Pitääpä tilailla osat, ainakin noi narinahelat ja koittaa kattoa onko siellä muuta löysää. Ei ainakaan ensituntumalla muuta löysää tuntunut, mutta katotaan tarkemmin.
Pitää varmaan käydä huvin vuoksi katsastamassa ennen narinahelojen vaihtamista ja kattoa löytääkö katsuri löysää :think
Edit:
Etupäästä ei taida saada säädettyä camberia muutakuin yläpään kiinnikkeitä sorvaamalla? Löysää kun ei ainakaan omasta mielestä edessä ole; väännelty, käännelty, kangotettu ja muuta kaikkia vastavaa.
Edessähän ei tosiaankaan ole camber säätöä, mutta iskaritornin reikiä soijentamalla saa ihan pikkuisen säätöä.
Etupäästä ei taida saada säädettyä camberia muutakuin yläpään kiinnikkeitä sorvaamalla? Löysää kun ei ainakaan omasta mielestä edessä ole; väännelty, käännelty, kangotettu ja muuta kaikkia vastavaa.
Siellä on nyt niin paljon negatiivista, että millään pelkällä ”säädöllä” ei päästä edes tehtaan toleranssialueen sisälle, puhumattakaan 19” renkaan vaatimista camberarvoista (pitäisi kuitenkin saada vähintään aste negatiivista pois).
Minkälaiset tornit siellä siis nyt on(eli onko jotkin halpis säädettävät?)?
Siellä on nyt niin paljon negatiivista, että millään pelkällä ”säädöllä” ei päästä edes tehtaan toleranssialueen sisälle, puhumattakaan 19” renkaan vaatimista camberarvoista (pitäisi kuitenkin saada vähintään aste negatiivista pois).
Minkälaiset tornit siellä siis nyt on(eli onko jotkin halpis säädettävät?)?
Edessä on edellisen omistajan jäljiltä JOMmin setti.
Meinaatko että jos sorvais yläpäähän tuon mitä aiemmassa kuvassa oli (Janken linkittämä) ei antais tarpeeksi säätövaraa?
Edessä on edellisen omistajan jäljiltä JOMmin setti.
Meinaatko että jos sorvais yläpäähän tuon mitä aiemmassa kuvassa oli (Janken linkittämä) ei antais tarpeeksi säätövaraa?
Syy on etupäässä noissa Jomeissa. Etupäätä et saa noilla mitenkään oikealle hehtaarille vaikka tekisit mitä yläpäille. Noissa Jomeissa on nimittäin halkaisia paljon pienempi kun muissa vastaavissa coileissa ja sitten ne adapterit sinne alapään napaan ovat ihan liian väljät. Tiedän kun minulla oli tuollaset joskus ja ongelma oli ihan sama kun sinulla nyt. Eli, suosittelen että hankkiudut niistä nopeasti eroon ja ne tuskin kestävät talven pakkasiakaan.
Syy on etupäässä noissa Jomeissa. Etupäätä et saa noilla mitenkään oikealle hehtaarille vaikka tekisit mitä yläpäille. Noissa Jomeissa on nimittäin halkaisia paljon pienempi kun muissa vastaavissa coileissa ja sitten ne adapterit sinne alapään napaan ovat ihan liian väljät. Tiedän kun minulla oli tuollaset joskus ja ongelma oli ihan sama kun sinulla nyt. Eli, suosittelen että hankkiudut niistä nopeasti eroon ja ne tuskin kestävät talven pakkasiakaan.
Ajattelin ajella noi loppuun mutta ehkä nyt pitää ehkä ottaa neuvosta vaarin ja vaihtaa noi pois. Tulee halvemmaksi kuin se että pari rengasta kesään ja talveen.
Edessä on edellisen omistajan jäljiltä JOMmin setti.
Meinaatko että jos sorvais yläpäähän tuon mitä aiemmassa kuvassa oli (Janken linkittämä) ei antais tarpeeksi säätövaraa?
Niin kuin vähän epäilinkin...ja Jankeltahan se tuossa jo tulikin, tilanne on näillä JOM:lla käytännössä toivoton.
Millään säätösysteemillä et saa lähellekkään etupään cambereita edes oikealle hehtaarille, vaan ainoa keino ne sinne saada, on ihan ensimmäisenä vaihtaa iskarit.
