memebuy23buy

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jupelssoni
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    Menikö hinta kuitenkin niin päin, että sinä olisit maksanut liikkeelle väliä? Kuinka kovaääninen tuo putki oli ja oliko autossa huoltokirjaa?

    Näitä kuvailuja ja auton vanhaa topicia lukiessa alkaa kyllä vaikuttamaan siltä, että jätän tämän auton väliin. :think
    Välirahaa olisin joutunut hieman maksamaan vaihdossa.

    Autossa oli huoltokirja. Merkintöjä / kuitteja ei kuitenkaan omaa silmään eksynyt tehdyistä kk-laakeri/vanos/jakopääremonteista eikä myyjäkään niistä varmuudella kertonut tehdyiksi.

    Putkiston soundi oli omaan korvaan miellyttävä, sellainen pehmeä matala murina tyhjäkäynnillä.

    Teknisesti varmasti hyvässä kunnossa niinkuin myyjäkin minulle kehui ja kun täältä foorumeilta nyt jälkeenpäin lukenut kyseiseen autoon liittyvää threadia ja siihen tehdyistä huolloista.

    Käy ihmeessä katsomassa autoa mikäli korin kunto ei ole se ratkaisevin tekijä ostopäätöksen kanssa.

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Originally posted by Jupelssoni View Post
    Suoralla kaupalla hinta ei ollut kiveenhakattu eli pientä tinkimisvaraa olisi antanut. Itse yritin tyrkyttää omaa e60 530d kulkinetta vaihdossa ja "hyvään diiliin" myyjän mielestä oltaisiin päästy eli ei kuulemma olisi "tonneja" tarvinut väliin pistää. Emme kuitenkaan istuneet koneen äärelle pohtimaan kauppoja.

    Ulkokuoren kunto sekä hieman pimennössä ollut huoltohistoria ja toinen puuttuva avain saivat perääntymään kauppojen teosta. Uskoisin, että tuohon hintaan saattaisi löytyä parempiakin yksilöitä joten jään odottelemaan

    Mainittakoon tosiaan myös se, että en käynyt kyseistä pirssiä koeajamassa vaan pyysin myyjää starttaamaan auton myymälässä, jotta kuulisi vähän ääntääkö vanokset ym.
    Menikö hinta kuitenkin niin päin, että sinä olisit maksanut liikkeelle väliä? Kuinka kovaääninen tuo putki oli ja oliko autossa huoltokirjaa?

    Näitä kuvailuja ja auton vanhaa topicia lukiessa alkaa kyllä vaikuttamaan siltä, että jätän tämän auton väliin. :think

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Jupelssoni View Post
    Suoralla kaupalla hinta ei ollut kiveenhakattu eli pientä tinkimisvaraa olisi antanut. Itse yritin tyrkyttää omaa e60 530d kulkinetta vaihdossa ja "hyvään diiliin" myyjän mielestä oltaisiin päästy eli ei kuulemma olisi "tonneja" tarvinut väliin pistää. Emme kuitenkaan istuneet koneen äärelle pohtimaan kauppoja.

    Ulkokuoren kunto sekä hieman pimennössä ollut huoltohistoria ja toinen puuttuva avain saivat perääntymään kauppojen teosta. Uskoisin, että tuohon hintaan saattaisi löytyä parempiakin yksilöitä joten jään odottelemaan

    Mainittakoon tosiaan myös se, että en käynyt kyseistä pirssiä koeajamassa vaan pyysin myyjää starttaamaan auton myymälässä, jotta kuulisi vähän ääntääkö vanokset ym.
    Olet nähtäsvit hakemassa melko priima yksilöä. Mielestäni jos ei ole paljon vertailukuvaa ennestään niin aina kannattaa koeajaa autoa, sen perusteella tietää paljon enemmän auton kunnosta ja voi vertailla sen seuraavaan kohteen.

    Leave a comment:


  • Jupelssoni
    replied
    Originally posted by estervainaa View Post
    Kysyitkö mihin hintaan olisi viat huomioiden myynyt? :think
    Suoralla kaupalla hinta ei ollut kiveenhakattu eli pientä tinkimisvaraa olisi antanut. Itse yritin tyrkyttää omaa e60 530d kulkinetta vaihdossa ja "hyvään diiliin" myyjän mielestä oltaisiin päästy eli ei kuulemma olisi "tonneja" tarvinut väliin pistää. Emme kuitenkaan istuneet koneen äärelle pohtimaan kauppoja.

    Ulkokuoren kunto sekä hieman pimennössä ollut huoltohistoria ja toinen puuttuva avain saivat perääntymään kauppojen teosta. Uskoisin, että tuohon hintaan saattaisi löytyä parempiakin yksilöitä joten jään odottelemaan

    Mainittakoon tosiaan myös se, että en käynyt kyseistä pirssiä koeajamassa vaan pyysin myyjää starttaamaan auton myymälässä, jotta kuulisi vähän ääntääkö vanokset ym.

