Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 iskarien hinnoista ja korjaamoista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #31
    Originally posted by ritariässä View Post
    Kun tänne näyttää tulevan nopsaan hyviä vastauksia mistäs sais FL e39 540 tourinkiin edullisesti sachsit joko perus tai sporttialustaan, ehkä kuitenkin sporttialustalle. Profiteile vai saalistaa hyviä ebaytarjouksia.
    Kannattaa vertailla hintoja, itse löysin sigun autoon halvimmalla profiteileltä, kun olivat siellä alennuksessa.

    Originally posted by thebluenile View Post
    Kiitos tästäkin vinkistä. Arvostan kovasti kaikkia, jotka viitsivät käyttää aikaansa neuvoakseen.

    Mulla vaan loppuu eväät kun en mä valitettavasti löydä noita osia..osanumeroilla osaan toki pelata, mutta kun nämä osat ja niiden nimet ei sano mitään. Noita räjäytyskuvia on vähän vaikea tulkita.

    Koiranluutkin piti googlata ja kuvahaulla löysin...

    Jos siis vielä osanumerolla voisin vaivata..
    Vasen koiranluu 31351095661, oikea 31351095662 ota Lemförderit, niin ei heti kolise.

    Originally posted by hietase View Post
    Tottahan tämä ja asiaan vaikuttaa sekin kauanko aikoo autoa pitää.

    Joka tapauksessa jos olisin ketjun aloittaja ja etuiskareita uusimassa, niin laittaisin koiranluut uusiksi ja samalla tarkistaisin kallistuksenvakaajan kumit. Koiranluut Lemförderin valmistamina alle 20 euroa kpl ja tukikumit (kuvan osa 2) esim. Febin tekeminä Profiteilessä 8,10 euroa kpl. Niiden kanssa ei pääsisi köyhtymään.
    Noiden kallistuksen vakaajan puslien vaihto työ on sama tekikö ne nyt vai joskus toisen rempan yhteydessä. Itse vaihdattaisin kuten aiemmin sanoin ne iskarit, yläpäät, suojakumit ja ehkä ne koiranluut. Toki ne vakaajan kumitkin voi halutessaan vaihdattaa. Aloittaja ei voi niitä kumeja tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa kun osat pitäisi ennakkoon tilata. Alustan kunto yleisesti kannattaisi katsoa ihan kokonaisuutena ja katsoa mitä vaihto tarvetta siellä on. Nämä tarpeet kirjata sitten ylös ja tilata seuraavalla kerralla kaikki tarvittavat osat. Itse en mielelläni hirveästi vaihda osia varmuuden vuoksi. Tosin koiranluut on sellaiset, että ne on kyllä melko usein vaihtokunnossa ja saattavat ottaa kipeää tuossa iskarien vaihdossa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • thebluenile
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 122
      • Helsinki

      #32
      Tämä paketti meni nyt tilaukseen, ostoskorin viimeinen tavara oli nuo koiranluut. Kiitos kovasti avusta!

      Sitten pitäisi vielä löytää se korjaamo, jonka kanssa katsoa asioita pidemmällä tähtäimellä. Autolla on tarkoitus ajaa vielä pitkään, joten kyllä sitä aitotaan myös huoltaa/korjata. Luulin jo yhden hyvän löytäneeni, mutta tämä iskariepisodi vähän sitä järkytti. Ja osaa ne varmaan hommansa, mutta hieman katson nyt kriittisemmällä silmällä.

      Ei olisi pahitteeksi, jos vaihtoehtoja löytyisi kehä 1:n sisältä, koska auton vienti pidemmälle vaatii jo pientä suunnittelua.

      Originally posted by HTK12 View Post
      Kannattaa vertailla hintoja, itse löysin sigun autoon halvimmalla profiteileltä, kun olivat siellä alennuksessa.



      Vasen koiranluu 31351095661, oikea 31351095662 ota Lemförderit, niin ei heti kolise.



