memebuy23buy

Bemarilla miljoona

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3728
    • Raisio

    Bemarilla miljoona

    Tänään ilmestyneessä Autobildissä e39 525 tds.

    Ikiöljyt näytti toimineen, mutta sinkit oli kait tästä korista jääneet pois.

    Mielenkiintoinen juttu, harmi kun ei tarkemmin eritelty millloin mikäkin kuluva osa oli vaihdettu.

    Jos tää aihe oli jo toisaalla, saa poistaa.
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Bemari kerhon lehdessä oli e39 jolla ajettu 600tkm. Joka nippeli listattu mitä vaihdettu. Penkit ehjät, ratti ehjä ja kytkin alkuperäinen. Nettiautossa on paljon 300tkm lukemalla joissa penkit rikki, niillä varmaan todelliset kilometrit yli miljoonan...

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Nettiautossa on paljon 300tkm lukemalla joissa penkit rikki, niillä varmaan todelliset kilometrit yli miljoonan...
      eipä nuo penkit paljon kerro kilometrilukemasta, voihan se olla että toisella 300tkm autolla on ajettu paljon matkaa, jolloin penkkiin kohdistuva hankaus on pienempi, kuin se että toisella ajetaan paljon lyhyttä ajoa, jolloin autosta poistutaan useammin, ja onko omistaja Tantor vai joku 56kg fitness tyttö.
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16444
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Bemari kerhon lehdessä oli e39 jolla ajettu 600tkm. Joka nippeli listattu mitä vaihdettu. Penkit ehjät, ratti ehjä ja kytkin alkuperäinen. Nettiautossa on paljon 300tkm lukemalla joissa penkit rikki, niillä varmaan todelliset kilometrit yli miljoonan...
        Lisäyksenä että bensakoneella. 523i
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3728
          • Raisio

          #5
          "bensastepille" täytyy antaa tästä suoritteesta huippupisteet.

          Comment

          • nonmerce
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 220
            • northernside

            #6
            Hienoja lukemia.. Mukava kuulla Bemareidenkin kestävän noille metreille ns. järjellisillä korjauksilla.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16444
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by ritariässä View Post
              "bensastepille" täytyy antaa tästä suoritteesta huippupisteet.
              Se oli manuaalivaihteinen.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Benzi87
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 1106
                • Oulu

                #8
                Sinänsä ei ollut yllätys että manuaali.
                Huvittava vaan, että bemarista lukee tälläistä todella harvoin.
                Mersuista kun on vähän väliä juttua, miten automaatti toimii ja tekniikka yleensäkkin miljoonan.
                Enkä ole mese kuski vaan tuli nyt esimerkkinä.

                EDIT: Löytyisköhän keltään kyseistä lehteä, tai löytyykö netistä, niin vois käydä lukemassa? :think
                Jos löytyy, niin kuva artikkelista ja tänne sivuille jatkoksi?
                Last edited by Benzi87; 23-01-2015, 13:10.

                Comment

                • Matson^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2113
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Benzi87 View Post
                  Mersuista kun on vähän väliä juttua, miten automaatti toimii ja tekniikka yleensäkkin miljoonan.
                  Älä nyt kun just soittivat Veholta että kolmesta kangesta laakerit ihan selvänä, kampi pilalla ja moottori rauta moskaa täynnä. Auto siis toi sigun -12 vito, 58tkm ajettu, puolitetulla huoltovälillä
                  Last edited by Matson^; 23-01-2015, 13:21.
                  | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                  | Nissan Navara TREK-1 |
                  ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                  Comment

                  • nonmerce
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 220
                    • northernside

                    #10
                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Just soittivat Veholta että kolmesta kangesta laakerit ihan selvänä, ja kampi pilalla. Auto siis toi sigun -12 vito, 58tkm ajettu, puolitetulla huoltovälillä
                    Poikkeus vahvistaa säännön vai miten se oli

                    No ei vaiskaa, kyllähän se mersunlaatu on tullut alaspäin kultaisista vuosikymmenistä. Tosin tämä johtuu valtaosin tekniikan lisääntymisestä ja esimerkiksi moottorien viritysasteen kolmin-nelinkertaistumisesta.

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2571
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Koska kyseessä oli kerholehti, niin ei skannata mutta se oli muutenkin mielenkiintoinen juttu. Kyseessä taisi olla 523i -96. Nykyään sanottaisiin, että karvalakki mutta otetaan nyt kerrankin huomioon aika. Lama, siis se 90-luvun alun taantuma oli vielä tuoreessa muistissa, auto maksoi ilmeisesti lähes puoli miljoonaa markkaa, joten se oli silloin kyllä jo edustusauto. Tosin takanakin ikkunaveivit, kangaspenkeillä, mutta aivan upouutta E39-korimallia.

