memebuy23buy

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Master
    replied
    No käytetyistä vanteista pyydetään älyttömyyksiä mutta onneksi uusia saa kohtuu rahaan.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by mikki666 View Post
    Kesä tulee ja M5 kuume ei hellitä

    Mitäs porukka tästä http://https://m.nettiauto.com/bmw/m5/8332908
    Merkille pantavaa nyt ainakin on tarvikevanteet (melko karmeat), depon tarvikevalot jne.
    Mittarilukema on kyllä positiivinen puoli, mutta edessä taitanee olla minimissään kiertokangen laakeriremontti ja josain kohtaa jakopää + vanokset..

    Jos väritys ja varusteet ovat mieleiset niin ei muuta kun ostamaan, ebaystä sitten vaan ovaalia taustapeiliä ja hellan etuvaloa niin saa optiikkaa kohdalleen.

    Alkuperäisten vanteiden perään kannattaa myös kysellä, ovat käytettyinä nykyään ihan hyvissä hinnoissa.. :think

    Leave a comment:


  • mikki666
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    Jos oikeasti kiinnostaa niin tuo auto on tuossa noin tunteroisen päässä niin voin käydä paikanpäällä kahtelemassa :think
    Pistin Arde92 privaa

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by mikki666 View Post
    Kesä tulee ja M5 kuume ei hellitä

    Mitäs porukka tästä http://https://m.nettiauto.com/bmw/m5/8332908
    Jos oikeasti kiinnostaa niin tuo auto on tuossa noin tunteroisen päässä niin voin käydä paikanpäällä kahtelemassa :think

    Leave a comment:


  • mikki666
    replied
    Kesä tulee ja M5 kuume ei hellitä

    Mitäs porukka tästä http://https://m.nettiauto.com/bmw/m5/8332908

    Leave a comment:


  • hietase
    replied


    Törmäsin tällaiseen. Ehkä vanha ja nähty ja ehkä väärässä ketjussa, modet siirtäkööt soveliaampaan paikkaan jos tarvis.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    huh...siinä kyllä on muutamia öljyhuoltoja jäännyt väliin.

    Just katsastin oma romu. pakokaasujen hc arvo oli 16...not bad.
    Last edited by EPDM; 16-02-2017, 22:47.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Ei kai tuohon kymppitonnia nyt sentään tarvitse varata? Ellei sitten myös esim. perä ja vaihteisto ole rikki myös, ja vaadi lisäksi paljon ruostekorjauksia ja maalaamista. Jakopää, laakerit ja vanokset maksaa totta kai joitain tonneja teetettynä, mutta jos autoa ei aio pitää pitkään niin silloin jättäisin itse nekin tekemättä, olettaen, että vielä toimii kaikki kuten pitää.

    Mutta tonneja kuitenkin on hyvä olla huoltoja varten. Eikä tuota pyyntihintaa kannata maksaa tietenkään, varsinkaan tuolla puuttuvalla historialla.
    Itse kyllä varaisin sen 10k€ jos ostaisin tuollaisen m5, jossa huoltohistoriaa ei ole. Tuohon kun teetät kk, jakopään, alustan laitat kuntoon, jarrut jne jne,. niin kyllä niitä euroja kummasti katoaa ellei itse tee. Ellei alustalle ole tehty mitään niin saa käytännössä kaikki vaihtaa. Alustan osiin ilman asennusta menee Saksasta tilaamalla jo se 2k€. Sitten jos haluaa alustasarjaa, niin hinta nousee. Motorsportit ei ole mitään halpoja pitää jos niitä ei edelliset omistajat ole huoltaneet.

    Kun tuolla ei ole huoltohistoriia, niin minkälaisilla öljyillä ja öljynvaihto väleillä on ajettu. Kun venttiilikopat avaa niin siellä voi olla vaikka tälläinen näkymä vastassa:



    Tuollaisen ostaminen on riski. Toki voi olla hyvässä kunnossa eikä tarvitse kalliilla remontoida, mutta aika mahdoton sitä on tietää ellei sitten tarkista autoa tähän malliin: https://www.youtube.com/watch?v=b9cWZxb-HGY. Tuollaisen huoltokirjattoman italian tuonnin kanssa saa varautua yllätyksiin.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Toi minun kyllä kohta poistuu chättiautosta kun saadaan käyttis ( x3) taas kasaan, eli lähiaikana kun nyt hinattiin toiseen korjaamoon kun oli lojunnut 6 viikkoa enimmäisessä ilman että saatiin työ loppuun asti. On se vaikea vaihda starttia..