      Noiden kallistuksen vakaajan puslien vaihto työ on sama tekikö ne nyt vai joskus toisen rempan yhteydessä. Itse vaihdattaisin kuten aiemmin sanoin ne iskarit, yläpäät, suojakumit ja ehkä ne koiranluut. Toki ne vakaajan kumitkin voi halutessaan vaihdattaa. Aloittaja ei voi niitä kumeja tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa kun osat pitäisi ennakkoon tilata. Alustan kunto yleisesti kannattaisi katsoa ihan kokonaisuutena ja katsoa mitä vaihto tarvetta siellä on. Nämä tarpeet kirjata sitten ylös ja tilata seuraavalla kerralla kaikki tarvittavat osat. Itse en mielelläni hirveästi vaihda osia varmuuden vuoksi. Tosin koiranluut on sellaiset, että ne on kyllä melko usein vaihtokunnossa ja saattavat ottaa kipeää tuossa iskarien vaihdossa.

      Comment

      • thebluenile
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 122
        • Helsinki

        #33
        Javel oy:ltä tuli asiallinen tarjous, mutta päivän liian myöhään ja eivät olisi ehtineet asentaan ennen joulua.

        Jouluksi pitäisi kuitenkin pirssi saada kuntoon, että pääsee anoppilaan....

        Originally posted by thebluenile View Post
        Tämä paketti meni nyt tilaukseen, ostoskorin viimeinen tavara oli nuo koiranluut. Kiitos kovasti avusta!

        Sitten pitäisi vielä löytää se korjaamo, jonka kanssa katsoa asioita pidemmällä tähtäimellä. Autolla on tarkoitus ajaa vielä pitkään, joten kyllä sitä aitotaan myös huoltaa/korjata. Luulin jo yhden hyvän löytäneeni, mutta tämä iskariepisodi vähän sitä järkytti. Ja osaa ne varmaan hommansa, mutta hieman katson nyt kriittisemmällä silmällä.

        Ei olisi pahitteeksi, jos vaihtoehtoja löytyisi kehä 1:n sisältä, koska auton vienti pidemmälle vaatii jo pientä suunnittelua.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by thebluenile View Post
          Javel oy:ltä tuli asiallinen tarjous, mutta päivän liian myöhään ja eivät olisi ehtineet asentaan ennen joulua.

          Jouluksi pitäisi kuitenkin pirssi saada kuntoon, että pääsee anoppilaan....
          Toivottavasti ehdit saada osat ajoissa. Riippuu vähän alueesta kuka hoitaa jakelun asiakkaalle. Saitko jo ajan varattua osien vaihtoon?
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • thebluenile
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 122
            • Helsinki

            #35
            Katselen huomenna. Voi mennä tosiaan tiukaksi. Ensi viikoksi pitää varmaan suosiolla laittaa.

            Ne varmaan kokoaa koko paketin valmiiksi ja lähettää sitten? Nuo kumit olisi varmaan pitänyt tilata Suomesta. Niillä ei tainnut olla niitä varastossa.

            Tajusin tuon vasta tehtyäni tilauksen vaikka olitkin siitä maininnut neuvoissasi.

            Originally posted by HTK12 View Post
            Toivottavasti ehdit saada osat ajoissa. Riippuu vähän alueesta kuka hoitaa jakelun asiakkaalle. Saitko jo ajan varattua osien vaihtoon?
            Last edited by thebluenile; 12-12-2016, 20:45.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #36
              Originally posted by thebluenile View Post
              Katselen huomenna. Voi mennä tosiaan tiukaksi. Ensi viikoksi pitää varmaan suosiolla laittaa.

              Ne varmaan kokoaa koko paketin valmiiksi ja lähettää sitten? Nuo kumit olisi varmaan pitänyt tilata Suomesta. Niillä ei tainnut olla niitä varastossa.

