Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d huoltoa ... Abs-ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    e39 530d huoltoa ... Abs-ongelmia

    Tuli availtua konepeltiä eka kertaa pitkästä aikaa, vietyä asc-boksi korjaukseen ja tutkailtua muutenkin tilannetta.
    Seuraavanlaisia juttuja tuli esille:

    Yksikkö kannattaa irroittaa varovaisesti. Yksi kara oli vähän juminut kiinni, joka aiheutti ympyröidyn kelan pomppaamisen. Toivottavasti pysyi liitokset ehjänä...

    Turbon puolen ahtoputken irroitettuani löysin sieltä öljyjäämiä. Tuonne uraan oli kertynyt muutaman tipan verran. Onko turboremontti odotettavissa, vai kuuluuko vielä asiaan?

    Tällainen pätkä lojui konehuoneen lattialla. Apulaitehihna siis vaihtoon. Mitä kaikkea tuosta tieltä täytyy purkaa, jotta homman saa tehtyä?

    Mikä on tämä musta muovinen möhkäle turbon vieressä ja missä on sen alkuperäinen kiinnityspaikka? Nyt lojui tuolla irrallaan ja siinä oli kiinni lohjennut pellinpalanen, joka ilmeisesti on joskus toimittanut kiinnityksen virkaa...
    Last edited by Jii_Koo; 24-02-2015, 22:25.
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    #2
    Itse itselleni vastaten:

    Nro. 6 "Vacuum Tank" Osanumero 11652247620
    Mutta mihin kuuluisi kiinnittyä?
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • Jii_Koo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 785
      • Jkl

      #3
      Kiinnityshän tulikin tosiaan tuohon samaan nivaskaan AGR:n kanssa.
      Näemmä kysymyksessä kertaalleen "korjattu" kiinnitys

      Ajattelin puhdistaa MAF:n "ennakoivasti", kun näkyi olevan melko karstainen tuo koko suodattimen kotelon seutukunta... Uskaltaako siitä lorottaa pesuaineita ronskisti läpi, vai onko vaan varovaista puhaltelua?

      Edit. Jos modet kokee tarpeelliseksi, niin siirtäkää vaikka projektit tjsp. osioon
      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

      Comment

      • Chailou
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 370
        • Hki

        #4
        Ihan normaalia, että ahtoputkissa on vähän öljyä. Ei vielä sen takia kannata alkaa turboremonttia suunnittelemaan.

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Chailou View Post
          Ihan normaalia, että ahtoputkissa on vähän öljyä. Ei vielä sen takia kannata alkaa turboremonttia suunnittelemaan.
          Mites sitte ku viheltää kylmänä ja ahtoputkista valuu öljyä?
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Chailou
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 370
            • Hki

            #6
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Mites sitte ku viheltää kylmänä ja ahtoputkista valuu öljyä?
            Lisää ahtoja

            Comment

            • Jii_Koo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 785
              • Jkl

              #7
              MAF:n vielä putsailin ja vaihdoin tuon huohottimen suodattimen/"öljynerottimen" ja sen kopan tiivisteet.
              Turbo on alkuperäinen ja 335tkm ajettu. Tuli vielä tarkistettua se ja positiivisena yllärinä tuntui päällisin puolin olevan priimakunnossa; ei hirveitä välyksiä ja kaikki siivet ehjänä! Matka-ajoa ilmeisesti autolla lähinnä nuo kilometrit, mitä omistajahistoriasta tiedän.
              Nahat tuli vielä hangattua Gliptonen aineilla puhtaaksi, kuvassa hoitoaineet eivät ole vielä kokonaan imeytyneet (hence nuo kiiltävät laikut), mutta tuo mattapintainen "factory-look" palasi ihan hyvin. Rätillä suurimmaksi osaksi ja pahaksi päässeet paikat harjan kanssa.
              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Irronneenkin abs boksin solenoidikelankin saa kyllä korjattua joten ei kannata huolestua. Varaosiakin löytyy jos kela sattuisi menemään kokonaan hukkaan.
                Ahtoputken öljymäärä on normaali.

                Comment

                • Jii_Koo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 785
                  • Jkl

                  #9
                  ABS-ongelmia edelleen...

                  Boksi tuli tänään korjauksesta, oli ollut kuulemma melko huonossa kunnossa;
                  maadotus hajalla ja jokaisen anturin pinni irti.
                  Laitoin takaisin kiinni ja nykäisin käyntiin... Tadaa, siellä ne keltaset valot paloi vieläkin :think
                  Vaatiiko tuo jonkun koodauksen kun on ollut irti, vai onko se tarpeellinen vaan kun vaihdetaan eri yksikköön kokonaan? Täytyy joka tapauksessa katella scannerilla, ettei joku perkuleen toprani-anturi sekoile.
                  '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by jaykayarel View Post
                    Boksi tuli tänään korjauksesta, oli ollut kuulemma melko huonossa kunnossa;
                    maadotus hajalla ja jokaisen anturin pinni irti.
                    Laitoin takaisin kiinni ja nykäisin käyntiin... Tadaa, siellä ne keltaset valot paloi vieläkin :think
                    Vaatiiko tuo jonkun koodauksen kun on ollut irti, vai onko se tarpeellinen vaan kun vaihdetaan eri yksikköön kokonaan? Täytyy joka tapauksessa katella scannerilla, ettei joku perkuleen toprani-anturi sekoile.

                    Ei tarvii koodausta kun sama korjattu boxi laitetaan takaisin. Eli joko boxi ei ole kunnossa tai sitten siellä muuta vikaa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Ei vaadi koodausta, mutta vaatii kuitenkin n. 100-200 m ajoa ilman ongelmia että kuittaantuu. Tallissa starttailu ei kuittaa ABS-valoa. Eli auto pihalle ja pieni koeajolenkki. Jos vielä tämän jälkeen ABS-valo palaa niin sitten lisää vikoja etsimään.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by jaykayarel View Post
                        maadotus hajalla
                        -tästä voi aiheutua vikakoodiksi "valve relay fault" jota ihan joka paikka ei osaa korjata

                        Comment

                        • Jii_Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 785
                          • Jkl

                          #13
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          -tästä voi aiheutua vikakoodiksi "valve relay fault" jota ihan joka paikka ei osaa korjata
                          Täytyy tsekata tuo.
                          Osaatkohan sinä mahdollisesti korjata? :think

                          (Offtopiccina; kuinkas saan tuota ketjun nimeä/otsikkoa muokattua?)
                          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10038
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by jaykayarel View Post
                            (Offtopiccina; kuinkas saan tuota ketjun nimeä/otsikkoa muokattua?)
                            Menet tuohon ykköspostaukseen ja klikkaat: edit->go advanced
                            Sitten teet muutokset ja klikkaat: save

                            Ainakin noin.
                            Last edited by Heguli 31; 24-02-2015, 16:59.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