memebuy23buy

Bemarilla miljoona

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #76
    Originally posted by WSE1 View Post
    Muut merkit eivät ole yleensä palvelleet takseina joten ajosuoritetta / vuosi ei ole ehtinyt tulla riittävästi auton käyttämisen alkuvuosina, taksiinhan saattaa tulla parhaimmillaan yli 200tkm / vuosi, ja yleensä taksikäytöstä poistumisen jälkeen kilometrien kertyminen on maltillisempaa. Loppupäässähän sitä ei tule yleensä kuin korkeintaan 30-40tkm / vuosi lisää, joten muutama vuosi saadaan vielä odotella että 600tkm ajettuja bemareita on enemmän.

    Mutta aiheeseen liittyen, eräs virolainen tuttava myi E39 525tds:n noin 7 vuotta sitten virossa, tällöin ko. auton mittarissa oli 960tkm, seuraava omistaja ajaa sillä ilmeisesti edelleen.
    Juu, tästä taidettiinkin puhua joskus aikaisemmin. Onhan se toki näin että bemuja on ollut takseina vasta vähän aikaa. Näyttäis melkein puolet nettiauton +600tkm vehkeistä olevan itse asiassa mersuja, eli mun johtopäätös on liian yksioikoinen ja todennäköisesti väärä.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • pera8x
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 158
      • tampere

      #77
      nykyäänhän takseina on jo tojotaa ja volvoo ja mitä kaikkea. oliko tosiaan niin, että 20 vuotta takaperin oli pelkkiä mersuja taksina?

      tuosta, kun äkkiä tein testin, niin nettiautosta löytyy ihan kaikkia merkkejä sekasin, kun hakukriteeriksi laittaa 20v vanhat autot ja sitä tuoreemmaat ja vähintään puoli miljoonaa ajettu.



      mersujahan tossa oli paljon. mutta oli siellä paljon myös esim. volkkaria ja muita merkkejä. äkkiseltään, kun katsoo, niin melkein merkillä, kun merkillä pääsee sinne puoleenmiljoonaan. jopa ranskalaisilla. pemareita ei ollut ihan hirveesti, vaikka ei vertaiskaan mersuun. vertaa vaikka wolkkariin, tai audiin.

      en tiedä missä "halvat" pemarit on? niitä ei ilmeisesti vaan ole. muutama hassu yksilö oli alle parilla tonnilla. sitten vasta, kun hinta alkaa oleen kolmosta ja ylitte, niin alkaa näkyyn pemareita. erikoista, kun onhan pemareita nyt kuitenkin tehty jo monta kymmentä vuotta. jossakin niiden on oltava, taikka elinikä on loppunut ja mennyt sulatukseen.

      kyllähän autolla, kun autolla pääsee vaikka 3 miljoonaa. eri asia, kuka sitä pitää enää kovin järkevänä korjata sellasta autoa, mikä alkaa vaatiin jo isolla kädellä remontoimista. jossain kohtaa tulee se tilanne, että esim. moottoriremontin kustannuksilla saa jo paremman ja uudemman auton.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #78
        Originally posted by pera8x View Post
        nykyäänhän takseina on jo tojotaa ja volvoo ja mitä kaikkea. oliko tosiaan niin, että 20 vuotta takaperin oli pelkkiä mersuja taksina?

        tuosta, kun äkkiä tein testin, niin nettiautosta löytyy ihan kaikkia merkkejä sekasin, kun hakukriteeriksi laittaa 20v vanhat autot ja sitä tuoreemmaat ja vähintään puoli miljoonaa ajettu.



        mersujahan tossa oli paljon. mutta oli siellä paljon myös esim. volkkaria ja muita merkkejä. äkkiseltään, kun katsoo, niin melkein merkillä, kun merkillä pääsee sinne puoleenmiljoonaan. jopa ranskalaisilla. pemareita ei ollut ihan hirveesti, vaikka ei vertaiskaan mersuun. vertaa vaikka wolkkariin, tai audiin.

        en tiedä missä "halvat" pemarit on? niitä ei ilmeisesti vaan ole. muutama hassu yksilö oli alle parilla tonnilla. sitten vasta, kun hinta alkaa oleen kolmosta ja ylitte, niin alkaa näkyyn pemareita. erikoista, kun onhan pemareita nyt kuitenkin tehty jo monta kymmentä vuotta. jossakin niiden on oltava, taikka elinikä on loppunut ja mennyt sulatukseen.

        kyllähän autolla, kun autolla pääsee vaikka 3 miljoonaa. eri asia, kuka sitä pitää enää kovin järkevänä korjata sellasta autoa, mikä alkaa vaatiin jo isolla kädellä remontoimista. jossain kohtaa tulee se tilanne, että esim. moottoriremontin kustannuksilla saa jo paremman ja uudemman auton.
        Bemareilla kun ajetaan pitkään ja vanhoja malleja muutenkin kunnostellaan ja harrastetaan niin tiedän itseni ja poikani lisäksi muutaman muunkin jotka seuraavat netttiautoa koko ajan ja ostavat halvimman pään bemarit pois ja purkavat ne osiksi ja myyvät osat ajan myötä, niistä kun voi saada 3x sen mitä on kokonaisesta autosta maksanut...ja varmaan enemmänkin sopivista malleista mutta me on ainakin myyty noita purkuosia sellaisilla hinnoilla että niistä pääsee eroon, itse en enää tätä juurikaan tee kun on yleensä tuottoisampiakin hommia mutta näemmä tämäkin ansaintakeino on siirtynyt perintönä seuraavaan sukupolveen. Tietenkin tässä nyt tarttis omaankin vanhaan seiskaan taas varaosia joten kun tarpeeksi halpa sopiva yksilö tulee tarjolle katoaa sekin pian nettiautosta.
        Osa ostaa myös halvan harrasteeksi tai kunnostettavaksi omaan ajoon, vanhat bemaritkin kun ovat vähän toista ajoautoinakin kuin perus volkkarit tai vastaavat.
        Senkin takia ne kunnossaolevat ovatkin sitten myös kalliimpia, arvostus on selkeästi korkeammalla kuin perusmerkeillä.
        Ranskalaisten ja vastaavien harrastajia taas on niin marginaalisesti etteivät he pysty haalimaan kuin marginaaliosan tarjolle tulevista halpiksista.
        Last edited by WSE1; 07-02-2015, 14:05.

        Comment

        Working...
        X