Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 '01-> monitoimiratti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Tuosta "virittelystä" vielä, siis siinä olisi vaihdettava ohjausakselin/pylvään osia uudemman mallin osiin jotta slipringin saa kiinni, mitään nippuside-viritystä ei voi tehdä. Samalla menee uusiksi myös pesu- ja vilkkuviikset, ne kun uudemmassa ratissa on samassa kehikossa tuon slipringin kanssa. Niin joo, minullahan olisikin nuo ja slipring myynnissä, siis uudemman malliset. Pitääkin tänään lähettää Vekulle niistäkin kuvia.
    E39 528iA

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by TJJ
      Tuosta "virittelystä" vielä, siis siinä olisi vaihdettava ohjausakselin/pylvään osia uudemman mallin osiin jotta slipringin saa kiinni, mitään nippuside-viritystä ei voi tehdä. Samalla menee uusiksi myös pesu- ja vilkkuviikset, ne kun uudemmassa ratissa on samassa kehikossa tuon slipringin kanssa. Niin joo, minullahan olisikin nuo ja slipring myynnissä, siis uudemman malliset. Pitääkin tänään lähettää Vekulle niistäkin kuvia.
      Jopas kuulostaa sanoisinko ..huonolta..paljon vaihdettavia osia jne.
      3\99 -> valmistettuun malliin menisi tuo ratti muutakuin heittää.
      Oliskohan viisainta myydä toi ratti ja metsästää tuohon sopiva ruori..?
      Tuo e46 ratti ois vaan pirun näppärän näköinen ruori..kelpaisi sitä käännellä
      Mutta vielä ei heitetä kirvestä ..bemun kylkeen.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by veku
        Jopas kuulostaa sanoisinko ..huonolta..paljon vaihdettavia osia
        Tuon uudemman slipringin asennus vaatii virtalukon kiinnityskappaleen vaihtamisen ja uudet ohjauspylvään muovikuoret, ilmeisesti ei muuta. Johtojen/liittimien sopivuus on epäselvää, siis vipujen osalta, ratin ja turvatyynyn johdotus pitää ainakin tehdä uusiksi liittimen osalta. Mutta ei tuo nyt mahdoton juttu tuolta osin ole, harmi vaan, että homma pysähtyy airbagiin. Jotta sen saisi toimimaan pitäisi ainakin ohjausmoduli vaihtaa ja myös oikean puolen airbag ja vetää niille uudet johdot. Voi olla, ettei tuokaan riitä vaan kaikki bagit pitää vaihtaa. Ja jos riittää, niin homma vaatii osaavan huollon koodaamaan tuon systeemin ja sehän taas maksaa. Joten unohda jo koko juttu ja hanki tuohon ilman muutoksia sopiva M-ratti...
        E39 528iA

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #19
          [/QUOTE]

          Joten unohda jo koko juttu ja hanki tuohon ilman muutoksia sopiva M-ratti

          Jep niin teen laitanpa e46 ratin myyntiin \vaihtoon.
          Käykös tuo e46 ratti nyt sitten 3\99 -> e39 koppasiin..sitä ilmoa ajatellen
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • BayernE39
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 71

            #20
            Tekisi mieli vaihtaa vakio nelipuolainen puu/nahka nappihelvettiratti kolmepuolaiseen kokonahkarattiin. Auto on kyhätty aivan 2002 lopulla ja e39 on kyseessä joten ns. uusin mahdollinen e39 ym. malleihin soveltuva 3-puolaratti tulenee kyseeseen. Ilmeisesti airbag ei käy vanhasta ratista heittämällä 3-puolaiseen? Näitä "uudempia" 3-puolaratteja näkyy ebayssa olevan 400-500 euroon, bagittomat vähän halvemmalla..

            Mites on, kannattanee ottaa bagillinen versio? Asennuksessa ei liene muita ongelmia muuta kun 4-puolaisen möhköratin myynti?

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #21
              Originally posted by BayernE39 View Post
              Tekisi mieli vaihtaa vakio nelipuolainen puu/nahka nappihelvettiratti kolmepuolaiseen kokonahkarattiin. Auto on kyhätty aivan 2002 lopulla ja e39 on kyseessä joten ns. uusin mahdollinen e39 ym. malleihin soveltuva 3-puolaratti tulenee kyseeseen. Ilmeisesti airbag ei käy vanhasta ratista heittämällä 3-puolaiseen? Näitä "uudempia" 3-puolaratteja näkyy ebayssa olevan 400-500 euroon, bagittomat vähän halvemmalla..

              Mites on, kannattanee ottaa bagillinen versio? Asennuksessa ei liene muita ongelmia muuta kun 4-puolaisen möhköratin myynti?
              Eipä siinä mitään kummempia, Buks1 myy sulle soppelisti ratin bägeineen ja möhkö jää hyllyyn...forever.
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by BayernE39 View Post
                Tekisi mieli vaihtaa vakio nelipuolainen puu/nahka nappihelvettiratti kolmepuolaiseen kokonahkarattiin. Auto on kyhätty aivan 2002 lopulla ja e39 on kyseessä joten ns. uusin mahdollinen e39 ym. malleihin soveltuva 3-puolaratti tulenee kyseeseen. Ilmeisesti airbag ei käy vanhasta ratista heittämällä 3-puolaiseen? Näitä "uudempia" 3-puolaratteja näkyy ebayssa olevan 400-500 euroon, bagittomat vähän halvemmalla..

                Mites on, kannattanee ottaa bagillinen versio? Asennuksessa ei liene muita ongelmia muuta kun 4-puolaisen möhköratin myynti?
                Miten niin "bagillinen versio"?. Se käytetty bagi maksaa siis x2-3 enemmän kuin itse ratti?
                Minultakin voisi ko.paketteja löytyä.

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by BayernE39 View Post
                  Tekisi mieli vaihtaa vakio nelipuolainen puu/nahka nappihelvettiratti kolmepuolaiseen kokonahkarattiin. Auto on kyhätty aivan 2002 lopulla ja e39 on kyseessä joten ns. uusin mahdollinen e39 ym. malleihin soveltuva 3-puolaratti tulenee kyseeseen. Ilmeisesti airbag ei käy vanhasta ratista heittämällä 3-puolaiseen? Näitä "uudempia" 3-puolaratteja näkyy ebayssa olevan 400-500 euroon, bagittomat vähän halvemmalla..

                  Mites on, kannattanee ottaa bagillinen versio? Asennuksessa ei liene muita ongelmia muuta kun 4-puolaisen möhköratin myynti?
                  Jos asia on viela ajankohtainen, niin löytyy sellainen 3-puolainen MF ///M-ratti sopuhintaan
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • BayernE39
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 71

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Miten niin "bagillinen versio"?. Se käytetty bagi maksaa siis x2-3 enemmän kuin itse ratti?
                    Minultakin voisi ko.paketteja löytyä.
                    Juu, vähän epäselvä ilmaisutapa, eli jos vanhan ratin airbag kävisi M-sport rattiin suoraan heittämällä niin siinätapauksessa ostaisi ratin ilman bägiä Eli todennäköisesti ei sitten käy?

                    Rustaan yv:t molemmille hintatiedusteluin.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by BayernE39 View Post
                      Juu, vähän epäselvä ilmaisutapa, eli jos vanhan ratin airbag kävisi M-sport rattiin suoraan heittämällä niin siinätapauksessa ostaisi ratin ilman bägiä Eli todennäköisesti ei sitten käy?

                      Rustaan yv:t molemmille hintatiedusteluin.
                      nelipuolaisen bagi ei luonnollisestikkaan sovi tuohon puöreällä bagillä varustettuun M-Sport rattiin.
                      Kai vielä huomioit, että M-Sport ratti on erilainen kuin pelkkä Sport?

                      Comment

                      • bmw523i
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 42
                        • lahti

                        #26
                        09/98

                        Olen tässä kahlaillu näitä monitoimiratti keskusteluja , mutta vielä jäi epäselväks.... eli kyseessä 09/98 523i "perusratilla" mistä vuosimallista käy monitoimiratti kyseiseen autoon ja vaatiiko johtosarjaa ynnä muuta tiedossa olis 99 vuosmallista peräisin oleva ratti mut valmistusajankohdasta ei tarkkaa tietoo....

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          #27
                          Originally posted by bmw523i View Post
                          Olen tässä kahlaillu näitä monitoimiratti keskusteluja , mutta vielä jäi epäselväks.... eli kyseessä 09/98 523i "perusratilla" mistä vuosimallista käy monitoimiratti kyseiseen autoon ja vaatiiko johtosarjaa ynnä muuta tiedossa olis 99 vuosmallista peräisin oleva ratti mut valmistusajankohdasta ei tarkkaa tietoo....
                          Jos se MF ratti on 03/99 tai uudemmasta autosra, niin ei silloin käy autoosi. Mutta jos vanhemmasta, on silloin johtosarjan lisäksi asennettava mekaaninen härveli konetilaan vakkaria varten eli homma on huomattavasti hankalampi kuin esim. 03/99->, jossa tuo on sähköisesti ohjattu.
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • bmw523i
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 42
                            • lahti

                            #28
                            Originally posted by buksin-1 View Post
                            Jos se MF ratti on 03/99 tai uudemmasta autosra, niin ei silloin käy autoosi. Mutta jos vanhemmasta, on silloin johtosarjan lisäksi asennettava mekaaninen härveli konetilaan vakkaria varten eli homma on huomattavasti hankalampi kuin esim. 03/99->, jossa tuo on sähköisesti ohjattu.

                            Kiitos tiedosta. Täytynee ilmeisesti unohtaa tämä projekti kun menee liian monimutkaiseksi.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by buksin-1 View Post
                              Jos se MF ratti on 03/99 tai uudemmasta autosra, niin ei silloin käy autoosi. Mutta jos vanhemmasta, on silloin johtosarjan lisäksi asennettava mekaaninen härveli konetilaan vakkaria varten eli homma on huomattavasti hankalampi kuin esim. 03/99->, jossa tuo on sähköisesti ohjattu.
                              Se on sähköisesti ohjattu jo 9/98 alkaen. Eli piuhat ja oikeantyyppinen ratti riittää (jos auton valmistusaika piti paikkansa).
                              E39 528iA

                              Comment

                              • bmw523i
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 42
                                • lahti

                                #30
                                [quote = TJJ; 1837308] Se on sähköisesti ohjattu jo 9 / 98 alkaen. Eli piuhat ja oikeantyyppinen Ratti riittää (jos auton Valmistusaika piti paikkansa). [/ Quote] väliin
                                Kyllä valmistusajankohta on selvitetty vin koodin perusteella ja auto ns. uudemmalla tekniikalla eli tuplavanos ym. Ilmeisesti rateissa ei eroa onko diesel vai bensa vehkeestä.

                                Niin ja oisko se oikeantyyppinen ratti mallia 9/98-2/99?
                                Last edited by bmw523i; 16-11-2009, 21:50.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