E39 ABS + ASC valot palaa, 9/98 ja vanhemmat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PacoCrunz
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 82
    • Vantaa

    #31
    Mulla syttyy välillä, yleensä kostealla ja liukkaalla kelillä ABS ja luistonestovalot, jolloin kumpikaan ei toimi. Lueskelin vikakoodit INPA:lla ja antoi seuraavat:

    67 Temporaere Einstreuung
    Error frequency : 243
    Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h

    66 Versorgungssp. Drehzahlf. (aktive DF), SG-Fehler (passive DF)
    Error frequency : 226
    Fahrzeuggeschwindigkeit 60.94 km/h


    5 Drehzahlfuehler hinten rechts
    Error frequency : 255
    Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h

    Lisäksi löytyi vielä tällainen:

    214 signal geschwindigkeit


    Yritin googletella noita ja kääntää, mutta pää hajoaa noiden käännösten kanssa. Voisiko joku ystävällisesti kääntää nuo, että mistä lähen vikaa paikantamaan... Ja jos olisi linkkiä englanninkieliseen inpaan, niin olisin kiitollinen.
    Last edited by PacoCrunz; 09-08-2017, 12:48.
    E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
    Ex: E39 520i Sedan -99'

    Comment

    • Starck
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 119
      • Ulvila

      #32
      Originally posted by PacoCrunz View Post
      Mulla syttyy välillä, yleensä kostealla ja liukkaalla kelillä ABS ja luistonestovalot, jolloin kumpikaan ei toimi. Lueskelin vikakoodit INPA:lla ja antoi seuraavat:

      67 Temporaere Einstreuung
      Error frequency : 243
      Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h

      66 Versorgungssp. Drehzahlf. (aktive DF), SG-Fehler (passive DF)
      Error frequency : 226
      Fahrzeuggeschwindigkeit 60.94 km/h


      5 Drehzahlfuehler hinten rechts
      Error frequency : 255
      Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h

      Lisäksi löytyi vielä tällainen:

      214 signal geschwindigkeit


      Yritin googletella noita ja kääntää, mutta pää hajoaa noiden käännösten kanssa. Voisiko joku ystävällisesti kääntää nuo, että mistä lähen vikaa paikantamaan... Ja jos olisi linkkiä englanninkieliseen inpaan, niin olisin kiitollinen.
      Jos ei ole asia vielä selvinnyt niin tuo 5 Drehzahlfuehler hinten rechts = speed sensor, rear right = nopeusanturi oikealla takana.

      Eli oikealta takaa lähtisin ABS anturia vaihtelemaan, itsellä teki juuri tuota samaa kostealla kelillä ja varsinkin talvella, anturin vaihdolla korjaantui.
      Laita sitten vaan heti se alkuperäinen Hella tai jotain semmosta, mulla ei tarvike ainakaan toiminut.

      Comment

      • PacoCrunz
        Bimmer Rookie
        • Sep 2016
        • 82
        • Vantaa

        #33
        Avasin tuon oikean taka-anturin liittimen ja kaikki oli kunnossa. Sitten huomasin että pistotulpan toiseen päähän, mihin menee boksilta tulevat johdot, oli kertynyt epämääränen kuramälli. Puhdistin sen pois. Vika ei ole enää palannut, joten en ole päässyt mittailemaan mitään. Tuo kurapaskamälli on teoriassa saattanut saada kostealla kelillä johdot oikosulkuun. Itse anturi on topran-merkkinen tarvikeanturi ja vaihdan sen, mikäli vika palaa. Vaihdan siis silloin taka-anturit päittäin, jos lähtevät helposti irti, niin näen siirtyykö vika vasemmalle.

