Tuosta "virittelystä" vielä, siis siinä olisi vaihdettava ohjausakselin/pylvään osia uudemman mallin osiin jotta slipringin saa kiinni, mitään nippuside-viritystä ei voi tehdä. Samalla menee uusiksi myös pesu- ja vilkkuviikset, ne kun uudemmassa ratissa on samassa kehikossa tuon slipringin kanssa. Niin joo, minullahan olisikin nuo ja slipring myynnissä, siis uudemman malliset. Pitääkin tänään lähettää Vekulle niistäkin kuvia.
e39 '01-> monitoimiratti?
Collapse
X
-
Jopas kuulostaa sanoisinko ..huonolta..paljon vaihdettavia osia jne.Originally posted by TJJTuosta "virittelystä" vielä, siis siinä olisi vaihdettava ohjausakselin/pylvään osia uudemman mallin osiin jotta slipringin saa kiinni, mitään nippuside-viritystä ei voi tehdä. Samalla menee uusiksi myös pesu- ja vilkkuviikset, ne kun uudemmassa ratissa on samassa kehikossa tuon slipringin kanssa. Niin joo, minullahan olisikin nuo ja slipring myynnissä, siis uudemman malliset. Pitääkin tänään lähettää Vekulle niistäkin kuvia.
3\99 -> valmistettuun malliin menisi tuo ratti muutakuin heittää.
Oliskohan viisainta myydä toi ratti ja metsästää tuohon sopiva ruori..?
Tuo e46 ratti ois vaan pirun näppärän näköinen ruori..kelpaisi sitä käännellä
Mutta vielä ei heitetä kirvestä ..bemun kylkeen.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Tuon uudemman slipringin asennus vaatii virtalukon kiinnityskappaleen vaihtamisen ja uudet ohjauspylvään muovikuoret, ilmeisesti ei muuta. Johtojen/liittimien sopivuus on epäselvää, siis vipujen osalta, ratin ja turvatyynyn johdotus pitää ainakin tehdä uusiksi liittimen osalta. Mutta ei tuo nyt mahdoton juttu tuolta osin ole, harmi vaan, että homma pysähtyy airbagiin. Jotta sen saisi toimimaan pitäisi ainakin ohjausmoduli vaihtaa ja myös oikean puolen airbag ja vetää niille uudet johdot. Voi olla, ettei tuokaan riitä vaan kaikki bagit pitää vaihtaa. Ja jos riittää, niin homma vaatii osaavan huollon koodaamaan tuon systeemin ja sehän taas maksaa. Joten unohda jo koko juttu ja hanki tuohon ilman muutoksia sopiva M-ratti...Originally posted by vekuJopas kuulostaa sanoisinko ..huonolta..paljon vaihdettavia osia
Comment
-
[/QUOTE]
Joten unohda jo koko juttu ja hanki tuohon ilman muutoksia sopiva M-ratti
Jep niin teen laitanpa e46 ratin myyntiin \vaihtoon.
Käykös tuo e46 ratti nyt sitten 3\99 -> e39 koppasiin..sitä ilmoa ajatellenF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Tekisi mieli vaihtaa vakio nelipuolainen puu/nahka nappihelvettiratti kolmepuolaiseen kokonahkarattiin. Auto on kyhätty aivan 2002 lopulla ja e39 on kyseessä joten ns. uusin mahdollinen e39 ym. malleihin soveltuva 3-puolaratti tulenee kyseeseen. Ilmeisesti airbag ei käy vanhasta ratista heittämällä 3-puolaiseen? Näitä "uudempia" 3-puolaratteja näkyy ebayssa olevan 400-500 euroon, bagittomat vähän halvemmalla..
Mites on, kannattanee ottaa bagillinen versio? Asennuksessa ei liene muita ongelmia muuta kun 4-puolaisen möhköratin myynti?
Comment
-
Eipä siinä mitään kummempia, Buks1 myy sulle soppelisti ratin bägeineen ja möhkö jää hyllyyn...forever.Originally posted by BayernE39 View PostTekisi mieli vaihtaa vakio nelipuolainen puu/nahka nappihelvettiratti kolmepuolaiseen kokonahkarattiin. Auto on kyhätty aivan 2002 lopulla ja e39 on kyseessä joten ns. uusin mahdollinen e39 ym. malleihin soveltuva 3-puolaratti tulenee kyseeseen. Ilmeisesti airbag ei käy vanhasta ratista heittämällä 3-puolaiseen? Näitä "uudempia" 3-puolaratteja näkyy ebayssa olevan 400-500 euroon, bagittomat vähän halvemmalla..
Mites on, kannattanee ottaa bagillinen versio? Asennuksessa ei liene muita ongelmia muuta kun 4-puolaisen möhköratin myynti?Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Miten niin "bagillinen versio"?. Se käytetty bagi maksaa siis x2-3 enemmän kuin itse ratti?Originally posted by BayernE39 View PostTekisi mieli vaihtaa vakio nelipuolainen puu/nahka nappihelvettiratti kolmepuolaiseen kokonahkarattiin. Auto on kyhätty aivan 2002 lopulla ja e39 on kyseessä joten ns. uusin mahdollinen e39 ym. malleihin soveltuva 3-puolaratti tulenee kyseeseen. Ilmeisesti airbag ei käy vanhasta ratista heittämällä 3-puolaiseen? Näitä "uudempia" 3-puolaratteja näkyy ebayssa olevan 400-500 euroon, bagittomat vähän halvemmalla..
