memebuy23buy

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by Heguli View Post
    Kerro nyt ihmeessä minullekin missä sitä ruostetta on "muistikuvasi mukaan" ? Auto on ollut minulla liki 10 joten luulen että olisin ruosteet siinä ajassa huomannut mutta kerro nyt ihmeessä meille kaikille tietämättömille missä sitä oikein on? On täällä ihme selvännäkijöitä ja kitisijöitä.
    Osaatko lukea? Esitin kysymyksen. Oma muistikuvani on, että takaluukun reunassa hieman keskiosan oikealla puolella. Pahoitten, jos muistan väärin.
    Last edited by jumbo; 19-01-2017, 22:14. Reason: Turhat pois, ei kuulu julkiselle palstalle.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    e39 ei ruostu.

    T:Tietäjä

    Leave a comment:


  • Heguli
    replied
    Kerro nyt ihmeessä minullekin missä sitä ruostetta on "muistikuvasi mukaan" ? Auto on ollut minulla liki 10 joten luulen että olisin ruosteet siinä ajassa huomannut mutta kerro nyt ihmeessä meille kaikille tietämättömille missä sitä oikein on? On täällä ihme selvännäkijöitä ja kitisijöitä.
    Last edited by Heguli; 19-01-2017, 19:20.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Purni View Post
    Huvikseenko sit kysyit?
    Oletko tosissasi? Jos myyjä sanoo ruosteettomaksi ja oma muistikuvani sanoo toista. Oletan myyjän korjaavan asian asiallisesti, esim. kiistämällä asian ja näyttämällä kuvan tai kertomalla korjaustoimenpiteistä. On täällä ihme porukkaa.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Ja jos tuohon malliin tulisi pienimmäksi vaihtoehdoksi vaikka viikkomaksu niin sekin olisi hyvä, ainakin itselle. Päiväkohtainen paras. Kun ajot tapahtuu enemmän hyvillä keleillä, ja muutenkin vähän fiiliksen mukaan.

    Omaa elämää tuo ei harrasteen osalta juuri muuttaisi, kun ajot on vähäisiä. Käyttöautona ja Jonneilla asia tietysti on jo eri.

    Ja tuo on ihan totta, että pyyntihinnat ei maailmalla paljon eroa Suomesta. Huonot on "halpoja" ja hyvät maksaa kaikkialla. Valikoimaa tietty on isommissa maissa enemmän.

    Ja näyttäisi siltä, että hyvien E34 M5:sten hinnat ovat tainneet myös olla jo aika kauan pysyneen samalla tasolla.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Merkittävä ero M5 käyttömaksuihin tulossa, jos Bernerin liikennekaari menisi läpi.

    Esim. aikaan perustuvassa maksussa vm2000 ja vm2001 ämmien vuosimaksussa olisi tonnin ero.
    Jos vähän ajelee ja ottaisi seurannan, niin silloin pääsee halvemmalla. Reilussa 10tkm raja, jolloin kiinteä kannattaa.

    Jos vuodessa ajelee vaikka vaan 1000km, niin maksaa vm2000 ja vanhemmilta, vain 135€.
    Vm2001 ja uudemmilta sama ajomäärä maksaa 247€. Eli ei paha.
    Mutta tässähän saattaa olla koukkuna joskus tulevaisuudessa että sakotkin saattaisi tulla seurannan yhteydestä. Ja joskus sitä ämmää kuitenkin tekisi mieli polkaista, jos ei sitten käy radalla, tms. ajelemassa.

    Kiinteä vuosimaksu jos täyden vuoden maksaa on vm2001--> 1740€/v
    ja <--vm2000 malleilla 870€/v

    Ajoneuvoveron perusosassa myös pieni ero. 65€ vs 105€

    ----------------


    Autoveron poisto ei juurikaan vaikuta, muutamia tonneja näissä taitaa vielä olla veroa nykypäivänä. Enemmän vaihtelee ostohinta ulkomailla, kun se on nousussa, pl. romut.

    Kannattaa miettiä vähän millaiseen käyttöön auto tulossa ja sen mukaan mahdollisesti valita käyttöönottovuotta.
    Enemmän ajavan kannattaa ottaa ehdottomasti se kokonaismassan mukaan verotettava, jos käyttömaksuilla merkitystä ja pienellä ajomäärällä sitten ihan sama ottaa CO2-perusteella verotettava (tällöin kyllä joutuu ottamaan sen GPS:n jos haluaa halvemmat maksut ja saattaa sitten joskus olla se sakotusautomaattikin täyttä totta).

