Announcement

Collapse
No announcement yet.

523-99 ABS ja luistoneston valot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tero891
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 37
    • Tampere

    #16
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Jos on vikavalot mittaristossa päällä eikä päästä edes boksiin niin boksivika taitaa olla 99% varmuudella kyseessä. Yleensä kylmänä kun absit pelaa niin pääsee lukemaan vikakooditkin..
    Koitin juuri äsken lukasta absin koodeja ja auto on seissyt nyt pari päivää pakkasessa ja ei siltikään saanut yhteyttä ohjausyksikköön, mutta olisi hyvä tietää että yritänkö lukea sitä ns: oikeaa kautta

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #17
      Mihin töpseliin kytket testerin? ts. konehuoneen "pacmaniin" vai sisätilan obd-töpseliin? Jos siis tän ikäsessä jo on OBD sisällä.
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • Tero891
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 37
        • Tampere

        #18
        Originally posted by intfreak View Post
        Mihin töpseliin kytket testerin? ts. konehuoneen "pacmaniin" vai sisätilan obd-töpseliin? Jos siis tän ikäsessä jo on OBD sisällä.
        Sisätilan obd tökkeliin.. Voisin kyllä nyt kun mainitsit koittaa konehuoneesta auto siis 99- mallia. Voiko noissa olla eroja kummasta lukee koodit??

        Comment

        • intfreak
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 2966
          • Uusikaupunni

          #19
          Originally posted by Tero891 View Post
          Sisätilan obd tökkeliin.. Voisin kyllä nyt kun mainitsit koittaa konehuoneesta auto siis 99- mallia. Voiko noissa olla eroja kummasta lukee koodit??
          On, jos konehuoneessa on liitin, pääsee sisältä vain moottoriyksikköön.
          N62 Money Spender Club

          Comment

          • Tero891
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 37
            • Tampere

            #20
            Originally posted by intfreak View Post
            On, jos konehuoneessa on liitin, pääsee sisältä vain moottoriyksikköön.
            Jaa no sittenhän liitintä kiinni konehuoneen päähän ja sieltä siis kokeileen miltä näyttää.. Kiitos vinkistä, ei tullut kyllä pieneen mieleenkään tuollanen.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Tero891 View Post
              Juu kone käy ns röpöttämällä ja ei ota kierroksia. Koitin lukea koodeja ABS:ltä ja koitin päästä sinne CHASSIS nimisestä valikosta ja valitsin sieltä ABS 5 ASC 5 DSC 5 DSC 3 (ylin valikossa oleva kohta) muuta ABS:ssiin viittaavaa en mistään löytänyt ja ohjelma ilmoittaa tämän jälkeen ettei saa yhteyttä ohjausyksikköön :think
              Nollaa vanhat koodit ja katso mitä tulee takaisin. Joo -99 autossa pitää lukea ABS vikakoodit konehuoneen pyöreästä liittimestä. Sisällä olevasta et saa kuin moottorinohjauksen vikakoodit. Ellei sinulla ole sitä pyöreää adapteria niin hanki sellainen, muuten et saa ABS vikakoodeja.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Originally posted by HTK12 View Post
                Nollaa vanhat koodit ja katso mitä tulee takaisin. Joo -99 autossa pitää lukea ABS vikakoodit konehuoneen pyöreästä liittimestä. Sisällä olevasta et saa kuin moottorinohjauksen vikakoodit. Ellei sinulla ole sitä pyöreää adapteria niin hanki sellainen, muuten et saa ABS vikakoodeja.
                Sinne 20pin töpseliin voi myös laittaa hyppylangat niin sitten toimii myös obd2 töpsykkä.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Sinne 20pin töpseliin voi myös laittaa hyppylangat niin sitten toimii myös obd2 töpsykkä.
                  Siinä kannattaa sitten olla varovainen, että tulee varmasti oikeat pinnit, muuten voi tulla vähän enemmän korjattavaa. Tuo adapteri nyt ei kovin montaa euroa maksa ja sen korkin joutuu kuitenkin irroittamaan niin aika sama sitä käyttää.