        Kiitokset avuista. Onko nuo muut vikakoodit mitä listasin, niin samaan ongelmaan liittyviä, vai kertovatko ne että autossa on muutakin vikaa?
        E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
        Ex: E39 520i Sedan -99'

        Comment

        • Starck
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 119
          • Ulvila

          #34
          Originally posted by PacoCrunz View Post
          Avasin tuon oikean taka-anturin liittimen ja kaikki oli kunnossa. Sitten huomasin että pistotulpan toiseen päähän, mihin menee boksilta tulevat johdot, oli kertynyt epämääränen kuramälli. Puhdistin sen pois. Vika ei ole enää palannut, joten en ole päässyt mittailemaan mitään. Tuo kurapaskamälli on teoriassa saattanut saada kostealla kelillä johdot oikosulkuun. Itse anturi on topran-merkkinen tarvikeanturi ja vaihdan sen, mikäli vika palaa. Vaihdan siis silloin taka-anturit päittäin, jos lähtevät helposti irti, niin näen siirtyykö vika vasemmalle.

          Kiitokset avuista. Onko nuo muut vikakoodit mitä listasin, niin samaan ongelmaan liittyviä, vai kertovatko ne että autossa on muutakin vikaa?
          Samaan varmaankin liittyvät, vikakoodit kuittaamalla varmistat asian.
          Mielestäni seuraavat tarkoittavat jotakin tällaista tai vastaavaa:
          214 = nopeusanturin signaalissa vikaa
          66 = viittaa myös suoraan oikeaan takaanturiin tai sen virtalähteeseen.
          67 = en osaa äkkiseltään sanoa, mutta tämäkin vikakoodi on ilmeisesti ABS moduulista joten voi hyvinkin liittyä aiheeseen.

          Comment

          • PacoCrunz
            Bimmer Rookie
            • Sep 2016
            • 82
            • Vantaa

            #35
            Originally posted by Starck View Post
            Samaan varmaankin liittyvät, vikakoodit kuittaamalla varmistat asian.
            Mielestäni seuraavat tarkoittavat jotakin tällaista tai vastaavaa:
            214 = nopeusanturin signaalissa vikaa
            66 = viittaa myös suoraan oikeaan takaanturiin tai sen virtalähteeseen.
            67 = en osaa äkkiseltään sanoa, mutta tämäkin vikakoodi on ilmeisesti ABS moduulista joten voi hyvinkin liittyä aiheeseen.
            Kiitokset! Jos vika palaa vielä, niin kirjoitan tänne, mistä se lopulta löytyi.
            E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
            Ex: E39 520i Sedan -99'

            Comment

            • KariS
              Newbiemmer
              • Oct 2005
              • 5
              • Rauma

              #36
              Saako jarrupaine anturia mitattua erikseen?
              Minkälaisia arvoja pitäisi näyttää?
              Auto 2000 mallinen dsc:llä?
              Vikakoodin luvussa valitti kyseistä anturia

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                #37
                Originally posted by KariS View Post
                Saako jarrupaine anturia mitattua erikseen?
                Minkälaisia arvoja pitäisi näyttää?
                Auto 2000 mallinen dsc:llä?
                Vikakoodin luvussa valitti kyseistä anturia
                Turha sotkea tähän keskusteluun, kun tämä käsittelee sitä vanhempaa järjestelmää. Voi mitata anturin, näissä tosin usein vikaa siinä boksissa. Jatkot uuteen topikkiin/sellaiseen joka käsittelee tätä uudempaa Bosch 5.7:ää.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • tansju
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2015
                  • 96
                  • Nokian perämettällä

                  #38
                  97 tds:n kuskinpuolen mystinen anturivika

                  Nyt tarvittaisiin viisaammilta apua, alkaa omat hermot ja ideat olemaan aikas vähissä. Potilaana tosiaan -97 525 tds, jonka abs/luistonesto lopetti toimintansa kesällä. Antaa seuraavat koodit bmw scannerrilla:
                  21(033) wheel speed sensor front left
                  43(067) electromagnetic field susceptibility
                  07(007) wheel speed sensor front left

                  Näistä tein päätelmän että kuskinpuolen anturi paskana, nooh se on nyt vaihdettu kahteen kertaan(tarvike +oem vdo), laakeri vaihdettu sekä koitettu toisella abs-yksiköllä. Joka kerta tismalleen samat koodit, nollaminen ei auta vaan heti kun vauhti nousee yli 40km valo pongahtaa takaisin. Ilmeisesti muita vaihtoehtoja ei taida enää olla kuin viallinen abs-pumppu?

                  edit: lisänä vielä että sekä nopeusmittari että cruise pelaavat normaalisti
                  Last edited by tansju; 11-11-2017, 10:18.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10121
                    • KVLA

                    #39
                    Katso,että se abs-anturin asennuspinta pyörän navassa on täysin puhdas. Eikä esim. hapettuneena estä anturin "pohjaantumista". Sitten vasta abs yksikön kimppuun.

                    Comment

                    • tansju
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 96
                      • Nokian perämettällä

                      #40
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Katso,että se abs-anturin asennuspinta pyörän navassa on täysin puhdas. Eikä esim. hapettuneena estä anturin "pohjaantumista". Sitten vasta abs yksikön kimppuun.
                      Putsattu joka asennuksen yhteydessä teräsharjalla, itseasiassa asennuspinta on sen verran syöpynyt vanhan anturin alta että pulttien kierrekohdat ovat korkeammalla kuin mitä anturin alapuoli näin muuten
                      Last edited by tansju; 12-11-2017, 11:22.

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        #41
                        Kannattaa myös katsoa anturin reiästä kehän kunto. Yhdessä navassa jonka irroitin ärvötti kumi jonka alla hampaat ovat. Varmaan voi aiheuttaa jännää jos noin on irti.
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8284
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #42
                          Mikä laakeri sinne on laitettu?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • tansju
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2015
                            • 96
                            • Nokian perämettällä

                            #43
                            Originally posted by Harri G View Post
                            Kannattaa myös katsoa anturin reiästä kehän kunto. Yhdessä navassa jonka irroitin ärvötti kumi jonka alla hampaat ovat. Varmaan voi aiheuttaa jännää jos noin on irti.
                            Laakeri uusittu viikkositten, edellinen oli myöskin täydellisessä kunnossa(auton alkuperäinen laakeri). Tarvikelaakeri sinne tuli laitettua, en nyt muista merkkiä näin äkkiseltään
                            Last edited by tansju; 11-11-2017, 10:41.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8284
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #44
                              Originally posted by tansju View Post
                              Laakeri uusittu viikkositten, edellinen oli myöskin täydellisessä kunnossa, tarvikelaakeri sinne tuli laitettua, en nyt muista merkkiä näin äkkiseltään
                              Vastaa on tullut tarvikelaakereita joissa anturikehä vinossa jo uutena, aiheuttaa koodit "electromagnetic field susceptibility" ja "wheel speed signal".
                              Pystyy testaamaan helposti kun nostaa oireilevan kulman ilmaan ja ottaa livedataa inpalla pyörien nopeuksista ja pyörittää rengasta tasaisella nopeudella. Laakerivika näyttäytyy siten että nopeussignaali katoaa osalla matkaa pyörän kierrosta.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • tansju
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2015
                                • 96
                                • Nokian perämettällä

                                #45
                                Originally posted by peto2 View Post
                                Vastaa on tullut tarvikelaakereita joissa anturikehä vinossa jo uutena, aiheuttaa koodit "electromagnetic field susceptibility" ja "wheel speed signal".
                                Pystyy testaamaan helposti kun nostaa oireilevan kulman ilmaan ja ottaa livedataa inpalla pyörien nopeuksista ja pyörittää rengasta tasaisella nopeudella. Laakerivika näyttäytyy siten että nopeussignaali katoaa osalla matkaa pyörän kierrosta.
                                Tämä selvä, pitää pistää kone tulille ja katsoa mitä tuo ilmoittaa

                                Comment

                                Working...
                                X