Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
automaattilaatikko ei vaihda
Collapse
X
-
Originally posted by realbmwx View PostSulla taitaa olla kuitekin aika kestävät ja leveet renkaat, mun omassa siis 205/60/15 on vaan liiankin pienet jopa ku ajataessa tuntuu miten raskaasti auto liikkuu :/ ehkä sen takii sulla toimii ooko, ku ei nyt sentää niin pienet renkaat ko mul.- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Originally posted by hander View PostLähinnä 18x8" vanteelle mulla on alikokoiset (215/32) kumit. Jotenkin vaikea nyt uskoa, että tuo sinun rengaskoko vaikuttaisi noin rajusti auton käytökseen, varsinkin kun kaikilla vanteilla oli nyt saman kokoiset nakit. Yksi erikokoinen jossain nurkassa varmasti vaikuttaa, sitä en epäile.
Comment
-
-
Originally posted by hander View PostLähinnä 18x8" vanteelle mulla on alikokoiset (215/32) kumit. Jotenkin vaikea nyt uskoa, että tuo sinun rengaskoko vaikuttaisi noin rajusti auton käytökseen, varsinkin kun kaikilla vanteilla oli nyt saman kokoiset nakit. Yksi erikokoinen jossain nurkassa varmasti vaikuttaa, sitä en epäile.
Comment
-
-
Originally posted by realbmwx View PostAuto kuluttaa enemmän, ja automaatti D:lla ei vaiha 5:lle, joutuu käyttää manual jos halu vaihtaa isompaa ku 4. vaihan tiistai mennes uuet renkaat alle ja katotaa jospa sit vaihdelaatikko alkais rullaa, ilmotan sit kuinka käy!Aprilia RSV4
Comment
-
-
Noniin, eli varmuuden vuoksi vein myös bmw merkkiliikkeelle sieläki ne sanoi renkaat, ne ei edes yrittäny tehä kooditestiä. Noh tänän vaihoin renkaat 235/45/17 koot alle, ja arvatkaa mitä?? Auto toimi parempi ku koskaan, vaihteisto vaihtaa normisti, kulutus normi, kaikki normaal.
Se on jännä miten renkaiden koko voi vaikuttaa näin paljon, mutta tästäki tuli opittu paljon.
Kiitos vielä kerran kaikille joka yritti auttaa. Ootte best!
Comment
-
-
Originally posted by realbmwx View PostNoniin, eli varmuuden vuoksi vein myös bmw merkkiliikkeelle sieläki ne sanoi renkaat, ne ei edes yrittäny tehä kooditestiä. Noh tänän vaihoin renkaat 235/45/17 koot alle, ja arvatkaa mitä?? Auto toimi parempi ku koskaan, vaihteisto vaihtaa normisti, kulutus normi, kaikki normaal.
Se on jännä miten renkaiden koko voi vaikuttaa näin paljon, mutta tästäki tuli opittu paljon.
Kiitos vielä kerran kaikille joka yritti auttaa. Ootte best!- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Originally posted by öpel View PostMistä ihmeestä se laatikko keksii ne väärät vierintäkehät?
Sen ymmärrän jos etu- ja taka-akselilla on aivan eriävä rengastus, niin tietokone saa ristiriitaista informaatiota, mutta jos kaikki nurkat on tasaisesti yli- tai alikokoisia, niin mitä se muuttaa? Koneen kuormitus muuttuu lievästi, koska rengaskoko toimii kuin perävälitys, mutta sama ero on jos auto on tyhjä tai lastattu täyteen.Originally posted by hander View PostLähinnä 18x8" vanteelle mulla on alikokoiset (215/32) kumit. Jotenkin vaikea nyt uskoa, että tuo sinun rengaskoko vaikuttaisi noin rajusti auton käytökseen, varsinkin kun kaikilla vanteilla oli nyt saman kokoiset nakit. Yksi erikokoinen jossain nurkassa varmasti vaikuttaa, sitä en epäile.Originally posted by Hemi View PostTämä ei ole ”uskon asia” ja katsotaan nyt kuinka äijän käy kun vaihtaa oikean kokoiset renkaat alle?