    Leave a comment:


  • hawe
    replied
    Saa mun puolesta tarttua

    Leave a comment:


  • gedu
    replied
    Eikä tuo 98 promillen muistaminen nyt mikään kehumisen arvoinen suoritus ole sekään

    hawe varmaankin kyllä tarkoitti 98%, ei suinkaan promilleja. Anteeksi, oli pakko tarttua yksikkövirheeseen, poistun olut mukin ääreen takaisin.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by hawe View Post
    Kuinka ei voi muistaa onko tehty isoja huoltoja :think:think
    Mä muistan 98‰ vaihdetuista osista ex E39 M5:ssa, vaikka aikaa on kulunut jo kohta 4v
    Olisiha tuolla tsättiautossa yksi kiinnostava vaihtoehto, joka ei ole sininen..
    No jos näitä e39 on ollut jo yli tusinan verran ja niistäkin neljä on m5... plus ikää on kohta puolivuosisataa...niin ei en muista kaikkea..

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Originally posted by Jupelssoni View Post
    Kävin tätä katsomassa kyseisessä liikkeessä. Maalipinta kukkii konepellin bemarin logon vasemmalta puolelta noin 5cm levyiseltä alueelta, puskurin alla törröttää jokin haljennut muoviosa apparin puolella, kuskin puolen takaovi kukkii alareunoista sekä kylkilistassa paikkamaalattu kohta, jonka erottaa silmällä selvästi. Parkkitutkat eivät toimineet, yksi antureista uponnut reikäänsä takapuskurissa. Alla olleet original vanteet hurjassa kunnossa...

    Sisusta oli hyvässä kunnossa. Kone kävi mielestäni nätisti ja taisi olla ainut positiivinen asia mistä myyjäkin hehkutti, että tekniikka kunnossa. Ulkoilman lämpötilaksi näytti lämpimässä myymälässä -40C eli vissiinkin anturivikaa.
    Kysyitkö mihin hintaan olisi viat huomioiden myynyt? :think

    Leave a comment:


  • Klarion
    replied
    Tästä on varmaan jo jauhettukin?

    Leave a comment:


  • hawe
    replied
    Mahtavaa

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by hawe View Post
    Kuinka ei voi muistaa onko tehty isoja huoltoja :think:think
    Mä muistan 98‰ vaihdetuista osista ex E39 M5:ssa, vaikka aikaa on kulunut jo kohta 4v
    Olisiha tuolla tsättiautossa yksi kiinnostava vaihtoehto, joka ei ole sininen..

    Onneks foorumilla kaikki on tallessa:



    Eli edellisen omistajan teettämät huollot..

    Leave a comment:


  • hawe
    replied
    Kuinka ei voi muistaa onko tehty isoja huoltoja :think:think
    Mä muistan 98‰ vaihdetuista osista ex E39 M5:ssa, vaikka aikaa on kulunut jo kohta 4v
    Olisiha tuolla tsättiautossa yksi kiinnostava vaihtoehto, joka ei ole sininen..

    Leave a comment:


  • Jupelssoni
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    Muistatko millä kilometreillä nuo isoimmat huollot on tehty? Oliko tossa jotain vikoja sinulta lähtiessä? Oliko uton historia tiedossa?

    Pitää soitella tuonne liikkeeseen ja kysellä ämmän nykykunnosta ja mitä meinaavat jos tarjoon kalliimpaa autoa vaihdossa. :think
    Kävin tätä katsomassa kyseisessä liikkeessä. Maalipinta kukkii konepellin bemarin logon vasemmalta puolelta noin 5cm levyiseltä alueelta, puskurin alla törröttää jokin haljennut muoviosa apparin puolella, kuskin puolen takaovi kukkii alareunoista sekä kylkilistassa paikkamaalattu kohta, jonka erottaa silmällä selvästi. Parkkitutkat eivät toimineet, yksi antureista uponnut reikäänsä takapuskurissa. Alla olleet original vanteet hurjassa kunnossa...

    Sisusta oli hyvässä kunnossa. Kone kävi mielestäni nätisti ja taisi olla ainut positiivinen asia mistä myyjäkin hehkutti, että tekniikka kunnossa. Ulkoilman lämpötilaksi näytti lämpimässä myymälässä -40C eli vissiinkin anturivikaa.
    Last edited by Jupelssoni; 08-01-2017, 01:22.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    Muistatko millä kilometreillä nuo isoimmat huollot on tehty? Oliko tossa jotain vikoja sinulta lähtiessä? Oliko uton historia tiedossa?

    Pitää soitella tuonne liikkeeseen ja kysellä ämmän nykykunnosta ja mitä meinaavat jos tarjoon kalliimpaa autoa vaihdossa. :think
    En kyllä osaa sanoa, muttei ole kovinpaljon kilsoja tullut minun jälkeen. Joten tuskin toinen kieros on vielä ajankohtainen.

    Vaihdoin sisusta ( oli kulunut alcantara), ratti, normi facelift valojen päivitys edessä ja takana, isompi navi ja mk4 dvd, ja takakontista otin pois kamala spoileri. Jotain paikkamaalaukset tehtiin perässä.

    Muistaakseni putkisto ( eisenmann?) ja alusta BC jos muistan oikein.

    Kannattaa tutustua...
    Last edited by EPDM; 04-01-2017, 19:56.

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8509547

    Minun exä, toinen niistä neljästä. Ne isoimmmat huollot silloin tehty muistaakseni.
    Muistatko millä kilometreillä nuo isoimmat huollot on tehty? Oliko tossa jotain vikoja sinulta lähtiessä? Oliko uton historia tiedossa?

    Pitää soitella tuonne liikkeeseen ja kysellä ämmän nykykunnosta ja mitä meinaavat jos tarjoon kalliimpaa autoa vaihdossa. :think

    Leave a comment:

Working...
X