Mittaappa puristukset.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 käyntihäiriö
Collapse
X
-
Sama vika!
Mulla on täsmälleen sama kone, ja täsmälleen sama vika ollu jo pidempään. Tulin tänne etsimään vastausta kysymykseen: Miten näissä säädetään ryyppyä?
Koko vikaa ei olisi jos auto kävisi ryypyllä minuutin verran nykyisen parin sekunnin sijaan. En usko että autossa on mitään muuta vialla, koska se käy täysin normaalisti jos ei ole ihan kylmä.
Comment
-
-
Originally posted by Shrewd View PostMulla on täsmälleen sama kone, ja täsmälleen sama vika ollu jo pidempään. Tulin tänne etsimään vastausta kysymykseen: Miten näissä säädetään ryyppyä?
Koko vikaa ei olisi jos auto kävisi ryypyllä minuutin verran nykyisen parin sekunnin sijaan. En usko että autossa on mitään muuta vialla, koska se käy täysin normaalisti jos ei ole ihan kylmä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Voisikohan vika liittyä mitenkään juuri tuohon ryyppyyn? Jos se vaikka jää jumiin, tietokone haistelee seoksen liian rikkaaksi tai laihaksi ja katkaisee syötön osaan sylintereistä koska palaminen ei ole täydellistä, säästääkseen siis kattia. Ja siitä sitten johtuisi hytinä kylmänä?Last edited by Yvyvffyvig; 08-04-2015, 12:55.
Comment
-
-
Originally posted by Yvyvffyvig View PostVoisikohan vika liittyä mitenkään juuri tuohon ryyppyyn? Jos se vaikka jää jumiin, tietokone haistelee seoksen liian rikkaaksi tai laihaksi ja katkaisee syötön osaan sylintereistä koska palaminen ei ole täydellistä, säästääkseen siis kattia. Ja siitä sitten johtuisi hytinä kylmänä?
Kaasuttimessa ryypyssä on läppä jolla kuristetaan ilman saantia seoksen rikastamiseksi ja ruiskukoneissa syötetään vain enemmän polttoainetta sekaan seoksen rikastamiseksi.
Ruiskuautoissa siis ei varmaan pitäisi puhua ryypystä.
Kylmästartissa tietokone ei vielä voi haistella seosta koska lambda ei ole ehtinyt lämmetä käyttölämpötilaansa.Last edited by Muurahainen; 08-04-2015, 14:30.
Comment
-
-
Itsellä auto 520i vm98 sammui itsestään tyhjäkäynnillä kerran ja lähti sen jälkeen hyvin käyntiin eikä enää sammuillut. Mistähän tuo mahtaa johtua? Tyhjäkäynti on tasainen ja vetää ilman nykimisiä. Bensapumpusta kuuluu pientä sirinää muttei huomattavaa, varmaan normaalia.
Auto siis saattaa sammua tyhjäkäynnillä itsestään ja lähtee hyvin käyntiin. Uskaltaakohan tuolla pidemmälle matkalle lähteä.
Comment
-
-
Originally posted by maikkeli2 View PostItsellä auto 520i vm98 sammui itsestään tyhjäkäynnillä kerran ja lähti sen jälkeen hyvin käyntiin eikä enää sammuillut. Mistähän tuo mahtaa johtua? Tyhjäkäynti on tasainen ja vetää ilman nykimisiä. Bensapumpusta kuuluu pientä sirinää muttei huomattavaa, varmaan normaalia.
Auto siis saattaa sammua tyhjäkäynnillä itsestään ja lähtee hyvin käyntiin. Uskaltaakohan tuolla pidemmälle matkalle lähteä.
Vikakoodit ja livedata kertoisi lisää.
Comment
-
-
Kylmäkäynnistyksen aikana ilmapumppu hapettaa katalysaattoria tms. Jos tämä ei toimi, tai vuotaa joka paikasta voi se aiheuttaa edellämainitun kaltaisia ongelmia jotka poistuvat koneen lämmetessä. Lisäksi vanoksen tiivisteet ovat erittäin varteen otettava vaihtoehto vain aiheuttajaksi. Aiheuttaa näitä missfire ilmoituksia. Tosin näin tekevät myös imuvuodot.
Tarkasta nämä kuvassa näkyvät laitteet ja erityisesti niiden letkut. Myös letku joka menee tuosta venttiilinkopan vierustaa kannen taakse. Tosi usein hapero ja aiheuttaa kylmäkäynnistyksessä ongelmia.
Last edited by antti79; 09-04-2015, 13:33.
Comment
-
-
Kiitos kovasti avuista Minun autohan siis ei ole antanut mitään vikakoodeja tuosta tärinästä enää sen separaattorin vaihdon jälkeen.Tärisee vaan kylmänä muttei sytytä mitään häiriövaloja. Pystyisikö tuota ilmapumppua toteamaan mitenkään vialliseksi ettei summamutikassa tule vaan uutta ostettua.
Comment
-
Comment