535ia ja 540ia erot

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [fuse]
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 299
    • Kerava

    #1

    535ia ja 540ia erot

    Mitä eroja on kyseisissä vehkeissä, siis lähinnä tekniikan osalta tietenkin. Olis m62b35 swappaus m62b44 koneeseen mielessä.

    Tomaattilaatikko on ilmeisesti sama?
    Entäs sähköt, ecu, bensapumput ym. shitti?
    Ecu/dme ilmeisesti myös sama? eri softa? Entäs laatikon softa?

    Ajonesto?
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    On tuossa askaretta.

    Oletko vaihtamassa hajonneen tilalle ja onko sinulla kokonainen luovuttaja auto?

    Comment

    • [fuse]
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 299
      • Kerava

      #3
      Vähän monivikasen vaihtamassa ehjään, ei ole luovuttaja autoa vaan ostaisin mosan jostain. Sitä tässä nyt kartotan, että mitä kaikkea tarviin moottorin mukana.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10121
        • KVLA

        #4
        Saattaisi tulla lievä takapää-kolari -4/99 540iA myyntiin kokonaisena varaosiksi tai kunnostukseen.Jakopää just laitettu.Jos kiinnostaa,niin laita privaa,niin kerron lisää.

        Comment

        • [fuse]
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 299
          • Kerava

          #5
          Niin onko kellään tietoa asiasta?

          Ostin tuon Hegulin pojan 4/99 540ia:n kun kohtuu hintaan sai

          Comment

          • Gedd
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 479
            • Tampere

            #6
            535 on 5HP24 aski ja 540 9/98-> on 5HP30.

            Heittäisin myös että ecu ainakin vaihtoon jo pelkästään siksi että kartat on erilaiset. Toki sen vanhankin varmaan saisi säädätettyä isommalle koneelle?

            Olettaen että saman ikäiset autot (molemmat vanoksellisia?) itse mottiin tulevat liittimet menee varmaan heittämällä.

            Tee samalla manuaaliswappi ja kirjoita tänne kunnon DIY aiheesta :think
            Last edited by Gedd; 05-05-2015, 12:52.

            Comment

            • [fuse]
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 299
              • Kerava

              #7
              Tuo mun 535:nen on -6/97 eli ei vanosta. Manuaaliswappia en tee koska rutosti lisää osia joutuis hankkimaan; laatikko, polkimet, kepinympärys panelit, mittaristo?? ym.

              Mutta siis mitä nyt ainakin itse osaisin tuon swapin suhteen arvailla siis moottorin ja laatikon lisäksi on mosan ecu ja laatikon ecu. Ecuihin varmaan koodattu jotain ajonestoon liittyvää? Eli ajonestosiru vaihtaa avaimesta toiseen vaiko sitten virtalukon pohja, ovien lukot ym.?

              vanhempi mittaristo ymmärtää uudemman laatikon asentotiedot?

              E: mites acs vs dsc??
              Last edited by [fuse]; 05-05-2015, 14:23.

              Comment

              • Gedd
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 479
                • Tampere

                #8
                Originally posted by [fuse] View Post
                Tuo mun 535:nen on -6/97 eli ei vanosta. Manuaaliswappia en tee koska rutosti lisää osia joutuis hankkimaan; laatikko, polkimet, kepinympärys panelit, mittaristo?? ym.

                Mutta siis mitä nyt ainakin itse osaisin tuon swapin suhteen arvailla siis moottorin ja laatikon lisäksi on mosan ecu ja laatikon ecu. Ecuihin varmaan koodattu jotain ajonestoon liittyvää? Eli ajonestosiru vaihtaa avaimesta toiseen vaiko sitten virtalukon pohja, ovien lukot ym.?

                vanhempi mittaristo ymmärtää uudemman laatikon asentotiedot?

                E: mites acs vs dsc??
                Multa loppuu ideat kun vanoksellinen DSC autosta tuleva kone isketään vanoksettomaan ASC autoon, tuo menee jännäksi. Vanhemmassa on vaijerikaasu sähköisellä erillisellä ASC läpällä ja uudemmassa on vain yksi sähköinen kaasuläppä jota DSC myös ohjaa.

                Ajonestoon ei pitäisi tarvita puuttua mitenkään ellei tuo ecu/dme vaihto sitten pakota? Tarvittaessa jos siirtää uudesta ajoneston hilut vanhempaan niin avaimien sirut voi siirtää niin mekaanisiin lukkoihin ei tarvi kajota.

                Manuaaliswappiin ei tarvitse vaihtaa mittaristoa Vain aski, polkimet, hydraulilinjat, sisustan keppikehys ja pari sähköjohtoa vissiin pakkia ym varten.

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Nyt kun on osien luovuttaja niin vaihdat kaiken siitä 535:een.

