Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 520i vm.2001 sähköflekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janneyliranta
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 157
    • Laihia

    E39 520i vm.2001 sähköflekti ei toimi

    Sellaista ongelmaa, että syylärin edessä oleva sähköflekti ei toimi ollenkaan. Flektin moottori oli oikosulussa, tilattiin uusi flekti kl varaosista, asennettiin flekti paikallensa ja ei senkään jälkeen mitään eloa. Flektin pistokkeeseen tulee virta ja kun moottorin lämpötila-anturin johdot pistää yhteen, niin ei siltikään tule mitään eloa flektiin. Vikakoodi tulee flektistä edelleen eikä saa poistettua inpalla, tulee aina takaisin. Missähän mahtais olla vika?
  • erä-koira
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 541
    • peräkylässä

    #2
    Originally posted by janneyliranta View Post
    Sellaista ongelmaa, että syylärin edessä oleva sähköflekti ei toimi ollenkaan. Flektin moottori oli oikosulussa, tilattiin uusi flekti kl varaosista, asennettiin flekti paikallensa ja ei senkään jälkeen mitään eloa. Flektin pistokkeeseen tulee virta ja kun moottorin lämpötila-anturin johdot pistää yhteen, niin ei siltikään tule mitään eloa flektiin. Vikakoodi tulee flektistä edelleen eikä saa poistettua inpalla, tulee aina takaisin. Missähän mahtais olla vika?
    voisko maholisesti olla uus flekti myös oikosessa :think ja sehän toimii kun ilmastointi on päälä?
    NO FOODS NO FARMS

    Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
    e39 523i vm:97

    Comment

    • janneyliranta
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 157
      • Laihia

      #3
      Toi olisi jo testattu, jos pystyisi, mutta kun nämä vm.2001 uudemmat on piirilevy noissa flekteissä, niitä ei pysty kuulemma testaamaan millään.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Oletko yrittänyt INPA:lla aktivoida sitä puhallinta? Onko vaihdettu puhallin varmasti oikea PWM-ohjattu, eikä vanhempiin tarkoitettu etuvastusversio?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Oletko yrittänyt INPA:lla aktivoida sitä puhallinta? Onko vaihdettu puhallin varmasti oikea PWM-ohjattu, eikä vanhempiin tarkoitettu etuvastusversio?
          Eikös noiden liittimet ole niin erilaiset ettei laitteet ole vaihtokelpoisia?
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Havis View Post
            Eikös noiden liittimet ole niin erilaiset ettei laitteet ole vaihtokelpoisia?
            Sama 4-napainen liitin molemmissa.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #7
              Tutulta kuulostaa... Vuosimallin/runkonumeron perusteella ostetut flektit, tulee varaosapuljuista poikkeuksetta PWM-ohjattuina, flektin liittimessä 3-johtoa. Joihinkin yksilöihin on kuitenkin jo tehtaalla asennettu tuntemattomasta syystä myös vanhempaa etuvastuksilla varustettua flektityyppiä, jossa siis fyysisesti samanlainen liitin, mutta 4-johtoa.

              Nämä poikeemat tunnistaa mm. moottoritilassa oikean sisälokarin päällä olevasta mustasta Siemens relelaatikosta, jossa PWM-signaali tiputellaan releiden kautta flektille. Minullakin on tämmönen "väärällä" flektillä varustettu E39, jota Clavun kanssa silloin joskus 8v sitten ihmeteltiin
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Sama 4-napainen liitin molemmissa.
                Parhaiten noi flektit erottaa siitä, että vanhassa on ne kaks tehovastusta flektin etupuolella runkoon kiinnitettynä. Tehovastus on se n. 5cm pitkä musta pienen sikarin oloinen pötkylä.

                Ja ei oo vaihtokelpoisia, vaikka liitin sopiskin ristiin.
                Last edited by Havis; 15-01-2016, 17:31.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • janneyliranta
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 157
                  • Laihia

                  #9
                  Tuleeko se ohjaus signaalikin jonkin releen kautta vai suoraan ohjainboksilta? Kolme johtoa muistaakseni tuolle flektille tulee, eli on vissiin uudempi malli?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    PWM-signaali tulee suoraan moottorinohjaukselta.

                    Onko myös flektin puolella 3 johtoa, kuten PWM-versiossa kuuluu?
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Purni
                      BTCF Member
                      • May 2007
                      • 915
                      • Vantaa

                      #11
                      Onhan 40A sulake katottu joka on aika jemmassa hanskalokeron takana/yläpuolella.
                      Kesämiina: E39 M5 S/C
                      Talvimiina: E70 X5 530sd

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Purni View Post
                        Onhan 40A sulake katottu joka on aika jemmassa hanskalokeron takana/yläpuolella.
                        Ensimmäisen viestin perusteella ymmärsin, että flektin liittimellä jännite ja maadoitus OK.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • janneyliranta
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 157
                          • Laihia

                          #13
                          Onko noissa molemmissa flektimalleissa releitä konehuoneessa flektiä varten?

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            PWM-ohjatussa ei ole mitään releitä välissä.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Purni
                              BTCF Member
                              • May 2007
                              • 915
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Ensimmäisen viestin perusteella ymmärsin, että flektin liittimellä jännite ja maadoitus OK.
                              Jos se eka flekti on ollut oikaris niin sulake on aikavamasti palanut. Jotenkin hämärästi muistelin et se näyttää ihan ihmeellisiä tuloksia vaikka on sulake palanut, en tiedä miksi. Omasta nimittäin joskus arvoin tuota vikaa jonkun aikaa

                              Ja tämä muutenkin suht "helppo" tarkistaa. Ei se oikeasti ole helppoa, helvetin ahdas paikka ja koko käden joutuu työntää hanskiksen taakse, vai pitikö se peräti irroittaa et pääsi sulakkeelle asti.
                              Kesämiina: E39 M5 S/C
                              Talvimiina: E70 X5 530sd

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