Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39-navi ja M- multifunc ratti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #16
    [/QUOTE]
    No joka tapauksessa mulla makaa tuossa nyt yksi 08/01 (näppäimet 04/02) e46:sen sporttiratti (vielä ilman airbagia), ja se pitäisi jollain ihmeellä saada toimimaan 9/99 e39:ssä.
    Ainakin kyseiseen rattiin pitäisi käydä sama bägi, kuin muutossarjassa oleva. Ainoastaan e46:sen ratin kiinnitys on vielä pieni kysymysmerkki. ETK:n mukaan ratit eivät kävisi yhteen, vaikka kaikki "irto-osat" ovat samoja e39:n kanssa.

    Jokos e46 ratti on istuttettu e39 koppaan?
    Oletteko ulkomailta kyselleet noita ratteja ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • ex-VAG
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 408
      • Tampere

      #17
      No eihän tässä mennyt kun n. puolivuotta bagin metsästykessä. Tietysti enemmän ja vähemmän aktiivisesti (mutta lopulta kiitokset Hemille ).
      Joka tapauksessa kaikki edellämainitsemani e46:n ratin osat meni täysin heittämällä 9/99 e39:iin, jossa oli alunperinkin mf-ratti.

      Tässä vielä kuva kabiinista (pitäisi varmaan imuroida ). Lähtötilannehan oli sama kuin TJJ:ä, mutta vaan MF:llä.
      Attached Files
      Last edited by ex-VAG; 17-11-2005, 22:47.

      Comment

      • Nobody
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 224
        • KOTKA

        #18
        Hei jätkät, onko toi sporttiratti muuten pienempi halkasijaltaan kun "normaali" ...? Voi olla et sanottiin jossai mut en huomannu.
        - Nobody is perfect -

        Comment

        • ex-VAG
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 408
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Nobody
          Hei jätkät, onko toi sporttiratti muuten pienempi halkasijaltaan kun "normaali" ...? Voi olla et sanottiin jossai mut en huomannu.
          On melko paljon pienempi, nyt mahtuu näillä "laiturintolpillakin" huomattavasti helpommin autoon vaikka ratti on ihan ala-asennossakin. Mutta toisaalta nyt ei näy mittariston ylimmät alueet enää niin hyvin.

          Joku voisi tietää tarkkoja mittojakin.

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            #20
            Aihetta sivuten, tuli just heitettyä paikalleen. Vanha pois, uusi tilalle, kaikki palikat sopii suoraan. Aikaa meni pimeessä n.30min ja lopputulos kuvissa.

            Eli lähtökohtana 5/00 sport/mf-ratti, päivitettynä uudempaan sport/mf-rattiin.





            Ja buksin-1 nimimerkille kiitokset uuden veroisesta paketista.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • peeämvee
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 283
              • Taivalkoski

              #21
              TJJ,kerrotko tuosta projektista vähän lisää, eli mitä kaikkea pitää autosta purkaa ja mitä osia menee uusiksi ja pelaako ratissa kaikki nappulat ja vakionnop,säädin ilman merkkihollossa ravaamista. mikäli oikein ymmärsin, autossasi ei ollut vakionopeussäädintä alunperin. itsellä juuri sama lähtökohta eli iso ruori ja ilman nappuloita ja ajatuksena vaihtaa ratti napilliseen. auto e39 3/2000

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by peeämvee
                TJJ,kerrotko tuosta projektista vähän lisää, eli mitä kaikkea pitää autosta purkaa ja mitä osia menee uusiksi ja pelaako ratissa kaikki nappulat ja vakionnop,säädin ilman merkkihollossa ravaamista. mikäli oikein ymmärsin, autossasi ei ollut vakionopeussäädintä alunperin. itsellä juuri sama lähtökohta eli iso ruori ja ilman nappuloita ja ajatuksena vaihtaa ratti napilliseen. auto e39 3/2000
                Uusiksi menee airbag, tilalle tulee airbag jossa on napit. Lisäksi pitää ostaa ja vetää ohjauspylvään liittimestä lisäjohtosarja valomodulille liittimille ja yksi johto hanskalokeron takana olevasta läpiviennistä moottorinohjausboksille. Pitää siis purkaa radio, hanskalokero, oikean puolen a-pilarin alareunan verhoilu, oikean puolen raitisilmasuodatin ja sen alta elektroniikkaboksin kansi. Ja tietysti myös airbag, ohjauspyörä, ohjauspylvään verhoilu ja jotain muuta pientä. Ja tietysti akusta maajohto irti ihan ensimmäiseksi. Kaikki pelaa ilman huollossa käyntiä/koodausta, siis jos vaan johdot kytkee oikein...
                E39 528iA

                Comment

                • harald
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 252
                  • Kaarina

