Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Touring, takarenkaan sisäreunan kuluminen (camperit päin seinää)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #46
    Originally posted by LouCCu View Post
    Pitääpä tilailla osat, ainakin noi narinahelat ja koittaa kattoa onko siellä muuta löysää. Ei ainakaan ensituntumalla muuta löysää tuntunut, mutta katotaan tarkemmin.

    Pitää varmaan käydä huvin vuoksi katsastamassa ennen narinahelojen vaihtamista ja kattoa löytääkö katsuri löysää :think


    Edit:
    Etupäästä ei taida saada säädettyä camberia muutakuin yläpään kiinnikkeitä sorvaamalla? Löysää kun ei ainakaan omasta mielestä edessä ole; väännelty, käännelty, kangotettu ja muuta kaikkia vastavaa.
    Edessähän ei tosiaankaan ole camber säätöä, mutta iskaritornin reikiä soijentamalla saa ihan pikkuisen säätöä.


    Sitten on ihan tuollasia säätölätkiä.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #47
      Originally posted by LouCCu View Post
      Etupäästä ei taida saada säädettyä camberia muutakuin yläpään kiinnikkeitä sorvaamalla? Löysää kun ei ainakaan omasta mielestä edessä ole; väännelty, käännelty, kangotettu ja muuta kaikkia vastavaa.
      Siellä on nyt niin paljon negatiivista, että millään pelkällä ”säädöllä” ei päästä edes tehtaan toleranssialueen sisälle, puhumattakaan 19” renkaan vaatimista camberarvoista (pitäisi kuitenkin saada vähintään aste negatiivista pois).
      Minkälaiset tornit siellä siis nyt on(eli onko jotkin halpis säädettävät?)?

      Comment

      • LouCCu
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 133
        • Ilmajoki

        #48
        Originally posted by Hemi View Post
        Siellä on nyt niin paljon negatiivista, että millään pelkällä ”säädöllä” ei päästä edes tehtaan toleranssialueen sisälle, puhumattakaan 19” renkaan vaatimista camberarvoista (pitäisi kuitenkin saada vähintään aste negatiivista pois).
        Minkälaiset tornit siellä siis nyt on(eli onko jotkin halpis säädettävät?)?
        Edessä on edellisen omistajan jäljiltä JOMmin setti.

        Meinaatko että jos sorvais yläpäähän tuon mitä aiemmassa kuvassa oli (Janken linkittämä) ei antais tarpeeksi säätövaraa?
        "Mitäs pienistä kun ei nekään meistä"

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #49
          Originally posted by LouCCu View Post
          Edessä on edellisen omistajan jäljiltä JOMmin setti.

          Meinaatko että jos sorvais yläpäähän tuon mitä aiemmassa kuvassa oli (Janken linkittämä) ei antais tarpeeksi säätövaraa?
          Syy on etupäässä noissa Jomeissa. Etupäätä et saa noilla mitenkään oikealle hehtaarille vaikka tekisit mitä yläpäille. Noissa Jomeissa on nimittäin halkaisia paljon pienempi kun muissa vastaavissa coileissa ja sitten ne adapterit sinne alapään napaan ovat ihan liian väljät. Tiedän kun minulla oli tuollaset joskus ja ongelma oli ihan sama kun sinulla nyt. Eli, suosittelen että hankkiudut niistä nopeasti eroon ja ne tuskin kestävät talven pakkasiakaan.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • LouCCu
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 133
            • Ilmajoki

            #50
            Originally posted by janke View Post
            Syy on etupäässä noissa Jomeissa. Etupäätä et saa noilla mitenkään oikealle hehtaarille vaikka tekisit mitä yläpäille. Noissa Jomeissa on nimittäin halkaisia paljon pienempi kun muissa vastaavissa coileissa ja sitten ne adapterit sinne alapään napaan ovat ihan liian väljät. Tiedän kun minulla oli tuollaset joskus ja ongelma oli ihan sama kun sinulla nyt. Eli, suosittelen että hankkiudut niistä nopeasti eroon ja ne tuskin kestävät talven pakkasiakaan.
            Ajattelin ajella noi loppuun mutta ehkä nyt pitää ehkä ottaa neuvosta vaarin ja vaihtaa noi pois. Tulee halvemmaksi kuin se että pari rengasta kesään ja talveen.
            "Mitäs pienistä kun ei nekään meistä"

