Originally posted by Heguli
View Post
E39 M5 ostamassa III
Collapse
X
-
Kerro nyt ihmeessä minullekin missä sitä ruostetta on "muistikuvasi mukaan" ? Auto on ollut minulla liki 10 joten luulen että olisin ruosteet siinä ajassa huomannut mutta kerro nyt ihmeessä meille kaikille tietämättömille missä sitä oikein on? On täällä ihme selvännäkijöitä ja kitisijöitä.Last edited by Heguli; 19-01-2017, 19:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Purni View PostHuvikseenko sit kysyit?
Leave a comment:
-
-
Ja jos tuohon malliin tulisi pienimmäksi vaihtoehdoksi vaikka viikkomaksu niin sekin olisi hyvä, ainakin itselle. Päiväkohtainen paras. Kun ajot tapahtuu enemmän hyvillä keleillä, ja muutenkin vähän fiiliksen mukaan.
Omaa elämää tuo ei harrasteen osalta juuri muuttaisi, kun ajot on vähäisiä. Käyttöautona ja Jonneilla asia tietysti on jo eri.
Ja tuo on ihan totta, että pyyntihinnat ei maailmalla paljon eroa Suomesta. Huonot on "halpoja" ja hyvät maksaa kaikkialla. Valikoimaa tietty on isommissa maissa enemmän.
Ja näyttäisi siltä, että hyvien E34 M5:sten hinnat ovat tainneet myös olla jo aika kauan pysyneen samalla tasolla.
Leave a comment:
-
-
Merkittävä ero M5 käyttömaksuihin tulossa, jos Bernerin liikennekaari menisi läpi.
Esim. aikaan perustuvassa maksussa vm2000 ja vm2001 ämmien vuosimaksussa olisi tonnin ero.
Jos vähän ajelee ja ottaisi seurannan, niin silloin pääsee halvemmalla. Reilussa 10tkm raja, jolloin kiinteä kannattaa.
Jos vuodessa ajelee vaikka vaan 1000km, niin maksaa vm2000 ja vanhemmilta, vain 135€.
Vm2001 ja uudemmilta sama ajomäärä maksaa 247€. Eli ei paha.
Mutta tässähän saattaa olla koukkuna joskus tulevaisuudessa että sakotkin saattaisi tulla seurannan yhteydestä. Ja joskus sitä ämmää kuitenkin tekisi mieli polkaista, jos ei sitten käy radalla, tms. ajelemassa.
Kiinteä vuosimaksu jos täyden vuoden maksaa on vm2001--> 1740€/v
ja <--vm2000 malleilla 870€/v
Ajoneuvoveron perusosassa myös pieni ero. 65€ vs 105€
----------------
Autoveron poisto ei juurikaan vaikuta, muutamia tonneja näissä taitaa vielä olla veroa nykypäivänä. Enemmän vaihtelee ostohinta ulkomailla, kun se on nousussa, pl. romut.
Kannattaa miettiä vähän millaiseen käyttöön auto tulossa ja sen mukaan mahdollisesti valita käyttöönottovuotta.
Enemmän ajavan kannattaa ottaa ehdottomasti se kokonaismassan mukaan verotettava, jos käyttömaksuilla merkitystä ja pienellä ajomäärällä sitten ihan sama ottaa CO2-perusteella verotettava (tällöin kyllä joutuu ottamaan sen GPS:n jos haluaa halvemmat maksut ja saattaa sitten joskus olla se sakotusautomaattikin täyttä totta).
Vaikka näidenkin autojen huoltokulut on suhteellisen korkeat, niin ainahan se on kotiinpäin jos säästää vaikka sen tonnin, versus siihen että auto olisi vuoden uudempi. Toisaalta voisin maksaa vaikka viis tonnia enemmän, jos joku auto olisi juuri sellainen ominaisuuksiltaan joka pakko saada.
Mutta varmaan enimmät jonnet karkottaa tämä uusi mahdollinen tienkäyttömaksu, ainakin 2001 ja uudempien osalta. Varmaan voi nähdä jossain vaiheessa hinnan notkahduksen 2001-2003 malleilla jotka paljon ajettu ja huonossa kunnossa. Hyvät maksaa edelleen sen mitä muuallakin, muuten ne tultaisiin täältä suomesta ostamaan jos olisi halvempia merkittävästi kuin esim. Saksassa.
Vaikka laki ei menisi läpi tällä kertaa, tai tässä muodossa, niin voi kuitenkin päätellä että mitä suurempi co2-lukema ja sen mukaan maksut, niin kallista on. Sama auto painon mukaan on halvempi, kuten nykyäänkinLast edited by bemmeri; 19-01-2017, 16:31.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Heguli View PostJuu, tämähän on minun auto ja on liikkeessä myytävänä mutta voin kyllä kertoa autosta lisää ja myydä suoraankin jos kiinnostusta löytyy. Sisäkuvia on ilmoituksessa eikä ruostettakaan löydy. Foorumillakin oli tästä ilmoitus mutta joku pikkusieluinen nettinatsi sen poisti sen kummemin ilmoittelematta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jube View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/m5/8510642
Ajettu on mutta Inspection III tehty ja aika kivasti palikkaa!
Mietin hintaa ja kilometrejä mutta jos ilmoituksen tiedot pitävät paikkansa niin eihän tuo paha pyynti ole, harmi kun ei ole sisustasta kuvia :think
Juu, tämähän on minun auto ja on liikkeessä myytävänä mutta voin kyllä kertoa autosta lisää ja myydä suoraankin jos kiinnostusta löytyy. Sisäkuvia on ilmoituksessa eikä ruostettakaan löydy. Foorumillakin oli tästä ilmoitus mutta joku pikkusieluinen nettinatsi sen poisti sen kummemin ilmoittelematta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lj123 View Postonko ilmastoinnin propeli puskurin puolella, ja tuo visko koneen puolella.
Mutta iso propeli vielä kyllä löytyy koneen puolelta pumpusta kiinni, eli visko on?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVisko on kiinni vesipumpussa. Avaa konepelti ja katso onko siinä tuulitunnelissa iso ropelli, jos on niin sulla on visko.
Mutta iso propeli vielä kyllä löytyy koneen puolelta pumpusta kiinni, eli visko on?
Leave a comment:
-
-
Tuo EPDM:n vanha Lahden Kamuxilla myynnissä ollut meni kaupaksi, tuliko foorumille?
Vähän hankala tilanne, kun pitäisi ensin nykyinen e92 hävittää, eikä noita ämmiä paljon ole liikkeissä kaupan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: