Announcement

Collapse
No announcement yet.

-97 E39 528i Touringin kulutus kasvanut 2l/100km. VIKA KORJATTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    #31
    Originally posted by bavaria:39
    vieläkö ketjun aloittajalla on samanlaista vaivaa autossa?
    Sama vaiva edelleen voimassa. Jokin aika sitten käytin nuo lambdat ja vikakoodit katsottamassa (ei merkkiliike), eikä mitään löytynyt. Ilmamassamittarille eivät osanneet tehdä oikein mitään ja tuumasivat kaiken olevan kunnossa testerien mukaan. Josko sitten ois tuo ilmamassamittari tai moottorin lämpötila anturi tai ....???? Ei vaan kiinnostais alkaa hakuammuntana ostelemaan uusia osia kovin paljoa... Joutuuko tuon uuden Siemens mittarin muuten koodaamaan jotenkin autoon sopivaksi, kuten jotkin dieselien Bosch mittarit??
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

    Comment

    • Wessu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 88
      • Vantaa

      #32
      Samaa vikaa mullakin Samppa, ja kulutus on noussut kevään ja kesärenkaiden myötä.
      Eli itse veikkaan noiden 235/45/17 nakkien suurta vierintävastustusta verrattuna
      talvinakkeihin (205/65/15).
      Ilmastoinnin käyttökin lisää kulutusta ilmeisesti jopa 0,5-1 litraa sadalla?

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #33
        Sama täällä, tai no kulutus ei ole ainakaan pienentynyt kun 195/65 15" gummit vaihtoi 235/40 17" :iin + ilmastointi. Tosin saattaa olla myös niin että kesällä antaa ehkä hieman herkemmin/rajummin happee kuin talvella.
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #34
          Originally posted by Kilpuri
          Sama täällä, tai no kulutus ei ole ainakaan pienentynyt kun 195/65 15" gummit vaihtoi 235/40 17" :iin + ilmastointi. Tosin saattaa olla myös niin että kesällä antaa ehkä hieman herkemmin/rajummin happee kuin talvella.
          Mutta muistakaa ,että vertaan viime kesään, jolloin renkaina 225/60/15 ja ilmastointia käytettiin koko ajan. Nyt kumeina 235/45/17. Ero viime kesään tulee nimenomaan tasaisessa matka- ajossa. Ei niinkään sekalaisessa pikkupyörityksessä..
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4629
            • Tampere

            #35
            olisi tuossa m52b28 ilmamäärämittari.. laitan myllyn e30 keulille ja ajonesto tekee sen että alkuperäinen ruisku heitetään mettään..
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #36
              Homma kondiksessa vihdoinkin...

              Pitkän vatuloinnin (ja hyvän tuurin) avulla tämäkin homma viimein tuli kuntoon. Ilmamassamittarin vaihto auttoi kummasti asiaan. Löylyäkin löytyy mukavasti lisää, etenkin alakierroksilla.. 60-120 km/h kiihdytys 5 vaihteella nopeutui n.2,2 sekunnilla, 4 vaihteella 1,8s ja 3 vaihteella 0,8s.
              Moottoritiellä 100km/h nopeudessa kulutus on nyt karvan alle 8l/100km

              Kiitokset Spetkelle, jolta löytyi uusi ilmamassamittari todelliseen asevelihintaan. Merkkiliikkeestä tuskin olisin vieläkään sitä raskinut ostaa, koska ongelman aiheuttajasta ei ollut täyttä varmuutta...

              Nyt vielä pitää harkita siirtymistä takaisin orkkis ilmansuodattimiin, jos nuo vaparit tosiaan päästävät hienoimman pölyn läpi, joka sitten palaa ilmamassaanturiin kiinni ja tuhoaa sen???
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #37
                Originally posted by Samppasika
                Pitkän vatuloinnin (ja hyvän tuurin) avulla tämäkin homma viimein tuli kuntoon. Ilmamassamittarin vaihto auttoi kummasti asiaan. Löylyäkin löytyy mukavasti lisää, etenkin alakierroksilla.. 60-120 km/h kiihdytys 5 vaihteella nopeutui n.2,2 sekunnilla, 4 vaihteella 1,8s ja 3 vaihteella 0,8s.
                Moottoritiellä 100km/h nopeudessa kulutus on nyt karvan alle 8l/100km

                Kiitokset Spetkelle, jolta löytyi uusi ilmamassamittari todelliseen asevelihintaan. Merkkiliikkeestä tuskin olisin vieläkään sitä raskinut ostaa, koska ongelman aiheuttajasta ei ollut täyttä varmuutta...

                Nyt vielä pitää harkita siirtymistä takaisin orkkis ilmansuodattimiin, jos nuo vaparit tosiaan päästävät hienoimman pölyn läpi, joka sitten palaa ilmamassaanturiin kiinni ja tuhoaa sen???
                Heitä hiivattiin ne tuuninkikartiot, niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä

                Comment

                • Samppasika
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 769
                  • Kempele

                  #38
                  Originally posted by Keimo
                  Heitä hiivattiin ne tuuninkikartiot, niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä
                  Tuo on sellanen orkkiksen tilalle tuleva BMC:n paneelisuodin... Lähinnä sen vuoksi aikanaan laitoin, että ois aina puhdas suodatin paikoillaan, kun pesee mutaman tonnin välein.. Onko jossain jotain testiä noiden suodattimien läpäisystä jne..???
                  Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                  E61 530d M-sport -08
                  E39 528i Touring -97

                  Yhteydenotot: [email protected] !!

