Originally posted by e30_M-tech1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Vanne- ja rengasfit -topic III
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostKannattaisi varmaan selailla foorumia enemmin. Löytyy kyllä juttua missä automaatin toiminta on ollut epäloogista vääristä renkaista johtuen. Ja sitten laatikko "korjaantunut",kun alle on vaihdettu orkkis kokoiset pyörät.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostKäsittääkseni nämä tarinat yleensä koskee tilannetta jossa on eroa halkaisijassa etu- ja taka-akselin välillä.
Omaan manuaalivaihteiseen tuli talveksi alle Michelin XIN3 koossa 205/55R17, joka kulmassa 8” leveä vanne. Vähän pelkäsin venyykö liikaa mutta ihan asiallisen näköiset ovat.
Comment
-
-
Entinen 528iA toimi hienosti vaikka millä rengastuksella ja pyöriä siinä oli 17, 18 ja 19 tuumaisia. 19" oli takana 275 läskit ja hienosti laatikko toimi.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostEntinen 528iA toimi hienosti vaikka millä rengastuksella ja pyöriä siinä oli 17, 18 ja 19 tuumaisia. 19" oli takana 275 läskit ja hienosti laatikko toimi.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostPostaus sinällään arvoton koska ei renkaan profiileja ole ilmoitettu. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostPitäisi varmaan hommata automaattivaihteinen e39, jotta pääsisi tämän mysteerin omakohtaisesti kokemaan.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by haju69 View Postpostaus sinällään arvoton koska ei renkaan profiileja ole ilmoitettu. :thinkex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View Post8,5" et15 235/35 /10" et25 275/30F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Mä oon omalla kokemuksella kertonut useita kertoja foorumilla että rengaskoolla ei ole suuremmin väliä mikäli vaan on edessä ja takana saman korkuinen. Laatikko ei tiedä sun rengaskokoa, tai väärästä rengaskoosta riippuvaa kuormitusta koska muuten laatikko ei toimisi kärryn kanssa tai täydellä kuormalla ajaessa.
En jaksa kenenkään kanssa ruveta asiasta vänkäämään taas kerran kun kaikilla on ne omat "faktat" ja kaikki pysyy aina omiensa takana.
En tiedä kuinka viallisia kolmeysejä täällä on liikenteessä ollut kun renkaiden takia laatikko kiukuttelee, mutta omissa on toiminut oli sitten alla 255/35R18 tai 225/55R16. Turbiini lukittuu aina samoilla kierroksilla ja mittarinopeudella, edes perän vaihto tiheämpään 2.93->3.38 ei sekoita ZF 5HP18 laatikkoa, toinen millä oon koittanut niin GM A5S390R, silläkään ei meno muuttunut miksikään esim. 205/50R17 renkailla.
Parhaat rengaskoot on kuitenkin aina ne mitä BMW suosii, uskaliaat koittaa muilla.Last edited by Jax_KiBez; 09-11-2017, 17:51.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Vanhemmat kuin 9/98 eivät välitä rengaskoosta juurikaan jos kaikki saman kokoisia.. eron huomaa kyllä mutta käytännössä ei haittaa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostLaatikko ei tiedä sun rengaskokoa, tai väärästä rengaskoosta riippuvaa kuormitusta koska muuten laatikko ei toimisi kärryn kanssa tai täydellä kuormalla ajaessa.
Ainakin facelift 530ia laatikko muuttuu kärryn kanssa heti luistattavaksi ja tuntuu muutenkin kuin vetäs purkkaa irti tukasta. Aivan kuten ylämäet ja alamäet vaikuttaa laatikon toimintaan. Eihän se laatikko tiedä onko ylämäki, mutta silti vaihtaa erilailla kuin alamäessä.. Mistäs tämä johtuu?
Etkös sä ollut niitä rengasliike kundeja jotka vaihtaa 8x vuodesta rengas kokoa ja merkkiä? Vähän eri asia jos joku sahaa koko kesä/ talven samalla koolla. Vaikuttaa vähän enemmän adaptaatio arvoihin.Last edited by jannmann; 10-11-2017, 01:34.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostToimiiko sulla laatikko samalla tavalla kun vedät peräkärryä tai ilman? Ei taida toimia... Moottorin kuormituksen muutos vaikuttaa heti laatikon toimintaan kun peräkärry on perässä.
Ainakin facelift 530ia laatikko muuttuu kärryn kanssa heti luistattavaksi ja tuntuu muutenkin kuin vetäs purkkaa irti tukasta. Aivan kuten ylämäet ja alamäet vaikuttaa laatikon toimintaan. Eihän se laatikko tiedä onko ylämäki, mutta silti vaihtaa erilailla kuin alamäessä.. Mistäs tämä johtuu?
Etkös sä ollut niitä rengasliike kundeja jotka vaihtaa 8x vuodesta rengas kokoa ja merkkiä? Vähän eri asia jos joku sahaa koko kesä/ talven samalla koolla. Vaikuttaa vähän enemmän adaptaatio arvoihin.
Rengaskoon muuttuminen ei niin paljon kuormitusta mihinkään suuntaan ellet sitten aja kuorma-auton renkailla.
Sama rengaskoko voi olla olla todelliselta mitaltaan aikalailla erikokoinen, se OIKEA 225/55R16 voi olla kuluneena kesärenkaana nominaalimitoiltaan pienessä rungossa ihan tolkuttomasti pienempi kuin toisen valmistajan täysipintainen talvirengas, puhutaan jo melkein 2cm korkeuseroista halkaisijaltaan samassa koossa. Puhuttamattakaan renkaan painojen erosta jotka lisäävät parhaimmillaan vierintämassaa 10kg per nurkka jostain kevyestä renkaasta, siihen päälle joku painava kinukki vanne niin ollaan jo 20kg/nurkka kevyimmästä setistä, tuon pitäis jo sekoittaa enemmän laatikkoa kuin yksiselitteinen rengaskoko vaikka olisikin oikealla rengaskoolla ja vannespecseillä.
Mutta sitten vaikkapa oteetaan vakiovanteelle 7x16 rengaskoko 205/55R16 joka on helvetin alimittainen kolmeysiin, on vain karvan yli 3% kehältään pienempi kuin 225/55R16.
Mä vahvasti sanon että tolla 3% ei ole mitään suurempaa merkistystä auton käytökseen kuten aikasemmin sanoin, voi olla jo yhdessä rengaskoossa ihan turkasen isot heitot ääritilanteissa mitoissa, jos joku vaikuttaa niin järkyttävän painava rengasvannepaketti ihan missä tahansa koossa, se lisää kuormitusta ihan helvetisti.
The end... Ei enää kiitos tätä, kaikkien näkökulma on taas selvillä kuten joka kerta kun tähän keskusteluun ruvetaan eikä tämä johda mihinkään.Last edited by Jax_KiBez; 10-11-2017, 05:59.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
Comment