Valuta vedet pois ja laita koneseen se 11-12 litraa (muistaaakseni) mikä sinne kuuluu. Mulla oli sama vika ja koneessa neljä litraa jäähdytysvettä. Toi kone ei ole helpompia ilmata.
523i kansivika?
Collapse
X
-
Hyvin kuuluu käyvän ääntä lukuunottamatta, pakosarjan ääneltä kuulostaisi ehkä. Oma piti vähän samanlaista ääntä kun oli pakosarjan ja putken välinen tiiviste paskana.
edit. pakosarjajumppaan sitten uuden pinnapultit, mutterit ja tiivisteet. Mulla löytyisi yks pakosarjan tiiviste lohkoon ylimääräisenä kun en tarvinnut omassa rempassa.Retard Member
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTuo pumppu on just sellanen, mikä pitää ollakkin. Ihan uuskin näyttää olevan, kun ei oo hihnapyörän laipasta ruostunu edes. Pistä vaan takas paikalleen, jos ei tunnu klappia ja ilmaa kunnolla. Jos sieltä ei ole tullu vettä pihalle, niin kertois vähän siitä ettei aiemmin ainakaan ole ilmattu kunnolla.
Tuon tupsutuksen lähteeksi itsekkin veikkaisin vuotavaa pakosarjaa tai pakosarjan tiivistettä. Vinkuminen kuuluu aika varmasti laturista, mut ohjaustehostin kannattaa tarkistaa myös.
Tarkastaisin kuitenkin myös tuulettimen viskon, nimittäin vähän kuulostaisi siltäkin?
Comment
-
-
Uutta ihmettelyä:
Aloin täyttää jäähdytintä ja parin litran kohdalla alkoi lirinä. Auton alle valuu loristen nestettä. Ei oikein näe, mistä, mutta koneen peräpääst...valuu alas koneen ja laatikon sauman kohdalta.
Arvauksia?Last edited by ioni; 20-08-2014, 19:26.--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Originally posted by Yyz View PostEnnen kuin alkaa sitä pakosarjaa irrottelemaan niin onhan tulppien kireys tarkastettu, näissä tuppaavat löystymään jossei ole vedetty oikeaan momenttiin. Niistäkin kuuluu tuontapainen ääni jos on pahasti löysällä.
Onko moottorin takapäässä olevat letkut eheät?--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Originally posted by marko84 View PostEi ole, itsekin vain kyseistä pirssiä katselin ja olisin projektiksi hakenut jos lähempänä olisi ollut
Halusin pikku projektin kun niin vähän ennen näitä tehnyt. Pari dieseliä ollut muttei yhtään bensaa.--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Siellä kannen takapäässä on laippa josta lähtee letku muistaakseni lämppärille, siinä on tiiviste välissä joka voi vuotaa tai sitten itse letku on rikki.
Näkyy kyllä kun kurkistaa rintapellin ja kannen väliin. Osat 3 ja 4 kuvassa.
http://ills.bmwfans.info/q0.png
Last edited by Yyz; 20-08-2014, 22:28.
Comment
-
-
hmmm
Löytyi vuoto mutta vähän hankala. Tarkoittaako tämä nyt kuitenkin sitä että kansipahvissa reikä?
Vuoto: http://youtu.be/-i6xcgaWA80--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Originally posted by ioni View PostLöytyi vuoto mutta vähän hankala. Tarkoittaako tämä nyt kuitenkin sitä että kansipahvissa reikä?
Vuoto: http://youtu.be/-i6xcgaWA80
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Jep, tiiviste hajalla, eli kantta vaan irti.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Nyt sit se iso kysymys eli kannattaako tuollaista hommaa ruveta tekemään ensimmäistä kertaa yksin pimeässä ladossa vai löytäisikö jostain Tampereen seudulta kaverin moiseen? Oppiminen asiassa on tietysti kaikkein vähäisintä jos vie pajalle.
Mitenhän kauan operaatiossa osaavalta menisi?--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Mihinkäs sit pitäisi varautua noin osina? Kansipahvi jostain (marmori,motonet,kl?) Kannenpultit käskettiin jossain vaihtaa.
Minulla on se haynesin kirja mutta vaikuttaa vähän yliolkaiselta.eniten ahdistaa tuo jakopää ettei mokaa sen kanssa.
Kirjassa tuumattiin että tuon koneen voisi purkaa venttiilikoneistoa purkamatta. Auttaako tuo asiaa vai onko jakopään purku aina tuskaa?--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
Comment