Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39-navi ja M- multifunc ratti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luxi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 82
    • Tuusula

    E39-navi ja M- multifunc ratti

    Tervehdys!
    Ensimmäinen postaukseni, sallittehan kömmit harjoittelijalle ; )

    Askarruttais seuraavat asiat, eli
    - mitä olette mieltä jos jälkiasentaa oheisessa kuvassa näkyvät navin ja sporttiratin 530 D TOURING -00 kulkineeseen? Ohjeita navin asennukseen löysinkin jo täältä hyvällä hakutoiminnolla.



    Myytävänä olevassa farkussa (jota siis himoitsen) ei ole lainkaan näitä herkkuja, ei edes vakionop. säädintä.. vag konsernin powerkiisseliin se maksoi yli 300 eskoa. Miten mahtaa olla tämän laita? Meneeköhän "way over"..

    Kiitollisena luetaan mielipiteitä asiasta ja hinnoistakin, tietty!

    -Luxi
    Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
    G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Jos nyt olen oikeen käsittänyt, niin tollaseen riittää uus vilkkuviiksi ja koodaus, kuten myös vagiin. 300€ vagin jutuista kuulostaa kalliilta. Navin asennus ei ole ihan helppo, mutta tarviiko sitä nyt edes täällä viiden risteyksen härmässä??? Jos nyt haluut alkaa kasaa osia tohon orkkisnaviin, niin suunnista www.ebay.de. Sieltä löytyy palikkaa Laakkosta huokeemmin.
    Last edited by KFZ-Koenig; 10-04-2005, 17:20.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • mpower003
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 947
      • Vantaa

      #3
      offtopikinapakkomainita:
      kaverin 2.5 v6 tdi passatiin maksoi merkkilikkeessä asennettuna vakionopeuden säädin kokonaisuudessaan 170e. joku on 300e summaan lisäilly jotai omiaan.
      #1 - MB E 320cdiA "chipped" '04 / #2 nissan primera sportwagon '01 / #3 citroen jumper hdi '04
      ____________________________
      osa existä: corvette convertible c5 auto '99, Subaru STi "type 20 modified" '05, MB C 270cdi a stw '02, 300ZX tt manual '91, '05 9-3 aero black, land cruiser '05, e46 m3 cabrio '04, e46 m3 coupe '04, e39 m5 '00, corvette c5 '01, e39 530d m-sport '02, m coupe '98, slk 230k '99, e36 323i coupe m-tech '96

      Comment

      • overboost
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 181
        • E-Suomi

        #4
        Rateista juttua esim täällä: http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ighlight=raTTI

        Navigaattoreista esim. täällä: http://www.bimmerboard.com/forums/bmwnav
        ja täällä: http://www.bimmernav.com

        Rahaa palaa varmaan +3000€ ja saat juosta Laakkosella hakemassa johtoja ja koodailemassa...
        Eli vanha virsi.... Kannattaa etsiä auto jossa nuo varusteet löytyy jo. Varusteiden hinta on ton ikäisessä "hävinnyt" lähes kokonaan. Paitsi jos saat ilman varusteita olevan auton tosi halvalla.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Luxi
          Myytävänä olevassa farkussa (jota siis himoitsen) ei ole lainkaan näitä herkkuja, ei edes vakionop. säädintä.. vag konsernin powerkiisseliin se maksoi yli 300 eskoa. Miten mahtaa olla tämän laita? Meneeköhän "way over"..
          Jos haluat sport-ratin niin se (ratti, johtosarja, airbag) maksaa sellaiset 800-1000 euroa. Tuohon 2000-malliseen pitäisi käydä myös uudemman mallinen (pyöreä airbag) sport-ratti joka on eri näköinen ja vähän pienempi kehäinen kuin tuossa kuvasssa oleva. Navi sitten on eri juttu, käytettynä 1500-1800 euroa, jos autossa on pieni ajotietokone ja haluaa kaikki navin toiminnon toimimaan, pitäisi auton mittari vaihtaa ja se taas maksaa n. 600 euroa + johtosarja, lämpöanturi, koodaus. Kai se farkku on automaattivaihteilla?
          E39 528iA

          Comment

          • Luxi
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 82
            • Tuusula

            #6
            TJJ; kyllä, steppi tuntui pelaavan vallan mainiosti.

            Nojoo, eiköhän se tästä. Auto kuin uusi ja verhoillakin pitäis.. karmeen värisen kuosin joku valinnu joskus. -bummer-

            Kiitos linkeistä, ttsuumaillaan läpi. Taisin muistaa väärin sen vakkarin viiksen hinnan, valkkasin sen listalta -02 uuteen folskiin ja muistelin sen listahinnan olleen jotais tota luokkaa, kallis kuitenki. Pwd- koneeseen se on jostain syystä kallihimpi. Tai sit siin oli 4motion -lisä ; )

