ja onko normaalia jos käynnistäessä kaikki virtalukon pohjan liittimistä tippuu jännite? virrat päällä jännite ko. liittimissä 11.15V ja tippuvat avainta kääntäessä 0.2V.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 ei käynnisty
Collapse
X
-
Virtalukon pohja tai viallinen avain/ews. Oletko kokeillut eri avaimella?E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
summasummarum:
virtalukonpohja OK
akku OK
avaimet OK
kuinka tarkistan seuraavaksi startin, ews:sän tai virtalukon "antenna ringin" ?
Ja mistä tiedän minkä mallinen ews tässä autossa on ?
Toisaalta, tuntuu turhalta varmaan kysyä täältä miten pääsee starttiin käsiksi helpoiten ja mitata virrat, koska suurin osa foorumilaisista ei edes tiedä missä startti sijaitsee
onko liitteenä ews:sä? jos ei niin mikä toi boxi on?
Comment
-
-
Mulla m57 diesel koneessa hiukan kinkkinen startin paikka mutta mahtuu työntämään yleismittarin sinne solenoidin kaapeleille samalla kun kaveri starttaa.
Sinne solenoidille menee siis muutama iso + kaapeli, akulta ja laturilta, sitten pienempi kaapeli EWS.ltä.
Ainakin tuo kuvasi boksi kertoisi olevansa EWS, en ole tota koskaan kaivellut esiin niin en osaa varmasti sanoa. Noita on myös eri versioita 1,2 ja 3 yms.
Mikä kone ja minkä vuosimallin e39 sulla on?
En suosittele ottamaan EWS sulaketta pois ilman tietokonetta. Jättää muuten sitä tampering yritys koodia ja tulee yksi vika lisää.
Startin voi manuaalisesti kokeilla kans työntämällä ruuvari tms sinne solenoidille ja oikasemalla startin käyntiin. Jos päätät kokeilla niin katso youtube video "how to check starter engine" esim tämä rocky balboa: https://www.youtube.com/watch?v=BAjMO3Zu88s
Varovaisuutta, vastuuvapautus en korvaa poltettuja autoja.
Netistä selviää mikä EWS malli ja missä se sijaitsee. Riippuu vuosimallista.
Toi EWS boksi pitäis naksahtaa sillon kun kaikki ok (avaimen koodi, vaihdelaatikko). Eli kun laitat virrat päälle niin rele pitäis naksahtaa jolloin se päästää startille virtaa kun avainta viedään sitten vielä pidemmälle.
Jos pääset inpalla käsiksi niin alla kuva EWS avain asetuksista. Oheisessa kuvassa kaikki ok, EWS saa luettua avaimen tiedot ja avain syöttää oikeaa passua ja vaihtuvaa koodia eikä avain ole "invalid".
Alla kuva EWS asetuksista joka näyttää EWS boksin tilanteen, avain lähettää sekä tässä kohtaa näkyy jos EWS on kytkenyt startin pois päältä erinäisistä syistä. Kuvassa startti on kytketty pois päältä koska "P,N" eli vaihdelaatikko ei ole P.llä tai N.llä johon taas syynä kohdallani oli sulakkeen 15 palaminen jolloin laatikko oli sekaisin.
Virtalukon antenni vastaanottaa avaimelta 125kHz AM signaalin joka lähtee jännitteenä antennilta eteenpäin. Ilman Radio troubleshooting tooleja tai antenni mittaus kaluja varmaan helpoin vaihtoehto olisi maksaa jollekkin jampalle 20e että käy vilauttamassa inpaa.
Joku korjannee jos tuota antennia voi jotenkin helposti mitata.
EDIT: tullain oskilloskoopilla antennin tarkistus: https://www.youtube.com/watch?v=kbHg7hHolIo
Last edited by wy2160w; 03-07-2016, 15:55.
Comment
-
-
Hei kiitos näistä tiedosta, pitää alkaa kattelemaan youtube videoita.
Irroitin tämän ns. Antenna ringin virtalukosta ja yritin käynnistää. Ei mitään eroa siihen että ko. osa on kiinni. Joten ajattelin tilata ebaysta samanmoisen, mutta ongelmani tosiaan on se, että näitä ei ilmeisesti enää saa. Täytyy vissiin sitten käytettynä jostain hommata. Vihaan ostaa halpoja sähköosis käytettynä, koska ne voivat yhtä hyvin olla rikki tai menossa rikki.
Uutena ongelmana nyt kun irroitin ko. osan niin Abs ja luistoneston valo palaa - JES!
maksaisin kyllä mielelläni jollekin jampalle 20€ että hän tulisi lukemaan vikakoodit, MUTTA täällä pietarsaaressa jossa auto valitettavasti tällä hetkellä on - ei ole ketään jolla on vikakoodinlukijaa, joten se siitä.
tosiaan auto on 520i -96 automaatti, joten ei mitään käryä onko ews1,2,3 autossa. Auton sähköjohtojakin on melko hyvin vuosien varrella manipuloitu, joten monetkaan releet ja boxit ei taida tässä yksilössä olla alkuperäisillä paikoillaan. En löytänyt siis kirveelläkään tätä ews boxia.Last edited by eeekolmeysi; 03-07-2016, 16:30.
