Originally posted by ilkka 330 ci
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mst-Wiesmann "523"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Supra^ View PostEn oikein vieläkään ymmärrä tämän homman hienoutta. Toki on hienoa jos auto on todella harvinainen tai jopa ainut laatuaan, ja hyvä että joku siitä kiksejä saa. Tuo auto nyt vaan sattuu olemaan ihan helvetin loppuun poljettu kaameassa kunnossa oleva suht tuntemattomalla pajalla modattu kolmeysi, jota ei alkuperäiskuntoon ihan pienellä rahamäärällä/työllä saateta.
Asia olisi vähän toisenlainen jos auto olisi vähän ajettu/ajamaton ja täydellinen kaikin puolin noiden dokumenttien kera, silloin autolla voisi tulevaisuudessa olla jotain muutakin arvoa kuin pelkkä käyttöarvo.
Kuitenkin ”lintta” MST on ihan eri asia kuin ”lintta” vakio karvahattu paljon ajetu vakio.
Kyseessä on kuitenkin historiallisesti ja sitä kautta keräilyllisesti huomattavasti merkittävämpi laitos kuin vakio v.-96 523i.
Väittäisin kuitenkin että tästä vielä joku jossain kohtaa vääntää ihan näyttelykuntoisen kamppeen ja että tämä on olemassa vielä silloinkin kun kaikki vakiot ovat sulatettu tölkeiksi.
Eihän tämä nyt tietenkään autona ole mikään ylimaallinen, mutta kyllä nimi on kuitenkin sen verran kova että se varmistaa ”museoinnin” ja itse asiassa hinnan kasvun tästä eteenpäin.
Comment
-
-
tuohon kyllä uppoaa aika monta tonnia ennen kuin puhutaan helmestä, joten tuo auto vaatii kyllä sitoutumista ja halua saada siitä oikeasti sellainen kuin tuossa artikkelissa. tonneja menee sisustaan, alustaan/putkistoon, ulkokuoreen osineen ja maalauksineen, vanteita ei varmastikaan saa muuten kuin teettämällä jne. puhumattakaan mitä maksaa, jos koneen erikoisosia pitäisi alkaa metsästämään (etenkin jos kone on vaihdettu jossain kohtaa).
äkkiä tulee mieleen jotain 5-10k€ välissä. toki, sitten se olisi aika hieno
mutta viitsisikö sillä sitten enää ajaa daily driverina...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostEn nyt ihan "tuntemattomaksi" sanoisi kuitenkaan Wiesmannia :think S85 mosa kuvan autossa ja bemarin tekniikan ympärillehän he noita omia rakentavat
Wiesmannilla on hieno historia 60-luvulta joka jatkuu vielä tänäkin päivänä. Perustajina Martin & Friedhelm Wiesmann (suhtkoht yleinen sukunimi Saksan maalla).
http://www.wiesmann.com/en/company/history
MST Wiesmann taas on 1994 perustettu firma jossa toinen perustajista oli Bernd Wiesmann ja toinen MST-nimisen firman isojehu Karl-Otto Noelle, ainakin jos postaamani lehtileikkeeseen on uskomista.
EDIT:
Postinumero kyllä menee näköjään samaan paikkaan molemmissa, eli 48249 Dülmen, joten onhan se sittenkin kytköksissä Wiesmanniin.
EDIT2:
Tuostahan se kytkös selviää jos pitää paikkansa: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=2793Last edited by Supra^; 27-11-2014, 17:46.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View PostTotta.Jenkeissä on niitä ihmisiäkin enemmän joille ei tuottaisi mitään ongelmia maksaa tuosta asiallista summaa.Originally posted by Zoui View PostHarmi vaan kun sitä ei saa suuren meren taakse amerikkaan viedä, on liian uusi sinne vietäväksi.
Comment
-
-
Originally posted by keeke View Posthttp://bmw5er.pl/viewtopic.php?p=266955
Tollanen takapönttö vissiin ollu joskus kiinni.Jos joku joskus rupeaa entisöimään tän niin multa löytyy kyseinen vaimennin..
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Posttuohon kyllä uppoaa aika monta tonnia ennen kuin puhutaan helmestä, joten tuo auto vaatii kyllä sitoutumista ja halua saada siitä oikeasti sellainen kuin tuossa artikkelissa. tonneja menee sisustaan, alustaan/putkistoon, ulkokuoreen osineen ja maalauksineen, vanteita ei varmastikaan saa muuten kuin teettämällä jne. puhumattakaan mitä maksaa, jos koneen erikoisosia pitäisi alkaa metsästämään (etenkin jos kone on vaihdettu jossain kohtaa).
äkkiä tulee mieleen jotain 5-10k€ välissä. toki, sitten se olisi aika hieno
mutta viitsisikö sillä sitten enää ajaa daily driverina...
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View PostMitenkäs se sulle on päätynyt?Jos kyseisestä autosta lähtöisin.
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View PostMitenkäs se sulle on päätynyt?Jos kyseisestä autosta lähtöisin.Originally posted by keeke View PostEn tiedä onko kyseisestä autosta,on farkussa kiinni jonka ostin paimion läheltä.Tämä sun MST ilmeisesti ollut tammelassa ja somerolla joten voi hyvin olla kyseisestä autosta
http://www.nettiauto.com/en/bmw/528/6598290
Comment
-
-
Outo ilmoitus
Annetaan nyt foorumilaisille ensi mahdollisuus ennenkuin siirrytään nettiautoon ja saksalaisiin vastaaviin.Elikkä koska tykkään laittaa autoja mieleisekseni,ehkä vähän virittääkin yms,voisin harkita luovuttavani Mst:n sellaiselle jolla olisi mahdollisuudet palauttaa se edes likimain alkuperäiseen kuntoon.Elikkä:Jos jollakulla kiinnostusta ko laitetta kohtaan niin vaihtotarjouksia voi yrittää heittää.Sen verran että vaihdokin oltava luonnollisesti Bmw,bensiinimoottorilla ja vähintään 6 sylinterinen.En laita tätä ilmoitusta siksi että haluaisin luopua autosta,päinvastoin.Mutta olisi oikein Mst:tä itseään kohtaan saada arvoistansa huolenpitoa,ja että se saisi varmasti jatkaa taivaltaan vielä pitkään.
Comment
-
Comment