                      Jossain vaiheessa moottori alkoi kuluttamaan öljyä, mutta sekin saatiin eheytettyä käyttämällä 1-tiellä normaalia korkeampia kierroksia ja tiheämpiä öljynvaihtovälejä. Olisiko sitten öljyrenkaat juuttuneet kiinni tms, mutta ensimmäistä kertaa tuli luettua tälläisestä hoidosta. Olikohan kyseessä perheyrityksen 50v-juhla-ajoneuvo tms.

                      Jos 90-luvulla pystyttiin tekemään kestäviä bensakoneita, samoin 80-luvulla, niin miksi nyt sitten on lähestulkoon sylintereistä riippumatta laukeavia jakopäitä, rikkoutuiva bensapumppuja, kampanjoitavia puolia jne. Siis kohteita, joiden rikkoutuminen on juonnettavissa suunnittelupöydältä?
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3728
                        • Raisio

                        #12
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Se oli manuaalivaihteinen.
                        höpsis, osta lehti tai käy silmälääkärillä

                        Comment

                        • Benzi87
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1106
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Matson^ View Post
                          Älä nyt kun just soittivat Veholta että kolmesta kangesta laakerit ihan selvänä, kampi pilalla ja moottori rauta moskaa täynnä. Auto siis toi sigun -12 vito, 58tkm ajettu, puolitetulla huoltovälillä
                          Kyllähän sitä yks maanantai kappale pitää vuodessa tehtaalta lähteä ja jos se ois nyt sattunut sulle.
                          Ei vaan, nykyään on muutenkaan merkistä riippumatta vaikee saada oikeesti moitteettomasti pelaavaa autoa.
                          Tahtoo olla että, nykyään merkki ku merkki on täyttä kuraa.
                          Ja eiks se ollut että, autot suunitellaan nykypäivänä kestämään sen 100-200tkm, jonka jälkeen ne on sulatus kamaa?

                          Originally posted by Petteri75 View Post
                          Koska kyseessä oli kerholehti, niin ei skannata mutta se oli muutenkin mielenkiintoinen juttu. Kyseessä taisi olla 523i -96. Nykyään sanottaisiin, että karvalakki mutta otetaan nyt kerrankin huomioon aika. Lama, siis se 90-luvun alun taantuma oli vielä tuoreessa muistissa, auto maksoi ilmeisesti lähes puoli miljoonaa markkaa, joten se oli silloin kyllä jo edustusauto. Tosin takanakin ikkunaveivit, kangaspenkeillä, mutta aivan upouutta E39-korimallia.

                          Jossain vaiheessa moottori alkoi kuluttamaan öljyä, mutta sekin saatiin eheytettyä käyttämällä 1-tiellä normaalia korkeampia kierroksia ja tiheämpiä öljynvaihtovälejä. Olisiko sitten öljyrenkaat juuttuneet kiinni tms, mutta ensimmäistä kertaa tuli luettua tälläisestä hoidosta. Olikohan kyseessä perheyrityksen 50v-juhla-ajoneuvo tms.

                          Jos 90-luvulla pystyttiin tekemään kestäviä bensakoneita, samoin 80-luvulla, niin miksi nyt sitten on lähestulkoon sylintereistä riippumatta laukeavia jakopäitä, rikkoutuiva bensapumppuja, kampanjoitavia puolia jne. Siis kohteita, joiden rikkoutuminen on juonnettavissa suunnittelupöydältä?
                          Sehän on aina ollut tiedossa, että bemari osaa tehdä bensa motin, mutta ei dieseliä.
                          Mersulla on sitten vastaavasti toisinpäin.
                          En tiedä miten nykymalleissa menee, mut näin on ollut ainakin ennen?
                          Omasta kokemuksesta ainakin noin nyky diesel bermut on täyttä kuraa.
                          Mitä ihmeellisimpiä "lastentauteja" voidaan saadakkin nykyautoihin.
                          On siis ollut itellä, e46 320dA, e61 530dA ja e90 320dA.
                          Ainut näistä malleista on ollut toi 530dA mitä voisin vielä harkita.
                          Last edited by Benzi87; 23-01-2015, 14:10.

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2546
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by ritariässä View Post
                            höpsis, osta lehti tai käy silmälääkärillä
                            Haju puhu varmaan tuosta Bemarikerhon sisäänajetusta autosta ja sinä Autobildin
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              #15
                              Tosi vähällä korjaamisella oli kyllä päässyt se 523i. Tais olla takuuaikana vaihdettu kannentiiviste isoin remontti. Muutenkin varmasti paremmassa kunnossa kuin nettiauton "250tkm" ajetut
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              Working...
                              X