            Comment

            • _Rontti
              BTCF Member
              • Sep 2008
              • 1192
              • Raahe

              #51
              Tilaat sinne eteen bc-racingin tolpat, nii jo löytyy säätöjä joka lähtöön
              -Raahe connection-
              E39 LeMans BlueM5
              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
              E39 523i Montrealblau
              E34 DiamantSchwartz 535i
              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #52
                Originally posted by LouCCu View Post
                Edessä on edellisen omistajan jäljiltä JOMmin setti.

                Meinaatko että jos sorvais yläpäähän tuon mitä aiemmassa kuvassa oli (Janken linkittämä) ei antais tarpeeksi säätövaraa?
                Niin kuin vähän epäilinkin...ja Jankeltahan se tuossa jo tulikin, tilanne on näillä JOM:lla käytännössä toivoton.
                Millään säätösysteemillä et saa lähellekkään etupään cambereita edes oikealle hehtaarille, vaan ainoa keino ne sinne saada, on ihan ensimmäisenä vaihtaa iskarit.
                Ongelma on siis tuossa iskarin alapään kiinnityksessä ja ihan jo itse iskarin luvattoman heikossa/purukumimaisessa rungossa joka antaa alapäästään periksi ja camberarvot on mitä on.
                Nyt voi toki olla myös niin että carrierien rungot ovat ”venahtaneet linttaan” niin paljon että uusilla Sachs:kaan ei ihan päästä sinne missä pitäisi 19” pyörillä olla. Toki aivan toiseen maailmaan kyllä ja sitten voi pieni tornien kiinnitysten viilauskin auttaa asiaa. ajettavuus muuttuu kuitenkin huimasti heti kun saat asteen sieltä negatiivista pois ja samalla takacamberit alle pariin asteeseen.
                Ongelma nyt siis tuossa iskarin alapään liitoksessa ja siinä että itse pumppu on varmasti kiero:

                Comment

                • LouCCu
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 133
                  • Ilmajoki

                  #53
                  Originally posted by _Rontti View Post
                  Tilaat sinne eteen bc-racingin tolpat, nii jo löytyy säätöjä joka lähtöön
                  Tuntuu hävyttömän kalliilta parin tonnin autoon Mutta olis varmasti hyvät!
                  "Mitäs pienistä kun ei nekään meistä"

                  Comment

                  • LouCCu
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 133
                    • Ilmajoki

                    #54
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Niin kuin vähän epäilinkin...ja Jankeltahan se tuossa jo tulikin, tilanne on näillä JOM:lla käytännössä toivoton.
                    Millään säätösysteemillä et saa lähellekkään etupään cambereita edes oikealle hehtaarille, vaan ainoa keino ne sinne saada, on ihan ensimmäisenä vaihtaa iskarit.
                    Ongelma on siis tuossa iskarin alapään kiinnityksessä ja ihan jo itse iskarin luvattoman heikossa/purukumimaisessa rungossa joka antaa alapäästään periksi ja camberarvot on mitä on.
                    Nyt voi toki olla myös niin että carrierien rungot ovat ”venahtaneet linttaan” niin paljon että uusilla Sachs:kaan ei ihan päästä sinne missä pitäisi 19” pyörillä olla. Toki aivan toiseen maailmaan kyllä ja sitten voi pieni tornien kiinnitysten viilauskin auttaa asiaa. ajettavuus muuttuu kuitenkin huimasti heti kun saat asteen sieltä negatiivista pois ja samalla takacamberit alle pariin asteeseen.
                    Ongelma nyt siis tuossa iskarin alapään liitoksessa ja siinä että itse pumppu on varmasti kiero:

