Announcement

Collapse
No announcement yet.

523-99 ABS ja luistoneston valot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tero891
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 37
    • Tampere

    #31
    Ton liittimen saa ilmeisesti purettua jotenkin (jokin muovi osa lähtee pois pinnien vastakappaleiden päältä), että anturi linjat pääsee mittaamaan? Koitin pikaseen ettiä kuvaa liittimestä että tietää mistä löytyy mikäkin linja muttei yhtäkkiä osunut silmään..

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #32
      Originally posted by Tero891 View Post
      Ton liittimen saa ilmeisesti purettua jotenkin (jokin muovi osa lähtee pois pinnien vastakappaleiden päältä), että anturi linjat pääsee mittaamaan? Koitin pikaseen ettiä kuvaa liittimestä että tietää mistä löytyy mikäkin linja muttei yhtäkkiä osunut silmään..
      Ei liitintä pureta mitenkään vaan reikiin työnnetään sopivat johdot. Tästä löytyy perusteet miten mitata: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...1&postcount=48
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Tero891
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 37
        • Tampere

        #33
        No nii nyt on mitailtu abs yksikön liittimeltä ja seuraavan laista löytyi:
        left rear 2,39
        right rear 2,4
        left front 2,38
        right front 2,39

        aika tasaisia olivat kaikki joten ei ilmeisestikkään kaan se vänkärin taka anturi oo rikki.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by Tero891 View Post
          No nii nyt on mitailtu abs yksikön liittimeltä ja seuraavan laista löytyi:
          left rear 2,39
          right rear 2,4
          left front 2,38
          right front 2,39

          aika tasaisia olivat kaikki joten ei ilmeisestikkään kaan se vänkärin taka anturi oo rikki.
          Joo näyttäisi noiden arvojen perusteella olevan kaikki anturit ehjiä. Boksi siis korjaukseen/toinen tilalle.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #35
            Jos valo syttyy paikallaan ollessa, niin väittäisin boksiviaksi.
            Itellä teki samaa, vaikka kylmiltä ajoi vain 3km, niin pysähdyksissä valo syttyi eikä sammunut ennenkun antoi jäähtyä. Hassuna knoppina voisi kertoa, että pystyin ajamaan 300km putkeen ilman ongelmia, stoppasin pikaiselle kusipaussille ja kas, seuraavassa startissa valo syttyikin hetipian. Käytin boksin Autoelektrolla korjauksessa ja sieltä löytyi useampi linja jotka olivat juotoksissa enää pyhällä hengellä.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • Tero891
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 37
              • Tampere

              #36
              Juu kyl se siltä nyt vaikuttais. Osaatko yhtään sanoa että onko mahdollista, että tuon abs boksivian takia moottori antoi nämä vikakoodit, vai ovatko nämä kenties ihan jostain muusta syystä lähtöisin.

              169 MDK output stage control after diagnostic failure

              172 Signal PWG-poti potentiometer 1 and 2 short circuit

              111 Signal PWG-poti potentiometer 2

              Comment

              • Tero891
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 37
                • Tampere

                #37
                Originally posted by intfreak View Post
                Jos valo syttyy paikallaan ollessa, niin väittäisin boksiviaksi.
                Itellä teki samaa, vaikka kylmiltä ajoi vain 3km, niin pysähdyksissä valo syttyi eikä sammunut ennenkun antoi jäähtyä. Hassuna knoppina voisi kertoa, että pystyin ajamaan 300km putkeen ilman ongelmia, stoppasin pikaiselle kusipaussille ja kas, seuraavassa startissa valo syttyikin hetipian. Käytin boksin Autoelektrolla korjauksessa ja sieltä löytyi useampi linja jotka olivat juotoksissa enää pyhällä hengellä.
                Täysin samoja oireita mullakin on.. kauanko tuo boksi on ollu sulla käytössä korjauksen jälkeen, tuliko korjaukselle jonkinlaista takuuta ja missä hintaluokassa tuollanen korjaus on about, hintakin on tietysti niin vian laadustakin kiinni.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by Tero891 View Post
                  Juu kyl se siltä nyt vaikuttais. Osaatko yhtään sanoa että onko mahdollista, että tuon abs boksivian takia moottori antoi nämä vikakoodit, vai ovatko nämä kenties ihan jostain muusta syystä lähtöisin.

                  169 MDK output stage control after diagnostic failure

                  172 Signal PWG-poti potentiometer 1 and 2 short circuit

                  111 Signal PWG-poti potentiometer 2
                  Kyllä väittäisin, että näillä ei ole mitään tekemistä ABS-vian kanssa. Oletko nollat koodit jo ja nuo tulleet uudestaan? Ellen nyt väärin muista niin nuo kaksi viimeistä tulevat kaasupolkimen asennontunnistimesta.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Tero891
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 37
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Kyllä väittäisin, että näillä ei ole mitään tekemistä ABS-vian kanssa. Oletko nollat koodit jo ja nuo tulleet uudestaan? Ellen nyt väärin muista niin nuo kaksi viimeistä tulevat kaasupolkimen asennontunnistimesta.
                    Nollasin äsken viat ja kokeilin miten toimii koodien nollauksen jälkeen ja käy nyt ihan tasaisesti ja ottaa kierroksia mutta antaa seuraavia vikoja..