              Tajusin tuon vasta tehtyäni tilauksen vaikka olitkin siitä maininnut neuvoissasi.
              Joo kasaavat kaikki yhteen ja sitten lähettävät. Kun paketti on lähetetty, niin sähköpostiin DHL:n seurantakoodin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3580
                • Raisio

                #37
                Jahas, jos oikein tulkitsin, kaikissa e39 touringeissa M-alustaisen takaiskarit samat, joten ei oo V8 hintalisää näissä jos Sachsit ostaa.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • thebluenile
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 122
                  • Helsinki

                  #38
                  AutoJerrystä saadut tarjoukset

                  Teille tiedoksi AutoJerrystä saadut tarjoukset.

                  1. KYB, pelkät iskarit+työ, 450 euroa
                  2. Bilstein, pelkät iskarit+työ, 590 euroa
                  3. Sachs, pelkät iskarit +työ, 690 euroa
                  4. Sachs, pelkät iskarit+työ, 958 euroa!

                  Aikamoista hajontaa.

                  Ei AujoJerry, mutta yllä mainittu yhtiö tarjosi Monroe iskareilla töineen 500 euroa.

                  Erityismaininta Javel Oy:lle: iskarit ja yläpäät töineen, molemmat Sachs: 500 euroa.

                  Kannattaa soitella Lohjalle. Tämän olisin hyväksynyt, jos tarjous olisi tullut ajoissa ja heillä olisi ollut aikaa vaihdolle ennen joulua.

                  Ja profiteilekin on ollut ihan hiljaa..
                  Last edited by thebluenile; 14-12-2016, 23:16.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #39
                    No toivotaan, että loppujakelua ei suorita ainakaan posti, siellä on homma ihan sekaisin: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...005005755.html

                    Ihan mielenkiinnosta, minkäkokoiset vakaajanrunkokumit ostit? Noita on tarjolla nimittäin useampaa kokoa. Onhan noissa tarjouksissa melkoisesti hajontaa. Viimeisessä on ainakin työlle laskettu ihan reilusti hintaa . Tuo viimeisin mahtaa olla kalliimpi kuin marmorin hinta alkuperäisillä osilla.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • thebluenile
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2013
                      • 122
                      • Helsinki

                      #40
                      Joo, postin toiminta tälllä hetkellä ei nostata luottamusta...vara-auto on jo hankittu.

                      Vaikka hietasen vinkki oli ihan varteenotettava, niin en niitä tukikumeja tilannut.

                      Vien auton varmaan Javel Oy:lle jossain vaiheessa ja saavat laatia jonkin pitkän tähtäimen suunnitelman alustan osalta.

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      No toivotaan, että loppujakelua ei suorita ainakaan posti, siellä on homma ihan sekaisin: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...005005755.html

                      Ihan mielenkiinnosta, minkäkokoiset vakaajanrunkokumit ostit? Noita on tarjolla nimittäin useampaa kokoa. Onhan noissa tarjouksissa melkoisesti hajontaa. Viimeisessä on ainakin työlle laskettu ihan reilusti hintaa . Tuo viimeisin mahtaa olla kalliimpi kuin marmorin hinta alkuperäisillä osilla.

                      Comment

                      • hietase
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 559
                        • Espoo

                        #41
                        Ehkei osunihan otsikkoon, mutta laitan silti omat kokemukset Sachseista.

                        Auto on -02 530da ilmaperällä ja madalletulla sport-alustalla (227A). Ei siis ole M-sport, mutta iskarit ovat ymmärtääkseni samat. Uusin iskarit vuosi sitten alkeperäisiä vastaaviin, eli eteen Sachs Advantage ja taakse Super Touring. Edessä on yhä originaalit jouset ja takana originaalit pussit.

                        Suositelluilla rengaspaineilla alusta on aika pintakova. Talvirenkaat ovat 55-sarjalaiset ja kesäkumit 45. Hidastetöyssyt ovat ärsyttäviä ajaa, kaikkein pahimpia ovat ne keltapunaiset kaaren malliset. Niiden yli pitää ajaa hiljaa ja varsinkin keula tuntuu heilahtavan yllättävän löysästi. Samalla siis esim. siltojen saumat täräyttävät mielestäni aika tavalla (takakelkan kumit ovat uudet).

