Kiitos kovasti avuista Minun autohan siis ei ole antanut mitään vikakoodeja tuosta tärinästä enää sen separaattorin vaihdon jälkeen.Tärisee vaan kylmänä muttei sytytä mitään häiriövaloja. Pystyisikö tuota ilmapumppua toteamaan mitenkään vialliseksi ettei summamutikassa tule vaan uutta ostettua.
Älä hyvä mies uutta lähde ostamaan ennekuin olet poissulkenut kaikki imuvuodot jne. Pumpusta ei oikeastaan hajoa kuin laakerit ja sen kuulee sitten äänestä. Toki voi olla vettä täynnä eikä pyöri enää ollenkaan (ruosteessa). Tarkista nyt ekaksi kaikkien letkujen kunto.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Terve taas! Tuon lisäilmapumpun tutkin nyt tosiaan läpi ja yllätysyllätys siinäkään ei ollut mitään vikaa. Täysin kuiva, laakeri pyörii, ei kuulu ääniä jnejne, putket ja venttiili myös täysin ehjät. Venttiilin alipaineputki oli hieman haperon näköinen joten vaihdoin sen uuteen, tällä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta itse vikaan... Imusarjan takana olevat kumitulpat tarkastin samalla myös, nekin mallikelpoisessa kunnossa. Nyt alkaa sitten jo IHAN oikeasti ideat loppua käsistä kun tärinät ei lähde ei sitten millää....
Terve taas! Tuon lisäilmapumpun tutkin nyt tosiaan läpi ja yllätysyllätys siinäkään ei ollut mitään vikaa. Täysin kuiva, laakeri pyörii, ei kuulu ääniä jnejne, putket ja venttiili myös täysin ehjät. Venttiilin alipaineputki oli hieman haperon näköinen joten vaihdoin sen uuteen, tällä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta itse vikaan... Imusarjan takana olevat kumitulpat tarkastin samalla myös, nekin mallikelpoisessa kunnossa. Nyt alkaa sitten jo IHAN oikeasti ideat loppua käsistä kun tärinät ei lähde ei sitten millää....
Juu olen kyllä lukenut ko. ketjun läpi mutta jos viitsii tämän ketjun myös lukaista läpi niin ymmärtää että tavoitteenani ei ole vaihtaa haarukointimenetelmällä jokaikistä turhaa osaa joka nyt saattaisi olla vikana, vaan diagnosoida vika mikä sen aiheuttaa nimenomaan kylmällä moottorilla.
Juu olen kyllä lukenut ko. ketjun läpi mutta jos viitsii tämän ketjun myös lukaista läpi niin ymmärtää että tavoitteenani ei ole vaihtaa haarukointimenetelmällä jokaikistä turhaa osaa joka nyt saattaisi olla vikana, vaan diagnosoida vika mikä sen aiheuttaa nimenomaan kylmällä moottorilla.
Lukemani perusteella melkein kaikki muut vastaavaa ongelmaa aiheuttavat viat on jo tutkittu.. käsittääkseni bensansuodatin kohtuu "edullinen ja helppo" vaihtaa, nostajien kunto voisi selvitä puristusmittauksella tai kokeilla jotain nostajien huoltoainetta?
Jos jollakulla saattaisi vielä olla jokin ehdotus vian suhteen, niin avunannot ovat edelleen erittäin tervetulleita, sillä vikaa ei vieläkään ole paikallistettu...
Lukemani perusteella melkein kaikki muut vastaavaa ongelmaa aiheuttavat viat on jo tutkittu.. käsittääkseni bensansuodatin kohtuu "edullinen ja helppo" vaihtaa, nostajien kunto voisi selvitä puristusmittauksella tai kokeilla jotain nostajien huoltoainetta?
Jos jollakulla saattaisi vielä olla jokin ehdotus vian suhteen, niin avunannot ovat edelleen erittäin tervetulleita, sillä vikaa ei vieläkään ole paikallistettu...
Käykös se autosi vielä vajailla, kun vika on päällä?
Samanlainen vika oli kerran kaverin autossa.Piti olla toimiva maf,vaan kun moottori lämpes niin misfireä pukkas yms koodia ja kävi miten sattuu.Koita ilman maffin johtoa,jos pelaa paremmin niin ORKKIS maffin ostoon.
Samanlainen vika oli kerran kaverin autossa.Piti olla toimiva maf,vaan kun moottori lämpes niin misfireä pukkas yms koodia ja kävi miten sattuu.Koita ilman maffin johtoa,jos pelaa paremmin niin ORKKIS maffin ostoon.
Myös minäkin voisin tuota veikkailla, vaikka live-tietojen mukaan olisi kunnossa? Tässä tapauksessa pitäisi saada lainaan ehjä varmasti toimiva maffi koe-käyttöön, niin saisi suljettua tämänkin vaihtoehdon.
Käykös se autosi vielä vajailla, kun vika on päällä?
Tutinan perusteella käy vajaalla ainakin pienen hetken ja kolmoselta sekä kutoselta antaa misfireä. Uskon että MAF toimii kyllä, johdon ottaminen irti ei vaikuta mitenkään mihinkään. Toki tuon polttoainesuodattimenkin voisin tosiaan vaihtaa.
Tutinan perusteella ainakin käy vajaalla ainakin pienen hetken ja kolmoselta sekä kutoselta antaa misfireä. Uskon että MAF toimii kyllä, johdon ottaminen irti ei vaikuta mitenkään mihinkään.
Mites suuttimet? Oletko kokeillut jotain puhdistus ainetta, tai ultraa? Tietenkin voisit kokeilla vaihtaa suuttimien paikkaa ja katsoa siirtyykö misfiret toisiin sylintereihin?
Mites suuttimet? Oletko kokeillut jotain puhdistus ainetta, tai ultraa? Tietenkin voisit kokeilla vaihtaa suuttimien paikkaa ja katsoa siirtyykö misfiret toisiin sylintereihin?
En ole irti ottanut mutta kannattaa tää ketju lukaista läpi niin tietää mitä kaikke on kokeiltu Forten ainetta suuttimille siis käytetty tankissa, ei vaikutusta.
Comment