Ongelma on siis tuossa iskarin alapään kiinnityksessä ja ihan jo itse iskarin luvattoman heikossa/purukumimaisessa rungossa joka antaa alapäästään periksi ja camberarvot on mitä on.
Nyt voi toki olla myös niin että carrierien rungot ovat ”venahtaneet linttaan” niin paljon että uusilla Sachs:kaan ei ihan päästä sinne missä pitäisi 19” pyörillä olla. Toki aivan toiseen maailmaan kyllä ja sitten voi pieni tornien kiinnitysten viilauskin auttaa asiaa. ajettavuus muuttuu kuitenkin huimasti heti kun saat asteen sieltä negatiivista pois ja samalla takacamberit alle pariin asteeseen.
Ongelma nyt siis tuossa iskarin alapään liitoksessa ja siinä että itse pumppu on varmasti kiero:
Niin kuin vähän epäilinkin...ja Jankeltahan se tuossa jo tulikin, tilanne on näillä JOM:lla käytännössä toivoton.
Millään säätösysteemillä et saa lähellekkään etupään cambereita edes oikealle hehtaarille, vaan ainoa keino ne sinne saada, on ihan ensimmäisenä vaihtaa iskarit.
Ongelma on siis tuossa iskarin alapään kiinnityksessä ja ihan jo itse iskarin luvattoman heikossa/purukumimaisessa rungossa joka antaa alapäästään periksi ja camberarvot on mitä on.
Nyt voi toki olla myös niin että carrierien rungot ovat ”venahtaneet linttaan” niin paljon että uusilla Sachs:kaan ei ihan päästä sinne missä pitäisi 19” pyörillä olla. Toki aivan toiseen maailmaan kyllä ja sitten voi pieni tornien kiinnitysten viilauskin auttaa asiaa. ajettavuus muuttuu kuitenkin huimasti heti kun saat asteen sieltä negatiivista pois ja samalla takacamberit alle pariin asteeseen.
Ongelma nyt siis tuossa iskarin alapään liitoksessa ja siinä että itse pumppu on varmasti kiero:
ap Gewindefahrwerk, tällaiset itsellä ollut ja nyt on apx. Erittän tyytyväinen ollut. ap = korkeus säädettävä ja apx = korkeus/jäykkyys säädettävä.
Jostain lueskellut että ovat kw:n tekemiä halpistolppia.
Tilaat sinne eteen bc-racingin tolpat, nii jo löytyy säätöjä joka lähtöön
Tuntuu hävyttömän kalliilta parin tonnin autoon Mutta olis varmasti hyvät!
Ja nyt kun asiaan olen hieman enemmän perehtynyt niin BC Racing tuntuu halvalta (esim. KW settiin verrattuna) vaihtoehdolta ja kestotestin lukemisen jälkeen hyvältä vaihtoehdolta. Ulkomaisilta foorumeilta luetttuna kuullostaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta e39:n alle.
Pitäis vielä saada myyjältä varmistus että onko takapumppuja tuohon tasonsäädöllä olevaan farkkuun.
Last edited by LouCCu; 02-12-2015, 10:27.
Reason: Lisätty tekstiä
Ja nyt kun asiaan olen hieman enemmän perehtynyt niin BC Racing tuntuu halvalta (esim. KW settiin verrattuna) vaihtoehdolta ja kestotestin lukemisen jälkeen hyvältä vaihtoehdolta. Ulkomaisilta foorumeilta luetttuna kuullostaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta e39:n alle.
Pitäis vielä saada myyjältä varmistus että onko takapumppuja tuohon tasonsäädöllä olevaan farkkuun.
Nuo Bc Racingit ovat saaneet kehuja täälä foorumilla kovasti, joten kyllä uskaltaa laittaa semmoset. Hyväpuoli vielä se että saa ne camberit säädettyä haluttuun kulmaan.
Nuo Bc Racingit ovat saaneet kehuja täälä foorumilla kovasti, joten kyllä uskaltaa laittaa semmoset. Hyväpuoli vielä se että saa ne camberit säädettyä haluttuun kulmaan.
Camber säätö on tosiaan iso plussa ja toinen on 2 vuoden täystakuu.
Comment