                        Alusta toimii hienosti kun vauhtia on yli 100 km/h ja kuormattuna. Moottoritienopeuksissa vehje tuntuu ihan eri autolta verrattuna taajamavauhteihin.

                        Comment

                        • MaxSound
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 255
                          • Kajaani

                          #42
                          Täällä sama alusta, S227A Sport suspension+lowered+ride-height.

                          Minulla tuli kyllä tosi hyvä noilla Sachseilla. Ei valittamista, ja kivasti pelaa kaupunkivauhdeissakin - ei tarvitse varoa hidastetöyssyjä Ei niiaile liikoja, muttei ole liian kova.

                          Taakse on toiselle puolen uusittu pussi, toisella puolen orggis. Reilu 430tkm mittarissa.

                          Minulla tuo siltojen saumoihin täräyttely loppui kun vaihdoin takakelkan kumeiksi meyle hd:t.

                          Missä korkeudessa perä on, ilmaperä on aika tarkka korkeudesta että pussit toimii oikein. Kyllä, niitä madalletaan pelkästään korkeuspyyntöä muuttelemalla mutta ei se pussi silloin oikein toimi. Sillä niitä pussejakin on kahta mallia, sporttia ja tavallista vaikka eihän niillä ole korkeuseroa kuin pari senttiä.

                          Talvirenkaat on minulla koossa 205/60r16. Kesäksi on nyt hankittu 8x17 & 9x17 Style 66:set. Katsotaan sitten minkälainen niillä tulee
                          E39 525DA Touring -01, 540tkm

                          Comment

                          • Bringer00
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2012
                            • 132
                            • Siikalatva

                            #43
                            Onko täällä kellään kokemusta koni str.t iskareista e39 alla?

                            Comment

                            • Bomb5
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2011
                              • 726
                              • Kivijärvi

                              #44
                              Päivitystä nyt, kun on ollut n. 2.5 vuotta ja 30 tkm alla Sachs Super Touring vakio-iskarit ja uudet M-Sport jouset (Pielmeieriltä). Hyvin ovat pelanneet koko tämän ajan, ei mitään havaittavaa muutosta tänä aikana. Vaihdoin itse BMW ohjeiden mukaan. E39 sedan on näillä jämäkkä, mutta kuitenkin tarpeeksi leppoinen ajaa. Kauppakeskusten ym. hidasteissa ja hiekkateillä nimismiehen kiharoissa hieman kankea tai pintakova, mutta maantiellä ottaa vastaan tyypilliset epätasaisuudet ja heitot erittäin hyvin. Ei tule ajeltua hidasteista missään lujaa yli ihan auton alustan muidenkin osien kuin iskareiden takia, joten siihen en ota kantaa miten menee normivauhdilla yli hidasteista. Mielestäni tuo M-sport korkeus on e39:ään juuri se paras ajettavuuden, kivetysten ylitysten ja ulkonäönkin suhteen. Ei tosin ole pakko laittaa M-sport iskareita. Onhan noista vakioiskareista ollut puhetta muutenkin, että sopivat hyvin melkein minkä vain madallusjousten kanssa, joten mikseipä myös bemarin omien m-sport jousien. Iskarit tilasin silloin aiemmin Italiasta idir autoteilestä, mutta nyt jos pitäisi ostaa, katsoisin varmaankin profiteile.de:stä. Sieltä saa juuri sen merkkiset osat mitä tilaa ja edullisesti, ainakin Sachsin iskariosat.
                              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                              Comment

                              • -Markus-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1463
                                • Ihan Savossa

                                #45
                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Jahas, jos oikein tulkitsin, kaikissa e39 touringeissa M-alustaisen takaiskarit samat, joten ei oo V8 hintalisää näissä jos Sachsit ostaa.
                                Onko kellään e39 tourinkia m-sporttina missä ei ole automaattista tasonsäätöä? Kun vähän luulen, että farkku m-sport on aina automaattisella tasonsäädöllä. Onko näin?

                                Ford Mondeo Mk3 STW
                                VW E-Golf 2015
                                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