Mites on, kannattanee ottaa bagillinen versio? Asennuksessa ei liene muita ongelmia muuta kun 4-puolaisen möhköratin myynti?
Minultakin voisi ko.paketteja löytyä.
Comment
-
Jos asia on viela ajankohtainen, niin löytyy sellainen 3-puolainen MF ///M-ratti sopuhintaanOriginally posted by BayernE39 View PostTekisi mieli vaihtaa vakio nelipuolainen puu/nahka nappihelvettiratti kolmepuolaiseen kokonahkarattiin. Auto on kyhätty aivan 2002 lopulla ja e39 on kyseessä joten ns. uusin mahdollinen e39 ym. malleihin soveltuva 3-puolaratti tulenee kyseeseen. Ilmeisesti airbag ei käy vanhasta ratista heittämällä 3-puolaiseen? Näitä "uudempia" 3-puolaratteja näkyy ebayssa olevan 400-500 euroon, bagittomat vähän halvemmalla..
Mites on, kannattanee ottaa bagillinen versio? Asennuksessa ei liene muita ongelmia muuta kun 4-puolaisen möhköratin myynti?
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Juu, vähän epäselvä ilmaisutapa, eli jos vanhan ratin airbag kävisi M-sport rattiin suoraan heittämällä niin siinätapauksessa ostaisi ratin ilman bägiäOriginally posted by Hemi View PostMiten niin "bagillinen versio"?. Se käytetty bagi maksaa siis x2-3 enemmän kuin itse ratti?
Minultakin voisi ko.paketteja löytyä.
Eli todennäköisesti ei sitten käy?
Rustaan yv:t molemmille hintatiedusteluin.
Comment
-
nelipuolaisen bagi ei luonnollisestikkaan sovi tuohon puöreällä bagillä varustettuun M-Sport rattiin.Originally posted by BayernE39 View PostJuu, vähän epäselvä ilmaisutapa, eli jos vanhan ratin airbag kävisi M-sport rattiin suoraan heittämällä niin siinätapauksessa ostaisi ratin ilman bägiä
Eli todennäköisesti ei sitten käy?
Rustaan yv:t molemmille hintatiedusteluin.
Kai vielä huomioit, että M-Sport ratti on erilainen kuin pelkkä Sport?
Comment
-
09/98
Olen tässä kahlaillu näitä monitoimiratti keskusteluja , mutta vielä jäi epäselväks.... eli kyseessä 09/98 523i "perusratilla" mistä vuosimallista käy monitoimiratti kyseiseen autoon ja vaatiiko johtosarjaa ynnä muuta tiedossa olis 99 vuosmallista peräisin oleva ratti mut valmistusajankohdasta ei tarkkaa tietoo....
Comment
-
Jos se MF ratti on 03/99 tai uudemmasta autosra, niin ei silloin käy autoosi. Mutta jos vanhemmasta, on silloin johtosarjan lisäksi asennettava mekaaninen härveli konetilaan vakkaria varten eli homma on huomattavasti hankalampi kuin esim. 03/99->, jossa tuo on sähköisesti ohjattu.Originally posted by bmw523i View PostOlen tässä kahlaillu näitä monitoimiratti keskusteluja , mutta vielä jäi epäselväks.... eli kyseessä 09/98 523i "perusratilla" mistä vuosimallista käy monitoimiratti kyseiseen autoon ja vaatiiko johtosarjaa ynnä muuta tiedossa olis 99 vuosmallista peräisin oleva ratti mut valmistusajankohdasta ei tarkkaa tietoo....Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Originally posted by buksin-1 View PostJos se MF ratti on 03/99 tai uudemmasta autosra, niin ei silloin käy autoosi. Mutta jos vanhemmasta, on silloin johtosarjan lisäksi asennettava mekaaninen härveli konetilaan vakkaria varten eli homma on huomattavasti hankalampi kuin esim. 03/99->, jossa tuo on sähköisesti ohjattu.
Kiitos tiedosta. Täytynee ilmeisesti unohtaa tämä projekti kun menee liian monimutkaiseksi.
Comment
-
Se on sähköisesti ohjattu jo 9/98 alkaen. Eli piuhat ja oikeantyyppinen ratti riittää (jos auton valmistusaika piti paikkansa).Originally posted by buksin-1 View PostJos se MF ratti on 03/99 tai uudemmasta autosra, niin ei silloin käy autoosi. Mutta jos vanhemmasta, on silloin johtosarjan lisäksi asennettava mekaaninen härveli konetilaan vakkaria varten eli homma on huomattavasti hankalampi kuin esim. 03/99->, jossa tuo on sähköisesti ohjattu.
Comment
-
[quote = TJJ; 1837308] Se on sähköisesti ohjattu jo 9 / 98 alkaen. Eli piuhat ja oikeantyyppinen Ratti riittää (jos auton Valmistusaika piti paikkansa). [/ Quote] väliin
Kyllä valmistusajankohta on selvitetty vin koodin perusteella ja auto ns. uudemmalla tekniikalla eli tuplavanos ym. Ilmeisesti rateissa ei eroa onko diesel vai bensa vehkeestä.
Niin ja oisko se oikeantyyppinen ratti mallia 9/98-2/99?Last edited by bmw523i; 16-11-2009, 21:50.
Comment
Comment