                    176 PWG-poti 2 adaption

                    169 MDK output stage control after diagnostic failure

                    172 signal PWG-poti potentiometer 1 and 2 short circuit

                    Comment

                    • intfreak
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 2966
                      • Uusikaupunni

                      #40
                      Originally posted by Tero891 View Post
                      Täysin samoja oireita mullakin on.. kauanko tuo boksi on ollu sulla käytössä korjauksen jälkeen, tuliko korjaukselle jonkinlaista takuuta ja missä hintaluokassa tuollanen korjaus on about, hintakin on tietysti niin vian laadustakin kiinni.
                      Pari kuukautta, 125e oli hinta kun oli pelkkä ASC. DSC on kalliimpi. Samalla avauksella laitettiin kaikki tyypillisesti hajoavat paikat kuntoon, hinta on tämän johdosta vakio. Muut kuin tyyppiviat näkyy olevan sitten erikseen. Takuuta annettiin ainakin vuosi, saattoi olla kaksikin, lappu on autossa. Kannattaa katsoa Autoelektron sivuilta lisää, suosittelen
                      N62 Money Spender Club

                      Comment

                      • Tero891
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 37
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by intfreak View Post
                        Pari kuukautta, 125e oli hinta kun oli pelkkä ASC. DSC on kalliimpi. Samalla avauksella laitettiin kaikki tyypillisesti hajoavat paikat kuntoon, hinta on tämän johdosta vakio. Muut kuin tyyppiviat näkyy olevan sitten erikseen. Takuuta annettiin ainakin vuosi, saattoi olla kaksikin, lappu on autossa. Kannattaa katsoa Autoelektron sivuilta lisää, suosittelen
                        Juu soittelin tohon kyseiseen firmaan ja boksi lähtee sinne fiksaukseen ensiviikon alusta ja toivottavasti lähtee sen mukaa vörkkiin

                        Comment

                        • Tero891
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 37
                          • Tampere

                          #42
                          Mites muuten tuon kaasupolkimen asentotunnistimen kanssa, kun mul on m52tu kone ja siinä on ihan vaijerilla toi kaasu ja kaapupolkimen alla on yksi kytkin ja se on ilmeisesti kick downin kun kyseessä on tomaatti lootalla oleva versio, niin onko kaasupolkimelle vielä joku muukin tunnistin vai tarkotitko mahdollisesti kaasuläpän asentotunnistinta (vai onko sellasta ollenkaan) vai onko kaasuläpässä joku sisänen kytkimensä? Oon kyllä kaasuläppä kotelon ottanu jokusen kerran irti mut ei muistaaksenii mitää kummempia johtoja siihen menny..

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #43
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Ei liitintä pureta mitenkään vaan reikiin työnnetään sopivat johdot. Tästä löytyy perusteet miten mitata: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...1&postcount=48
                            Älkääkä käyttäkö mitattaessa liian paksuja pinnejä sinne liittimen reikiin, muutama vika on tullut havaittua johtuen liittimen pinnien väljistymisestä kun joku on joskus työntänyt sinne liian paksut mittapäät...

                            Comment

                            • Juzbe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1066
                              • Pori

                              #44
                              Lisää mielenkiintoisia vikoja,ollut tosin jo puolevuotta, mutta kuitenkin. ABS ja ACS valot palaa,523 -99.

                              Boxi vaihdettu loppukesästä uuteen,tai ainakin piti olla uusi,myyjän mukaan. Boxi kiinni-> Valot sammui,emäntä lähti aamulla töihin ja taas palaa valot,herjaa vikakoodiksi vasenta etuanturia,vaihto -> sammui taas,kunnes seuraavana aamuna taas palaa,joskus saattoi jopa pari päivää olla sammuksissa,välillä syttyi abs valo esim.pikatiellä.

                              Noh,nyt alkutalvesta vaihdoin taka-vasen anturin,koska nopeusmittari lopetti toimintansa muistaakseni aina kun abs valo syttyi,bocshin anturi tilalle -> ei vaikutusta,herjaa molemmista vasemmanpuoleisista antureista jotka siis vaihdettu.

                              Viimeviikolla kun pakkaset ylitti ~-12 astetta niin aamulla toimi abs,luistonesto,nopeusmittari 7km ajan,kunnes taas lopetti toimintansa,seuraavana aamuna toimi 700metriä.

                              Aika mielenkiintoinen vika,"korjaantuu" kun pakkanen ylittää tietyn lukeman,tosin vaan hetkeksi mutta kuitenkin. Nyt kun ollut lauhempaa ja muutama aste pakkasta,ei toimivuudesta tietoakaan. Ilmeisesti täytyy avata toi "uusi" boxi,veikkaan että sieltä se vika löytyy kuitenkin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