    Vaikka näidenkin autojen huoltokulut on suhteellisen korkeat, niin ainahan se on kotiinpäin jos säästää vaikka sen tonnin, versus siihen että auto olisi vuoden uudempi. Toisaalta voisin maksaa vaikka viis tonnia enemmän, jos joku auto olisi juuri sellainen ominaisuuksiltaan joka pakko saada.

    Mutta varmaan enimmät jonnet karkottaa tämä uusi mahdollinen tienkäyttömaksu, ainakin 2001 ja uudempien osalta. Varmaan voi nähdä jossain vaiheessa hinnan notkahduksen 2001-2003 malleilla jotka paljon ajettu ja huonossa kunnossa. Hyvät maksaa edelleen sen mitä muuallakin, muuten ne tultaisiin täältä suomesta ostamaan jos olisi halvempia merkittävästi kuin esim. Saksassa.

    Vaikka laki ei menisi läpi tällä kertaa, tai tässä muodossa, niin voi kuitenkin päätellä että mitä suurempi co2-lukema ja sen mukaan maksut, niin kallista on. Sama auto painon mukaan on halvempi, kuten nykyäänkin
    Last edited by bemmeri; 19-01-2017, 16:31.

    Leave a comment:


  • Purni
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Enkö juuri kysynyt sitä ?
    Huvikseenko sit kysyit?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Heguli View Post
    Eipä ollut, kerro ihmeessä minullekin mistä sitä löysit?
    Enkö juuri kysynyt sitä ?

    Leave a comment:


  • Heguli
    replied
    Eipä ollut, kerro ihmeessä minullekin mistä sitä löysit?
    Last edited by Heguli; 17-01-2017, 22:41.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Heguli View Post
    Juu, tämähän on minun auto ja on liikkeessä myytävänä mutta voin kyllä kertoa autosta lisää ja myydä suoraankin jos kiinnostusta löytyy. Sisäkuvia on ilmoituksessa eikä ruostettakaan löydy. Foorumillakin oli tästä ilmoitus mutta joku pikkusieluinen nettinatsi sen poisti sen kummemin ilmoittelematta.
    Eikö takaluukussa ollut ruostetta jo pari-kolme vuotta sitten?

    Leave a comment:


  • Heguli
    replied
    Originally posted by Jube View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8510642
    Ajettu on mutta Inspection III tehty ja aika kivasti palikkaa!
    Mietin hintaa ja kilometrejä mutta jos ilmoituksen tiedot pitävät paikkansa niin eihän tuo paha pyynti ole, harmi kun ei ole sisustasta kuvia :think

    Juu, tämähän on minun auto ja on liikkeessä myytävänä mutta voin kyllä kertoa autosta lisää ja myydä suoraankin jos kiinnostusta löytyy. Sisäkuvia on ilmoituksessa eikä ruostettakaan löydy. Foorumillakin oli tästä ilmoitus mutta joku pikkusieluinen nettinatsi sen poisti sen kummemin ilmoittelematta.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Juuri näin. Sähköinen puhallin on jäähdyttäjän etupuolella ja mekaaninen puhallin on viskokytkimen "välityksellä" kiinni vesipumpun akselissa.
    Kiitos

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    onko ilmastoinnin propeli puskurin puolella, ja tuo visko koneen puolella.

    Mutta iso propeli vielä kyllä löytyy koneen puolelta pumpusta kiinni, eli visko on?
    Juuri näin. Sähköinen puhallin on jäähdyttäjän etupuolella ja mekaaninen puhallin on viskokytkimen "välityksellä" kiinni vesipumpun akselissa.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Visko on kiinni vesipumpussa. Avaa konepelti ja katso onko siinä tuulitunnelissa iso ropelli, jos on niin sulla on visko.
    Ehkä vielä tyhmä aloittelijan kysymys, mutta onko ilmastoinnin propeli puskurin puolella, ja tuo visko koneen puolella.

    Mutta iso propeli vielä kyllä löytyy koneen puolelta pumpusta kiinni, eli visko on?

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Tuo EPDM:n vanha Lahden Kamuxilla myynnissä ollut meni kaupaksi, tuliko foorumille?

    Vähän hankala tilanne, kun pitäisi ensin nykyinen e92 hävittää, eikä noita ämmiä paljon ole liikkeissä kaupan.

    Leave a comment:

Working...
X