            -Luxi
            Last edited by Luxi; 10-04-2005, 10:37.
            Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
            G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Näköjään oli tuo toinen viestiketju suljettu joten laitetaan sitten tähän. Tänään sain viimeinkin asennettua M-sport ratin ja monitoimiratin johtosarjan, muutaman tunnin ähellyksen jälkeen näkymä oli tällainen, kuva on varmuuden vuoksi otettu ennen akun kytkemistä mutta ei tilanne siitä muuttunut eikä tarvinnut odottaa savun hälvenemistä:
              Attached Files
              Last edited by TJJ; 08-08-2005, 23:05.
              E39 528iA

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Lähtötilanne vielä tänä aamuna oli siis tällainen:
                Attached Files
                Last edited by TJJ; 08-08-2005, 23:05.
                E39 528iA

                Comment

                • Jarse
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 96

                  #9
                  TJJ: hyvältä näyttää.
                  Kattelin tuossa moita rattikeskusteluja ja tuntui että M-ratin vaihto saattaa onnistua tai sitten ei
                  Mulla on mf-ratilla varustettu 530d 9/2000, ei vielä facelift malli kumminkaan. Saiskohan tuohon nätisti istutettua tuommosen M-ratin ? Mitä pitää ostaa, pelkkä ratti vai koko paketti airbageineen ?
                  X5 4.6is -02
                  sigpic
                  #530dA Touring -00
                  #525iA -91

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Jarse
                    TJJ: hyvältä näyttää.
                    Kattelin tuossa moita rattikeskusteluja ja tuntui että M-ratin vaihto saattaa onnistua tai sitten ei
                    Mulla on mf-ratilla varustettu 530d 9/2000, ei vielä facelift malli kumminkaan. Saiskohan tuohon nätisti istutettua tuommosen M-ratin ? Mitä pitää ostaa, pelkkä ratti vai koko paketti airbageineen ?
                    Koko paketti.
                    Mynnissä olisi uudenmallinen M-ratti edullisesti, jossa pieni pyöreä keskiö, airbag vain puuttuu.
                    En vain ole varma onko 9/2000 mallissa sama akseliruuvi kun esim. 2001 ja uudemmassa?
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Jarse
                      Saiskohan tuohon nätisti istutettua tuommosen M-ratin ? Mitä pitää ostaa, pelkkä ratti vai koko paketti airbageineen ?
                      Saa. Ratti ja airbag pitää vaihtaa. Sitten tuo buksin-1 ratti, ainakin ETK:ssa on tuollainen muutossarja 3/99 jälkeisiin autoihin joten sekin voi käydä. Toisaalta sitten jos katsoo ETK:sta pelkkiä tuollaisen ratin osia niin ne onkin vain 9/00 jälkeisiin. Ota tuosta sitten selvä. Voi olla, että kumpikin m-ratti käy sinulle.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • ex-VAG
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 408
                        • Tampere

                        #12
                        Kuinkahan e46:sen ratit käy e39:iin (9/99)?
                        Eli mulla on hakusessa kolmipuolainen MF-ratti jossa se alin puola on "halkaistu", ja koristelista kiiltävä metallimusta. Tarjontaa saattaisi olla enemmän e46:n vastaavasta ratista. Kuitenkin Metro-Auton (ja ETK:n) mukaan kyseisen ratin saisi 3/99 alkaen, mutta tuosta e46:sen ratin sopivuudesta ei ole tietoa.

                        ps:
                        Ja jos jollain sattuu moinen ratti nurkissa pyörivän (bagillä tai ilman), niin saa vaikka privalla tarjota..

                        Comment

                        • overboost
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 181
                          • E-Suomi

                          #13
                          TJJ: Piti varmaan koodata??

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by overboost
                            TJJ: Piti varmaan koodata??
                            Ei tuo tarvitse koodausta, johdot kiinni ja toimii. Noin siis 9/98 jälkeen tehdyissä E39:issä.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • ex-VAG
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 408
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by TJJ
                              Saa. Ratti ja airbag pitää vaihtaa. Sitten tuo buksin-1 ratti, ainakin ETK:ssa on tuollainen muutossarja 3/99 jälkeisiin autoihin joten sekin voi käydä. Toisaalta sitten jos katsoo ETK:sta pelkkiä tuollaisen ratin osia niin ne onkin vain 9/00 jälkeisiin. Ota tuosta sitten selvä. Voi olla, että kumpikin m-ratti käy sinulle.
                              Tutkin hieman noita ETK:n varaosanumeroita, ja ovat samat numerot, muutossarjassa (3/99 ->) kuin 9/00 jälkeisiin autoihin olevassa ratissa.
                              Eli esim. ratin numero:
                              32306760965
                              ja airbagin numero
                              32306757891
                              Ihme muutossarja

                              No joka tapauksessa mulla makaa tuossa nyt yksi 08/01 (näppäimet 04/02) e46:sen sporttiratti (vielä ilman airbagia), ja se pitäisi jollain ihmeellä saada toimimaan 9/99 e39:ssä.
                              Ainakin kyseiseen rattiin pitäisi käydä sama bägi, kuin muutossarjassa oleva. Ainoastaan e46:sen ratin kiinnitys on vielä pieni kysymysmerkki. ETK:n mukaan ratit eivät kävisi yhteen, vaikka kaikki "irto-osat" ovat samoja e39:n kanssa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