    Ihan turha näitä ämmiä talvisin yrittää myydä. Kolme nuorukaisia piti tulla potkimaan renkaita, eikä ei yhtäkään saapunut paikanpäällä....vaihtotarjouksia kyllä on tullut huimasti mutta kun en oikein innostunut mihinkään, ainakin toistaiseksi...pari anonyymisiä tarjoukisa on saatu, mutta ne suuttuu kun en ole valmis tinkiä yhtään, en ole vieläkään oppinut maan tapoihin.:think

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Tälle ainakin löytyy omistaja ihan täältä foorumilta, joten lisätietoja saanee helposti. Kilsat ei ole alle 200 000, mutta eipä tuossa omassakaan mitään näkyvää vielä jakopäässä ole. Ja onhan täällä se yli 300 000 ajettuihin, jossa jakopää ymmärtääkseni vielä avaamatta.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Hyvä huomio. Väittäisin että jos saa niin välittömästi kauppa kiinni..

    Kyllä alle 200tkm ajettu ja rempat tehty pyörii muusta kunnosta riippuen siellä 20te tietämillä.
    Ja jos ne kilsat on ehdoton asia ja vain tietty budjetti käytettävissä niin koittaa löytää sellaisen, joka ei moottoritöiden (jos haluaa siis ne ennaltaehkäisevät asiat tehdä) lisäksi vaadi maalaamista tai muuta isompaa.

    Eihän nuo normaalista autosta eroa sinänsä kuin teholtaan (ja varaosien hinnassa), joten ei niiden muu huoltaminen sen erikoisempaa ole. Jos itse osaa ja on paikka tehdä niin säästää paljonkin. Ja 200 000 ajettu e39 on kuitenkin eri kuin vaikka 200 000 ajettu Corolla, ei ne kilsat ehjässä autossa tunnu.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by mikki666 View Post
    Juu ihan ok yksilöltä vaikuttaa... mutta ei taida saada alle 200tkm ajettua johon tehty kaikki tärkeimmät ennaltaehkäisevät rempat 15 tonniin.
    Hyvä huomio. Väittäisin että jos saa niin välittömästi kauppa kiinni..

    Kyllä alle 200tkm ajettu ja rempat tehty pyörii muusta kunnosta riippuen siellä 20te tietämillä.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by mikki666 View Post
    Juu ihan ok yksilöltä vaikuttaa... mutta ei taida saada alle 200tkm ajettua johon tehty kaikki tärkeimmät ennaltaehkäisevät rempat 15 tonniin.
    Ei niitä oikein ole. Ne rempatut ainakin aiemmin maksoi sen 5000 enemmän.

    Ei kannata omasta mielestäni laittaa mitään ehdotonta km-rajaa. Uusimmatkin kun alkaa olla siinä 15 vuotta vanhoja niin muu merkkaa enemmän.

    Yli 200 000 ajettu, mutta hyvin pidetty voi olla paljon parempi kuin huonosti pidetty tai rällätty vähemmän ajettu, tai halvoilla osilla "korjattu".

    Leave a comment:


  • mikki666
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Koeajoin tuota 1,5 vuotta sitten. Sisältä oli siistissä kunnossa ja hyvin pidetyn oloinen. Peltejä en kovin tarkasti tutkinut, mutta silloin ei mikään suoraan silmään pistänyt.

    Moottori veti hyvin eikä ajossa huomannut mitään erikoista. Huoltohistoria oli aika kattava kuten tuossa sanotaan eikä tainnut aukkoja olla. Saksasta alunperin taisi olla tuotu. Mutta noita isompia moottoriremontteja ei oltu tehty, jos niiden osalta valmista hakee.
    Juu ihan ok yksilöltä vaikuttaa... mutta ei taida saada alle 200tkm ajettua johon tehty kaikki tärkeimmät ennaltaehkäisevät rempat 15 tonniin.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by mikki666 View Post
    Koeajoin tuota 1,5 vuotta sitten. Sisältä oli siistissä kunnossa ja hyvin pidetyn oloinen. Peltejä en kovin tarkasti tutkinut, mutta silloin ei mikään suoraan silmään pistänyt.

    Moottori veti hyvin eikä ajossa huomannut mitään erikoista. Huoltohistoria oli aika kattava kuten tuossa sanotaan eikä tainnut aukkoja olla. Saksasta alunperin taisi olla tuotu. Mutta noita isompia moottoriremontteja ei oltu tehty, jos niiden osalta valmista hakee.

    Leave a comment:

Working...
X