Elikkäs auto tekee sellasta että kun ajaa tasaista vauhtia 60,80,100 niin nyppii ärsyttävästi ihan kun vaihtais hetkeks pienemmän silmään ja sit takas isommalle. Mutta 110 ja ylöspäin niin tätä ei huomaa. Anto semmosen vikakoodin laatikolta kun solenoidi,vaihdelukko. Voiskos tämmönen aiheuttaa tommosen vian ja onko kuinka kallis/paha laittaa kuntoon
Announcement
Collapse
No announcement yet.
540 -96 automaatti
Collapse
X
-
Originally posted by ritariässä View PostTodennäköisesti turbiinivika. Osa maksaa ostopaikasta riippuen 400-1000€. Samalla menee vaihteistoöljyt + suodatin + öljypohjan tiiviste vaihtoon.
Jos haluaa kokeilla poppakonsteja, shudderfixeillä jotkut onnistuneet poistamaan vian.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostDr. Trannyn tekemää taitaa olla ja on vissiin kitkamodifikaattori ei siis huuhtelee tai voitele vaan lisää lukon kitkaa.
Mutta siis tuo solenoidi mistä antaa vikakoodinkin on ilmeisesti joku ihan erillinen vika..kö?
Comment
-
-
Originally posted by Tahka- View PostHmm täytyykin sit jotain tommosta metsästää ja kokeilla.
Mutta siis tuo solenoidi mistä antaa vikakoodinkin on ilmeisesti joku ihan erillinen vika..kö?
Venttiilikoneistoihin taitaa melko hyvin saada erikseen osia, esim. noita solenoideja. Myös tehdaskunnostettuja venttiilikoneistoja ainakin Saksan maalta löytyy.
Comment
-
-
Originally posted by kihe View PostSolenoidia löytyy venttiilikoneistossa. GMn askeissa (esim. e39 530d) ilmennyt maailmalla vikaa myös venttiilikoneiston puolella, ja ei esim. nosta paineita tarpeeksi, venttiilit jumittaa tms. Tämä voi taas heijastella sitten turbiinin ennenaikaiseen kulumiseen
Venttiilikoneistoihin taitaa melko hyvin saada erikseen osia, esim. noita solenoideja. Myös tehdaskunnostettuja venttiilikoneistoja ainakin Saksan maalta löytyy.
Comment
-
-
Originally posted by Tahka- View PostPääseekös tähän venttiilikoneistoon käsiks niin että laatikko on paikallaan vai joutuuko tiputtaa pois?
Tuolta vähän kuvia Control Valve kohdasta ja irto-osien numeroita
esim.
Comment
-
-
Originally posted by kihe View PostPitäisi alkaa näkymään kun öljypohjan ja suodattimen ottaa pois
Tuolta vähän kuvia Control Valve kohdasta ja irto-osien numeroita
esim.
http://realoem.com/bmw/enUS/partgrp?...BMW-540i&mg=24
Vai mahtaiskohan tuo solenoidi ruveta pelittämään jos laittaa vanhojen öljyjen sekaan jonkun putsaus/huuhteluaineen? Vai uskaltaako semmoista näihin laittaa vai hajooko turbiini lopullisesti?
Comment
-
-
Originally posted by Tahka- View PostVai mahtaiskohan tuo solenoidi ruveta pelittämään jos laittaa vanhojen öljyjen sekaan jonkun putsaus/huuhteluaineen? Vai uskaltaako semmoista näihin laittaa vai hajooko turbiini lopullisesti?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi todellakaan kannata laittaa mitään puhdistusaineita vanhojen öljyjen sekaan, jos ei ole tietoa milloin öljyt on vaihdettu.. Lähtee paska kiertoon ja laatikko luultavasti sanoo poks. Jos nyt jotain pitäisi koittaa niin öljyjen vaihto huuhtelemalla + suodattimen vaihto. Tai sitten vaan avaat laatikon.
Comment
-
-
e39 540i laatikko nykii
Lainataas kun omassa 540i:ssä myös jotain pientä häikkää laatikossa. Elikkä laatikko "töksäyttää" välillä vaihteen (useimmiten 3->4) mikä tuntuu aika ikävältä. Elikkä nykäisee aina kun vaihtaa. Ei aina tee tätä, mutta välillä. Mikä mahtaisi auttaa?Nykyinen: BMW 540i E39 '97
Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.
Comment
-
Comment