                  #23
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Uusiksi menee airbag, tilalle tulee airbag jossa on napit. Lisäksi pitää ostaa ja vetää ohjauspylvään liittimestä lisäjohtosarja valomodulille liittimille ja yksi johto hanskalokeron takana olevasta läpiviennistä moottorinohjausboksille. Pitää siis purkaa radio, hanskalokero, oikean puolen a-pilarin alareunan verhoilu, oikean puolen raitisilmasuodatin ja sen alta elektroniikkaboksin kansi. Ja tietysti myös airbag, ohjauspyörä, ohjauspylvään verhoilu ja jotain muuta pientä. Ja tietysti akusta maajohto irti ihan ensimmäiseksi. Kaikki pelaa ilman huollossa käyntiä/koodausta, siis jos vaan johdot kytkee oikein...
                  Onko jossain kytkentäohjeita, ja toimiiko radion ohjaus myös ratista ?
                  W204 C350 AMG
                  Toyota Corolla 1.3XI 16V
                  Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                  Comment

                  • Jarde
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 446
                    • Oulu

                    #24
                    MF-nappien vaihto

                    Lainataan tätä topiikkia.

                    Vaihdoin omaan perus mf-rattiin uudet napit. Näissä uusissa napeissa oli myös puhelimenohjaus napit, mitä ei edellisissä ollut. Pitääkö nuo jotenkin koodata, vai mikä on, kun ne ei toimi oikein? Siis ne puhelin-napit, muut toimii kyllä.

                    Luuri-napista puhelin kyllä soittaa puhelun, mutta mistään ei näy minne se soittelee(yksi meni slahden asiakaspalveluun)
                    R/T-napista ei tapahdu muuta, kuin että ne nuolinapit menee mykäksi jos sitä painaa kerran(menee ilmeisesti puhelin tilaan, mutta midi ei).

                    Saakohan noita toimimaan mitenkään? Autossa on siis alkuperäinen puhelin.
                    E46 320d sedan vm-02
                    museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                    Comment

                    • docjones
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 127

                      #25
                      Käsittääkseni autossa täytyy tätä varten olla isommalla näytöllä varustettu mittaristo.

                      -
                      JN

                      Originally posted by Jarde View Post
                      Lainataan tätä topiikkia.

                      Vaihdoin omaan perus mf-rattiin uudet napit. Näissä uusissa napeissa oli myös puhelimenohjaus napit, mitä ei edellisissä ollut. Pitääkö nuo jotenkin koodata, vai mikä on, kun ne ei toimi oikein? Siis ne puhelin-napit, muut toimii kyllä.

                      Luuri-napista puhelin kyllä soittaa puhelun, mutta mistään ei näy minne se soittelee(yksi meni slahden asiakaspalveluun)
                      R/T-napista ei tapahdu muuta, kuin että ne nuolinapit menee mykäksi jos sitä painaa kerran(menee ilmeisesti puhelin tilaan, mutta midi ei).

                      Saakohan noita toimimaan mitenkään? Autossa on siis alkuperäinen puhelin.

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1375
                        • Oulainen

                        #26
                        Pitäis kaverin -02 320d asentaa vakionopudensäädin, mf-ratti pitää tietenkin laitaa mut mikä tuon johtosarjan varaosanumero on? Tarviiko muuta?

                        Kiitos.
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #27
                          Originally posted by jsr85 View Post
                          pitäis kaverin -02 320d asentaa vakionopudensäädin, mf-ratti pitää tietenkin laitaa mut mikä tuon johtosarjan varaosanumero on? Tarviiko muuta?

                          Kiitos.
                          65710021159
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • BenDilde
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 127
                            • Kotka

                            #28
                            Mulla on mun '01 e39:ssä tällainen ratti. Onkohan tää alkuperäinen 39:n ratti vai jostain muualta? Hommasin vasta auton ja oon ihmetellyt että kun cruise ei autossa toimi. Radion ohjaus kyllä toimii napeista. Voisko olla että on jossain välissä vaihdettu ratti? Onkos näissä vehkeissä se cruise valmiina että jos on jälkiasennus, niin saako pelkällä johtosarjalla ja ohjelmoimalla toimimaan?
                            Attached Files
                            '01 E39 520iA

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Katso auton varustelistaus, onko siinä mainittu monitoimiratti ja cruise?
                              Jos ei ole, niin sitten tuo on jälkikäteen asennettu ja pitäisi tutkia onko cruisen johto ratilta moottorinohjaukselle kytketty.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • BenDilde
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 127
                                • Kotka

                                #30
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Katso auton varustelistaus, onko siinä mainittu monitoimiratti ja cruise?
                                Jos ei ole, niin sitten tuo on jälkikäteen asennettu ja pitäisi tutkia onko cruisen johto ratilta moottorinohjaukselle kytketty.
                                Jossain sattui silmään, niin mulla ainakin kaikki nappien valot pelaa ratissa, eli ne on silloin ainakin jonnekin asti kytketty? Ja mistä mä sen varustelistauksen löydän
                                '01 E39 520iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