Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 -96 automaatti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tahka-
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 76
    • Loimaa

    540 -96 automaatti

    Elikkäs auto tekee sellasta että kun ajaa tasaista vauhtia 60,80,100 niin nyppii ärsyttävästi ihan kun vaihtais hetkeks pienemmän silmään ja sit takas isommalle. Mutta 110 ja ylöspäin niin tätä ei huomaa. Anto semmosen vikakoodin laatikolta kun solenoidi,vaihdelukko. Voiskos tämmönen aiheuttaa tommosen vian ja onko kuinka kallis/paha laittaa kuntoon
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3503
    • Raisio

    #2
    Todennäköisesti turbiinivika. Osa maksaa ostopaikasta riippuen 400-1000€. Samalla menee vaihteistoöljyt + suodatin + öljypohjan tiiviste vaihtoon.

    Jos haluaa kokeilla poppakonsteja, shudderfixeillä jotkut onnistuneet poistamaan vian.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Tahka-
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 76
      • Loimaa

      #3
      Originally posted by ritariässä View Post
      Todennäköisesti turbiinivika. Osa maksaa ostopaikasta riippuen 400-1000€. Samalla menee vaihteistoöljyt + suodatin + öljypohjan tiiviste vaihtoon.

      Jos haluaa kokeilla poppakonsteja, shudderfixeillä jotkut onnistuneet poistamaan vian.
      Nii sitä mää tässä oon pelännykkin että turbiini reistailee. Toi joku öljyn sekkaan laitettava huuhtelu/voitelu aine?

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Tahka- View Post
        Nii sitä mää tässä oon pelännykkin että turbiini reistailee. Toi joku öljyn sekkaan laitettava huuhtelu/voitelu aine?
        Dr. Trannyn tekemää taitaa olla ja on vissiin kitkamodifikaattori ei siis huuhtelee tai voitele vaan lisää lukon kitkaa.

        Comment

        • Tahka-
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 76
          • Loimaa

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Dr. Trannyn tekemää taitaa olla ja on vissiin kitkamodifikaattori ei siis huuhtelee tai voitele vaan lisää lukon kitkaa.
          Hmm täytyykin sit jotain tommosta metsästää ja kokeilla.

          Mutta siis tuo solenoidi mistä antaa vikakoodinkin on ilmeisesti joku ihan erillinen vika..kö?

          Comment

          • kihe
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 174
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Tahka- View Post
            Hmm täytyykin sit jotain tommosta metsästää ja kokeilla.

            Mutta siis tuo solenoidi mistä antaa vikakoodinkin on ilmeisesti joku ihan erillinen vika..kö?
            Solenoidia löytyy venttiilikoneistossa. GMn askeissa (esim. e39 530d) ilmennyt maailmalla vikaa myös venttiilikoneiston puolella, ja ei esim. nosta paineita tarpeeksi, venttiilit jumittaa tms. Tämä voi taas heijastella sitten turbiinin ennenaikaiseen kulumiseen

            Venttiilikoneistoihin taitaa melko hyvin saada erikseen osia, esim. noita solenoideja. Myös tehdaskunnostettuja venttiilikoneistoja ainakin Saksan maalta löytyy.

            Comment

            • Tahka-
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 76
              • Loimaa

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Dr. Trannyn tekemää taitaa olla ja on vissiin kitkamodifikaattori ei siis huuhtelee tai voitele vaan lisää lukon kitkaa.
              Mahtaakos tätä dr.trannya tai vastaavaa saada suomenmaalta vai meneekö ulkom.tilaukseen?

              Comment

              • Tahka-
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 76
                • Loimaa

                #8
                Originally posted by kihe View Post
                Solenoidia löytyy venttiilikoneistossa. GMn askeissa (esim. e39 530d) ilmennyt maailmalla vikaa myös venttiilikoneiston puolella, ja ei esim. nosta paineita tarpeeksi, venttiilit jumittaa tms. Tämä voi taas heijastella sitten turbiinin ennenaikaiseen kulumiseen

                Venttiilikoneistoihin taitaa melko hyvin saada erikseen osia, esim. noita solenoideja. Myös tehdaskunnostettuja venttiilikoneistoja ainakin Saksan maalta löytyy.
                Pääseekös tähän venttiilikoneistoon käsiks niin että laatikko on paikallaan vai joutuuko tiputtaa pois?

