memebuy23buy

523i kansivika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #76
    Originally posted by naukkis View Post
    Sen kannen saa nokkineen ja nokkapukkeineen irti pitkällä hylsyllä, normi 3/4:llä nuo pitää purkaa pois tieltä.
    Ei pidä. Sulla on ollut vääränmallinen hylsy sitten. Tottakai pitää olla nokat lukitusasennossa jotta viisteet osuu pulttien kohdalle.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      #77
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Kannattaa varmaan lueskella ohjeita "oikeaoppisesta" kansipulttien avaamisesta.Ettei korkkaa lohkon kierteet yms...
      No mä en ihan hevin usko että kierteet saa menemään avasi ne pultit miten vain, sen sijaan kannen kieroutta väärä avaaminen saattaa aiheuttaa. Ko.moottorissa kannenpultit vedetään myötörajan yli eli venytetään, tarkoittaa sitä että jengat kestää vääntää pultit poikki kiristäessä ja en oikein usko että ne ovat sen heikommat avatessakaan.

      Sen sijaan kun alublokikoneen kannen ylikuumentaa kunnolla kierteet tulee ulos lohkosta ja tapahtuma on kierre kerrallaan ja aivan normaalia että silloin kaikki kierteet korkkaavat yhtäaikaa.

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #78
        Originally posted by Supa View Post
        Ei pidä. Sulla on ollut vääränmallinen hylsy sitten. Tottakai pitää olla nokat lukitusasennossa jotta viisteet osuu pulttien kohdalle.
        No normi puolituumanen hylsy jonka ensin hain ei sinne mahtunut, 3/8 tuumanen mahtui, on vaan vähän heppoinen siihen hommaan ja pitkän puolituumaisen olisin hakenut jos jostain olisin tilanteeseen saanut.....

        Mutta varmaan itsekin taisit tarkoittaa 3/8 hylsyä.....

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11219
          • Oulu

          #79
          Originally posted by naukkis View Post
          No normi puolituumanen hylsy jonka ensin hain ei sinne mahtunut, 3/8 tuumanen mahtui, on vaan vähän heppoinen siihen hommaan ja pitkän puolituumaisen olisin hakenut jos jostain olisin tilanteeseen saanut.....

          Mutta varmaan itsekin taisit tarkoittaa 3/8 hylsyä.....
          Oon minä ainakin normi 3/8 hylsyllä jatkovarren kanssa noita aukonu ja pultannu kiinni nokat paikallaan. Oon sit varmaan tehny jotain väärin

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #80
            Originally posted by naukkis View Post
            No normi puolituumanen hylsy jonka ensin hain ei sinne mahtunut, 3/8 tuumanen mahtui, on vaan vähän heppoinen siihen hommaan ja pitkän puolituumaisen olisin hakenut jos jostain olisin tilanteeseen saanut.....

            Mutta varmaan itsekin taisit tarkoittaa 3/8 hylsyä.....
            Joo sori 3/8" tarkoitin. Hyvin on sillä auenneet ja kiristyneet. Tietty adapterilla 1/2" vääntiöön.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10114
              • KVLA

              #81
              Originally posted by naukkis View Post
              No mä en ihan hevin usko että kierteet saa menemään avasi ne pultit miten vain,
              Ihan sama mitä uskot tai olet uskomatta.Näin se vaan asia on.Tästä nyt vaan en jaksa alkaa yhtään vääntämään.

              Comment

              • ioni
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 125
                • Viiala

                #82
                Tyhmä kysymys lie mutta pitäisikö kaikkien lohkossa olevien reikien olla yhtä syviä? Mittailin tuossa että juuri ne löysäksi jääneet reiät ovat matalampia (35 vs 45mm) kuin loput eli ainakin osa pulteista on ollut pohjassa kiinni ja siksikin löysällä.

                Kaikenlaista sitä ainakin oppii ihmisten remonteista :think

                Kansi kumma kyllä on noin kotitarkkuudella mitattuna suora...jopa hiukan yllättävää.
                --
                ioni

                "What's red and bad for your teeth?

                A brick.
                "

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #83
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Ihan sama mitä uskot tai olet uskomatta.Näin se vaan asia on.Tästä nyt vaan en jaksa alkaa yhtään vääntämään.
                  No ne kierteet kestävät sen pultin vääntämisen poikki kiinnilaitettaessa, mikä sen jengan heikentää avatessa niin heikoksi että ei kestä? Sen kun selität mulle niin uskon.

                  Mutta alumiini menettää kolmasosan vahvuudestaan kun se kuumenee 200 asteeseen ja jenkojen kestävyys alkaa olemaan siinä vaiheessa jo koetuksella.

                  Comment

                  • ioni
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 125
                    • Viiala

                    #84
                    saapas nähdä...

                    ...joudutaanko vaihtokonetilauksiin heti vai hetken päästä. Tänään meni kansi kiinni ja huomenna yritetään löytää lopuille kilkkeille paikat. aika järkyttävän tiukkaan piti nuo kansipultit vetää - saapi nähdä, miten recoilit kestää
                    Ainoa pikkuisen ihmeellinen kilke oli tuo Vanos...voiko sitä tässä vaiheessa kun venttiilikoppa vielä on auki kokeilla, toimiiko tai onko oikein laitettu?
                    --
                    ioni

                    "What's red and bad for your teeth?

                    A brick.
                    "

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #85
                      Voihan sinne työntää paineilmaa öljykanavasta ja aktivoida solenoidia. Tosin jos tiivisteet on kovin finaalissa niin voi olla ettei jaksa liikuttaa nokkaa.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • ioni
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 125
                        • Viiala

                        #86
                        nolo

                        Kysymys...minne menee polttoaineen paineensäätimestä lähtevä pieni (ali)paineletku.
                        Ei vain keksi
                        --
                        ioni

                        "What's red and bad for your teeth?

                        A brick.
                        "

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11219
                          • Oulu

                          #87
                          Imusarjan alle. Tyhjäkäyntiventtiilin ja separaattorin välissä on pari paikkaa.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • ioni
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 125
                            • Viiala

                            #88
                            Jatkokysymys....saako mitään kautta paikalleen kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin asennuksen jälkeen....

                            Nim.idiootti
                            --
                            ioni

                            "What's red and bad for your teeth?

                            A brick.
                            "

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              #89
                              Öljynsuotimen kansi pois niin siitä vois mahtua.
                              Retard Member

                              Comment

                              • ioni
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2007
                                • 125
                                • Viiala

                                #90
                                Yritin mutta kun ei vain löydy paikkaa...letkunpää ylettyy kyllä just niille kulmille mutta kun en löydä paikkaa,mihin letkun saisi...

                                Edit: löytyihän se vihdoin. En vaan ollut ottanut sitä purkaessa irti niin ei tajunnut. Aika onneton pilli.

                                Mutta nyt täyttelemässä nesteitä....aikalailla jännittää...
                                Last edited by ioni; 29-08-2014, 14:39. Reason: löytyi!
                                --
                                ioni

                                "What's red and bad for your teeth?

                                A brick.
                                "

                                Comment

                                Working...
                                X