Originally posted by ioni
View Post
523i kansivika?
Collapse
X
-
Last edited by HTK12; 21-08-2014, 11:43.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
juu en tarkoita sitä että se olisi rikki vaan sitä etten osaa kasata/ajoittaa konetta oikein ja sit menee kaikki solmuun.
Onkos kellään tampereella noita ajoitukseen tarvittavia erikoisvermeitä lainata.
Noiden aiempien projektikertomusten ja TISin mukaan tartteis pari erikoisenoloista vimpainta.
Olisko kukaan lähiseudun guruista niin kaljantarpeessa että olisi lahjottavissa kaveriksi tällaiseen rupeamaan--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Originally posted by ioni View Postjep...tuo avaaminen ja sulkeminen kerrotaan jopa siinä haynesissä.
eniten ahdistaa tuo jakopää kun sillä on aikanaan peloteltu.
Eli todella pienin portain ristiin, tai muuten nousee kierteet lohkotasosta ja siitä ei oikein pelittävää kyllä saa ilman lohkotason plaanausta.
Eikö tähän kannattaisi laittaa muutaman satasen vaihtokone?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOk sekin, mutta kyllä tärkein juttu on ne kansipulttien oikea avaaminen.
Eli todella pienin portain ristiin, tai muuten nousee kierteet lohkotasosta ja siitä ei oikein pelittävää kyllä saa ilman lohkotason plaanausta.
Eikö tähän kannattaisi laittaa muutaman satasen vaihtokone?
mitenkäs hankala tuollainen operaatio olisi verrattuna kannen ulkoiluttamiseen?
meneekö muu kuin tuo samanlainen 523 tiputtamalla paikalleen?--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Originally posted by ioni View Posthmm...kiinnostava ajatus...katselin itsekin että 528 konetta joku kauppasi 400€ ja 523:a oliko 350€
mitenkäs hankala tuollainen operaatio olisi verrattuna kannen ulkoiluttamiseen?
meneekö muu kuin tuo samanlainen 523 tiputtamalla paikalleen?
Ilman muuta kokonainen vaihtokone ja varsinkin jos pääset koekäyttämään ennen nokalta nostoa(tai sitten myyjän "pyhä vakuutus" että kone oli ok ylös nostettaessa.
Eli tuossa kansihommassa voi oikeasti mennä moni asia pieleen ja toisekseen, nämähän eivät oikeasti ala keittämisen vuoksi näin vuotamaan/polttamaan pahvia, vaan tässäkin on melko varmasti jo yksi epäonnistunut remontti taustalla.
Lisäksi, jos mm.tuo jakopään avaus arvelluttaa, eli oma ammattitaito ei siihen välttämättä riitä, on koko koneen vaihto kuitenkin vain "bolt on" juttu(kohtuu helppo jopa e39:ssä jossa keulan saa kokonaan pois tieltä)
Eli suurella todennäköisyydellä kun saat pahvin vaihdettua, sama vika uusii 500-2000km:n ajon jälkeen, koska edellinen "remonttimies" ei ole avannut kantta niin kuin se näistä kuuluu irroittaa.
Etsi siis 300-500€:n 523i vaihtokone josta selvästikkään ei ole koskaan vielä kantta avattu ja saat siitä varmasti luotettavamman padan kuin tästä.
Tämänkin saat vielä menemään satkulla/parilla varaosiksi.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEtsi siis 300-500€:n 523i vaihtokone josta selvästikkään ei ole koskaan vielä kantta avattu ja saat siitä varmasti luotettavamman padan kuin tästä.
Tämänkin saat vielä menemään satkulla/parilla varaosiksi.
olis tuossa foorumilla tarjolla "e39 523i vm.99 ajettu 230tkm moottori"
tekeekö ongelmaa tuo 99 vs oma 97? Ilmeisesti hiukan eri kone
joni--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Juu eri kone on. On toki tehtävissä, mutta jos jakopää on haastava, niin ei kannata edes yrittää.
Konehan passaa sitten myös esim. 323 e36:stakin, kun vaihdat siihen nykysestä johtosarjan.Last edited by Pazi88; 21-08-2014, 23:45.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJuu eri kone on. On toki tehtävissä, mutta jos jakopää on haastava, niin ei kannata edes yrittää.
Konehan passaa sitten myös esim. 323 e36:stakin, kun vaihdat siihen nykysestä johtosarjan.
EDIT: ääh löytyi vanhempi thread, jossa samaa vaihdosta puitiin...ei vissiin onnistu mitenkään :(
joniLast edited by ioni; 21-08-2014, 23:58.--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
-
Kyllä se kannattaa ottaa samanlainen, niin ei tarvi muuta ruveta säätämään. Pelkkä 528:n mylly vaatii eri moottorinohjauksen, mikä taas on vähän haastavaa, kun joutuu kikkaileen ajoneston kanssa. Tuo -99 kone on taas tuplavanoksella, mikä on taas täysin eri laitos. Tarvii jo paljonkin muutoksia johtosarjaan, koodailuja yms. kikkailuja. Ei kannata.
Mut tosiaan sinkkuvanos m52b25 e39:stä tai e36:sta (e38 taitaa myös löytyä), niin menee ihan bolt-on raakakoneen vaihdollaLast edited by Pazi88; 21-08-2014, 23:59.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by ioni View Postööö...siis ajatuksena olisi että tuo on kokonainen uusi kone ja vaihtaisi koko roskan. Onko siinä tapauksessa väliä vaikka on eri kone?
jonie39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by ioni View Postolis tuossa foorumilla tarjolla "e39 523i vm.99 ajettu 230tkm moottori"
tekeekö ongelmaa tuo 99 vs oma 97? Ilmeisesti hiukan eri kone
joni
Eli se ei käytännössä onnistu lainkaan, mutta koska moottori muuttui 9/98, niin "ylivuotisia" singlevanoskoneellisia -99:jä kyllä löytyy.
Kannattaa tarkastaa myyjältä kumpi kone on kyseessä, eli M52-singlevanos vai M52TU-tuplavanos.
Comment
-
-
työkaluja
olisiko jollakin tampereen seudulla lainata noita kansiremppaan tarvittavia työkaluja? nokkien lukitus jne.
Alan huomenna purkaa kaikkea ympäriltä pois ajatuksena tehdä lopullinen päätös kansipahvin ja koko koneen välillä siinä vaiheessa kun kansi on irrotettu. Kiinnostaa niin kovasti opiskella noita hommia ja kun varsinaista kiirettä ei ole niin kokeillaan--
ioni
"What's red and bad for your teeth?
A brick."
Comment
-
Comment