                Comment

                • kihe
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 174
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Tahka- View Post
                  Pääseekös tähän venttiilikoneistoon käsiks niin että laatikko on paikallaan vai joutuuko tiputtaa pois?
                  Pitäisi alkaa näkymään kun öljypohjan ja suodattimen ottaa pois
                  Tuolta vähän kuvia Control Valve kohdasta ja irto-osien numeroita
                  esim.

                  Comment

                  • Tahka-
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 76
                    • Loimaa

                    #10
                    Originally posted by kihe View Post
                    Pitäisi alkaa näkymään kun öljypohjan ja suodattimen ottaa pois
                    Tuolta vähän kuvia Control Valve kohdasta ja irto-osien numeroita
                    esim.
                    http://realoem.com/bmw/enUS/partgrp?...BMW-540i&mg=24

                    Vai mahtaiskohan tuo solenoidi ruveta pelittämään jos laittaa vanhojen öljyjen sekaan jonkun putsaus/huuhteluaineen? Vai uskaltaako semmoista näihin laittaa vai hajooko turbiini lopullisesti?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Tahka- View Post
                      Vai mahtaiskohan tuo solenoidi ruveta pelittämään jos laittaa vanhojen öljyjen sekaan jonkun putsaus/huuhteluaineen? Vai uskaltaako semmoista näihin laittaa vai hajooko turbiini lopullisesti?
                      Ei todellakaan kannata laittaa mitään puhdistusaineita vanhojen öljyjen sekaan, jos ei ole tietoa milloin öljyt on vaihdettu.. Lähtee paska kiertoon ja laatikko luultavasti sanoo poks. Jos nyt jotain pitäisi koittaa niin öljyjen vaihto huuhtelemalla + suodattimen vaihto. Tai sitten vaan avaat laatikon.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Tahka-
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 76
                        • Loimaa

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Ei todellakaan kannata laittaa mitään puhdistusaineita vanhojen öljyjen sekaan, jos ei ole tietoa milloin öljyt on vaihdettu.. Lähtee paska kiertoon ja laatikko luultavasti sanoo poks. Jos nyt jotain pitäisi koittaa niin öljyjen vaihto huuhtelemalla + suodattimen vaihto. Tai sitten vaan avaat laatikon.
                        Okei. Hyvä tietää öljyt menee juu huuhtelemalla kuitenkin vaihtoon ku ei oo hajuakaan koska on vaihdettu(jos ikinä)

                        Comment

                        • Illusmare
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 65
                          • Porvoo

                          #13
                          e39 540i laatikko nykii

                          Lainataas kun omassa 540i:ssä myös jotain pientä häikkää laatikossa. Elikkä laatikko "töksäyttää" välillä vaihteen (useimmiten 3->4) mikä tuntuu aika ikävältä. Elikkä nykäisee aina kun vaihtaa. Ei aina tee tätä, mutta välillä. Mikä mahtaisi auttaa?
                          Nykyinen: BMW 540i E39 '97
                          Ex: BMW 523i E39 '96, Nissan 200SX S13 '90, Escort 1.6 GT '88, Escort 1.6 CL '87, Escort 1.4 CL '86, Escort 1.3 C '86 jne.

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3503
                            • Raisio

                            #14
                            Aina ensin öljymäärän tarkistus. Tarkistus viileillä ( 30-50 astetta ) öljyillä ja auto käynnissä ja öljyä oltava täyttöreikään saakka.

                            Joskus akkukengän irroitus ( vähintän 30min tai jotain, viisaammat tarkentakoot ) auttaa.
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