaa jos ei ole tietoa mitä tolle nykyiselle koneelle on aiemmin tehty, kumminkin jos kansirempan m52 mosaan tekee kunnolla nii siihe se touhutonni helposti palaa ja ehjän koneen taitaa saada jo edullisemmin. Kannattaa sitten ettiä reilusti alle 300tkm ajettu avaamaton mosa kun siinä kolmen sadan kieppeilla alkaa olemaan venttilivarren kumit loppu, nimimerkillä "havis" ja varmaan muillakin on tainnut nimenomaan siinä 300tkm kohdilla mennä ne venttiilivarren tiivisteet vaihtokuntoon eikä taida onnistua ilman kannen irroitusta semmonen remontti.
                E39 523i Turbo

                Comment

                • ioni
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 125
                  • Viiala

                  #53
                  vaihtokoneista

                  Jep...kiitokset kaikille osallistuneille kommenteista.
                  Puran nyt kuitenkin uteliaisuuttani tuon kannenkin - suurin osa rojuista kuitenkin purettava myös vaihtokoneen tieltä.
                  Pari kysymystä:
                  1) olisiko kellään lainata niitä ajoituksen lukituskaluja jos kurkkaa sinne kannen alle?
                  2) onko kellään vihjata muita vaihtoehtoja koneen etsimiseen kuin tämä palsta, nettivaraosa,avk?
                  3) onko kellään kokemusta Viron tarjonnasta. Asuisi kaveri (syntyperäinen) siellä ja voisi siis olla katsoja ja kuskaaja lähellä?
                  4) edelleen hiukan kiusaa se, kun kone käy niin nätisti että kuinka paskana se voi olla jos kaikki toimii tuota ilmeistä reikää lukuunottamatta. Siis mikä voi tehdä tuollaisen kolon?

                  nim.utelias
                  Last edited by ioni; 24-08-2014, 00:10. Reason: kirjoitusvirhe
                  --
                  ioni

                  "What's red and bad for your teeth?

                  A brick.
                  "

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Originally posted by ioni View Post
                    4) edelleen hiukan kiusaa se, kun kone käy niin nätisti että kuinka paskana se voi olla jos kaikki toimii tuota ilmeistä reikää lukuunottamatta. Siis mikä voi tehdä tuollaisen kolon?

                    nim.utelias
                    Siis siinäpä se juuri onkin kun ei näytä vuotavan sylinteriin/sylinteristä, jolloin tietenkin voidaan poissulkea perinteinen pahvin palaminenkin.
                    Ok, voi siellä teoriassa olla kansi jotenkin haljennut/murtunut, mutta näkisin että sekin todennäköisesti johtuu edellisestä "kunnostusyrityksestä".
                    Siis joo, voihan tuon kannen nyt tietenkin avata jotta ainakin näkee mitä se on "syönyt" ja tietää mitä myy kun myy koneen varaosiksi.
                    Eli avaa se kansi ja pistä kuvaa mitä sieltä sitten lopulta löytyi?

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8282
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #55
                      Purkaessa et tarvitse ajoitustyökaluja ja kootessa ajoittaminen onnistuu ilman niitäkin, poranterää ja viivotinta hyödyntäen.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • ioni
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 125
                        • Viiala

                        #56
                        Originally posted by peto2 View Post
                        Purkaessa et tarvitse ajoitustyökaluja ja kootessa ajoittaminen onnistuu ilman niitäkin, poranterää ja viivotinta hyödyntäen.
                        mieshän on MacGyver

                        seuraavaksi tehdään alustasarja kahvipaketista ja purkasta?

                        Saat vielä kertoa minulle, miten tuo tehdään...huomenna nousee kansi pois kun saa sen pitkän torx-hylsyn. Olikohan se e12?

                        J
                        --
                        ioni

                        "What's red and bad for your teeth?

                        A brick.
                        "

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #57
                          Ei tarvitse M52 extrapitkää hylsyä. Normaali 3/4" setti kelpaa hyvin.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • ioni
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 125
                            • Viiala

                            #58
                            Mielenkiintoista...kannen etupään pultit kiristetty momentilla "verisuonet katkeaa silmistä" ja peräpään pultit sormilla auki....tainnut vähän kiristys jäädä puolitiehen....

                            Kohta nousee kansi...
                            --
                            ioni

                            "What's red and bad for your teeth?

                            A brick.
                            "

                            Comment

                            • BMW_Harrastaja
                              BTCF Member
                              • Dec 2012
                              • 819
                              • Oulu area

                              #59
                              Kuulostaa että ois kierteet korkannu.
                              BMW driver and owner since 2000.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #60
                                Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                                Kuulostaa että ois kierteet korkannu.
                                Siltähän se kuulostaa.

                                Comment

                                Working...
                                X