                  Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10081
                    • KVLA

                    #39
                    Onko tuo semmoinen öljyttävä malli vai joku pelkkä "paperihässäkkä??Itselläni on KN:n öljyttävä tuollainen eikä ainakaan moista ongelmaa ole vielä ilmennyt.Ihan vaan varmistelen...
                    Last edited by Heguli 31; 21-09-2005, 16:53.

                    Comment

                    • tonit
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 281
                      • Helsinki

                      #40
                      Pitkän vatuloinnin (ja hyvän tuurin) avulla tämäkin homma viimein tuli kuntoon. Ilmamassamittarin vaihto auttoi kummasti asiaan. Löylyäkin löytyy mukavasti lisää, etenkin alakierroksilla.. 60-120 km/h kiihdytys 5 vaihteella nopeutui n.2,2 sekunnilla, 4 vaihteella 1,8s ja 3 vaihteella 0,8s.
                      Kauan nyt menee 60-120km/h pyrähdyksissä eri vaihteilla? Olisi kiva tietää mitä aikoja muut saavat kun oma 528i sedan tuntuu niin laiskalta alakierroksilla. Onhan se toisaalta raskas auto eli voi olla ettei mitään vikaa ole kun kulutus on ihan ok.

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        #41
                        Originally posted by Heguli 31
                        Onko tuo semmoinen öljyttävä malli vai joku pelkkä "paperihässäkkä??Itselläni on KL:n öljyttävä tuollainen eikä ainakaan moista ongelmaa ole vielä ilmennyt.Ihan vaan varmistelen...
                        Pestävä ja öljyttävä... KN öljyt ja pesuaineet käytössä...
                        Originally posted by tonit
                        Kauan nyt menee 60-120km/h pyrähdyksissä eri vaihteilla? Olisi kiva tietää mitä aikoja muut saavat kun oma 528i sedan tuntuu niin laiskalta alakierroksilla. Onhan se toisaalta raskas auto eli voi olla ettei mitään vikaa ole kun kulutus on ihan ok.
                        E39 528i touring -97

                        Suluissa vanhalla massamitarilla mitatut!

                        5- vaihteella:
                        60-120km/h 18,4s (20,6s)
                        60-80=6.4s(7.1s), 80-100=5.9s(6.4s), 100-120=6.1s(7.1s)

                        4- vaihteella:
                        60-120km/h 13,4s (15,2s)
                        60-80=4.7(5.3s), 80-100=4.1s(4.8s), 100-120=4.6s(5.1s)

                        3- vaihteella:
                        60-120km/h 8,9s (9,7s)
                        60-80=3.3s(3.8s), 80-100=2.6s(2.9s), 100-120=3.0s(3.0?s)

                        Nuo on mitattu kolmeen kertaan kännykän sekkari oikeasssa kädessä ja niistä keskiarvo. Ei mitään kovin virallisia, mutta kuitenkin. Sai niillä eron entiseen selvästi esille. Nopeusmittari on kalibroitu tutkan avulla ja neuloja siirtämällä.
                        Last edited by Samppasika; 26-08-2007, 12:27.
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3450
                          • Janakkala

                          #42
                          Hyvä että tuli peli kuntoon!!!

                          Ja ei ole eka kerta kun vapavirtaushässäkät "rikkoo" ilmamäärämittarin.
                          Tai no sama se miten on hajonnu, mutta pääasia on että nyt toimii!!!
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #43
                            Kuulin esson baarissa, että ilmamäärämittarin jännitearvot olisivat luettavissa BMW-huollossa DIS:llä ja sillä saisi selville, onko ilmamassamittarin toiminta huonontunut suhteessa uuteen mittariin. Eli testi ei kertoisi vain sitä, onko mittari rikki, vaan toimiiko se juuri niinkuin se on uutena toiminut.

                            Osaisko joku kertoa pitääkö tämä väite paikkansa ja montako miljardia tällainen testi kustantaa?
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by KFZ-Koenig
                              Kuulin esson baarissa, että ilmamäärämittarin jännitearvot olisivat luettavissa BMW-huollossa DIS:llä ja sillä saisi selville, onko ilmamassamittarin toiminta huonontunut suhteessa uuteen mittariin. Eli testi ei kertoisi vain sitä, onko mittari rikki, vaan toimiiko se juuri niinkuin se on uutena toiminut.

                              Osaisko joku kertoa pitääkö tämä väite paikkansa ja montako miljardia tällainen testi kustantaa?
                              CS 6.1:n Live-Data näyttää myös tuon arvon .. ei tartte käydä Essolla ton takia
                              Last edited by jartsa02; 18-09-2005, 18:19.
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              • KFZ-Koenig
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2900

                                #45
                                Originally posted by jartsa02
                                CS 6.1:n Live-Data näyttää myös tuon arvon .. ei tartte käydä Essolla ton takia
                                No perskele, pitää testaa heti kun saan tilaamani läppärin käsiin.
                                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