Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS + ASC valot palaa, 9/98 ja vanhemmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • g.m.c
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 12
    • Kajaani

    E39 ABS + ASC valot palaa, 9/98 ja vanhemmat

    Noista tuoreempien abs/asc onglemista näkyy juttua löytyvän mutta näistä vanhemmista ei kovin paljoa niin avasin nyt sen takia uuden threadin. Eli ennen 9/98 autoissa bosch 5.0 ja 10/98 eteenpäin bosch 5.7. Vanhemmissa boxi löytyy hanskalokeron takaa ja niiden viat harvinaisia kun taas uudemmissa boxi abs yksikön kyljessä ja viat yleisiä. Korjatkaa jos meni väärin.

    Mulla on ollut tuollanen -97 2.5 tds automaatti kesästä asti ja nyt ensi liukkailla huomasin että absit ja asc eivät toimi, varotusvalot mittaristossa ei palaneet. Abs valo syttyi ja sammui normaalin oloisesti startatessa. Bmw scannerilla sain seuraavat abs vikakoodit: 03 Ignition timing, 1B Idle speed message ja 24 Ignition supression.

    Tutkin autoa tarkemmin ja selvis että vasemmalta edestä anturilta tulevat johdot oli katkaistu kokonaan? Pyöränkotelossa oli myös abiko liitokset ennen oikeaa liitintä? Johtosarjaan oli kolvattu hyppyjohto joka meni piilossa oikean puolen etuanturille? Mittaristosta oli teipattu asc valo umpeen ja yritetty kolvailla absin valoledejä irti? Lopuksi absin ja turvavyön merkkivalot oli yhdistetty eräänlaisella foliolinssillä eli absin valo näytti toimivalta... Ei voi kyllä käsittää miten joku kehtaa tällasia virityksiä autoon tehdä. Emäntääkin kerkesin aiemmin opastaa että voi rauhassa ajella kun tässä on luistonesto niinkuin edellisessäkin e39:ssä oli...

    Jokatapauksessa ylimääräset johdot on nyt poistettu, liitokset ja johdot menee nyt niinkuin pitääkin sekä abs + asc valoja korjattu ja palavat mittaristossa nyt koko ajan. Vikakoodit on kylläkin edelleen samat, 03 Ignition timing, 1B Idle speed message ja 24 Ignition supression. Mitähän nuo mahtavat käytännössä tarkottaa?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Ootkos lukenut vikakoodit siitä konehuoneen 20 pin liittimestä? Kuulostaisi olevan vain moottorin vikakoodit.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • g.m.c
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 12
      • Kajaani

      #3
      Kyllä, juuri siitä ja nuo koodit tulee nimenomaan abs yksiköltä, sekin tässä ihmetyttää..

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Kannattaisi ehkä vielä lukea ne koodit vaikka INPA:lla. En itse ainakaan nimittäin keksi mitä tekemistä noilla on ABS kanssa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • g.m.c
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 12
          • Kajaani

          #5
          Vaikuttais että boxissa kuitenkin oli vikaa, toisella boxilla valot sammu hetkeks ja vikakoodit sai nollattua, ajossa syttyvät uudelleen ja nyt herjaa vasenta etu anturia. Katotaan löytyskö vika sieltä suunnalta. Oiskohan nuo ylimääräset asennukset käräyttäneet tuon boxin, tosin päivämäärä siinä oli 6/98 eli kertaalleen ilmeisesti vaihdettu..

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Voi hyvinkin olla. Nuo ihme viritykset on kyllä tympeitä korjailla
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • g.m.c
              Newbiemmer
              • Jan 2010
              • 12
              • Kajaani

              #7
              Päivitetäänpä tämä ajan tasalle. Hanskalokerosta löyty lappu vikakoodeista jossa oli mainittu tuo kyseinen anturi, eli edellinen omistaja on ollut tietonen että anturissa vikaa mutta ei ollut ilmeisesti raskinut sijoittaa muutamaa kymppiä uuteen osaan. Päätynyt sitten tekemään/teettämään näitä johto ja valo muutoksia joiden takia varmaan mennyt tuo abs boxikin sököksi. Tämä edellinen omistaja lähetti muka osia tilalle mutta niistäkin oli osa rikkinäisiä. Helpommalla pääsi kun itse hommasin ehjät osat.

              Auto on nyt kuitenkin kunnossa, ehjä boxi vaihdettu ja alkuperäinen vika oli juuri abs anturissa josta korvakot murtuneet pois ja anturia oli prikkojen avulla yritetty kötöstää kiinni. Navassa oleva pölykuppi ei ollut aivan paikallaan joten se piti napauttaa pohjaan ennen uuden anturin asentamista. Uusi tarvike anturi tilalle, eikä ylimääräsiä valoja enää pala ja absit sekä luistonesto pelaa nyt niinkuin pitääkin.

              Comment

              • asdf1
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 162
                • interweb

                #8
                Nostetaas tätä ettei mee 300€ hukkaan. Onko tosiaan niin, että 9/98 sopii tämä boxi?->



                Siksi kyselen, kun m52tu moottoria tuohon ei ole listattuna, mutta tähän on->



                Lukeehan tuon kalliimman boxin tiedoissa, että 10/98 eteenpäin, mutta varmistellaan nyt. Omassa on siis osanumero 0 265 900 001.