Comment
-
-
Originally posted by eeekolmeysi View PostHei kiitos näistä tiedosta, pitää alkaa kattelemaan youtube videoita.
Irroitin tämän ns. Antenna ringin virtalukosta ja yritin käynnistää. Ei mitään eroa siihen että ko. osa on kiinni. Joten ajattelin tilata ebaysta samanmoisen, mutta ongelmani tosiaan on se, että näitä ei ilmeisesti enää saa. Täytyy vissiin sitten käytettynä jostain hommata. Vihaan ostaa halpoja sähköosis käytettynä, koska ne voivat yhtä hyvin olla rikki tai menossa rikki.
Uutena ongelmana nyt kun irroitin ko. osan niin Abs ja luistoneston valo palaa - JES!
maksaisin kyllä mielelläni jollekin jampalle 20€ että hän tulisi lukemaan vikakoodit, MUTTA täällä pietarsaaressa jossa auto valitettavasti tällä hetkellä on - ei ole ketään jolla on vikakoodinlukijaa, joten se siitä.
tosiaan auto on 520i -96 automaatti, joten ei mitään käryä onko ews1,2,3 autossa. Auton sähköjohtojakin on melko hyvin vuosien varrella manipuloitu, joten monetkaan releet ja boxit ei taida tässä yksilössä olla alkuperäisillä paikoillaan. En löytänyt siis kirveelläkään tätä ews boxia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMiten niin sitä EWS antennia ei saa? Scmiedmann:llakin löytyy suomen varastosta.. Hintaa näytti olevan 28€ alkuperäiselle. Muiden merkkiliikkeiden varasto selviää soittamalla. Sulla on EWS2. Löytyy sieltä kuskin polvien yläpuolelta.
Comment
-
-
Originally posted by eeekolmeysi View Posten millään löytänyt, joten voisitko laittaa linkkiä kiitos?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
no niin kiitos osa oli vähän eri kuin mitä autosta purkasin, mutta bmwfans sivuilla luki että passaisi kuitenkin.
laitetaan tilaukseen ja katsellaan alkaisiko toimimaan. Toivottavasti kerkee tulla tällä viikolla. Jos ei tälläkään selviä, niin pitää varmaa itse alkaa hommaamaan vikakoodinlukulaitteita. Ainakin ebaysta näyttäisi olevan alle 50 eurolla, tiedä sitten onko niistä mihinkään.
Comment
-
-
Originally posted by eeekolmeysi View Postno niin kiitos osa oli vähän eri kuin mitä autosta purkasin, mutta bmwfans sivuilla luki että passaisi kuitenkin.
laitetaan tilaukseen ja katsellaan alkaisiko toimimaan. Toivottavasti kerkee tulla tällä viikolla. Jos ei tälläkään selviä, niin pitää varmaa itse alkaa hommaamaan vikakoodinlukulaitteita. Ainakin ebaysta näyttäisi olevan alle 50 eurolla, tiedä sitten onko niistä mihinkään.
Niitä halpoja ebay laitteita ei kannata ostaa. Tuon ikäisen kanssa alle 100 eurolla en kyllä harkisisi mitään muuta kuin INPA/DIS/ISTAA. INPA kaapeleita löytyy myynnistä tältä foorumiltakin. Niillä halvoilla lukijoilla ei pysty diagnosoimaan EWS ongelmia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by eeekolmeysi View Postno niin kiitos osa oli vähän eri kuin mitä autosta purkasin, mutta bmwfans sivuilla luki että passaisi kuitenkin.
laitetaan tilaukseen ja katsellaan alkaisiko toimimaan. Toivottavasti kerkee tulla tällä viikolla. Jos ei tälläkään selviä, niin pitää varmaa itse alkaa hommaamaan vikakoodinlukulaitteita. Ainakin ebaysta näyttäisi olevan alle 50 eurolla, tiedä sitten onko niistä mihinkään.
Eiköhän kannattaisi kysellä alueellisesta vikakoodinluku topicista jos joku pääsisi pietarsaareen?
Myöskin yleismallin lukijat ovat näiden kanssa vähän niin ja näin.
Comment
-
-
Originally posted by eeekolmeysi View PostJoten ajattelin tilata ebaysta samanmoisen, mutta ongelmani tosiaan on se, että näitä ei ilmeisesti enää saa. Täytyy vissiin sitten käytettynä jostain hommata. Vihaan ostaa halpoja sähköosis käytettynä, koska ne voivat yhtä hyvin olla rikki tai menossa rikki.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostPäivittävät osia ja osanumeroita. Silloin vanhat osanumerot lakkaa toimimasta ja osat pitää tilata uudella numerolla.
Niitä halpoja ebay laitteita ei kannata ostaa. Tuon ikäisen kanssa alle 100 eurolla en kyllä harkisisi mitään muuta kuin INPA/DIS/ISTAA. INPA kaapeleita löytyy myynnistä tältä foorumiltakin. Niillä halvoilla lukijoilla ei pysty diagnosoimaan EWS ongelmia.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Comment