                    Ok, eli pitää katella etupäähän uutta tolppaa.
                    "Mitäs pienistä kun ei nekään meistä"

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #55
                      Originally posted by LouCCu View Post
                      Ok, eli pitää katella etupäähän uutta tolppaa.
                      Ei muuta kun tuolta lukemaan minkalaisia tolppia porukka on laittanut:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=59359
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • LouCCu
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 133
                        • Ilmajoki

                        #56
                        Originally posted by janke View Post
                        Ei muuta kun tuolta lukemaan minkalaisia tolppia porukka on laittanut:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=59359
                        Tuota jo tuossa tuli lueskeltua. Hieman raskasta selata montakymmentä sivua, mutta ei auta.

                        Korkeussäädettävät pitää kuitenkin saada kun on pakko hilata hieman ylemmäksi talveksi.
                        "Mitäs pienistä kun ei nekään meistä"

                        Comment

                        • Purni
                          BTCF Member
                          • May 2007
                          • 915
                          • Vantaa

                          #57
                          ap Gewindefahrwerk, tällaiset itsellä ollut ja nyt on apx. Erittän tyytyväinen ollut. ap = korkeus säädettävä ja apx = korkeus/jäykkyys säädettävä.
                          Jostain lueskellut että ovat kw:n tekemiä halpistolppia.
                          Kesämiina: E39 M5 S/C
                          Talvimiina: E70 X5 530sd

                          Comment

                          • LouCCu
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 133
                            • Ilmajoki

                            #58
                            Originally posted by LouCCu View Post
                            Originally posted by _Rontti View Post
                            Tilaat sinne eteen bc-racingin tolpat, nii jo löytyy säätöjä joka lähtöön
                            Tuntuu hävyttömän kalliilta parin tonnin autoon Mutta olis varmasti hyvät!
                            Ja nyt kun asiaan olen hieman enemmän perehtynyt niin BC Racing tuntuu halvalta (esim. KW settiin verrattuna) vaihtoehdolta ja kestotestin lukemisen jälkeen hyvältä vaihtoehdolta. Ulkomaisilta foorumeilta luetttuna kuullostaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta e39:n alle.

                            Pitäis vielä saada myyjältä varmistus että onko takapumppuja tuohon tasonsäädöllä olevaan farkkuun.
                            Last edited by LouCCu; 02-12-2015, 10:27. Reason: Lisätty tekstiä
                            "Mitäs pienistä kun ei nekään meistä"

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #59
                              Originally posted by LouCCu View Post
                              Ja nyt kun asiaan olen hieman enemmän perehtynyt niin BC Racing tuntuu halvalta (esim. KW settiin verrattuna) vaihtoehdolta ja kestotestin lukemisen jälkeen hyvältä vaihtoehdolta. Ulkomaisilta foorumeilta luetttuna kuullostaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta e39:n alle.

                              Pitäis vielä saada myyjältä varmistus että onko takapumppuja tuohon tasonsäädöllä olevaan farkkuun.
                              Nuo Bc Racingit ovat saaneet kehuja täälä foorumilla kovasti, joten kyllä uskaltaa laittaa semmoset. Hyväpuoli vielä se että saa ne camberit säädettyä haluttuun kulmaan.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • LouCCu
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 133
                                • Ilmajoki

                                #60
                                Originally posted by janke View Post
                                Nuo Bc Racingit ovat saaneet kehuja täälä foorumilla kovasti, joten kyllä uskaltaa laittaa semmoset. Hyväpuoli vielä se että saa ne camberit säädettyä haluttuun kulmaan.
                                Camber säätö on tosiaan iso plussa ja toinen on 2 vuoden täystakuu.
                                "Mitäs pienistä kun ei nekään meistä"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