Mystinen vaihteistoprobleema, ylösvaihtovika, on käsillä. (528i touring)
VIKA:
Kiihdyttäessä reippahasti moottoritielle eli yli 100 km/h nopeuteen loota ei oikein suostu vaihtamaan kolmoselta/neloselta isommalle.
PAITSI JOS
-kierrätän punarajan tuntumaan, tai (mahdollisesti) lisään muuten vauhtia reilusti yli sallitun
-hiivutan vauhtia alle 100 km/h rajan (noin arvio)
-vaihdan steptronicilta käsin
LISÄTIETOA:
Myöskään vitosella ajettaessa pienempi vaihde tai muuntimen lukon avaus tuntuu kanssa todella vastahakoiselta, kaasua pitää työntää aika pohjaan ennenkun jotain tapahtuu, eli mielestäni nelonen löytyy, tai täyskaasulla kolmonen.
Esim taajama-ajossa tai jossain alle 100 kmh/ajossa ongelmaa ei ole vaan kaikki pelaa normaalisti ja saa kiihdytellä reippaastikin. Samoin käsivalinta pelaa aina, jokaisessa ajotilanteessa.
Jos kiihdytän pintakaasulla moottoritienopeuksiin, kaikki pelaa. Varmaan siksi kun selaittaa vitosta ja nelosta pesään jo siellä alle 100 kmh/h nopeuksissa.
INPALLA TUTKITTUA:
-Vaihteistossa ei vikakoodeja
-Moottorissa ei vikakoodeja
-Nollasin vaihteiston adaptaation
-nopeusarvo, kierroslukuarvo, ja kaasun asento-arvo näyttää loogisia arvoja paikallaan ja autolla ajaessa.
-"Full throttle" täppä syttyy kun painan kaasun täysin pohjaan, ei muuten.
-Polkimen asento-arvot: 0.74 poljin ei painettuna, 3.74 kickdown pykälässä, 4.13 täysin pohjassa
Sellainen perstuntuma on että on kyse jostain pienestä asiasta, kuka keksisi mistä, itse en ole saanut pähkäiltyä tätä.. Spreijasin kontaktispreitä TP:n liittimiin, tämä tuskin auttaa..
VIKA:
Kiihdyttäessä reippahasti moottoritielle eli yli 100 km/h nopeuteen loota ei oikein suostu vaihtamaan kolmoselta/neloselta isommalle.
PAITSI JOS
-kierrätän punarajan tuntumaan, tai (mahdollisesti) lisään muuten vauhtia reilusti yli sallitun
-hiivutan vauhtia alle 100 km/h rajan (noin arvio)
-vaihdan steptronicilta käsin
LISÄTIETOA:
Myöskään vitosella ajettaessa pienempi vaihde tai muuntimen lukon avaus tuntuu kanssa todella vastahakoiselta, kaasua pitää työntää aika pohjaan ennenkun jotain tapahtuu, eli mielestäni nelonen löytyy, tai täyskaasulla kolmonen.
Esim taajama-ajossa tai jossain alle 100 kmh/ajossa ongelmaa ei ole vaan kaikki pelaa normaalisti ja saa kiihdytellä reippaastikin. Samoin käsivalinta pelaa aina, jokaisessa ajotilanteessa.
Jos kiihdytän pintakaasulla moottoritienopeuksiin, kaikki pelaa. Varmaan siksi kun selaittaa vitosta ja nelosta pesään jo siellä alle 100 kmh/h nopeuksissa.
INPALLA TUTKITTUA:
-Vaihteistossa ei vikakoodeja
-Moottorissa ei vikakoodeja
-Nollasin vaihteiston adaptaation
-nopeusarvo, kierroslukuarvo, ja kaasun asento-arvo näyttää loogisia arvoja paikallaan ja autolla ajaessa.
-"Full throttle" täppä syttyy kun painan kaasun täysin pohjaan, ei muuten.
-Polkimen asento-arvot: 0.74 poljin ei painettuna, 3.74 kickdown pykälässä, 4.13 täysin pohjassa
Sellainen perstuntuma on että on kyse jostain pienestä asiasta, kuka keksisi mistä, itse en ole saanut pähkäiltyä tätä.. Spreijasin kontaktispreitä TP:n liittimiin, tämä tuskin auttaa..
Comment