Se että jonkun mielestä juuri hänen autonsa/laatikkonsa toimii ”normaalisti” alikokorengastuksella, tietää vasta oikealla rengastuksella miten bensakutosen perässä oleva steppi oikeasti kuuluu toimia, kun alla on oikean halkaisijan renkaat:
Originally posted by realbmwx View PostNoniin, eli varmuuden vuoksi vein myös bmw merkkiliikkeelle sieläki ne sanoi renkaat, ne ei edes yrittäny tehä kooditestiä. Noh tänän vaihoin renkaat 235/45/17 koot alle, ja arvatkaa mitä?? Auto toimi parempi ku koskaan, vaihteisto vaihtaa normisti, kulutus normi, kaikki normaal.
Se on jännä miten renkaiden koko voi vaikuttaa näin paljon, mutta tästäki tuli opittu paljon.
Kiitos vielä kerran kaikille joka yritti auttaa. Ootte best!
Comment
-
-
Originally posted by hander View PostJännä homma kyllä perhana. Mulla varmaan on nyt sit vahingossa vaan sen kokoiset nakit, ettei tuu sanomista laatikolta.
Toisekseen, siinäkin tuo alikokorengastus vaikuttaa mm.kulutukseen ja laatikon oikeaan vaihtologiikkaan, mutta jos suoraa vertailukohtaa ei ole, asia jää helposti ”rekisteröitymättä”.
KAIKKI 2000-luvun tekniikkaa omaavat automaattolaatikkoiset BMW:t toimivat huonommin väärällä rengaskoolla, toiset enemmän toiset vähemmän.
Tästä on turha edes väitellä, vaikka esim.tuossa tuon ikäisessä 540i:ssä ei olekkaan moottorissa niin herkkää vääntöriippuvaista säätöelektroniikkaa kun vastaavissa kutoskoneissa ja näin ollen vaikutukset alikokorengastuksesta ei olekkaan niin dramaattisia kuin pahimmillaan näissä bensa tuplavanos kutoskoneisissa.
Tiedän kokemuksesta että mm.uudempi 540i pahimmillaan selvällä alikokorengastuksella vie helposti lähes litran enemmän 50/50 keskikulutuksessa kuin oikean vierintäkehän renkaalla, vaikka laatikko itsessään tuntuukin ilman suoraa vertailukohtaa toimivan ihan ok.Last edited by Hemi; 24-05-2016, 01:04.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSinulla onkin kasikone, jossa laatikon/koneen yhteispeli ei ole niin tarkka kuin 9/98-uudemmissa m52TU/M54 kutoskoneissa.
Toisekseen, siinäkin tuo alikokorengastus vaikuttaa mm.kulutukseen ja laatikon oikeaan vaihtologiikkaan, mutta jos suoraa vertailukohtaa ei ole, asia jää helposti ”rekisteröitymättä”.
KAIKKI 2000-luvun tekniikkaa omaavat automaattolaatikkoiset BMW:t toimivat huonommin väärällä rengaskoolla, toiset enemmän toiset vähemmän.
Tästä on turha edes väitellä, vaikka esim.tuossa tuon ikäisessä 540i:ssä ei olekkaan moottorissa niin herkkää vääntöriippuvaista säätöelektroniikkaa kun vastaavissa kutoskoneissa ja näin ollen vaikutukset alikokorengastuksesta ei olekkaan niin dramaattisia kuin pahimmillaan näissä bensa tuplavanos kutoskoneisissa.
Tiedän kokemuksesta että mm.uudempi 540i pahimmillaan selvällä alikokorengastuksella vie helposti lähes litran enemmän 50/50 keskikulutuksessa kuin oikean vierintäkehän renkaalla, vaikka laatikko itsessään tuntuukin ilman suoraa vertailukohtaa toimivan ihan ok.- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
Comment