                  Mittariston, ecut, vaihteiston, eroavat sähkösarjat, sirut yms.
                  Silloin auto toimii kuten suunniteltu etkä joudu ohjelmointi töihin.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    #10
                    Hyvä, että sulla on kokonainen auto, josta ottaa osia.. Joudut nimittäin vaihtamaan todella paljon tavaraa. Johtosarjat saat vaihtaa, ilmastoinnin flekti, ecu, ews, kaasupoljin (+johdotus) jne. jne. Lisäksi voit joutua vaihtamaan laatikon + ohjauksen, koska mitenkä saat vanhemman astin ohjauksen toimimaan uudemman moottorinohjauksen kanssa? Sellaista yhdistelmää kun ei ole tehtaalta lähtenyt, niin voi olla mielenkiintoista.

                    Lisäksi DSC on ollut vakiona 540i 9/98->, joten koodailua luvassa, että saat moottorinohjauksen ja ASC toimimaan. Toki voihan sen DSC myös vaihtaa, jos intoa riittää .

                    Jokatapauksessa tulee hommaa riittämään tuossa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2750
                      • .fi

                      #11
                      Onko toi DSC nyt oikeasti muka ongelma, jos topicin aloittajalle ASC riittää?
                      Eihän tässä 5hp24->5hp30 swäppiä tekemässä oltu.
                      Ok, ollakseen bolt-on paketti puuttuu ainakin isompi pre-9/98 MAF,
                      jos ei muuta pientä, mutta molemmat kaasuläpät on samat b35 & b44.
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Miten huonosti / hyvin toimii jos vaihtaisi vain raaka moottorin?
                        Vanos ei ainakaan toimi vanhalla eculla ja onko tuo moottoreiden kokoero ratkaiseva? Tuleeko romua vai onko tehoton vai sittenkin toimiva paketti?

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by aae30 View Post
                          Onko toi DSC nyt oikeasti muka ongelma, jos topicin aloittajalle ASC riittää?
                          Eihän tässä 5hp24->5hp30 swäppiä tekemässä oltu.
                          Ok, ollakseen bolt-on paketti puuttuu ainakin isompi pre-9/98 MAF,
                          jos ei muuta pientä, mutta molemmat kaasuläpät on samat b35 & b44.
                          No jos moottorinohjaus luulee keskustelevansa Bosch 5.7 DSC kanssa ja autossa on Bosch 5.0 ASC niin luultavasti on ongelmia. En ole koskaan koittanut, mutta kun nämä on tekniikka faceliftin eri puolilta, niin tuskin toimii ihan plug&play. Valoja taulussa -> ei tule leimaa. Sama juttu moottorinohjaus ja laatikko tuskin ihan sujuvasti juttelee, kun taas on eri moduulit mitä koodattu. Ilmastoinnin flekti ei toimi, kun ohjaus on toteuttu vanos koneellisessa eritavalla jne jne. Kaasuläpät on eri kun toinen on vaijeri ja toinen sähköinen (se tekniikka facelift 9/98). Eli kyllä tämä nyt on kaukana bolt-on paketista, jos ei vaihda todella paljon tavaraa. Tämä olisi melko simppeli vaihto, jos molemmat olisivat samanikäiset. Nyt kun tuossa välissä on tuo tekniikka facelift, niin suurinosa sähköistä ei sovi yhteen plug&play.
                          Last edited by HTK12; 06-05-2015, 00:59.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2750
                            • .fi

                            #14
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            No jos moottorinohjaus luulee keskustelevansa Bosch 5.7 DSC kanssa ja autossa on Bosch 5.0 ASC niin luultavasti on ongelmia. En ole koskaan koittanut, mutta kun nämä on tekniikka faceliftin eri puolilta, niin tuskin toimii ihan plug&play. Valoja taulussa -> ei tule leimaa. Sama juttu moottorinohjaus ja laatikko tuskin ihan sujuvasti juttelee, kun taas on eri moduulit mitä koodattu. Ilmastoinnin flekti ei toimi, kun ohjaus on toteuttu vanos koneellisessa eritavalla jne jne. Kaasuläpät on eri kun toinen on vaijeri ja toinen sähköinen (se tekniikka facelift 9/98). Eli kyllä tämä nyt on kaukana bolt-on paketista, jos ei vaihda todella paljon tavaraa. Tämä olisi melko simppeli vaihto, jos molemmat olisivat samanikäiset. Nyt kun tuossa välissä on tuo tekniikka facelift, niin suurinosa sähköistä ei sovi yhteen plug&play.
                            Joo no meinasinkin, että sitä uudempaa vois käyttää vanhan sähköillä hyvin pienin muutoksin/koodauksin,
                            unohtu "vaan" olennaisin, eli Vanos , kun ei sitä edes omasta DSC:eellä varustetusta löydy.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • [fuse]
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 299
                              • Kerava

                              #15
                              Tulihan sitä keskustelua, kiitos!
                              Pitänee tehdä listaa / mindmap noista kaikista mitä pitää vaihtaa ja huomioida...

                              Mutta niin siis laatikko vaihtuis samalla kyllä, onkohan mitat samat?
                              Joutuuko muualla kuin konehuoneessa tehdä muutoksia, kojelautaan dsc nappi? Koodauksia? Mittaristo?

                              Dsc, mitä muutoksia vaatii? Antureita?
                              Last edited by [fuse]; 06-05-2015, 09:20.

                              Comment

                              Working...
                              X