Sellaista vielä pitää kysyä että oli vissiin jäähdytinnestettä laitettu aavistuksen verran liikaa niin oli ampunut korkin välistä pois sitä nestettä. Kun lisäilen sinne lisää nestettä niin pitääkö järjestelmä jollain tapaa ilmata? Ja tutuilta kuullut kenellä bmw että bemari olisi todella tarkka siitä että ei ole ilmaa jäähdytinjärjestelmässä? Korjatkaa jos on niin sanotusti huhu puhetta
Äläkä missään nimessä avaa lämpimästä moottorista korkkia.
Nesteiden tarkistus kylmään koneeseen ennen päivän ensistarttia.
Jos tosissaan vuotaa korkin tienoilta niin uusi korkki vaan.
Äläkä missään nimessä avaa lämpimästä moottorista korkkia.
Nesteiden tarkistus kylmään koneeseen ennen päivän ensistarttia.
Jos tosissaan vuotaa korkin tienoilta niin uusi korkki vaan.
Selvä homma! Joo pitää uusi korkki hommata! Kiitoksia jälleen nopeista vastauksista!
Iltaa! Sellainen ongelma autossa nyt ollut sitten hankinnan jälkeen että jos autolla ei aja yli 24h niin akku tyhjä eli purkaa jostain patterin tyhjäksi :( onko näissä jotain tyyppivikoja että jostain purkaa vai mistä lähtisi vikaa etsimään? Ja sitten kohta saapuu eteen öljyjen vaihto niin mitäs öljyä te suosittelette koneeseen laittamaan ja montako litraa mahtaa mennä? Ja onko moottorin lyhenne siis tossa 4.4 litrasessa kasissa se m62b44? Myös peräöljyt menee vaihtoon niin mistä ja mitä öljyä sinne? Edellinen omistaja sanoi että perässä kitkalukko joten sellaista öljyä siis! Kannattaako kaikki hakea vaan bemarin tiskiltä alkuperäisenä esim öljynsuodatin yms? Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Kaikissa E39:ssä on M5:sta lukuunottamatta avoin perä, ellei ole jälkeenpäin asennettu Quaifen tai vastaavan lukkoa. Kannattaa varmistua asiasta, ulkopäin tuota ei näe.
^
Kylläpä muissakin kuin m5:ssä voi normaali kitkalukko olla, että ei se aina ole quaife tai muu vastaavaa "lukkoperä". Etenkin jos edellinen omistaja on kertonut kitkalukon löytyvän. Tosin eipä niihin edellisten omistajien tarinoihin aina luottamista ole.
Perä ilmaan ja renkaita pyörittämällä asia selviää.
Motonetustä löytyy sopivat öljyt ja suodattimet, tai muista "marketeista". Laatikkoöljy ehkä ainoa jonka ostaisi merkkiliikkeestä.
Perään tätä, toimii vaikka ei olisi sitä kitkalukkoa. http://m.motonet.fi/fi/tuote/590100/...-GL-5-peraoljy
Koneeseen vaikka Teboil diamond 5w-40, tai muu vastaava. Menee n. 7,5l suodattimen kanssa.
^
Kylläpä muissakin kuin m5:ssä voi normaali kitkalukko olla, että ei se aina ole quaife tai muu vastaavaa "lukkoperä". Etenkin jos edellinen omistaja on kertonut kitkalukon löytyvän. Tosin eipä niihin edellisten omistajien tarinoihin aina luottamista ole.
Perä ilmaan ja renkaita pyörittämällä asia selviää.
Motonetustä löytyy sopivat öljyt ja suodattimet, tai muista "marketeista". Laatikkoöljy ehkä ainoa jonka ostaisi merkkiliikkeestä.
Perään tätä, toimii vaikka ei olisi sitä kitkalukkoa. http://m.motonet.fi/fi/tuote/590100/...-GL-5-peraoljy
Koneeseen vaikka Teboil diamond 5w-40, tai muu vastaava. Menee n. 7,5l suodattimen kanssa.
Kiitoksia!! joo pitää selvittää että onko kitkalukko vai ei
Kiitoksia!! joo pitää selvittää että onko kitkalukko vai ei
Huomasin että kirjoitin hieman epäselvästi aamulla. Kitkalukkoa ei ole ollu, tai edes saanut muihin e39 kuin m5. Jälkeen päin niitä on laitettu näihin muihinkin erinäisin ratkaisuin.
Noniin ja seuraava ongelma ilmeni, kun laittaa ovet lukkoon niin hetken päästä alkaa varashälytin huutamaan. Mistäs moinen vika saattaa johtua ja miten saa asian kuntoon? Kiitos jo etukäteen!
Yksi mahdollisuus olisi irroittaa konepellin takareunassa olevasta hälyttimen katkaisijasta pistoke irti. Siitä raikkarin vierestä. Nuo vikaantuu useasti. Jos ei auta,niin sitten jotain muuta...
Yksi mahdollisuus olisi irroittaa konepellin takareunassa olevasta hälyttimen katkaisijasta pistoke irti. Siitä raikkarin vierestä. Nuo vikaantuu useasti. Jos ei auta,niin sitten jotain muuta...
Tämä ja toinen yleinen on hälyn sisätutka, mitä veikkaisin ekana. Inpalla näkee koodia tai DIS:llä esim. tarkemmin.
Onkos tuossa tosiaan eri tunnistin sitten BC:lle? koska itselläni ainakin urputtaa jos konepelti auki ja lähtee ajelemaan...
Ja tähän siis riittää jo se, että vetäisee kahvasta, vaikka konepellin jouset ovat kuolleet, eivätkä nosta peltiä milliäkään kun kahvasta vetäisee
Ootko varma että jouset kuolleet? Ettei se tyypillisesti kuluva tuulihaan mekanismi jumita. Itellä se ollut kahdessa e39:ssäni vikana. Hiffaat heti kun katsot ja liikutat sitä. Näkyykin varmaan kulumaa.
Ootko varma että jouset kuolleet? Ettei se tyypillisesti kuluva tuulihaan mekanismi jumita. Itellä se ollut kahdessa e39:ssäni vikana. Hiffaat heti kun katsot ja liikutat sitä. Näkyykin varmaan kulumaa.
Elikkä missä tollainen mekanismi sijaitsee? Ja jos kulumaa niin silloin vika saattaisi siitä löytyä?
Elikkä missä tollainen mekanismi sijaitsee? Ja jos kulumaa niin silloin vika saattaisi siitä löytyä?
Siinähän se konepellissä toisen jousen vieressä on.
Linkissä kuvia siitä. Se reikä missä se tappi liikkuu on yleensä kulunut väärään muotoon ja jumittaa sen liikkeen. Siks pelti ei pomppaa auki ja sen kahvan saa kaivaa munuaisten välistä sormin. Toki voi olla myös se pieni jousi poikki siitä.
Comment