                  Tosaalta sen korkin modaaminen voisi olla ihan näppärä niin toimisi sitten kaikki sisältä. Onkohan tuosta mitään haittaa jos korkista juottaa nuo pinnit yhteen? :think Esim. Sotkeekohan yksi moduuli hajotessaan auton pahemmin kun nuo diagnostiikkalinjat on yhdessä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Tero891
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 37
                    • Tampere

                    #24
                    Konehuoneen pistoke löytyy ja tollassia vikoja löytyi abseista.. Anturi ja mistä viestistä tuo ensimmäinen sitten kertookaan..:think

                    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                    ------------------------------------
                    Date: 01/14/15 20:50:40 ECU: ASC57 JobStatus: OKAY Variant: ASC57
                    ------------------------------------------------------------
                    RESULT: 2 errors in error memory !
                    ------------------------------------------------------------
                    76 CAN DDE messageerror
                    Error frequency : 253
                    Vehicle speed 2.75 km/h
                    ASC passive ABS-control passive stop light switch off ASC-control passive
                    ------------------------------------------------------------
                    31 wheel sensor rear right
                    Error frequency : 241
                    Vehicle speed 11.00 km/h
                    ASC passive ABS-control active stop light switch off ASC-control passive
                    ================================================== ===========

                    Comment

                    • Tero891
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 37
                      • Tampere

                      #25
                      Onneks tuli paketissa kummatkin töpselit, juottamallakin olis varmaan saanut toimimaan , mut ei oikein mielellään lähtisi kolvaileen noihin mitään, mutta hyvä kun oli niin sai suoraan tuolla sopivalla tökkelillä koitettuu..

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Tero891 View Post
                        Konehuoneen pistoke löytyy ja tollassia vikoja löytyi abseista.. Anturi ja mistä viestistä tuo ensimmäinen sitten kertookaan..:think

                        E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                        ------------------------------------
                        Date: 01/14/15 20:50:40 ECU: ASC57 JobStatus: OKAY Variant: ASC57
                        ------------------------------------------------------------
                        RESULT: 2 errors in error memory !
                        ------------------------------------------------------------
                        76 CAN DDE messageerror
                        Error frequency : 253
                        Vehicle speed 2.75 km/h
                        ASC passive ABS-control passive stop light switch off ASC-control passive
                        ------------------------------------------------------------
                        31 wheel sensor rear right
                        Error frequency : 241
                        Vehicle speed 11.00 km/h
                        ASC passive ABS-control active stop light switch off ASC-control passive
                        ================================================== ===========
                        Eka kertoo yhteysongelmasta moottorinohjaukseen ja toinen oikean taka ABS-anturin viasta. Nämä voi johtua myös viallisesta ABS-boksista, on aika yleinen vika näissä. Eli nollaa vikakoodit, ja testaa oik. taka ABS-anturi. Aja lenkki ja lukaisi vikakoodit uudelleen. Anturin saa testattua vaikka yleismittarin diodi-testillä. Ei tosin onnistu sillä ~10€ motonet yleismittarilla (tämä on oma kokemus). Tarkemmat ohjeet testaukseen löytyy googlella kun kirjoitat trifecta.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Tero891
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 37
                          • Tampere

                          #27
                          Täytyy viikonlopun aikana yrittää ehtiä mittaamaan anturi ja heittää koelenkkiä..

                          Comment

                          • Tero891
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2013
                            • 37
                            • Tampere

                            #28
                            No nii anturi on mitattu ja lukemaksi mittari näytti 2,34 ja toisin päin ei mitään, mitä mahtaa tollainen arvo tarkottaa vai pitääkö ottaa toiselta puolelta anturi ja mitata sekin..

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by Tero891 View Post
                              No nii anturi on mitattu ja lukemaksi mittari näytti 2,34 ja toisin päin ei mitään, mitä mahtaa tollainen arvo tarkottaa vai pitääkö ottaa toiselta puolelta anturi ja mitata sekin..
                              Et siis mitannut siitä ABS boxin liittimestä, siitä saa mitattua kaikki kerralla? Tarkoitan siis sitä ABS boxin kyljessä olevaa liitintä. Yksittäisestä arvosta on hankala sanoa mitään, koska jokaisella on eri mittarit jne. Kun mittaa kaikki niin kaikilla pitäisi olla suunnillee sama arvo. Itsellä viallinen anturin arvo oli noin 1/3 muiden antureiden arvosta, joten oli selvä tapaus.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Tero891
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2013
                                • 37
                                • Tampere

                                #30
                                Aa juu juu. Mittasin suoraan anturin piuhoista, eli täytyypä ottaa uusiks ja mitata boksin vierestä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