                Saa heittää myös vinkkiä jos jostain irtoaa halvemmalla. Onko ostokokemuksia tuosta paikasta?
                -05 e61 530d msport

                Comment

                • merbau
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 130
                  • Pälkäne

                  #9
                  Originally posted by asdf1 View Post
                  Onko ostokokemuksia tuosta paikasta?
                  Ostin tuolta omaani maf:in muutama vuosi sitten. Hyvin toimi.
                  540iA -00 M-sport
                  Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by asdf1 View Post
                    Nostetaas tätä ettei mee 300€ hukkaan. Onko tosiaan niin, että 9/98 sopii tämä boxi?->



                    Siksi kyselen, kun m52tu moottoria tuohon ei ole listattuna, mutta tähän on->



                    Lukeehan tuon kalliimman boxin tiedoissa, että 10/98 eteenpäin, mutta varmistellaan nyt. Omassa on siis osanumero 0 265 900 001.

                    Saa heittää myös vinkkiä jos jostain irtoaa halvemmalla. Onko ostokokemuksia tuosta paikasta?
                    Kalliimpi on ajonvakautuksella, halvempi sopii kyllä autoosi ja MAF shop toimittaa luotettavasti. Mitä auton alkuperäiselle boksille on tapahtunut, niitä kun pääsääntöisesti voi myös korjata?
                    Niin ja kumpikaan boksi ei käy topikin aiheeseen eli 9/98 vanhempiin joskaan ei niissä boksi normaalisti koskaan vikaannukaan.
                    Last edited by WSE1; 04-01-2015, 02:21.

                    Comment

                    • asdf1
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 162
                      • interweb

                      #11
                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Kalliimpi on ajonvakautuksella, halvempi sopii kyllä autoosi ja MAF shop toimittaa luotettavasti. Mitä auton alkuperäiselle boksille on tapahtunut, niitä kun pääsääntöisesti voi myös korjata?
                      Niin ja kumpikaan boksi ei käy topikin aiheeseen eli 9/98 vanhempiin joskaan ei niissä boksi normaalisti koskaan vikaannukaan.
                      Eikös aihe ole 9/98 ja vanhemmat? Oma auto on 9/98.

                      Alkuperäinen boxi on kerran korjattu, kesti vajaa vuoden, nyt sitten uutta tilalle.
                      -05 e61 530d msport

                      Comment

                      • kt10734
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 370
                        • Uusimaa

                        #12
                        Kuvassa vikakoodit, jotka antoi autostani inpalla. Onkohan vika muualla, kun vihjaa, että kaksi anturia olisi mennyt samalta puolelta kerralla?

                        EDIT: Ja siis ABS- ja luistoestovalo syttyy hetken päästä, kun lähtee ajamaan. Autossa on DSC, jos merkitystä.
                        Attached Files
                        Last edited by kt10734; 05-01-2015, 17:33.


                        Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by kt10734 View Post
                          Kuvassa vikakoodit, jotka antoi autostani inpalla. Onkohan vika muualla, kun vihjaa, että kaksi anturia olisi mennyt samalta puolelta kerralla?

                          EDIT: Ja siis ABS- ja luistoestovalo syttyy hetken päästä, kun lähtee ajamaan. Autossa on DSC, jos merkitystä.
                          Yleismittarin diodi-testillä mittaa ABS-boxin liittimestä anturit. Voi hyvinkin olla boxi-vika. Aika harvinaista, että kaksi anturia olisi kerralla mennyt. Ohjeet löytyy googlella kun laitat hakuun vaikka trifecta.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by asdf1 View Post
                            Eikös aihe ole 9/98 ja vanhemmat? Oma auto on 9/98.

                            Alkuperäinen boxi on kerran korjattu, kesti vajaa vuoden, nyt sitten uutta tilalle.
                            Kai korjauksilla on yleensä vuoden takuu oli sen tehnyt kuka tahansa (firma).

                            Asiallisesti korjatut kestävät n. 5 vuotta, jonka ajan se uusikin korjaamatta kestää, toki autosta ja käytöstä riippuen, kuutosbensakoneisissa hajoavat muita useimmin kun tuppaavat sijaitsemaan varsin hyvin lämpenevässä paikassa.

                            Topikin rajanveto pitäisikin olla ennen 9/98, siitä lähtien valmistetuissa kun on bosch 5.7 boksi konehuoneessa...

                            Comment

                            • kt10734
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 370
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Yleismittarin diodi-testillä mittaa ABS-boxin liittimestä anturit. Voi hyvinkin olla boxi-vika. Aika harvinaista, että kaksi anturia olisi kerralla mennyt. Ohjeet löytyy googlella kun laitat hakuun vaikka trifecta.
                              Ihme ja kumma, mutta autossa oli kaksi ABS-anturia rikki, muut paikat ehjänä. :O Toinen anturi antoi kokoajan vikakoodia ja toinen satunnaisesti. Anturit vaihtoon ja taas auto toimii.


                              Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